Ihmiset tagin hakutulokset

Tapahtumat

No results

Artikkelit

MARK Turun uusi puheenjohtaja esittäytyy

MARK Turun ryhmä sai uuden puheenjohtajan, kun yrittäjäkollektiivi Grundlagen perustaja Mari Tauler valittiin tehtävään elokuussa. Haastattelimme tuoretta puheenjohtajaa ja kuulimme muun muassa miksi Mari koki tärkeäksi lähteä mukaan MARKin toimintaan.

Uutta syntyy

Kun uutta lähtee luomaan, alun tuska valtaa lähes aina. Tuntuu, ettei mitään tapahdu, vaikka koko ajan tapahtuu etenemistä. Pala palalta laitetaan pohjaa kuntoon, jotta voidaan pian ponnistaa. Uusi CRM rakentuu ja uusia konsepteja ollaan sparrailtu ja edistetty pitkin kenttää. Enää ei niinkään jännitä, tilalle on tullut kupliva ilo ja into tehdä. En ole koskaan ennen tällä tavalla kirjoittanut kehitystyöstä blogia, jonkinlaista matkapäiväkirjaa. Toivottavasti päiväkirja auttaa teitä kaikkia pysymään mukana tällä matkalla ja syttymään meidän kanssa uudesta MARKista!

Mitä hyötyä on Coachingista? Kenelle Coaching sopii?

Coaching on ohjausmuoto, jossa coach hallitsee prosessit ja työkalut - substanssi tulee asiakkaalta. Coachingia voi hyödyntää niin yksilöiden henkilökohtaisesa elämässä kuin johtamisessa, asiakaspalvelussa, työhyvinvoinnissa, tiimityöskentelyssä, urheilussa ja yritysmaailmaan liittyvissä asioissa.

Parhaat panostavat sisäiseen viestintään

Innostunut, motivoitunut ja sitoutunut henkilöstö on kaikkien organisaatioiden saavutettavissa. Sellaisen saaminen kuitenkin vaatii työtä, työtä ja yhteistyötä.

Lomalla latautumista

Melkoisen hengästyttävällä tahdilla on tuntunut porukat kentällä menevän nämä viimeiset viikot enkä ole itsekään juoksulta välttynyt. Työpöytä pitäisi saattaa tilaan, johon olisi stressitöntä lomien jälkeen palata.

KIILA-kuntoutuskurssi mainos- ja markkinointialan ammattilaisille

Markkinointi- ja mainosalan henkilöille suunnattu Kelan kustantama KIILA-kuntoutuskurssi alkaa 17.9.2018 Kuntoutuskeskus Ruissalon Naantalin Kylpylässä.

Oma potentiaali käyttöön - mutta miten?

Katseletko maailmaa yksiväristen lasien läpi? Tunnista työelämän urautuminen ajoissa.

Strategisista muutosjohtamisista onnistuu vain 37 % - varmista Valveen vinkeillä onnistuminen jatkossa

Muutosjohtamisen työkalut -webinaarissa Valveen viestintäkonsultit Sanna Haanpää-Liukko ja Minna Kylänpää esittelivät viestinnällisiä ja markkinoinnillisia keinoja, joilla muutoksen onnitumistodennäköisyyttä voidaan parantaa.

Olisiko aika ottaa vastuuta?

Pääsin kuulemaan tuoretta tietoa yritysvastuun nykytilasta ja tulevaisuudesta FIBSin Yritysvastuu 2018 -tutkimuksen tulostilaisuuteen. Tilaisuuden aikana pohdittiin muun muassa miksi suomalaisyritykset panostavat vastuullisuuteen, mitä hyötyä siitä on liiketoiminnalle ja miten sitä johdetaan yrityksen arjessa.

Onnistunut hinnoittelu tuottaa tulosta

Se mikä toimii yhdellä myyjällä tietyssä tilanteessa, ei välttämättä toimi ollenkaan toisen myyjän kohdalla tai toisessa tilanteessa. Hinnoitteluun ei ole olemassa helppoja ratkaisuja. Outi Somervuoren uutuuskirja "Mitä maksaa - hinnoittelun psykologiaa" antaa hyvän lähtökohdan ja viitekehyksen hinnoittelun kehittämiseen ja tarkasteluun uudesta näkökulmasta.

Simppeliä etsimässä

Aloitin työn ohella aikuisopiskelijana, radikaali alan vaihto kansainvälisen markkinoinnin parista puutarha-alalle, vain löytääkseni muutaman toimivan jutun markkinoinnista.

Itsenäinen verkko-opiskelu, aikaa inspiraatiolle

Olen saanut itsenäisistä verkko-opinnoista valtavasti energiaa ja inspiraatiota, toteaa blogissaan Riikka Holmberg.

Henkilöbrändäyksen kymmenen käskyä

Meitä kiusataan päivittäin yhä suuremmalla määrällä valintoja ja rasitetaan käytettävissä olevan ajan vähenemisellä. Lisäksi meitä pommitetaan jatkuvasti erilaisilla viesteillä. Miten voisit olla huomion arvoinen tässä vaihtoehtojen ristitulessa? Ala merkittäväksi!

Mikä erottaa menestyneet ihmiset muista?

Kokenut menestysvalmentaja ja entinen ammattilaisgolfari Anders Haglund kertoo tässä artikkelissa ajatuksiaan siitä mitä menestyminen on ja minkä yhden periaatteen hän haluaisi jokaisen ymmärtävän.

Miten kehittää itseään fiksulla tavalla?

Inspiroituneena auringon paisteesta ja pienestä metsäretkestä, ajattelin avata aihetta nimeltä itsensä kehittäminen. Ystäväni, Joseph McClendon III sanoo, että itsensä kehittäminen on harjoittelemista tullakseen siksi ihmiseksi, joka haluat olla.

Markkinoinnissa pitää olla pilke ja palo!

"Kaikkea muuta, kunhan ei vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää" suuresti arvostamani Minna Canthin sanotaan tokaisseen. Sama toive pätee hyvin markkinointiin, toteaa Petra Majander Helsinki Design Weekin markkinointijohtaja.

Vuoden Mainostorstai ja gaala Turussa

Vuoden Mainostorstain järjestävät yhteistyössä turkulaiset median, markkinoinnin ja mainonnan kärkiyritykset. Tapahtuma nousee tammikuussa uudelle tasolle, kun Mainostorstain seminaaripäivä yhdistyy uudistettuun Vuoden Mainos -kilpailun ja -gaalan kanssa Logomossa 25.1.2018.

Kun koko ajan pelottaa

Aamulla herätessä pelottaa, millainen päivä tästä on tulossa. Onko töissä ilmennyt jokin uusi haaste, jota ei saa sanoa ongelmaksi ja johon vedetään mukaan?

Uusi vuosi, uudet kujeet. Kyllä, kirjaimellisesti.

Syksyn aikana MARKissa on tapahtunut paljon. Olemme tehneet kattavaa brändityötä syksyn ajan. Etsineet ja löytäneet tapoja tuottaa teille jäsenille entistä enemmän ja monipuolisempaa sisältöä. Uusia näkökulmia, uusia yhteyksiä ja jatkuvaa kehittymistä. On ollut ilahduttavaa huomata, että tilausta laveammille, uusille näkökulmille tuntuu olevan niin yksilötasolla kuin yrityksissäkin enemmän kun osasin syksyllä aavistaa.

Markkinointi ei aina ole vain pelkkä iso budjetti, jolla saadaan ostettua näkyvyyttä

"Ostetun näkyvyyden lisäksi ansaittu näkyvyys tuo brändille vielä enemmän lisäarvoa, joten on tärkeää, että tarinan ja sisällön hallinta on kohdallaan. Musabisneksessä haistellaan aina uusia trendejä ja pystymme liikkumaan niiden aallonharjalla eturintamassa", toteaa Sony Musicin Piia Sarajuuri.

Tavoitteletko parempaa asiakaskokemusta?

Yritysvalmennus luo arkeen tekemistä, joka vie kohti liiketoiminnan tavoitteita. Valmennus saa ihmiset omaksumaan tuottavampia käytäntöjä, oivaltamaan ja uudistumaan – näin syntyy tuloksia aikaansaava organisaatio!

Anna meille meidän jokapäiväinen motivaatiomme

– Onko pakko? Näin parahti tiimini kun ilmoitin, että alamme mitata markkinoinnin tuloksia. Taas yksi työ lisää, huokasi tiimiläinen mielessään. Ensi alkuun väkeni karsasti mittaamista, mutta pian jo kaipasi sitä. Tästä on jo useita vuosia. Väitän, että jos nyt lopettaisimme tämän silloin turhaksi koetun työn, tiimini sanoisi taas kuorossa: Onko pakko! Mikä meitä sitten motivoi?

MARKin hallitukseen uutta vahvistusta

MARKin hallituksen uusiksi jäseniksi on syyskokouksessa valittu CMO Saara Bergström, Next Games ja CEO Sari Heinilä, McCann Suomi. Vuosikokous hyväksyi myös ensi vuoden toimintasuunnitelman ja jäsenmaksut.

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista - Nnenna Liljeroos

Ole rohkea ja ennakkoluuloton. Vaikeudet on tehty voitettaviksi. Kilpailu kuluttajista on kovaa ja siinä voittavat ne, jotka kuuntelevat, tai pikemminkin kuulevat, kuluttajan ääntä parhaiten, toteaa Nnenna Liljeroos, joka on Arlan Head of Cheese and Butter.

Varaa kalenterista aikaa luovuudelle

Lujasen Anna on pitkän linjan finnkinolainen, kulttuurin sekä viihteen suurkuluttaja ja markkinointimama. Annalla on tapana varata aikaa kalenteristaan luovuudelle - muuten ei aikaa löydy. Anna kannustaa sinuakin antamaan luovuudelle aikaa ja arvoa.

Ole rohkea ja kokeile uutta. Se palkitsee.

"Uskon, että markkiointi tulee edelleen pirstaloitumaan mutta samalla myös kehittymään. Markkinoijilta vaaditaan jatkossa vahvempaa osallistumista projekteihin ja yhteistöihin", toteaa Nina Tuomenoksa. Hän on viime vuosina vetänyt Universal Musicilla Music & Brands liiketoimintaa tavoitteenaan luoda brändeille innovatiivista sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia.

Kuuntele, osallista, ole avoin. Iloitse onnistumisista ja opi mokista.

Hyvällä markkinoinnilla voi saavuttaa tunnettuutta, myyntiä ja sitoutumista. Markkinointi ja kaupallisuus liittyvät yritysten kaikkeen tekemiseen, toteaa tuore toiminnanjohtaja Sanna Laakkio Markkinointiryhmän haastattelussa.

Think big!

Katso oman yrityksesi, toimialasi, maasi ja tietoisuutesi ulkopuolelle, niin päädyt siniselle merelle. Tämän vinkin antaa markkinoinnista Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

Markkinoinnin tavoitteet ovat pitkäjänteisiä ja suoraan liiketoimintaa tukevia

Warrior Coffee Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Riku Uski toteaa, että hyvällä markkinoinnilla löydetään asiakkaita mutta tärkeätä on myös sisäinen markkinointi. Kun yrityksen tekevä tiimi on yhtä innoissaan kaikesta kuin firman innokkaimmat asiakkaat, on mahdollista saavuttaa voittamaton ja kestävä yrityskulttuuri.

Kipparin ensitervehdys

Täällä sitä nyt ollaan MARKin ohjaamossa. Aikamoista. Innokkaana, mutta tennarit tiukasti laivan kannessa tartun MARKin ruoriin. Miehistönä on onnekseni jo monenlaista ammattilaista ja asiantuntijaa. Tutuilla merillä pärjätään hyvin, mutta tuleville vesille tarvitaan uudenlaista oppia ja laivan rakennetta.

Oivaltavampaa, tyylikkäämpää, huolitellumpaa ja ajassa olevampaa markkinointia

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista. MARK Markkinointiryhmän haastattelussa Heli Thorén, yrittäjä, luova johtaja ja toinen omistaja viestintätoimisto Cozy Pigeonsissa. Helin mielestä hyvä markkinointi ei ole päällekäyvää, vaan nasevaa ja oivaltavaa sekä brändiä tukevaa ja vahvistavaa.