Ajankohta

7 päivän sisällä 30 päivän sisällä Vuoden sisällä

Lajittelu

Osuvuus Julkaisupäivä Suosituimmat

Tulokset hakusanalla 'Ihmiset'

Oma potentiaali käyttöön - mutta miten?

Katseletko maailmaa yksiväristen lasien läpi? Tunnista työelämän urautuminen ajoissa.

Strategisista muutosjohtamisista onnistuu vain 37 % - varmista Valveen vinkeillä onnistuminen jatkossa

Muutosjohtamisen työkalut -webinaarissa Valveen viestintäkonsultit Sanna Haanpää-Liukko ja Minna Kylänpää esittelivät viestinnällisiä ja markkinoinnillisia keinoja, joilla muutoksen onnitumistodennäköisyyttä voidaan parantaa.

Miksi H2H markkinointi on alan seuraava iso asia?

Vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsinki järjesti neljättä kertaa H2H digitaalisen markkinoinnin tapahtuman, PING Festivalin, Helsingissä.

Olisiko aika ottaa vastuuta?

Pääsin kuulemaan tuoretta tietoa yritysvastuun nykytilasta ja tulevaisuudesta FIBSin Yritysvastuu 2018 -tutkimuksen tulostilaisuuteen. Tilaisuuden aikana pohdittiin muun muassa miksi suomalaisyritykset panostavat vastuullisuuteen, mitä hyötyä siitä on liiketoiminnalle ja miten sitä johdetaan yrityksen arjessa.

Mitä on markkinointi?

Menestysreseptejä markkinointiin -radioblogissa kuulet toiminnanjohtaja Sanna Laakkion blogin "Mitä on markkinointi?".

Kohti parempaa tv- ja videomainontaa

Osallistuin Sanoma Media Finlandin tv- ja videomainontaa käsittelevään Sanoma LIVE -tilaisuuteen. Ohjelman luvattiin tarjoavan asiaa ja inspiraatiota, faktaa ja viihdettä sekä visioita ja välineitä - ja niin se tarjosikin.

Onnistunut hinnoittelu tuottaa tulosta

Se mikä toimii yhdellä myyjällä tietyssä tilanteessa, ei välttämättä toimi ollenkaan toisen myyjän kohdalla tai toisessa tilanteessa. Hinnoitteluun ei ole olemassa helppoja ratkaisuja. Outi Somervuoren uutuuskirja "Mitä maksaa - hinnoittelun psykologiaa" antaa hyvän lähtökohdan ja viitekehyksen hinnoittelun kehittämiseen ja tarkasteluun uudesta näkökulmasta.

Ole(t) osa esineiden internetin kaupallistamisessa!

"Media is the modern day mythology. Technological progress without humanitarian evolution = dystopian future. Creative have a key role in designing tomorrow".

Ymmärrätkö asiakastasi tarpeeksi hyvin?

Mitä kuluttajamarkkinoijan ammattitaito on? Jotenkin siihen liittyy varmaankin koulutus, mutta se ei voi olla ainoa autuaaksi tekevä asia. Onhan alalla paljon menestyviä ihmisiä, joilla ei ole markkinoinnin tai esimerkiksi ihmistieteiden formaalia koulutusta.

Miten saisimme Suomeen uudenlaista markkinoinnin osaamista - pian.

Luin viime viikolla uutisen, jonka mukaan Suomessa olisi tarvetta markkinoinnin osaamiselle, jotta voisimme saada viennin kasvuun.

Brändi + diplomatia + tekoäly = mahdollisuus

Suomea koskevat samat uhkat kuin muita Euroopan maita: Euroopan Unionin epävakaa kehittyminen, tietoturvaan liittyvät haasteet, populismin kasvu, disinformaation leviäminen, maahanmuuton seuraukset, vihapuhe ja ilmastonmuutos.

Miten tehdään perinteisestä, rationaalisesta brändistä emotionaalisempi ja merkityksellisempi?

Harvassa ovat miljardiluokan yritykset, jotka ovat onnistuneesti luoneet itselleen kokonaan uutta liiketoimintaa. Neste on tämän ihmeen kuitenkin tehnyt, kun määrätietoisella työllä uusituvat polttoaineet ovat nousseet valtarooliin yrityksessä. Nesteen liikevoitosta yli puolet tulee uusiutuvista polttoaineista - liikevoitosta, joka vuonna 2017 oli yli miljardi euroa!

Miten tavoittaa ihminen? - B2C, B2B vai sittenkin H2H?

“Tästä vastaa meidän b2b yksikkömme. Tuo on osa meidän kuluttajaliiketoimintaa. Tämä kampanja rakennetaan yritysmyynnin tarpeisiin.” Kuulostaako tutulta?

Simppeliä etsimässä

Aloitin työn ohella aikuisopiskelijana, radikaali alan vaihto kansainvälisen markkinoinnin parista puutarha-alalle, vain löytääkseni muutaman toimivan jutun markkinoinnista.

MARK Hinnoitteluryhmä tekee pro bono -työtä Invalidiliiton avustajakoirien hyväksi

Pro Bono -työtä paremman hinnoittelun edistämiseksi.

Itsenäinen verkko-opiskelu, aikaa inspiraatiolle

Olen saanut itsenäisistä verkko-opinnoista valtavasti energiaa ja inspiraatiota, toteaa blogissaan Riikka Holmberg.

Onko markkinointi osa ongelmaa vai ratkaisu?

Markkinointia ja erityisesti mainontaa pidetään kansan syvien rivien parissa usein kaiken pahan alkuna ja juurena. Tämä ajatusmalli on tietenkin hyvin kaukana aidosti markkinoinnin ytimessä olevasta asiakkaan ja hänen tarpeidensa ymmärtämisestä ja lisäarvon tuottamisesta.

Henkilöbrändäyksen kymmenen käskyä

Meitä kiusataan päivittäin yhä suuremmalla määrällä valintoja ja rasitetaan käytettävissä olevan ajan vähenemisellä. Lisäksi meitä pommitetaan jatkuvasti erilaisilla viesteillä. Miten voisit olla huomion arvoinen tässä vaihtoehtojen ristitulessa? Ala merkittäväksi!

Mikä erottaa menestyneet ihmiset muista?

Kokenut menestysvalmentaja ja entinen ammattilaisgolfari Anders Haglund kertoo tässä artikkelissa ajatuksiaan siitä mitä menestyminen on ja minkä yhden periaatteen hän haluaisi jokaisen ymmärtävän.

Miten kehittää itseään fiksulla tavalla?

Inspiroituneena auringon paisteesta ja pienestä metsäretkestä, ajattelin avata aihetta nimeltä itsensä kehittäminen. Ystäväni, Joseph McClendon III sanoo, että itsensä kehittäminen on harjoittelemista tullakseen siksi ihmiseksi, joka haluat olla.

Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Miten digitalisaatio ja uudet teknologiat vaikuttavat - ja tulevat vaikuttamaan - markkinoinnin ammattilaisten arkeen. Päätin suosiolla jättää lohkoketjuteknologian, VR:n ja AR:n, kyborgit, AI:n sun muut niitä paremmin tunteville ja lähteä liikkeelle datan ja luovuuden yhdistämisestä.

Markkinoinnissa pitää olla pilke ja palo!

"Kaikkea muuta, kunhan ei vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää" suuresti arvostamani Minna Canthin sanotaan tokaisseen. Sama toive pätee hyvin markkinointiin, toteaa Petra Majander Helsinki Design Weekin markkinointijohtaja.

Markkinointi ei aina ole vain pelkkä iso budjetti, jolla saadaan ostettua näkyvyyttä

"Ostetun näkyvyyden lisäksi ansaittu näkyvyys tuo brändille vielä enemmän lisäarvoa, joten on tärkeää, että tarinan ja sisällön hallinta on kohdallaan. Musabisneksessä haistellaan aina uusia trendejä ja pystymme liikkumaan niiden aallonharjalla eturintamassa", toteaa Sony Musicin Piia Sarajuuri.

Kun koko ajan pelottaa

Aamulla herätessä pelottaa, millainen päivä tästä on tulossa. Onko töissä ilmennyt jokin uusi haaste, jota ei saa sanoa ongelmaksi ja johon vedetään mukaan?

Uusi vuosi, uudet kujeet. Kyllä, kirjaimellisesti.

Syksyn aikana MARKissa on tapahtunut paljon. Olemme tehneet kattavaa brändityötä syksyn ajan. Etsineet ja löytäneet tapoja tuottaa teille jäsenille entistä enemmän ja monipuolisempaa sisältöä. Uusia näkökulmia, uusia yhteyksiä ja jatkuvaa kehittymistä. On ollut ilahduttavaa huomata, että tilausta laveammille, uusille näkökulmille tuntuu olevan niin yksilötasolla kuin yrityksissäkin enemmän kun osasin syksyllä aavistaa.

Tavoitteletko parempaa asiakaskokemusta?

Yritysvalmennus luo arkeen tekemistä, joka vie kohti liiketoiminnan tavoitteita. Valmennus saa ihmiset omaksumaan tuottavampia käytäntöjä, oivaltamaan ja uudistumaan – näin syntyy tuloksia aikaansaava organisaatio!

Anna meille meidän jokapäiväinen motivaatiomme

– Onko pakko? Näin parahti tiimini kun ilmoitin, että alamme mitata markkinoinnin tuloksia. Taas yksi työ lisää, huokasi tiimiläinen mielessään. Ensi alkuun väkeni karsasti mittaamista, mutta pian jo kaipasi sitä. Tästä on jo useita vuosia. Väitän, että jos nyt lopettaisimme tämän silloin turhaksi koetun työn, tiimini sanoisi taas kuorossa: Onko pakko! Mikä meitä sitten motivoi?

Onks pakko muuttua?

Uudistuminen on välttämätöntä ihmisen kehittymisen kannalta samalla tavalla kuin kunnon lihaspolte crossfit-salilla. Uudistumisen polulla ei tarvitse pärjäillä yksin! Anna mentorin viitoittaa tietä ja kanssakulkijan jakaa kokemukset kanssasi.

MARKin hallitukseen uutta vahvistusta

MARKin hallituksen uusiksi jäseniksi on syyskokouksessa valittu CMO Saara Bergström, Next Games ja CEO Sari Heinilä, McCann Suomi. Vuosikokous hyväksyi myös ensi vuoden toimintasuunnitelman ja jäsenmaksut.

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista - Nnenna Liljeroos

Ole rohkea ja ennakkoluuloton. Vaikeudet on tehty voitettaviksi. Kilpailu kuluttajista on kovaa ja siinä voittavat ne, jotka kuuntelevat, tai pikemminkin kuulevat, kuluttajan ääntä parhaiten, toteaa Nnenna Liljeroos, joka on Arlan Head of Cheese and Butter.

Varaa kalenterista aikaa luovuudelle

Lujasen Anna on pitkän linjan finnkinolainen, kulttuurin sekä viihteen suurkuluttaja ja markkinointimama. Annalla on tapana varata aikaa kalenteristaan luovuudelle - muuten ei aikaa löydy. Anna kannustaa sinuakin antamaan luovuudelle aikaa ja arvoa.

Ole rohkea ja kokeile uutta. Se palkitsee.

"Uskon, että markkiointi tulee edelleen pirstaloitumaan mutta samalla myös kehittymään. Markkinoijilta vaaditaan jatkossa vahvempaa osallistumista projekteihin ja yhteistöihin", toteaa Nina Tuomenoksa. Hän on viime vuosina vetänyt Universal Musicilla Music & Brands liiketoimintaa tavoitteenaan luoda brändeille innovatiivista sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia.

Kuuntele, osallista, ole avoin. Iloitse onnistumisista ja opi mokista.

Hyvällä markkinoinnilla voi saavuttaa tunnettuutta, myyntiä ja sitoutumista. Markkinointi ja kaupallisuus liittyvät yritysten kaikkeen tekemiseen, toteaa tuore toiminnanjohtaja Sanna Laakkio Markkinointiryhmän haastattelussa.

Think big!

Katso oman yrityksesi, toimialasi, maasi ja tietoisuutesi ulkopuolelle, niin päädyt siniselle merelle. Tämän vinkin antaa markkinoinnista Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

Markkinoinnin tavoitteet ovat pitkäjänteisiä ja suoraan liiketoimintaa tukevia

Warrior Coffee Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Riku Uski toteaa, että hyvällä markkinoinnilla löydetään asiakkaita mutta tärkeätä on myös sisäinen markkinointi. Kun yrityksen tekevä tiimi on yhtä innoissaan kaikesta kuin firman innokkaimmat asiakkaat, on mahdollista saavuttaa voittamaton ja kestävä yrityskulttuuri.

Oivaltavampaa, tyylikkäämpää, huolitellumpaa ja ajassa olevampaa markkinointia

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista. MARK Markkinointiryhmän haastattelussa Heli Thorén, yrittäjä, luova johtaja ja toinen omistaja viestintätoimisto Cozy Pigeonsissa. Helin mielestä hyvä markkinointi ei ole päällekäyvää, vaan nasevaa ja oivaltavaa sekä brändiä tukevaa ja vahvistavaa.

Kipparin ensitervehdys

Täällä sitä nyt ollaan MARKin ohjaamossa. Aikamoista. Innokkaana, mutta tennarit tiukasti laivan kannessa tartun MARKin ruoriin. Miehistönä on onnekseni jo monenlaista ammattilaista ja asiantuntijaa. Tutuilla merillä pärjätään hyvin, mutta tuleville vesille tarvitaan uudenlaista oppia ja laivan rakennetta.

Uusi toiminnanjohtaja Sanna Laakkio

MARKin hallitus on valinnut uudeksi toiminnanjohtajaksi Sanna Laakkion, joka aloittaa tehtävässä lokakuun alussa. Sanna on toiminut aiemmin markkinoinnin, myyntikanavien, asiakaspalvelun ja HR:n tehtävissä useilla toimialoilla.

Psykometriikan mahdollisuudet digimainonnassa

Sinun ei tarvitse varastaa ihmisten tietoja tietääksesi keitä he ovat. MARK Aamuteemassa 17.10. Patrik Björkenheim antaa johdannon psykometriikan käytöstä kohdennetussa digimainonnassa.

Saunomalla onnelliseksi

Onnellisuus ja rentoutuminen ovat keskeisiä teemoja ensimmäistä kertaa järjestettävässä kansainvälisessä World Sauna Forumissa Jyväskylässä 29.9. Kööpenhaminalaisen Happiness Research Instituten johtaja Meik Wikingin mukaan koti on hyggen keskus ja hyggeilyn tärkeitä asioita ovat läsnäolo, nautinto, kiitollisuus, harmonia, mukavuus ja rentous. Rauhallista tunnelmaa ja yhteenkuuluvuutta unohtamatta.

Milloin yrityksestä tulee liian iso?

Yritysten tehtävä on valmistaa tuotteita ja tuottaa palveluita. Asiakkaille. Välillä tämä itsestäänselvyys valitettavasti unohtuu ja yrityksessä keskitytään tekemään prosesseja ilman asiakasta.

Palvelumuotoilu muovaa ajatteluasi

Palvelumuotoilun ytimessä on aina ihminen, palvelun käyttäjä ja hänelle merkityksellisen palvelukokemuksen luominen. Vaikka sinä, minä ja vastapäinen naapuri olisimme demografisoitu äkkiseltään katsottuna samanlaisiksi, ihmisinä ja persoonina saatamme olla hyvin erilaisia. Tässä ajassa tarvitaan syvemmälle porautuvaa ymmärrystä ihmisestä.

Markkinointia kaksoistodellisuudessa

Sain kesällä viettää viikon Korfun vehreällä saarella Kreikassa. Matkalukemisenani oli paljon mainetta niittänyt Yuval Noah Hararin Sapiens. Ihmisen lyhyt historia, jonka isoihin ajatuksiin oli helppo uppoutua Korfun antiikin aikaisessa miljöössä.

Jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan MARK Tehoaamuun 29.9., jossa viestintäkonsultti Lena Halén antaa sinulle 30 vinkkiä löytämään uusia tapoja sisältöjen jakamiseen niin, että kohderyhmäsi huomaa yrityksesi yhä varmemmin.

Psykometriikan mahdollisuudet digimainonnassa

Sinun ei tarvitse varastaa ihmisten tietoja tietääksesi keitä he ovat. MARK Aamuteemassa 17.10. Patrik Björkenheim antaa johdannon psykometriikan käytöstä kohdennetussa digimainonnassa.

Jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan - 30 vinkkiä

Tehoaamun koulutus 29.9. auttaa sinua löytämään uusia tapoja sisältöjen jakamiseen niin, että kohderyhmäsi huomaa yrityksesi yhä varmemmin. Vinkkejä antaa sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halén.

Myynti ei ole mun juttu

"En ole mikään myyjätyyppi." Tässä sitä taas ollaan. Kuulemassa tuota lausetta, johon olen jo niin moneen kertaan esittänyt vastalauseeni, että oma osuuteni dialogista kuulostaa ulkoa opetellulta. Väitän nimittäin, että jokainen meistä myy omalla tavallaan.

Jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan - 30 vinkkiä

Tehoaamun koulutus 29.9. auttaa sinua löytämään uusia tapoja sisältöjen jakamiseen niin, että kohderyhmäsi huomaa yrityksesi yhä varmemmin. Vinkkejä antaa sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halén.

Digitaalinen markkinointiviestintä käyntiin koulutuksen myötä

Näkyvimmän muutoksen koulutukseni myötä organisaatiossani koki digitaalinen markkinointiviestintä: aloitimme sen koulutukseni johdosta, toteaa Ensto Enerventin Sonja Häggman.

Markkinointi on tekoja

Teknologiamurros on läsnä joka paikassa. Eikä vähiten markkinoinnin kentällä. Toivotan sen tervetulleeksi, mutta en isännäksi. Sisällön ei pidä jäädä tekniikan jalkoihin.

Jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan - 30 vinkkiä

Tehoaamun 29.9. koulutus auttaa sinua löytämään uusia tapoja sisältöjen jakamiseen niin, että kohderyhmäsi huomaa yrityksesi yhä varmemmin. Vinkit antaa sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halén.

Jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan - 30 vinkkiä

Sisällön tarjonta palvelevassa ja kiinnostavassa muodossa on tehokas tapa rakentaa omaa asiantuntijuutta ja houkutella kohderyhmää. MARK Tehoaamussa 29.9. saat sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halénilta 30 hyvää vinkkiä siihen, että sisältösi paremmin löydetään.

Asiakaskin on ihminen

Sosiaalinen media on vienyt vallan yrityksiltä yksilöille. Christina Forsgård ja Juha Frey puhuvat Suhde - Sosiaalinen media muuttaa johtamista, markkinointia ja viestintää -kirjassaan suhdetoiminnan renessanssista. "Markkinointihuudon" sijaan pitää keskittyä läsnäoloon, kuuntelemiseen ja auttamiseen. Päälle liimattu viestintä on niin out.

Usko asiaasi ja uskalla olla rohkea

Seuraa aikaasi ja jos et itse kuulu kohderyhmään, niin ota apua natiiveilta ympäriltäsi. Tulevaisuus on heidän, jotka jaksavat nähdä vaivaa, toteaa Wecastin perustaja Hanna Westerholm Markkinointiryhmän haastattelussa.

Inspiraation lähteillä, osa 2

MARK-kokemuksia kelatessani inspiroiduin nostattamaan muutamia erityisiä hetkiä muistini sopukoista. MARK on mm. tarjonnut hyvän pohjan uuden luomiselle, myöskin tieteen saralla.

Mikään tuote ei ole niin hyvä, että se myisi itse itsensä - ei edes Apple

Markkinointiryhmän haastatteluvuorossa oli keskellä kesää yrittäjä Henri Pallonen, Hehku Marketing. Hyvällä markkinoinnilla tuotetaan asiakkaalle positiivisia yllätyksiä, mikä näkyy myös yrityksen kassavirrassa. Hyvä markkinointi liikuttaa ja saa tunteita aikaan, toteaa Henri.

30 vinkkiä - jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan

Sisällön tarjonta palvelevassa ja kiinnostavassa muodossa on tehokas tapa rakentaa omaa asiantuntijuutta ja houkutella kohderyhmää. Hyvän sisällön tuotanto on vain puolet totuudesta. Jos kukaan ei näe sisältöäsi, sillä ei ole mitään merkitystä. Yhtä tärkeää on, että jaat tekemäsi sisältöä oikeisiin kanaviin ja sisältösi löydetään. MARK Tehoaamussa 29.9. saat sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halénilta 30 hyvää vinkkiä.

Syksyn MARK Tehoaamut aloitetaan käytännön vinkeillä

29.9. Lena Halén antaa 30 vinkkiä siihen, miten jaat sisältöjäsi tehokkaammin ja varmistat, että yrityksesi huomataan. 4.10. PowerPoint kikat ja konstit -kurssin vetää Petri Manu.

Innovaatiot ja kaupallistaminen Suomen pelastajina

Suomalaisista yrityksistä lähes 99 prosenttia on mikro- ja pienyrityksiä. Näillä yrityksillä ja yrittäjyydellä on siis merkittävä vaikutus Suomen tulevaisuuteen. Samaan aikaan Suomen Akilleen kantapää tuntuu olevan ideoiden kaupallistaminen. Miten siis turvaamme Suomen tulevaisuuden tuottamalla yhä enemmän ideoita ja kaupallistamalla niitä laadukkaasti?

Pitkän ja hyvän parisuhteen rakentaminen

Hyvälle työntekijälle pitää antaa paljon, mielellään enemmän, kuin mitä hän odottaa, jotta hän huomaa, että häneen kohdistuvat todella merkittävät odotukset.

Luottamus syntyy luottamalla - ei epäilemällä

Ylläolevan lausahduksen kuulin Kuopion lentoasemalla kaveriltani Hartikaisen Jussilta keskusteltaessa johtamisen sietämättömästä keveydestä. Jäin pohtimaan asiaa ja näin muutaman kuukauden pureskelun jälkeen se tuntuu edelleenkin nerokkaalta.

Markkinointia virtuaalitodellisuudessa ja reaalitodellisuudessa

Brändien ja mielenkiintoisten sisältöjen on oltava siellä missä ihmisetkin, esimerkiksi pelien sisällä. Tai laajennetussa todellisuudessa, joka aukeaa kännykän ruudulle. Reaali- ja virtuaalitodellisuus tarjoavat mahtavan pinnan luovuudelle.

Tekoäly tulee ja täyttää maan

Tekoälyn hyödyntäminen on uusi teknologian vallankumous, sanoi Mikko Koski Dagmarista MARK Aamuteema –tilaisuudessa perjantaina 9.6.

Asiakas on paljon muutakin kuin dataa

Elämme digihekuman huipulla. Jokainen meistä törmää jatkuvasti otsikoihin, jotka kertovat, miten digitalisaatio on taas mullistamassa jonkin toimialan ja kuinka nyt on viimeinen hetki tarttua automaation mahdollisuuksiin.

Innostu, inspiroidu ja toteuta

MARK Markkinointiryhmän haastatteluvuorossa on Sauna From Finlandin toiminnanjohtaja ja MARK:in hallituksen jäsen Carita Harju.

Paras viestinnän voimavara – oma henkilöstö

Motivoitunut ihminen tekee työnsä paremmin ja kertoo siitä positiivisesti myös yrityksen ulkopuolelle. Työntekijäviestinnän voimasta kertoo mm. se, että työntekijän jakama viesti tavoittaa kuusi kertaa enemmän ihmisiä kuin yrityksen lähettämä.

30 vinkkiä - jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan

Sisällön tarjonta palvelevassa ja kiinnostavassa muodossa on tehokas tapa rakentaa omaa asiantuntijuutta ja houkutella kohderyhmä yrityksen omiin kanaviin. Se on selvä. Mutta hyvän sisällön tuotanto on vain puolet totuudesta. Ennen lomia ehdit vielä osallistumaan MARK Tehoaamuun 15.6., jossa sisältöstrategi Lena Halén auttaa sinua löytämään uusia tapoja sisältöjen jakamiseen.

Nosta henkilöstön katse horisontin taakse

Miksei henkilöstölle riitä vain se tieto ja ymmärrys, jota jokainen tarvitsee tehdäkseen oman työnsä? Miksi jokaisen olisi hyvä ymmärtää koko organisaation toimintaa? Liisa Lyyra kertoo menestystarinoita organisaatioista, joissa henkilöstö on oivaltanut oman roolinsa osana liiketoimintaa.

Matka digitaaliseen asiakaskokemukseen ja e-Estoniaan

MARK Viestintäryhmä järjesti viime viikolla tutustumismatkan Tallinnaan e-Estonia Showroomiin. Matkan aikana kuultiin Viking Linen uutuuksista sekä digitaalisesta asiakaskokemuksesta.

Jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan

MARK Tehoaamussa 15.6. saat 30 vinkkiä, joiden avulla voit saavuttaa tavoitteesi ja saada ihmiset tulemaan verkkosivuillesi. Aamun sisältö on tarkoitettu sinulle, joka suunnittelet tai toteutat sisältöjä ja haluaisit paremman kokonaisnäkemyksen sisältöjen jakamisen mahdollisuuksista. Kouluttajana on sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halén Viestintätoimisto Contentasta.

Digi ei elä ilman ihmistä

Hyvin harvassa tilanteessa asiakas haluaa palvelun 100-prosenttisesti diginä. Ihminen haluaa ihmisen mukaan palveluprosessiin. Markkinointi-instituutin ja Rastorin toimitusjohtaja Toni Berkowits bloggaa Markkinointi&Mainonta-lehdessä.

Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu Allas Sea Poolilla on siirretty keskiviikkoon 24.5. Aiheena edelleen Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Ajankohdan muutoksen myötä on vapautunut paikkoja. Ilmoittautumiset viimeistään 19.5. mennessä.

30 vinkkiä - jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan

MARK Tehoaamu 15.6. on tarkoitettu sinulle, joka suunnittelet tai toteutat sisältöjä ja haluaisit paremman kokonaisnäkemyksen sisältöjen jakamisen mahdollisuuksista. Kouluttajana on sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halén Viestintätoimisto Contentasta.

Jaa sisältöjäsi tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan - 30 vinkkiä

MARK Tehoaamu 15.6. on tarkoitettu sinulle, joka suunnittelet tai toteutat sisältöjä ja haluaisit paremman kokonaisnäkemyksen sisältöjen jakamisen mahdollisuuksista. Kouluttajana on sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halén Viestintätoimisto Contentasta.

Puhetta kasvun draivereista

Markkinoinnin ajankohtaisseminaarissa 5.5. Finlandia-talolla käsiteltiin markkinointia kasvun draiverina. Sitähän se tietenkin on. Tässä irtonaisia otteita ohjelmasisällöstä – tajunnanvirtana.

Uusi ajankohta 24.5.: Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu Allas Sea Poolilla on siirretty keskiviikkoon 24.5. Aiheena edelleen Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Ajankohdan muutoksen myötä on vapautunut paikkoja. Ilmoittautumiset viimeistään 19.5. mennessä.

MARK Tehoaamu 15.6.: Varmista, että yrityksesi huomataan

Jaa sisältöjä tehokkaammin ja varmista, että yrityksesi huomataan - saat 30 vinkkiä MARK Tehoaamussa sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halénilta.

Asiakas ei kaipaa myyntikeskustelua

Onko minun tehtäväni myyjänä myydä? Väitän, että jos oikein kovasti myyn, en myy - eikä asiakas osta. Jos myyn, on myynti vaikeaa. Jos sen sijaan kohtaan asiakkaan hänen ehdoillaan ja ymmärrän hänen arkeaan, syntyy luottamus - ja syntyy myyntiä.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

Vielä ehdit mukaan MARK Digiryhmän järjestämään aamuun 9.5., jossa aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Tuomas Kurki, Dentsu Aegis ja Peter Gréen, Clear Channel.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Peter Gréen, Clear Channel sekä Tuomas Kurki, Dentsu Aegis.

Kasvun draiverit

Nyt on viimeiset hetket käsillä ilmoittautua kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaariin Finlandia-talolle 5.5. Markkinointi on kasvun draiveri - niin digitaalisessa kuin reaalimaailmassa. Seminaarin ohjelmassa avataan näkymiä aiheeseen Englannista ja Hollannista käsin ja kuullaan tuoreita kotimaisia esimerkkejä brändin rakentamisesta ja asiakaskokemuksesta.

Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Future of Digital - Out of home.

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjänä Tuomas Kurki, Dentsu Aegis sekä Peter Gréen, Clear Channel.

Kasvuyrityksessä ihminen on tärkein

Kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaarin teemana 5.5. on kasvun draiverit. Teemu Kontkasen Mediateko on muutamassa vuodessa noussut vapaa-ajan ulkomainonnan suunnannäyttäjäksi Suomessa. Mitä löytyy kasvun taustalta? Luvassa on tarinaa kasvusta ja oivalluksia elämästä.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Tuomas Kurki, Dentsu Aegis ja Peter Gréen, Clear Channel.

Digiajassa korostuu face to face kohtaamisen arvo

Ei liene sattuma, että tilaisuus on synonyymi sekä sanoille tapahtuma että mahdollisuus. Kun ajatus tapahtuman järjestämisestä tai messuille osallistumisesta syntyy, ensimmäisen kysymyksen tulisi aina olla "Miksi?".

Kasvun draiverit

Markkinoinnin ajankohtaisseminaari pureutuu kasvun tekemiseen. Ohjelmassa avataan näkymiä aiheeseen myös Englannista ja Hollannista käsin. Haasteet ovat yhteisiä, mutta voimmeko oppia jotain ajattelusta näissä maissa?

Viisi sekuntia

Suomalaiset tavoittaa yhden päivän aikana parhaiten internet, televisio (kyllä, tv), mobiili-internet ja radio. Ajankäytöllisesti meitä koukuttaa eniten internet eri välineiden kautta käytettynä. Liikkuvan kuvan osuus käytetyistä sisällöistä kasvaa jatkuvasti. Verkosta tallennetut sisällöt ja on-demand-aineistot nostavat osuuttaan kovaa vauhtia. Mitä tämä tarkoittaa kaupallisen viestin lähettäjän kannalta?

Markkinointi on kasvun draiveri

Kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaari 5.5. pureutuu kasvun tekemiseen. Asiakasymmärrystä ja yrittäjähenkeä tarvitaan jokaisessa organisaatiossa. Näkymiä aiheeseen myös Englannista ja Hollannista käsin. Haasteet ovat yhteisiä, mutta voimmeko oppia jotain ajattelusta näissä maissa?

Suomi, tuhansien kuolevien yhdistysten maa

Suomessa on n. 135 000 yhdistystä, joista 100 000 toimivia. Niihin kuuluu arviolta 15 miljoonaa jäsentä. Silti väitän, että yhdistykset ovat kriisissä.

Rekrytoitko tehtävään vai yhtiöön?

Rekrytoi yhtiöön, sanoo headhunter, Pro-Source Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Markku Kaijala. Mikä tahansa tehtävä muuttuu nykyään jo vuodessa niin paljon, että ihmisen sopeutuminen tiimiin ja muutokseen on tärkeämpää kuin faktinen yhden työtehtävän osaaminen.

Media oli Mäessä – muutos sykki kasvua

Legendaarinen Media Mäessä –seminaari loisti jälleen viime perjantaina Tahkolla. Teemana oli Muutos, joka sykkii kasvua. Aamupäivän ohjelmistossa oli tarinoita kasvusta, iltapäivällä muutoksen kulttuurista. Loppuhuipennuksena markkinoinnin kummitäti, Anne Korkiakoski avasi näkymiä ”making of” –tyyliin Siksi markkinointia –hankkeen taustoihin ja tuloksiin.

Ssshh! Älä herätä nukkuvaa karhua!

Tein havainnon, että useissa mainonnan parissa käytetyn ajan tutkimuksissa ulkomainonta loistaa poissaolollaan. Aloin pohtimaan tähän johtaneita syitä. Mietin ensimmäiseksi sitä, ettei meillä ole mittareita...

Älä unohda brändiä

Strategiaosaamisen merkitystä korostetaan uusien teknologien käyttöönoton myötä markkinoinnin toteuttamisessa. Hyvä niin. Aika paljon keskustelusta kuitenkin käydään taktisella tasolla.

Joko ilmoittauduit Tammikuun Täräykseen?

Kultajyvä-kilpailun parhaimmisto, verkottumista, Googlen terveiset ja uutuusleffa illan päätteeksi. Markkilaisten uuden vuoden avaus Tennispalatsissa Helsingissä. Tervetuloa!

Linkedin profiilin arvo syntyy vaikuttavuudesta

LinkedIniä pidetään sosiaalisen median alustana, johon laaditaan henkilöprofiili, eikä siellä muuten tehdä mitään, ellei haeta työtä. Microsoft-kaupan myötä LinkedInin uudistusaktiivisuus on lisääntynyt, ja palvelu on lanseerannut useita uudistuksia ensin mobiiliin, sitten muihin laitteisiin.

Tervetuloa Tammikuun Täräykseen

Kultajyvä-kilpailun parhaimmisto, verkottumista, Googlen terveiset ja uutuusleffa illan päätteeksi. Markkilaisten uuden vuoden avaus. Tervetuloa!

Lämpimin jouluterveisin

Toivotamme kaikille jäsenillemme, kumppaneillemme ja yhteistyökumppaneillemme rentouttavaa joulun aikaa ja onnellista tulevaa vuotta. Tammikuussa jälleen tavataan!

Monikanavaisuutta verkosta kivijalkaan

Kun puhumme yrityksen digitaalisesta viestintästrategiasta, mitä tarkoitamme? Verkkoa, somea, mobiilia vai toimipaikkoja itseään?

Muutos tarkoittaa muutosta

Muutos vaatii muutosta. Ihmisten kyky ottaa käyttöön uudet toimintatavat on iso haaste. Moderni johtajuus on enemmänkin kannustavaa inspirointia kuin yksityiskohtaista ohjeistamista – ei pomottamista vaan innostavaa ja tilanteeseen sopivaa valmennusta, joka luo menestystä, eli silloin ihmiset kehittyvät työssään.

Koottuja kipinöitä

Haasta itsesi. Paras mittari tekemiseesi olet sinä itse. Tutkaile vanhoja tekemisiä, nauti edistymisestä.

Mediabrändi – lupaus laadusta

Kun teknologia mahdollistaa jokaisen ihmisen äänen kuulumisen ja hänen mahdollisuutensa kohdata kenet tahansa verkossa, muuttuu välittäjätahojen rooli väistämättä. Näitä tahoja ovat esimerkiksi musiikkiteollisuus ja media.

Millaista osaamista asiantuntija-ammateissa tulevaisuudessa edellytetään?

Tulevaisuuden työelämä herättää yhtä aikaa sekä huolta että innostusta. Minkälaista osaamista työntekijät tulevaisuudessa tarvitsevat? Mitä työpaikoille ylipäätään käy?

Paranna markkinointisi tuloksia heti ja tuntuvasti

Vuonna 2016 markkinointia kannattaa tehdä vuoden 2016 tiedoilla. Neurotiede on tuonut mukanaan uutta tietoa markkinoinnin ammattilaisille tehdä tuottavampaa mainontaa. MARK Tehoaamussa 22.11. kouluttajana on yritysjohdon valmentaja Tero Puranen Ammattijohtaja.fi:sta.

Tehokoulutus: Paranna markkinointisi tuloksia heti ja tuntuvasti

Vuonna 2016 markkinointia kannattaa tehdä vuoden 2016 tiedoilla. Neurotiede on tuonut mukanaan uutta tietoa markkinoinnin ammattilaisille tehdä tuottavampaa mainontaa. MARK Tehoaamussa 22.11. kouluttajana on yritysjohdon valmentaja Tero Puranen Ammattijohtaja.fi:sta.

Kiinnostava verkkosisältö - vielä ehdit mukaan

Miten toteuttaa hakukoneoptimoitua tekstiä? Miten valita oikeanlaista sisältöä eri kohderyhmille? Kaipaatko konkreettista apua sisällön tuotantoon? Tule aamupäiväkoulutukseen 28.10. ja saat Halénin Lenalta vastauksia siihen, miten luot houkuttelevaa sisältöä, joka kiinnostaa asiakkaita ja parantaa verkkonäkyvyyttä.

Katse yläriviin ja kasvua markkinoinnin keinoin

MARK ja Kaleva järjestivät Oulussa aamiaisseminaarin, jossa markkinoinnin kummitäti Anne Korkiakoski ja Intersport-kauppias Sami Laukkanen pitivät innostavat puheenvuorot markkinoinnin merkityksestä.

MARK Tehoaamu: Kiinnostava verkkosisältö

Miten toteuttaa hakukoneoptimoitua tekstiä? Miten valita oikeanlaista sisältöä eri kohderyhmille? Kaipaatko konkreettista apua sisällön tuotantoon? Tule aamupäiväkoulutukseen 28.10. ja saat Halénin Lenalta vastauksia siihen, miten luot houkuttelevaa sisältöä, joka kiinnostaa asiakkaita ja parantaa verkkonäkyvyyttä.

Tehokoulutus: Paranna markkinointisi tuloksia heti ja tuntuvasti

Vuonna 2016 markkinointia kannattaa tehdä vuoden 2016 tiedoilla. Neurotiede on tuonut mukanaan uutta tietoa markkinoinnin ammattilaisille tehdä tuottavampaa mainontaa. MARK Tehoaamussa 22.11. kouluttajana on yritysjohdon valmentaja Tero Puranen Ammattijohtaja.fi:sta.

Suhde seminaari - Kaiken takana on asiakas

Miten digitaalisuus vaikuttaa asiakkuussuhteeseen, mitä on asiakasnäkemyksellinen brändin johtaminen ja mikä on asiakaskokemuksen merkitys niin digitaalisessa kuin elävässä elämässä, olivat aiheita, joihin pureuduttiin MARK.in Asiakkuusmarkkinoinnin seminaarissa.

Freemium vai premium?

Hinnoittelu on markkinoinnin osa-alueista ehkä kaikkein neitseellisin, jos kohdistamme katseen niihin mahdollisuuksiin, joita se tarjoaa tuloksentekoon.

Miten parantaa verkkonäkyvyyttä?

Miten toteuttaa hakukoneoptimoitua tekstiä? Miten valita oikeanlaista sisältöä eri kohderyhmille? Kaipaatko konkreettista apua sisällön tuotantoon? Tule tehokkaaseen aamupäiväkoulutukseen 28.10. ja saat Halénin Lenalta vastauksia siihen, miten luot kiinnostavaa ja houkuttelevaa sisältöä, joka kiinnostaa asiakkaita ja parantaa verkkonäkyvyyttä.

Kiinnostava verkkosisältö

Me tiedämme, että ihmiset löytävät yrityksen tarjonnan hakemalla tietoa verkosta. Miten varmistaa, että hakukone löytää yritykseni sisällön? Millaista sisällön pitäisi olla? MARK Tehoaamussa 28.10. Lena Halénin johdolla saat konkreettista apua sisällön tuotantoon, joka parantaa yrityksesi verkkonäkyvyyttä.

Kiinnostava verkkosisältö

Me tiedämme, että ihmiset löytävät yrityksen tarjonnan hakemalla tietoa verkosta. Miten varmistaa, että hakukone löytää yritykseni sisällön? Millaista sisällön pitäisi olla? MARK Tehoaamussa 28.10. Lena Halénin johdolla saat konkreettista apua sisällön tuotantoon, joka parantaa yrityksesi verkkonäkyvyyttä.

Työelämän harha-ajatuksia

"Ei suju. On kitkaa. Toivottavasti joku tekee asialle jotain". Jos ajatuksesi kulkevat tällaisia latuja, saatat olla sivustakatsojaefektin pauloissa.

Ihana vai kamala työ

"Tässä 5 vinkkiä työssä jaksamiseen!" "Ahdistaako töihin paluu?" "Katosiko työstäsi imu?"

Brändin johtamisen sietämätön keveys

Brändien antama lupaus on niiden elinehto. Kiivaan kellotaajuuden maailmassa brändien johtaminen on täysin erilaista kuin vanhassa maailmassa, jossa kontrollin avulla pidettiin huoli, että brändin käyttäytyminen oli johdonmukaista ja noudatti strategiaa.

Määritellään markkinatutkimus uudestaan

Markkinatutkimus on perinteisesti ollut tiedon tuottamista päätöksentekijän tueksi pääasiassa haastattelemalla ihmisiä. Nyt on aika tehdä tuo määrittely uudestaan – markkinatutkimuksen tulee olla tiedon tarjoamista päätöksentekijän tueksi kaikkia tietolähteitä hyväksikäyttäen.

Luottamus – kultaakin kalliimpi

Oli kyse rahasta, omaisuudesta tai mistä tahansa asiasta, jota ihmiset vaihtavat keskenään (myymällä tai ostamalla), tärkein arvonsäilyttäjä on luottamus

Muutu tai tule korvatuksi

Viimeisessä kymmenessä vuodessa moni asia myynnissä ja markkinoinnissa on muuttunut enemmän kuin viimeiseen viiteenkymmeneen vuoteen. Ihminen voi oppia rajattomasti uutta, mutta joskus suurin hidaste tulee sinusta itsestäsi.

Nyhtömarkkinointia

Markkinointiammattilaisten arkea on saada työskennellä markkinointimestareiden keskuudessa. Harva se päivä jollakin on loistava idea toteutettavana mitä pikimmin erilaisina toimenpiteinä. Aina idean äiti tai isä ei ole jaksanut miettiä ideaansa kovin pitkälle, koska pitäähän markkinoinnillekin jättää jotain tekemistä.

Markkinoinnin digiloikasta taannutaan tietosuoja-asetuksen takaperinkuperkeikalla

EU:n uusi tietosuoja-asetus nostatti hetkellisesti verenpainettani. Nyt on viimeinen hetki tajuta, että markkinointiväen tulee olla asiassa erityisen hereillä ja kääriä hihat heti. Kahden vuoden siirtymäaika kuluu nopeasti. Digitaalinen markkinointi vaikuttaa ensisilmäyksellä hankaloituvan melkoisesti, sillä asiakkaan lupa sähköiseen markkinointiin on saatava todistettavasti.

Ollakko Intia vai Ruotsi? Vai sittenkin Suomi?

Marjo Silvo bloggaa ammattimaisen markkinoinnin merkityksestä Suomelle.

Siksi verkostoitua!

Verkostot ovat joko liiketoimintalähtöisiä yritysverkostoja tai ihmisten välisiä sosiaalisia verkostoja. Verkostot luovat arvoa vain, jos osaamme hyödyntää niitä oikein. Menesty verkostoissa - 5 vinkkiä!

Hinnoittelu on lisäarvon luomista

Jos tuntematon suomalainen brändi kertoo maailman markkinoilla olevansa huippulaatua ja parempi kuin kaikki kilpailijansa, mutta hinta on halvempi (joka on suomalaisten mielestä hyvä kilpailukeino), se ei ole uskottava, totesi Designtutkimus Helsingin Outi Somervuori aamuteemassa.

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yrityksen yhteinen tahtotila

Erinomainen asiakaskokemus voi olla kilpailuetu. Mutta miten varmistetaan, että asiakaskokemuksesta syntyy kilpailuetu? Kenen vastuulla asiakaskokemus on? Miten kehittää asiakaskokemusta? Näitä päivänpolttavia kysymyksiä Futurelabin Kari Korkiakoski asetteli näkyville MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa.

Messunäkyvyys on markkinoinnin koko skaala pienoiskoossa

Messuprojekti on kuin markkinointi pienoiskoossa: On oltava tavoitteet, lupaus, käsitys siitä, kenelle luvataan, kyky lunastaa lupaus ja koneisto, joka pyörittää tätä kaikkea.

Periaatteet ohjaavat toimintaa

Miten toteuttaa yrityksen ja sen brändin strategiaa ilman perinteistä brändipoliisia ja samalla antaa ihmisille riittävän vapaat kädet?

Myyjä, ellet ymmärrä teknologiaa, et ole jatkossa

Kun törmäsin yhden viikon aikana liian monta kertaa myyjän teknologiaosaamisen puutteeseen tänä digitalisaation aikana, tuli mitta täyteen. Onko digitaalisuutta sisältävän palvelun tai tuotteen myyjällä lupa kieltäytyä ymmärtämästä tekniikkaa?

Eikö paperisen mainonnan pitänyt jo kuolla?

Vuosi sitten maaliskuun alussa Posti aloitti osoitteettoman mainonnan jakamisen erillisen kääreen, Postisen, sisällä. Miksi ihmeessä me Postissa uimme valtavirtaa vastaan, investoimme paperiseen suoraan ja vielä teemme Postisesta uuden printtimedian? Eikö paperisen mainonnan pitänyt jo kuolla?

Vierailulle Viestintäryhmän kanssa

Huhtikuussa Viestintäryhmä vierailee Tallink Siljalla 7.4. ja Postissa 20.4. Molempiin on tarjolla muutamia vapaita paikkoja.

Vierailukohteena Tallink Silja

MARK Viestintäryhmä vierailee 7.4. Tallink Siljalla, jossa markkinointijohtaja Hanna Länsivuori ja viestintäjohtaja Marika Nöjd kertovat kuulumisistaan.

Tallink Siljalle

MARK Viestintäryhmän vierailulla 7.4. markkinointijohtaja Hanna Länsivuori ja viestintäjohtaja Marika Nöjd kertovat Tallink Siljan markkinointikuulumisia.

Tarinan taikaa

Tarinan taikaa - miten asiakkaista tulee faneja, oli Sveitsin Markkinointipäivän teema viime viikolla. Teknologia sveitsiläisillä on hyvin hallussa, joten oli mieltä lämmittävää kuulla puheenvuoroja, joissa muistutettiin siitä, että asiakkaat ovat ihmisiä.

Digijuna kulkee kovaa

Kehitys on kovaa, ja ihmisten mediakulutus siirtyy digitaalisiin kanaviin. Mainospanostukset seuraavat kuluttajakäyttäytymistä pienellä viiveellä, analysoi IAB:n Birgitta Takala Industry Outlook 2020 -tilaisuudessa.

Poimintoja Media Mäessä –seminaarista

Media Mäessä seminaarissa Tahkolla oli tiivis tunnelma viime perjantaina 5.2. Yleisöä paikalla yli sata ja M&M:n streamauksen kautta vielä enemmän.

Onko johtaja koskaan valmis?

Yhtä vaikea kuin määritellä, onko johtaja pätevä tehtäväänsä, on määritellä, milloin hän on lopullisesti valmis. Asiaan ei löydy abjektiivista määritelmää. Kulloiseenkin tehtävään paras johtaja valitaan sen hetkisten tavoitteiden, arvojen ja ihannenormien mukaan. Johtajan onnistuminen määrittyy vuorovaikutussuhteessa muiden ihmisten kanssa.

Hyvää markkinoinnin vuotta!

Rajat eivät pitele kansainvälistä kilpailua kenenkään tontilta. Hyvä niin, koska asian voi kääntää toisinpäin. Hyvälle liiketoiminnalle ei ole kansallisia rajoja. Jos sen voi monistaa, se pitää monistaa globaalisti.

Muotoilu uudistaa johtamisen ja asiakaskokemuksen

Muotoilusta puhutaan nyt, sillä asiakaskokemus syntyy ensisijaisesti digitaalisessa ympäristössä, joka muuttuu jatkuvasti yhä moniulotteisemmaksi ja monimutkaisemmaksi. Ihmiset eivät ole luonnostaan hyviä käsittelemään monimutkaisia asioita, ja he tarvitsevat tähän apua.

Ihminen janoaa kehitystä vuosikymmenestä toiseen

Aikuiskouluttaja ja yritysvalmentaja Markkinointi-instituutti juhli 85-vuotista toimintaansa 4.12.2015. Vaikka aikuisopiskelun keinot elävät ja muuntuvat työelämän ja teknologian kehityksen mukana, ihmisen perustarve kehittyä ja kehittää itseään eivät muutu. Markkinointi-instituutin menestys perustuukin uudistumiskyvyn lisäksi ihmisen ikuiseen oppimisen ja kehittymisen tarpeeseen.

Datan ja luovuuden liitto on solmittu

Datan avulla varmistamme parhaan brändi- eli asiakaskokemuksen, totesivat MARK Aamuteemassa Eka Ruola, hasan & partners ja Anna-Riikka Hovi, Frankly Partners.

Voiko ilmiön luoda?

Eivätkö ilmiöt synny sattumalta? Kyllä ja ei. Yrityksillä on pyrkimystä saada aikaan ilmiöitä, mutta taitoa ja herkkyyttä tarvitaan, totesi Lauri Hilliaho MARK Aamuteemassa.

Rakenna paloa, ei brandia.

Talven pimeydessä optimistikin vaipuu joskus synkkiin ajatuksiin. Eräänä erityisen pimeänä aamuna matkalla työmaalle mietin, mikä siinä on kun niin monella B2B-yrityksellä markkinointi ei vain toimi, ei saada tehoja irti, eikä markkinoinnista ole todellista hyötyä yritykselle.

Täysillä heittäytyjät!

Markkinointi alana vaatii ihmiseltä heittäytymistä peliin täysillä ja pelottomuutta kriitikoita kohtaan. MARK Allstars -tähdet tekevät tätä työssään joka päivä.

Kipinät sinkoilivat

Muutos luo kitkaa. Silloin sinkoilevat kipinät.

Perjantaina kipinää markkinointiin

Vielä ehdit ilmoittautua tämän viikon perjantain KIPINÄÄ MARKKINOINTIIN -seminaariin Finlandia-talolle.

Millainen media koskettaa?

Asiakkaaksi tulo alkaa ennen kuin kumpikaan osapuoli, myyjä tai asiakas, osaa sitä ihan tarkalleen ennustaa. Menetämmekö lapsen pesuveden mukana, kun järeillä toimilla tähtäämme suoraan konversioon, kun asiakas ei ole siihen valmis?

Inspiraatiota!

Tapasin viime viikolla kollegoita eri maista EMC:n (European Marketing Confederation) kokouksessa Amsterdamissa. Kävimme keskusteluja eri maiden markkinointiammattilaisten kuulumisesta alansa järjestöihin. Ihmisten itsensä kannalta on aina järkevää verkottua, ei pelkästään tiedollisen päivitystarpeen vuoksi, vaan myös sosiaalisessa mielessä.

Markkinoinnin viha - rakkauspuhe

Myönnän kuuluvani ryhmään markkinoinnin vanhat jäärät. Olinhan mainostoimistossakin aikana, jolloin assareiden työstä suuri osa oli lehti-ilmoitusten reprovedosten käsittelyä. Oi sitä elämää, mitä se olikaan silloin.

Mistä kipinää markkinointiin?

Markkinoinnin ajankohtaisseminaarissa 23.10. kipinää markkinointiin antavat Pauli Aalto-Setälä, Merja Fischer, Juho Rahkonen, Otto Andersen ja Jarkko Kurvinen. Mitä markkinoinnissa tapahtuu nyt ja huomenna?

Syksyn ajankohtaisseminaari Finlandia-talolla

Median uudet ansaintamallit. Mitä ne ovat? Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä antaa vastauksensa KIPINÄÄ MARKKINOINTIIN -seminaarissa 23.10.

Psykologiaa hinnoittelussa

1% hinnan korotuksella voidaan saavuttaa keskimäärin 10-20% parannus kannattavuudessa, kertoi Outi Somervuori MARK Tehoaamussa 29.9.

Digiaamu viikon päästä

Vielä tänään ehdit ilmoittautua MARK Digiaamuun 6.10., jossa on aiheena asiakaskeskeinen markkinointi ja digitalisaation hyödyntäminen.

B2B-markkinoinnin 10 käskyä

Kipinää markkinointiin -seminaarissa 23.10. Markkinointitoimisto Plutonin Jarkko Kurvinen tuo esille B2B-markkinoinnin 10 käskyä.

Katalogien uusi nousu

Monikanavainen shoppailu ja ostaminen ovat kasvussa. Kun markkinoijan palettiin kuuluu myös katalogi, ovat tulokset hyviä. Harvard Business Review'n esimerkissä katalogin saajat ostivat huomattavati enemmän kuin verrokki-ryhmä. Ihmiset kun tykkäävät hypistellä.

Asiakaskeskeinen markkinointi ja digitalisaation hyödyntäminen

MARK Digiryhmän aamu 6.10. Postin auditoriossa. Esiintyjänä on Platform Developer Mikael Långström, Fira Oy.

Miten tunnistat oikean kohderyhmän?

Kipinää markkinointiin 23.10. Finlandia-talolla tarjoaa tiiviin tietofoorumin niille, jotka haluavat tietää, mitä markkinoinnissa tapahtuu nyt ja huomenna. Taloustutkimuksen Juho Rahkonen toteaa, että kuluttaja erikoistuu ja yksilöllistyy. Siksi markkinoijien on tiedettävä yhä tarkemmin, millaisia arvoja ja elämäntyylejä heidän potentiaaliset asiakasryhmänsä edustavat.

Maailma muuttuu - työelämä muuttuu

Globalisaatio on tuonut kilpailun jokaisen kotiin, kertoivat hallitusammattilainen ja verkkokaupan asiantuntija Tuomo Luoma ja rekrytoinnin ja työelämän asiantuntija Markku Kaijala MARK:in aamutilaisuudessa.

Kohdentamisen sietämätön keveys

Kaikki muuttuu. Matti Nykänen ryhtyi raittiiksi, Big Brother poistui ruudusta, kaupasta ei saa enää kettukarkkeja ja ilmastokin muuttuu. Mutta yksi asia pysyy: mainostajilla on edelleen tarve vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen.

Mitä markkinoinnissa nyt ja huomenna?

Kipinää markkinointiin -seminaarissa 23.10. kuullaan mm. Kraftvaerkin CEO Otto Andersenin esitys "Increasing Customer Experience by applying a multichannel Strategy".

Vaihtoehtoinen markkinointi tai ei mitään

Jokaisessa yrityksessä pitää olla oma Armi Ratia, joka uskoo yrityksen brändiin. Tarvitaan intuitiota, kykyä haistaa nousevia ilmiöitä, totesi Ivana Helsingin Paola Suhonen MARK Tehoaamussa.

Kipinää markkinointiisi

Markkinointiympäristön myllerryksessä tarvitaan uusia keinoja, näkemystä ja tekemisen kipinää, jotta asiakas on sinun. Kipinää markkinointiin on puolen päivän keskusteleva ajankohtaisseminaari 23.10. huippualustajien kera Finlandia-talolla. Yksi esiintyjistä on Aller Median Pauli Aalto-Setälä.

Markkinointihankintojen tehostaminen on kaikkien etu

Markkinointihankinnat ovat yhteispeliä ja toimintamallien hiomista, ylipäätänsä kehitystyötä.

Tulossa 23.10.

Mitä markkinoinnissa tapahtuu nyt ja huomenna - tiivis tietofoorumi tulossa 23.10.

1 - 2 - 3

Etätöiden puolestapuhuja on Kuopion alueen suurlähettiläs Teemu Kontkanen.

Tilannetajua myyntityöhön, niin tuloksiakin tulee

Myyntityön pitää olla asiakkaan auttamista.

If You love sauna - just tell it!

Suomi on saunamaa. Saunominen on meille suomalaisille niin arkipäiväistä, ettemme siellä käyntiä erikseen mainosta. Suomalaisen saunan brändi on kansainvälisesti vahva, mutta se vaatii kirkastusta.

Luulosta luopumisen tuska - digitalisaatio myllertää markkinointia

Markkinointipäättäjä tuskailee analytiikan tuottaman tiedon edessä.

Mitä hyötyä markkinoinnin automaatiosta on?

Tuottaako markkinoinnin automaatio lisää spämmiä yötä päivää vai onko se tie kohti asiallisempaa, oikea-aikaista ja hyödyllistä kommunikaatiota?

Emootiosta ja sosiaalisuuden muutoksesta

Onko yrityksellä varaa olla poissa sosiaalisesta mediasta? Hyötyjä sieltä on saatavilla, mutta toiminnan pitää olla tavoitteellista, aitoa ja avointa sekä myös oikein resursoitua.

Vuoden väittely

Kannattaako markkinointiviestintä tehdä itse vai ulkoistaa? Keskustelua aiheesta kävivät Kampin kauppakeskuksen manager Heli Vainio ja N2-toimiston toimitusjohtaja Alex Nieminen.

Millaista tarinaa yrityksesi kertoo?

Tarinan voima kumpuaa monesta tekijästä. Toisin kuin muut trendit, tarina on ikuinen - ihmisen vanhimpia riippuvuuksia.

Uuden ajan johtajuus ja työ

”Me johtajat piiloudumme, emmekä osallistu julkiseen keskusteluun. Siksi kuva meistä on epäinhimillinen”, on sitaatti Helena Åhmanin johtajuutta koskevasta tutkimuksesta.

Sisältö edellä, tekniikka apuna.

Otteita MARK Ajankohtaisseminaarista 24.4.

Samaistuttavat sankaritarinat ja tarinalliset unelmat luovat menestystä

Markkinointi-instituutissa järjestetyn MARK Forumin teemana oli tarinoiden voima bisneksessä. Vincitin perustaja ja toimitusjohtaja Mikko Kuitusen ja Markkinointi-instituutin Toni Berkowitsin ja Mervi Rauhalan käsissä tarinat saivat siivet.

Nostetaan Suomi suosta

Suomi e ole yhtä kilpailuhenkinen yhteiskunta kuin muut pohjoismaat, totesivat MARK Aamuteemassa ylijohtaja Juhana Vartiainen ja tutkimuspäällikkö Juho Rahkonen.

Mainontaa käy sääliksi – poliitikkojen ja virkamiesten absurditeetin ikeessä

Mainontaa käy välillä niin sääliksi, että koen pakottavaa tarvetta kirjoittaa puolustuspuheenvuoro.

Vaaliehdokkaat puhuivat markkinoinnista

MARK Vaaliaamu tarjosi asiallista debattia ja kohtaisen hyvää yhteisymmärrystä perusasioista yli puoluerajojen.

Markkinoinnin ammattilainen työmarkkinoilla

Markkinoinnin ammattilaisen cv:n pitää kertoa, mitä henkilö on saanut aikaan, ei mitä on tehnyt.

Pala palalta puhtaampaa vettä

MARK Viestintäryhmä tutustui John Nurmisen säätiön toimintaan. Itämeren pelastajaksi voi ryhtyä meistä kuka tahansa. Puhdas Itämeri -hankkeet rahoitetaan yksityisin lahjoitusvaroin ja julkisella rahoituksella.

Rimaa ylös – vähän kerrallaan!

Suuria suunnitelmia vai raakaa eksekuutiota? Molempi parempi, jos siihen kykenee.

Panosta siihen, että presentaatiosi toimii.

Kaikki työ on kommunikaatiota. Kaikki kommunikaatio myy jotain, joko tuotetta, palvelua, ihmistä tai ideaa.

Ihmisbrändin rakennusaineet läpivalaisussa Media Mäessä -seminaarissa

Mitä on henkilöbrändi? Miten sellainen tehdään, ja voiko sitä tehdä, pohdittiin Media Mäessä -seminaarissa Tahkolla viime viikolla.

Onko yrityksissä jälleen kerran painettu torkkukytkintä?

Yritykset myllertävät organisaatioitaan uusiksi. Tietojohtaminen, brändi ja asiakaskeskeisyys ovat iskusanoja tässä ryminässä.

Jyviä jaettiin

Kultajyvä-kisa on kiteyttämiskilpailu, jossa taitavin kiteytys herättää tunteita ja saa ajattelemaan. Kultajyvä-ilmoituskilpailun 2014 parhaat palkittiin Tammikuun Täräyksessä.

Asiakaskokemus pelastaa (yritys)maailman

Kun vuoden 2015 markkinoinnin kehityksen ennustussade oli rankimmillaan, jokainen itseänsä kunnioittava organisaatio totesi asiakaskokemuksen johtamisen ja kehittämisen olevan tämän vuoden tärkein juttu.

Tammikuun Täräys

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan Tammikuun Täräykseen, joka aloittaa MARK vuoden rennoissa merkeissä torstaina 22.1.

MARK vuosi vauhtiin Tammikuun Täräyksessä

MARK vuosi 2015 käynnistyy jälleen Tammikuun Täräys -jäsentilaisuudessa 22.1.Tennispalatsissa Helsingissä. Tiedossa on palkintosadetta, Kultajyvä-kilpailun parhaat, uutuusleffa ja hyvää seuraa.

Leffaan ja tuttuja tapaamaan

MARK vuosi 2015 käynnistyy jälleen Tammikuun Täräys -jäsentilaisuudessa 22.1.Tennispalatsissa Helsingissä. Tiedossa on palkintosadetta, Kultajyvä-kilpailun parhaat, uutuusleffa ja hyvää seuraa.

Tammikuun Täräys ja palkintosadetta

MARK vuosi 2015 käynnistyy jälleen Tammikuun Täräys -jäsentilaisuudessa 22.1.Tennispalatsissa Helsingissä. Tiedossa on palkintosadetta, Kultajyvä-kilpailun parhaat, uutuusleffa ja hyvää seuraa.

Henkilöbrändit teemana Media Mäessä

Seminaaripaikkoja on vielä jäljellä Media Mäessä tapahtumaan. Ja viimeinen kuulutus parille lento- ja majoituspaikalle.

Media Mäessä 2015: Henkilöbrändit. Modernia kauppatavaraa.

Saimme lisää lentopaikkoja seminaarimatkalle, joten jos olet aikeissa lähteä mukaan Media Mäessä 2015 tapahtumaan Tahkolle helmikuun alussa, niin ilmoittautuminen kannattaa hoitaa pian. Paikkoja on silti enää rajatusti jäljellä.

Nyt ajankohtaista asiaa markkinoinnista

Ajankohtaisseminaarissa tarkasteltiin tätä hetkeä eri näkökulmista. Tämän hetken buzzword on EMPATIA.

Valmennettu joukkue

Miten teknologia on muuttanut yritysten yhteydenpitoa asiakkaisiinsa ja sidosryhmiinsä?

Media Mäessä Tahkolla

Henkilöbrändit. Modernia kauppatavaraa. Media Mäessä 6.2. Tahkolla kaivautuu ihmisbrändin sisimpään.

Henkilöbrändit. Modernia kauppatavaraa.

Media Mäessä 6.2. Tahkolla kaivautuu ihmisbrändin sisimpään.

Mitä kuuluu viestinnälle, markkinoinnille ja journalismille digiaikana?

Journalismi ei ole kriisissä, mutta liiketoimintamallit ovat, sanoi Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi MARK Aamuteemassa.

Se hetki, kun mainoksesi muuttuu palveluksi

Markkinoija, tunnistatko hetken, jolloin kohderyhmäsi haluaa ostaa?

Media Mäessä 2015

Henkilöbrändit. Modernia kauppatavaraa. Media Mäessä 6.2. Tahkolla kaivautuu ihmisbrändin sisimpään.

Itsensä toteuttavat profetiat, median rooli ja yritysten kvartaalifokus

On tunnettua, että medialla voi olla erikoisia "itsensä toteuttavan profetian" tapaisia vaikutuksia.

Sleep faster!

Nordic Business Forum kokosi 5300 ihmistä Messukeskukseen ja lunasti lupauksensa. Kohutuin esiintyjä oli Arnold Schwarzenegger, jonka tarina oli kuin oppikirjan esitys päämäärätietoisuudesta ja periksi antamattomuudesta.

OOH, ISO kirosana ja sosiaalinen elämä analogisessa muodossa

Innovatiivinen suunnittelu avaa mahdollisuuksia uuteen. Ehkäpä meillä on tulevaisuudessa uusia mediaryhmiä, tutkijoita ja suunnittelijoita, jotka pohtivat esimerkiksi kuluttajien kohtaamista vapaa-ajalla yli mediarajojen.

Kenen mainonta jää kuluttajan mieleen?

Voisi olettaa, että televisiosta tulisivat kaikkein muistetuimmat mainokset ja että vahvat tuotemerkit nousevat mainonnan muistamisessa asteikon kärkeen. Miten suoramarkkinointi pärjää verrattuna muuhun mediaan tänä digitaalisuuden aikana?

Ymmärryksen välttämättömyys

Suomalaiset ja ruotsalaiset yritykset osaavat rakentaa menestyviä brändejä, siitä ei ole kahta sanaa. Ruotsalaiset tekevät sen kuitenkin ”lite bättre”. Miksi näin on?

Kauppa muuttuu. Muuttuuko markkinointi?

Kun yrityksessä pohditaan koko liiketoimintalogiikan uudelleenrakentamista, on markkinoinnin syytä olla kaikessa mukana elimellisenä osana arvoketjua.

Disruptiota ja toivoa hyvästä tulevaisuudesta

Uudet menestyksen eväät löytyvät ajattelusta, jossa rikotaan rajat, unohdetaan nykyinen status quo ja nähdään maailma uudella tavalla.

Printti ei suinkaan kuole, mutta kokee muodonmuutoksen

Graafisen alan ajureita ovat markkinoinnin automaatio, big data ja ostojen keskittäminen sekä kokonaisuuksien hallinta. Näin todettiin MARK Printtiryhmän järjestämässä Printin paluu, episodi 3 seminaarissa.

Miten sinä hyödynnät mobiilisuutta?

Älypuhelimella ostetuimmat tuotteet ovat sovellukset, pelit, musiikki ja pääsyliput.

Slogan soikoon!

Moni menestystarina perustuu kohtalaisen simppeliin viisauteen: tehdään perusasiat hyvin. Jos asiakkaalle luvataan jotain, on pidettävä lupaus. Aika selvää, eikö vain.

Ajankohtaista asiaa markkinoinnista

MARK:in järjestämässä Markkinoinnin Ajankohtaisseminaarissa viime torstaina 25.4. keskeisinä teemoina olivat asiakkuudet, asiakkaiden valta ja oikea asenne markkinoinnin tekemisessä.

Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2014

Suomalaiset yritykset ovat sisältömarkkinoinnin suunnitelmallisessa hyödyntämisessä jäljessä muita maita niin määrällisesti kuin laadullisesti.

Menestyvien johtoryhmien ja hallitusten piirteitä

Menestyvän ja tulevaisuuteen katsovan johtoryhmän on täytettävä monta edellytystä.

Maailma robotisoituu - robotisoituuko markkinointi?

Robotisaatio etenee nopeammin kuin osaamme ennakoida. Robotiikka on isoakin isompi bisnes ja kaikkiin elämän ja yhteiskunnan alueisiin vaikuttava teknologia. Siksi on syytä puhua ilmiöstä: robotisaatiosta.

MARK Lahden jäsentapaaminen

Etsimme lisää innokkaita toimimaan MARK Lahden aktiivijäseninä.

Kolme asiaa, jotka puuttuvat useimmista markkinointisuunnitelmista

Brändistrategisti Justin Foster kirjoittaa kolmesta elementistä, jotka puuttuvat useimmista markkinointisuunnitelmista.

MARK Lahden jäsenten tapaaminen

Etsimme lisää innokkaita toimimaan MARK Lahden aktiivijäseninä.

Millä tolalla hakusanamarkkinointi on Suomessa vuonna 2014?

Hakusanamarkkinointi tuntuu pikkuhiljaa päässeen ohi kasvukivuistaan ja on kuin varkain asettunut osaksi muuta markkinointia.

Pari ajatusta Media Mäessä -seminaarista - lyhyesti

Sosiaalisuus on CRM:n tulevaisuus, totesi Belinda Gerdt Microsoftilta Media Mäessä -tapahtumassa Tahkolla.

Robotit tulevat

Vievätkö ne meiltä työt?

Monikanavainen markkinointi

City Digital on netissä, mutta miksi ne tekevät taas City-lehteä... ja tapahtumia? ADA-aamussa esiintyjänä on Ilkka Lavas.

Pelillistäminen on kasvava trendi

Tammikuun ASA-aamussa selvisi, että pelillistämisessä ei ole kyse pelaamisesta, vaan tuttujen toiminnallisuuksien tuomisesta uuteen ympäristöön.

Missä vika, jos myynti ei vedä?

Asiakkaat eivät edelleenkään tipahda taivaasta, vaikka sellaisen käsityksen voisi saada viimeaikaisesta myyjien roolia koskevasta keskustelusta.

Täytekynällä ohi portinvartijan

Aisla Hentola muistoissamme (1935-2013). Markin toimintaan osallistuneet ovat oppineet paljon tutustumalla mielenkiintoisiin vierailukohteisiin, ihmisiin ja yrityksiin, joita Aisla oli järjestämässä.

Twitter-keskustelun kautta mukavan maineeseen

Twitter toimii parhaimmillaan erinomaisena välineenä hyvän maineen luomiseen, kun organisaatio on suoraan yhteydessä ihmisiin kevyellä ja näistä kiinnostuneella otteella.

Puhelin kiinni ja hyvää joulua!

Alkaa olla se aika, jolloin ihminen pohtii, mitä vuosi 2014 tuo tullessaan?

Markkinoinnin murros pakottaa asiakaskeskeisyyteen

Potentiaalinen asiakkaasi on käynyt jo 2/3 ostoprosessista läpi ennen yhteydenottoaan. Hän on ahminut tietoa: sisältöä, suosituksia ja vertailuja verkosta – sinulta ja kilpailijoiltasi.

Brändi on lupaus

Ihmiset hakevat elämäänsä merkityksiä mm. brändivalintojen avulla, sanoi Olvi Oyj:n markkinointijohtaja Olli Heikkilä MARK Hämeenlinnan Aamuteemassa.

WOW-efektin jäljillä

Brändillä on yhä suurempi merkitys ostopäätöksessä. Teknologia muuttuu. Ihmiset eivät.

Valta menee sohvalle

Teknologia integroituu arkeen, kodit täyttyvät laitteista ja valta menee sohvalle, kertoi Ville Tolvanen ADA-aamussa.

Googlen terveisiä Suhde-seminaarissa

Tiesitkö, että 19 % kaikista verkko-ostoksista tapahtuu illalla klo 20 jälkeen. Näin kertoi Google Finlandin Tommi Pelkonen.

Myyntipsykologia - Näin meille myydään

Myynnin johtamisen professori Petri Parvisen uusin kirja "Myyntipsykologia - Näin meille myydään" ei ole perinteinen "näin myyt enemmän" vinkkikokoelma.

MIRA SPARRAA: Käytä elämäsi siihen, mikä on sinulle tärkeintä -ryhmävalmennus

13.6.2018 17:00-19:30

Ahdistaako niin, että odotat kesälomaasi kuin kuuta nousevaa? Oletko onnellinen vain murto-osan ajasta? Oletko pystynyt vähään aikaan pysähtymään ja miettimään, mikä tekee juuri sinut onnelliseksi. Mitä juuri sinä haluat elämältäsi? Vai mietitkö, että ei oikein nappaa, mutta et tiedä, mitä kaipaat elämääsi? Etkä tiedä, miten tilannetta ja fiiliksiä pitäisi käsitellä?