Asparaatio

Professori Jaakko Asparan tiedepalsta

Tällä palstalla professori Jaakko Aspara (Hanken Svenska handelshögskolan) nostaa lyhyesti esiin markkinoinnin tieteenalan uusia kansainvälisiä tutkimuksia, joiden tuloksista suomalaisten yritysjohtajien - liiketoimintajohtajien, toimitusjohtajien, rahoitusjohtajien sekä markkinointijohtajien - on hyödyllistä tietää omassa liiketoiminnassaan.

Esiin nostetuissa tutkimuksissa käsitellään strategioita ja parhaita käytänteitä markkinoinnin ydinasioissa:
• markkinointistrategioiden ja asiakkuuksien kehittämisessä
• markkina- ja asiakastutkimuksessa
• uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä ja innovoinnissa
• hinnoittelumallien suunnittelussa
• myynti- ja jakelukanavien kehittämisessä ja
• markkinointiviestinnässä ja mainonnassa.

Tutkimukset on valittu sillä perusteella, että ne osoittavat, miten markkinoinnin strategiat ja käytänteet vaikuttavat yrityksen tai sen brändin myyntiin, tulokseen ja arvoon - taikka esittelevät tietyn uuden markkinointistrategian tai -työkalun.

Tutkimukset on julkaistu markkinoinnin tieteenalan kolmessa kansainvälisessä pääjulkaisussa: Journal of Marketing, Journal of Marketing Research tai Marketing Science. Tutkimukset ovat hankittavissa ko. journaalien kotisivuilta (yksittäisinä tai jatkuvana tilauksena). Jos mahdollista, tutkimuksista tarjotaan myös linkki internetistä vapaasti ladattavaan versioon.

• Toukokuu 2017: Values That Shape Marketing Decisions: Influence of Chief Executive Officers' Political Ideologies on Innovation Propensity, Shareholder Value, and Risk

• Huhtikuu 2017: Riding the Waves: Revealing the Impact of Intrayear Category Demand Cycles on Advertising and Pricing Effectiveness

• Maaliskuu 2017: Linking Customer Behaviors to Cash Flow Level and Volatility: Implications for Marketing Practices

• Helmikuu 2017: The Effects of a Product's Aesthetic Design on Demand and Marketing Mix Effectiveness: The Role of Segment Prototypicality and Brand Consistency

• Tammikuu 2017: Organizing for Marketing Excellence

• Joulukuu 2016: Silver Spoons and Platinum Plans: How Childhood Environment Affects Adult Health Care Decisions Restricted Access

Marraskuu2016: Stock Returns on Customer Satisfaction Do Beat the Market: Gauging the Effect of a Marketing Intangible

Lokakuu2016: Monetizing Ratings Data for Product Research

Syyskuu2016: The Effect of Electronic Word of Mouth on Sales: A Meta-Analytic Review of Platform, Product, and Metric Factors

 

 

 

 

 

Maailman nopein pikapeli

Fintoto Oy (2011)

Kun haluat pitää iskulauseestasi kiinni, rekisteröi se Iskulauserekisteriin

Kirjaudu MARKin jäsensivuille

MARK tarjoaa jäsenilleen ensiluokkaisia mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen ja verkostoitumiseen. Etkö ole vielä jäsen? Liity mukaan!

Unohdin salasanani!

Miksi liittyä jäseneksi? x