Tulokset hakusanalla 'Yhteistyö'

Markkinoinnin, juridiikan ja itsesääntelyn kohtaamisia digitaalisessa maailmassa

Kenellä on kompetenssi arvioida markkinoinnin eettisyyttä? Olisiko arviointikäytänteitä tarvetta modernisoida tai tarkentaa? Onko ”digimaailman keskivertokuluttaja” valistuneempi ja tiedostavampi kuin on aikaisemmin katsottu?

Lomalla latautumista

Melkoisen hengästyttävällä tahdilla on tuntunut porukat kentällä menevän nämä viimeiset viikot enkä ole itsekään juoksulta välttynyt. Työpöytä pitäisi saattaa tilaan, johon olisi stressitöntä lomien jälkeen palata.

Esittelyssä Aikakausmedia

MARK esittelee uudessa haastattelusarjassaan alan liittoja ja niiden ydinpalveluita. Tällä kertaa haastateltavana on Aikakausmedian liittojohtaja Mikko Hoikka.

Oletko sisältösopuli?

Minulla on lapsesta asti ollut sammumaton halu ja palo kuulla ja lukea tarinoita tilanteiden ja ihmisten takana. Jano saada tietää, mikä ketäkin liikuttaa ja miksi.

Ammattikorkeakoulut suomalaisten verkkokauppojen tukena globaaleilla markkinoilla

Ostamisen murros ja digitaaliset kanavat muovaavat vahvasti kuluttajien ostamista. Verkko-ostaminen on ollut jatkuvassa kasvussa sekä Suomessa että globaalisti. Digitaalisaation alueella Suomi on monilla alueilla eturivin toimija, verkkokaupan alueella tilanne on haasteellisempi.

Laajis valittiin vuoden 2018 keskisuomalaiseksi markkinointiteoksi

MARK Keski-Suomen johtoryhmä on palkinnut Marketing Today -markkinointitekopalkinnolla seikkailu- ja hiihtokeskus Laajis Oy:n, josta on kehkeytynyt ympärivuotinen keskisuomalaisten ulko-olohuone.

Markkinoitko vahingossa alaikäiselle?

Viime aikoina on puhuttu paljon markkinoinnista alaikäisille. Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) on antanut hiljattain kaksi aihetta käsittelevää ratkaisua, joissa molemmissa markkinoijalle on napsahtanut huomautus.

MARK Gepardi-klubi: Hot topicit, pahimmat ylilyönnit ja ePrivacyn tilanne

MARKin Gepardi-klubin viimeisessä kokoontumisessa käytiin läpi GDPR:n uusimpia tulkintoja ja pahimpia ylilyöntejä sekä suunnattiin katse jo tulevaisuudessa voimaan astuvaan ePrivacyyn.

Miksi H2H markkinointi on alan seuraava iso asia?

Vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsinki järjesti neljättä kertaa H2H digitaalisen markkinoinnin tapahtuman, PING Festivalin, Helsingissä.

Kuntamarkkinoinnin SM-palkinnot jaettiin Seinäjoella. Pori uudistui voittoisasti.

Porin kaupunki on uudistanut ilmettään ja strategiaansa osallistavalla ja kattavalla tavalla, ja voitti brändityöllään tämän vuoden kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruuden. Hopealle nousi Valkeakosken onnistunut talonäyttely ja tonttimarkkinointi, ja pronssia voitti Ylöjärven keskustaa elävöittänyt kekseliäs Pop up Shoppeenmäki -tapahtuma.

MARK Gepardi-klubin loppukiri: Mitä pitikään tehdä?

Pian voimaan astuva tietosuojauudistus vaikuttaa niin yrityksiin, kuin myös kaikkiin henkilöihin kansalaisina ja aiheuttaa paljon toimenpiteitä. Uudistus astuu voimaan 25.5.2018.

Ole(t) osa esineiden internetin kaupallistamisessa!

"Media is the modern day mythology. Technological progress without humanitarian evolution = dystopian future. Creative have a key role in designing tomorrow".

Brändi + diplomatia + tekoäly = mahdollisuus

Suomea koskevat samat uhkat kuin muita Euroopan maita: Euroopan Unionin epävakaa kehittyminen, tietoturvaan liittyvät haasteet, populismin kasvu, disinformaation leviäminen, maahanmuuton seuraukset, vihapuhe ja ilmastonmuutos.

Pienyrittäjyyden paradoksi - ja 5 keinoa ratkaista se

Myydä, markkinoida ja suunnitella tulevaa. Kehittää, digitalisoida ja oppia uutta. Palvella, tehostaa ja kurkottaa pilveen. Käydä postissa ja palaverissa. Maksaa laskut ja verot. Ehtiä ruokakauppaan, kentänlaidalle ja lenkille. Vielä olisi yksi Skype-palaveri. Ja huomenna sama?

Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa ja verkkokaupassa

Blogissa 360Mediatalon puheenvuoro Helsingin Ecommerce-tapahtumasta, sekä 5 vinkkiä onnistuneeseen VR-tekemiseen

Miten vahvistaa omaa kilpailukykyään työmarkkinoilla?

Aiemmin hankittu osaaminen on kuin tuoretavara; se vanhenee väistämättä, lisäksi tänään vielä eilistä nopeammin. Digitaalisuuden myötä sekä markkinointi että myynti on muuttunut ja vaatii uudenlaisia taitoja.

Miten tehdään perinteisestä, rationaalisesta brändistä emotionaalisempi ja merkityksellisempi?

Harvassa ovat miljardiluokan yritykset, jotka ovat onnistuneesti luoneet itselleen kokonaan uutta liiketoimintaa. Neste on tämän ihmeen kuitenkin tehnyt, kun määrätietoisella työllä uusituvat polttoaineet ovat nousseet valtarooliin yrityksessä. Nesteen liikevoitosta yli puolet tulee uusiutuvista polttoaineista - liikevoitosta, joka vuonna 2017 oli yli miljardi euroa!

Miten tavoittaa ihminen? - B2C, B2B vai sittenkin H2H?

“Tästä vastaa meidän b2b yksikkömme. Tuo on osa meidän kuluttajaliiketoimintaa. Tämä kampanja rakennetaan yritysmyynnin tarpeisiin.” Kuulostaako tutulta?

Simppeliä etsimässä

Aloitin työn ohella aikuisopiskelijana, radikaali alan vaihto kansainvälisen markkinoinnin parista puutarha-alalle, vain löytääkseni muutaman toimivan jutun markkinoinnista.

Hengästyttääkö?

Avaan illalla sohvalla Facebookin. Uutisvirta täyttyy markkinoinnin koulutuksista, tapahtumista ja webinaareista. Siirryn LinkedInin puolella, jossa kysellään ja keskustellaan kaikesta työhön liittyvästä, myös markkinoinnista.

Tiukkenivatko Instagram-markkinoinnin merkintälinjaukset Suomessa?

#mainos ja muut mainonnan kaupallista luonnetta ilmoittavat merkinnät puhuttavat jälleen. Onko piilomainontaa koskevissa merkintälinjauksissa tapahtunut muutoksia tiukempaan suuntaan?

MARK Gepardi-klubin terveisiä, osa 2

Toisen Gepardi-klubin teemana olivat kumppanuudet ja kuinka saada viesti perille, että GDPR:n myötä olet myös itse vastuussa osittain kumppaniesi toiminnasta.

Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Miten digitalisaatio ja uudet teknologiat vaikuttavat - ja tulevat vaikuttamaan - markkinoinnin ammattilaisten arkeen. Päätin suosiolla jättää lohkoketjuteknologian, VR:n ja AR:n, kyborgit, AI:n sun muut niitä paremmin tunteville ja lähteä liikkeelle datan ja luovuuden yhdistämisestä.

Markkinoinnissa pitää olla pilke ja palo!

"Kaikkea muuta, kunhan ei vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää" suuresti arvostamani Minna Canthin sanotaan tokaisseen. Sama toive pätee hyvin markkinointiin, toteaa Petra Majander Helsinki Design Weekin markkinointijohtaja.

Ensimmäisen GDPR Gepardi-klubin tunnelmia

MARKin ja Suomen Asiakastiedon Gepardi-klubi starttasi tammikuussa. Klubin tarkoitus on napata GDPR:ää niskasta kiinni ja tehdä hieman turhaan pelotellusta asiasta positiivinen ja liiketoimintaa edistävä toimintamalli.

Uusi vuosi, uudet kujeet. Kyllä, kirjaimellisesti.

Syksyn aikana MARKissa on tapahtunut paljon. Olemme tehneet kattavaa brändityötä syksyn ajan. Etsineet ja löytäneet tapoja tuottaa teille jäsenille entistä enemmän ja monipuolisempaa sisältöä. Uusia näkökulmia, uusia yhteyksiä ja jatkuvaa kehittymistä. On ollut ilahduttavaa huomata, että tilausta laveammille, uusille näkökulmille tuntuu olevan niin yksilötasolla kuin yrityksissäkin enemmän kun osasin syksyllä aavistaa.

Markkinointi ei aina ole vain pelkkä iso budjetti, jolla saadaan ostettua näkyvyyttä

"Ostetun näkyvyyden lisäksi ansaittu näkyvyys tuo brändille vielä enemmän lisäarvoa, joten on tärkeää, että tarinan ja sisällön hallinta on kohdallaan. Musabisneksessä haistellaan aina uusia trendejä ja pystymme liikkumaan niiden aallonharjalla eturintamassa", toteaa Sony Musicin Piia Sarajuuri.

Kaikki mitä yrityksessä tapahtuu on markkinointia

"Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä pienissäkin asioissa ja etenkin kaikessa siinä, mikä asiakkaille yrityksestä välittyy. Se ei ole se pelkkä tuote, vaan kaikki sen ympäriltä ja miten se on asiakkaalle saatettu. Millaisia fiiliksiä yritys, sen edustajat ja tuote asiakkaissa herättää, se on se juttu", toteaa Bo LKV:n markkinointijohtaja Anssi Kiviranta.

Aika ryhtyä tekoihin

Olen syksyn aikana saanut sukeltaa syvälle MARKin maailmaan, tutustunut sisarliittoihin ja -järjestöihin, yhteistyökumppaneihin ja -yrityksiin, markkinoinnin tekijöihin erilaisissa yrityksissä. Kaikista lähteistä nousee vahvasti viesti muutoksesta, murroksesta, oikeastaan koko markkinoinnin uudelleen määrittelystä. Moni on viimeisten viikkojen aikana tapaamisissamme miettinyt, mitä markkinointi oikeastaan tänä päivänä on.

Ole rohkea ja kokeile uutta. Se palkitsee.

"Uskon, että markkiointi tulee edelleen pirstaloitumaan mutta samalla myös kehittymään. Markkinoijilta vaaditaan jatkossa vahvempaa osallistumista projekteihin ja yhteistöihin", toteaa Nina Tuomenoksa. Hän on viime vuosina vetänyt Universal Musicilla Music & Brands liiketoimintaa tavoitteenaan luoda brändeille innovatiivista sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia.

MARK Law&Case: Alennukset alan tapa(ko)?

Mitä hinta- ja alennuskampanjakäytännöissä kannattaa huomioida? Asiantuntijana MARK Juristiryhmän järjestämässä aamupäiväseminaarissa 2.11. on mm. Emilia Lasanen Krogerukselta. Seminaarissa saat haltuun ajankohtaisen markkinointijuridiikan myös tietosuojaa koskevasta lainsäädännön uudistuksista.

MARK Law&Case 2.11.: Mitkä ovat hashtag-kampanjan suunnittelun kulmakivet?

#Hashtag-kampanjasuunnittelun muistilista. Mitkä ovat hashtag-kampanjan suunnittelun kulmakivet? Muistilistan antaa MARK Law&Case aamupäiväseminaarissa llona Tulokas, Hannes Snellman Asianajotoimistosta. Aamun aikana käsitellään myös uudistuvaa tietosuojasääntelyä ja markkinointia.

Oivaltavampaa, tyylikkäämpää, huolitellumpaa ja ajassa olevampaa markkinointia

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista. MARK Markkinointiryhmän haastattelussa Heli Thorén, yrittäjä, luova johtaja ja toinen omistaja viestintätoimisto Cozy Pigeonsissa. Helin mielestä hyvä markkinointi ei ole päällekäyvää, vaan nasevaa ja oivaltavaa sekä brändiä tukevaa ja vahvistavaa.

MARK Law&Case 2.11.: Oletko valmis sähköisen viestinnän tietosuoja-asetuksen vaatimuksiin?

Mitä sähköisen viestinnän tietosuoja-asetuksesta tulee tietää? Mikä muuttuu vai muuttuuko mikään? Tule MARK Law&Case aamupäiväseminaariin ja saat haltuusi ajankohtaisen markkinointijuridiikan. Asiantuntijana mm. Henna Aukia, Dittmar & Indrenius Asianajotoimistosta.

Uusi toiminnanjohtaja Sanna Laakkio

MARKin hallitus on valinnut uudeksi toiminnanjohtajaksi Sanna Laakkion, joka aloittaa tehtävässä lokakuun alussa. Sanna on toiminut aiemmin markkinoinnin, myyntikanavien, asiakaspalvelun ja HR:n tehtävissä useilla toimialoilla.

MARK Law & Case: Uudistuva tietosuojasääntely ja markkinointi

Mitä muutos tarkoittaa markkinoinnin kannalta? Millä perusteella henkilötietoja voi jatkossa käsitellä ja mitä dokumentaatiota tarvitaan? Aiheesta tarkemmin kertoo MARK Law & Case -seminaarissa 2.11. Markus Myhrberg, Lexia Asianajotoimisto. Tutustu tarkemmin toiveseminaarin ohjelmaan.

MARK mukana pakkausten tulevaisuudessa - tule Empackiin 11.-12.10.

Pakkausten tulevaisuus on keskiössä, kun Empack-tapahtuma avaa ovensa Helsingin Messukeskuksessa. Tapahtuman maksuttomissa seminaareissa luodaan katsaus pakkaamisen kuumimpiin trendeihin johtavien asiantuntijoiden ja ajattelijoiden johdolla.

Tietosuojakysymyksiä ja kuluttajanäkökulmia markkinoinnissa

MARK Law&Case -toiveseminaarin ohjelmaan on valikoitunut MARK jäsenistön kaksi ylivoimaisesti eniten toivomaa aihetta. Seminaari on tarkoitettu mm. henkilöille, jotka ovat vastuussa viestinnästä, markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta, brändinhallinnasta tai tietosuoja-asioista. Puhujina aamupäiväseminaarissa 2.11. on kattava kokoonpano juristeja Suomen johtavista asianajotoimistoista.

Saunaelämys valloittaa maailmaa

Sauna from Finland on suomalaisen saunan ympärillä toimiva yritysten verkosto ja heidän toiminnan ytimessä on valloittaa maailmaa yhteistyössä. Tervetuloa aamuteemaan 6.10. Saatat yllättyä siitä, miten moderni ja laaja saunaan ja saunomiseen liittyvä toimiala on.

Myynti, markkinointi ja asiakaskokemus

Onko myynnin ja markkinoinnin yhteistyö utopiaa? Vai onko se keino kasvattaa liikevaihtoa ja palvella asiakasta paremmin? Saadaanko personoidusta asiakaskokemuksesta lisää liikevaihtoa? Kannattaako se vai onko se ajan ja rahan hukkaa? Näistä aiheista enemmän aamuteemassa 11.10. Esiintyjänä Marika Kohonen, APSIS. Muutama vapaa paikka vielä jäljellä.

Saunaelämys valloittaa maailmaa

Sauna from Finland on suomalaisen saunan ympärillä toimiva yritysten verkosto ja heidän toiminnan ytimessä on valloittaa maailmaa yhteistyössä. Tervetuloa aamuteemaan 6.10. Saatat yllättyä siitä, miten moderni ja laaja saunaan ja saunomiseen liittyvä toimiala on.

Myynti. Markkinointi. Asiakaskokemus.

Onko myynnin ja markkinoinnin yhteistyö utopiaa? Vai onko se keino kasvattaa liikevaihtoa ja palvella asiakasta paremmin? Saadaanko personoidusta asiakaskokemuksesta lisää liikevaihtoa? Kannattaako se vai onko se ajan ja rahan hukkaa? Näistä aiheista enemmän aamuteemassa 11.10. Esiintyjänä Marika Kohonen, APSIS.

Tulossa 2.11.: Tietosuojakysymyksiä ja kuluttajanäkökulmia markkinoinnissa

MARK Law&Case -toiveseminaarin ohjelmaan on valikoitunut MARK jäsenistön kaksi ylivoimaisesti eniten toivomaa aihetta. Puhujina aamupäiväseminaarissa on kattava kokoonpano juristeja Suomen johtavista asianajotoimistoista.

Markkinointi on tekoja

Teknologiamurros on läsnä joka paikassa. Eikä vähiten markkinoinnin kentällä. Toivotan sen tervetulleeksi, mutta en isännäksi. Sisällön ei pidä jäädä tekniikan jalkoihin.

Saunaelämys valloittaa maailmaa

Sauna from Finland on suomalaisen saunan ympärillä toimiva yritysten verkosto ja heidän toiminnan ytimessä on valloittaa maailmaa yhteistyössä. Tervetuloa aamuteemaan 6.10. Saatat yllättyä siitä, miten moderni ja laaja saunaan ja saunomiseen liittyvä toimiala on.

Saunaelämys valloittaa maailmaa

Sauna on meille suomalaisille rakas paikka. Mutta tiesitkö, että Sauna from Finland on suomalaisen saunan ympärillä toimiva yritysten verkosto ja heidän toiminnan ytimessä on valloittaa maailmaa yhteistyössä. Tule MARK Aamuteemaan 6.10. ja saatat yllättyä siitä, miten moderni ja laaja saunaan ja saunomiseen liittyvä toimiala on. Alustajana on Sauna from Finlandin hallituksen puheenjohtaja Pekka Krook.

Usko asiaasi ja uskalla olla rohkea

Seuraa aikaasi ja jos et itse kuulu kohderyhmään, niin ota apua natiiveilta ympäriltäsi. Tulevaisuus on heidän, jotka jaksavat nähdä vaivaa, toteaa Wecastin perustaja Hanna Westerholm Markkinointiryhmän haastattelussa.

Inspiraation lähteillä, osa 2

MARK-kokemuksia kelatessani inspiroiduin nostattamaan muutamia erityisiä hetkiä muistini sopukoista. MARK on mm. tarjonnut hyvän pohjan uuden luomiselle, myöskin tieteen saralla.

Innovaatiot ja kaupallistaminen Suomen pelastajina

Suomalaisista yrityksistä lähes 99 prosenttia on mikro- ja pienyrityksiä. Näillä yrityksillä ja yrittäjyydellä on siis merkittävä vaikutus Suomen tulevaisuuteen. Samaan aikaan Suomen Akilleen kantapää tuntuu olevan ideoiden kaupallistaminen. Miten siis turvaamme Suomen tulevaisuuden tuottamalla yhä enemmän ideoita ja kaupallistamalla niitä laadukkaasti?

MARK on Business FM -radiokanavan yhteistyökumppani

Viime viikolla alkoi Business FM Talk Show ja aiheena oli Suomi-brändin merkitys.

Innostu, inspiroidu ja toteuta

MARK Markkinointiryhmän haastatteluvuorossa on Sauna From Finlandin toiminnanjohtaja ja MARK:in hallituksen jäsen Carita Harju.

Kutsu: 7.6. BusinessFM Talk Show -happening

Tervetuloa BusinessFM:n ensimmäiseen Talk Show -happeningiin. Ensimmäinen Talk Show -vieras on dipl.ekonomi, yrittäjä Lenita Airisto, joka nostaa SUOMI BRÄNDIN merkityksen suomalaisten brändien menestymiselle globaalitaloudessa.

Markkinointi on tekoja -videotallenne

Viime viikon MARK Aamuteemassa oli esiintyjänä Juuso Kemi Staartista ja hänen esityksensä voit katsoa, kun sinulle sopii.

2 sekuntia ja asiakkaasi poistui jo

Mobiili on markkinoinnissa ja myyntikanavana useimmille yrityksille edelleen sivuroolissa, vaikka kuluttajat ovat äärimmäisen aktiivisia mobiilikäytön suhteen. Esimerkiksi 60% suomalaisista käyttää nettiä vähintään yhtä usein matkapuhelimella kuin tietokoneella.

Kuluttaja omien tietojensa kuningas. Kuinka dataa hyödynnetään markkinoinnissa?

Kuluttajista tulee tulevaisuudessa omien tietojensa kuninkaita, he tulevat vaatimaan enemmän ja heidän tiedoistaan tulee valuuttaa yrityksille. Monien yritysten pitäisi tiedostaa tämä jo nyt ja alkaa valmistautua tulevaan, totesi Wrappin toimitusjohtaja Aage Reerslev Ruotsin suurlähetystössä pidetyssä MARK Digiaamussa.

MARK Hämeenlinna: Markkinointi luo kasvua

Tervetuloa Hämeenlinnaan aamukahville 7.4. Markkinoinnin voima saadaan täysimittaisesti käyttöön, kun se on liiketoiminnan ytimessä, ja oma väki sekä sidosryhmät ovat ottaneet mission omakseen, toteaa Lauri Sipilä, joka esiintyy aamukahveilla.

Hämeenlinna goes Crazy - markkinointi luo kasvua

MARK Hämeenlinnan aamukahveilla 7.4. esiintyjänä MARK:in Lauri Sipilä. Markkinoinnin voima saadaan täysimittaisesti käyttöön, kun se on liiketoiminnan ytimessä, ja oma väki sekä sidosryhmät ovat ottaneet mission omakseen.

Vahvista vuorovaikutustaitojasi

Markkinointi-instituutin Vuorovaikutustaidot asiakaskohtaamisissa -koulutuksessa kehität vuorovaikutustaidoista työelämän käyntikortin.

Webinaari: Markkinointi kansantalouden moottorina

Mitä sinä markkinoinnin ammattilaisena voit tehdä, että Suomi lähtee nousuun? Miten saamme luotua positiivisen spiraalin markkinoinnin avulla? Webinaarissa 16.3. esiintyjinä ovat Veikkauksen Kimmo Tolonen ja MARK:in Lauri Sipilä. Webinaarin järjestävät yhteistyössä Markkinointi-instituutti ja MARK.

Tapaa Suomen vaikutusvaltaisimmat somettajat huhtikuussa

Onko markkinointistrategiaasi kirjattu yhteistyö somevaikuttajien tai bloggaajien kanssa, mutta et ole aivan varma, mistä aloittaa? PING Helsinki Business Festival tarjoaa ratkaisun ongelmaasi!

Parhaat tavat hankkia diilejä

TIVIAn osaamisyhteisö Myynnin Pyöreä Pöytä järjestää keskustelutilaisuuden 16.3., jossa myynnin asiantuntijat Erkki Tuomi ja Sampo Suomalainen ovat ohjelman alustajina. Tilaisuus on maksuton MARK:in jäsenille.

Digitalisaatio käytännössä – case Taloustutkimus

Digitalisaatiosta puhutaan paljon mutta osalle se on vielä jonkinmoinen tuntematon, jopa pelottava mörkö. Yleensä monet uudet jutut ymmärtää parhaiten käytännön esimerkkien kautta. Siksi ajattelin kertoa nyt oman tarinamme, miten Taloustutkimus lähti taklaamaan digitalisaatiota. Ehkä tämä on myös kannuste jollekin muulle jakaa oman tarinansa.

Markkinointi kansantalouden moottorina -webinaari

Mitä sinä markkinoinnin ammattilaisena voit tehdä, että Suomi lähtee nousuun? Miten saamme luotua positiivisen spiraalin markkinoinnin avulla? Webinaarissa 16.3. esiintyjinä ovat Veikkauksen Kimmo Tolonen ja MARK:in Lauri Sipilä. Webinaarin järjestävät yhteistyössä Markkinointi-instituutti ja MARK.

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Miten vaikuttajamarkkinointia tehdään menestyksekkäästi? Miksi sitä kannattaa tehdä? Entä miten YouTubettajat ja some-tähdet kokevat markkinointiyhteistyöt ja miten yhteistyöt saadaan toimimaan? Näistä enemmän MARK Digiaamussa 14.3. Postin auditoriossa Helsingissä.

SHOP2017 Helsinki

Maaliskuun kaupan alan kohtaamispaikka lähestyy. Ovet SHOP & e-commerce ammattitapahtumaan avautuvat 8.-9.3. Helsingin Messukeskuksessa.

Uusi näkökulma liikkuvan kuvan ostamiseen

Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen esiintyvät 28.2. aamuteemassa. Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla?

Media oli Mäessä – muutos sykki kasvua

Legendaarinen Media Mäessä –seminaari loisti jälleen viime perjantaina Tahkolla. Teemana oli Muutos, joka sykkii kasvua. Aamupäivän ohjelmistossa oli tarinoita kasvusta, iltapäivällä muutoksen kulttuurista. Loppuhuipennuksena markkinoinnin kummitäti, Anne Korkiakoski avasi näkymiä ”making of” –tyyliin Siksi markkinointia –hankkeen taustoihin ja tuloksiin.

Uusi näkökulma

Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen esiintyvät 28.2. aamuteemassa. Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla?

MARK Asiakkuusmarkkinointiryhmän johtokunta hakee uusia jäseniä

Markkinoinnin rooli yrityksissä kasvaa merkittävästi. Eräs tärkeimmistä markkinoinnin trendeistä on asiakkuusmarkkinointi. MARK Asiakkuusmarkkinointiryhmä on yksi aktiivisimmista ryhmistä, joka järjestää vuoden mittaan useita tapahtumia MARK:in jäsenille. Nyt etsitään uusia jäseniä ryhmän johtokuntaan. Ryhmän puheenjohtaja Marjukka Nousiainen odottaa hakemuksia 6.2. mennessä.

Radio elää ja voi hyvin

Kaupallista radiotoimintaa on harjoitettu Suomessa jo kohta 32 vuotta. Miksi radio menestyy? Radiomedian Stefan Möllerin mukaan se on arjen pelastaja.

Uusia näkökulmia liikkuvan kuvan ostamiseen

Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla? Aamuteemassa esiintyvät 28.2. Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen.

MARK Aamuteema: Uusi näkökulma liikkuvan kuvan ostamiseen

Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin tässä uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla? Aamuteemassa 28.2. esiintyjinä Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen.

Tammikuussa tärähti

Tammikuun Täräys Tennispalatsissa viime torstaina 19.1. nostatti suomalaista markkinointia, joka elää uutta myötätuulen nousukautta.

MARK yhteistyö Nuorkauppakamarin kanssa

Keskuspuiston Nuorkauppakamari tarjoaa yrittäjyysaiheisia tilaisuuksia markkilaisille.

Turun mainosgaalaan ilmoittautuminen 18.1. mennessä!

Perjantaina 27.1. Turussa juhlistetaan Turun seudun markkinointiviestinnän osaamista parhaassa seurassa Vuoden Mainos Gaalassa Kårenilla.

Uusi näkökulma liikkuvan kuvan ostamiseen

Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla? Aamuteemassa esiintyvät 28.2. Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen.

Penni paremmasta asiakasajattelusta!

Kolme maailmanluokan esimerkkiä miten sillä tehdään miljoonia. ***Haluatko tietää, miten rakennetaan ylivertaisia asiakaskohtaamisia? Shaun Smith vetää CX Masterclass-koulutuksen 24.1. Helsingissä.

Vuoden Mainos 2016 gaala Turussa

MARK Turun järjestämä Vuoden Mainos -gaala on 27.1. Kilpailun ilmoittautumisaika on päättynyt mutta nyt onkin aika hankkia liput gaalailtaan.

Sound Engine MARK:in kumppaniksi

Tapahtumatuotantoon erikoistunut Sound Engine ja MARK ovat sopineet kumppanuussopimuksen vuodelle 2017.

Lämpimin jouluterveisin

Toivotamme kaikille jäsenillemme, kumppaneillemme ja yhteistyökumppaneillemme rentouttavaa joulun aikaa ja onnellista tulevaa vuotta. Tammikuussa jälleen tavataan!

CX Masterclass by Shaun Smith 24.1.

Minkä arvoinen yksi hyvä asiakas on yrityksellenne? Entä 10 uutta? Tarjolla valmennuspäivä 24.1., johon osallistuttuasi sinulla on takuuvarmasti ainakin yksi uusi menestysajatus, joka auttaa kehittämään asiakkuuksia ja myyntiä.

Julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä säästöjä kuntainfran kustannuksiin

Kuntainfra on monissa kaupungeissa rakennettu pääosin 1950–1970-luvuilla. Kuntainfra vaatii korjaamista. Kuntainfran korjausvelan arvo on noin 2,5 miljardia euroa (ROTI raportti 2015). Helsingin kuntainfran korjausvelaksi arvioidaan 1.600 euroa asukasta kohden.

Nyt on tilattu kansainvälisen iskun paikka

Suomi on taas viime aikoina saanut ansaitusti osakseen paljon positiivista huomioita coolina matkailukohteena ja matkailijoita on tulossa Suomeen tulevana talvena enemmän kuin pitkään aikaan. Suomella on kansainvälisesti hyvä maine – kun meistä nyt ollaan kiinnostuneita on hyvä laittaa lisää pökköä pesään.

Vuoden toimisto - Årets Byrå tutkimuskonsepti

Ruotsalainen tutkimuskonsepti (Årets Byrå) - Vuoden toimisto - on nyt Suomessa. Tutkimuskonseptin tavoitteena on kehittää suomalaista markkinointiosaamista, erityisesti toimistojen kykyä palvella markkinoijia liiketoiminnan kasvuhaasteissa.

MARK Law&Case: Vältä draama ja tragedia!

Mitä markkinoijan tulee osata tietosuojasta? Millaisia muutoksia lainsäädäntöön on tulossa? Tämä selviää MARK Law&Case -aamupäiväseminaarissa 3.11., kun juridiikan ammattilaiset Suomen johtavista asianajotoimistoista ja mielenkiintoiset yritysedustajat käsittelevät markkinointiin liittyvää juridiikkaa käytännön esimerkkien kautta.

MARK Law&Case 3.11.

Tiedätkö, miten kannattaa toimia, kun huomaat kilpailevan yrityksen mainonnassa oman luomistyösi tuloksia. Tämä selviää MARK Law&Case -aamupäiväseminaarissa, kun juridiikan ammattilaiset Suomen johtavista asianajotoimistoista ja mielenkiintoiset yritysedustajat käsittelevät markkinointiin liittyvää juridiikkaa käytännön esimerkkien kautta.

Vältä draama ja tragedia!

Tule aamupäiväseminaariin 3.11. MARK Juristipiirin seurassa niin saat haltuun jokaiselle markkinointiasioiden parissa työskentelevälle oleellisen ja ajankohtaisen juridiikan.

MARK Law&Case

Markkinoinnin uudet muodot - mitä juridiikasta tulee huomioida esimerkiksi sisältömarkkinoinnissa, natiivimainonnassa ja kaupallisessa yhteistyössä? Tule MARK Juristipiirin järjestämään aamupäiväseminaariin 3.11., niin saat haltuun jokaiselle markkinointiasioiden parissa työskentelevälle oleellisen ja ajankohtaisen juridiikan.

Effie - vielä ehdit mukaan kisaan!

Effie - markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kisa - deadline tämän syksyn kisaan on 29.9.!!

Läpinäkyvyys on vaikuttajamarkkinoinnin liima

Suosittu bloggaaja suosittelee tietyn sävyistä kynsilakkaa, ja kynsilakka myydään loppuun. Leivontabloggaaja julkaisee reseptin, ja lakritsiuute loppuu apteekista. Markkinoijat tuntevat tällaiset esimerkit ja haaveilevat osuvansa joskus samanlaiseen kultasuoneen.

MARK Law&Case: Markkinoinnin uudet muodot

Markkinoinnin uudet muodot - mitä juridiikasta tulee huomioida esimerkiksi sisältömarkkinoinnissa, natiivimainonnassa ja kaupallisessa yhteistyössä? Tule MARK Juristipiirin järjestämään aamupäiväseminaariin 3.11., niin saat haltuun jokaiselle markkinointiasioiden parissa työskentelevälle oleellisen ja ajankohtaisen juridiikan.

Uudistunut Effie-kilpailu on avattu

Effie-kilpailu on uudistunut. Kilpailuun on lisätty teknologiapainotteisen ja strategisen markkinoinnin kategoriat sekä brändätyt sisällöt -kategoria.

Ihana vai kamala työ

"Tässä 5 vinkkiä työssä jaksamiseen!" "Ahdistaako töihin paluu?" "Katosiko työstäsi imu?"

MARK Law&Case - uusi ajankohta

MARK Law&Case -aamupäiväseminaari on siirretty uuteen ajankohtaan. Se pidetään torstaina 3.11. Helsingissä. Markkinoinnin uudet muodot - mitä juridiikasta tulee huomioida esimerkiksi sisältömarkkinoinnissa, natiivimainonnassa ja kaupallisessa yhteistyössä?

MARK Law&Case - ajankohtaista markkinointijuridiikkaa

Vältä draama ja tragedia ja tule elokuvateatteri Rivieraan Helsingin Kallioon 6.10. niin saat haltuun jokaiselle markkinointiasioiden parissa työskentelevälle oleellisen ja ajankohtaisen juridiikan.

TalentGate vierailukohteena

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan MARK Viestintäryhmän vierailulle 30.8. TalentGateen, joka tarjoaa yrityksille joustavaa rekrytointipalvelua yhteistyössä ELY-keskusten kanssa.

MARK Law&Case -aamupäiväseminaari

Vältä draama ja tragedia ja tule elokuvateatteri Rivieraan Helsingin Kallioon 6.10. niin saat haltuun jokaiselle markkinointiasioiden parissa työskentelevälle oleellisen ja ajankohtaisen juridiikan.

Kuka vastaa siitä, miten Suomella menee?

Kilpailukykypuhe kajahtelee juuri nyt kiivaana suomalaisen työelämän kallioseinistä. Etsinnässä on kompassi, jonka suuntimaa noudattamalla Suomen karavaani löytäisi louhikoiden keskeltä kirkasvetisen lähteen. Kuka oikeastaan on vastuussa siitä, miten suomalaisella liike-elämällä menee?

Mainonnan ostaminen muuttuu - muuttuuko OOH?

Mainonnan ostamisessa on käynnissä suuri murros, jonka vaikutukset tulevat ulottumaan kaikkiin mediaryhmiin - näin uskomme. Tällä hetkellä merkittävin muutos tapahtuu verkkomainonnassa, jossa ohjelmallinen ostaminen muuttaa vakiintuneita tapoja ostaa mediaa.

Vierailulle TalentGateen

TalentGate tarjoaa yrityksille joustavaa rekrytointipalvelua yhteistyössä ELY-keskusten kanssa. Tervetuloa vierailulle 30.8. TalentGaten päätoimipisteeseen Helsingin Ruoholahteen MARK Viestintäryhmän kanssa.

Markkinoinnin uudet muodot ja juridiset haasteet

MARK Juristipiiri järjestää 6.10. MARK Law&Case -aamupäiväseminaarin, joka käsittelee markkinointiin liittyvää juridiikkaa useiden käytännön esimerkkien kautta. Seminaaripaikkana on elokuvateatteri Riviera Helsingin Kalliossa.

MARK Law&Case: Markkinoinnin uudet muodot ja juridiset haasteet

MARK Juristipiiri järjestää 6.10. hyödyllisen aamupäiväseminaarin, joka käsittelee markkinointiin liittyvää juridiikkaa useiden käytännön esimerkkien kautta. Seminaaripaikkana on elokuvateatteri Riviera Helsingin Kalliossa.

Vierailukohde: TalentGate

TalentGate tarjoaa yrityksille joustavaa rekrytointipalvelua yhteistyössä ELY-keskusten kanssa. Tervetuloa vierailulle 30.8. TalentGaten päätoimipisteeseen Helsingin Ruoholahteen MARK Viestintäryhmän kanssa.

Lego(R) Serious Play(R) Customer Experience Workshop

Etsitkö keinoja nopeuttaa asiakasajattelua ja kehittää asiakaskohtaamisia? Haluatko tehdä osuvampaa markkinointia?

MARK Law&Case: Markkinoinnin uudet muodot ja juridiset haasteet

MARK Juristipiiri järjestää 6.10. hyödyllisen aamupäiväseminaarin, joka käsittelee markkinointiin liittyvää juridiikkaa useiden käytännön esimerkkien kautta. Seminaaripaikkana on elokuvateatteri Riviera Helsingin Kalliossa.

Vierailukohteena TalentGate

TalentGate tarjoaa yrityksille joustavaa rekrytointipalvelua yhteistyössä ELY-keskusten kanssa. Tervetuloa vierailulle 30.8. TalentGaten päätoimipisteeseen Helsingin Ruoholahteen MARK Viestintäryhmän kanssa.

MARK Law&Case: Markkinoinnin uudet muodot ja juridiset haasteet

MARK Juristipiiri järjestää 6.10. hyödyllisen aamupäiväseminaarin, joka käsittelee markkinointiin liittyvää juridiikkaa useiden käytännön esimerkkien kautta. Seminaaripaikkana on elokuvateatteri Riviera Helsingin Kalliossa.

Nyhtömarkkinointia

Markkinointiammattilaisten arkea on saada työskennellä markkinointimestareiden keskuudessa. Harva se päivä jollakin on loistava idea toteutettavana mitä pikimmin erilaisina toimenpiteinä. Aina idean äiti tai isä ei ole jaksanut miettiä ideaansa kovin pitkälle, koska pitäähän markkinoinnillekin jättää jotain tekemistä.

"Koulutukseni ei jäänyt pelkästään luokkahuoneisiin tai tehtäviin"

Markkinointi-instituutissa MJD-tutkinnon suorittanut Toni Renberg kertoo opiskelijakokemuksestaan.

Vierailukohteena TalentGate

TalentGate tarjoaa yrityksille joustavaa rekrytointipalvelua yhteistyössä ELY-keskusten kanssa. Tervetuloa vierailulle 30.8. TalentGaten päätoimipisteeseen Helsingin Ruoholahteen MARK Viestintäryhmän kanssa.

Markkinoinnin teesit. Markkinointi yrityksen investointina.

Markkinointi-instituutin MARK Forum -webinaaritallenne on ladattavissa.

Uusiutuminen ja monimuotoisuus

ProCom-päivässä 7.6. puhuttavat uusiutuminen ja monimuotoisuus, kaikessa ja kaikkialla. Uusiutuminen auraa tietä menestykseen, mutta miten menestykseen johtavaa muutosta voi itse ruokkia? Vielä tänään ehdit ilmoittautua mukaan ProCom-päivään!

Miten Google toi Suomeen yli 200 uutta digimarkkinoinnin osaajaa

Digiaamussa esiintyvät 10.5. Googlen toimialajohtaja Jonna Toikka ja Saranen Consultingin liiketoiminnan kehityspäällikkö Anu Ukonlinna. Digiaamu järjestetään tällä kertaa Tapahtumahotelli Huoneessa.

Digigraafikkoa etsitään

Pro-Source Oy etsii kokenutta digigraafikkoa Markkinointi-instituutille uusien vuorovaikutteisten oppimissisältöjen rakentamiseen.

Markkinoinnin teesit: Markkinointi yrityksen investointina

Markkinointi-instituutin MARK Forum -webinaaritallenne nyt ladattavissa.

Haavoittuva tietoturva - haavoittuva imago

Maailman suurimmaksi tietovuodoksi kuvailtujen Panaman papereiden vuoto saattoi johtua toimenpiteestä, jonka moni yritys jättää tekemättä – julkaisujärjestelmän päivittämisestä.

Case Google

Miten Google toi Suomeen yli 200 uutta digimarkkinoinnin osaajaa? Digiaamussa esiintyvät 10.5. Googlen toimialajohtaja Jonna Toikka ja Saranen Consultingin liiketoiminnan kehityspäällikkö Anu Ukonlinna. Digiaamu järjestetään tällä kertaa Tapahtumahotelli Huoneessa.

Miten Google toi Suomeen yli 200 uutta digimarkkinoinnin osaajaa?

Digiaamussa esiintyvät 10.5. Googlen toimialajohtaja Jonna Toikka ja Saranen Consultingin liiketoiminnan kehityspäällikkö Anu Ukonlinna. Digiaamu järjestetään tällä kertaa Tapahtumahotelli Huoneessa.

Älä yritä osata kaikkea markkinoinnista!

Markkinoinnin ammattilaisen rooli on tänä päivänä kovin monimuotoinen. Sama koskee varmasti montaa muutakin liike-elämän osa-aluetta, mutta markkinointi on varmasti yksi eniten murroksissa oleva toimintakenttä.

Poimintoja Media Mäessä –seminaarista

Media Mäessä seminaarissa Tahkolla oli tiivis tunnelma viime perjantaina 5.2. Yleisöä paikalla yli sata ja M&M:n streamauksen kautta vielä enemmän.

Miten suunnitella ja toteuttaa onnistunut blogiyhteistyö?

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

MARK Savo: Savo myy - ostaisitko?

MARK Savo järjestää 26.2. Kuopion alueen brändiseminaarin. Tositarinoita rohkeudesta, ennakkoluulottomuudesta ja pärjäämisestä. Esiintyjinä mm. Hjallis Harkimo, Pirjo Airaksinen, Jussi Hirvelä ja Kirsi Soininen.

Miten sisältömarkkinoinnilla saavutetaan tuloksia?

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Savo myy - ostaisitko?

MARK Savo järjestää 26.2. Kuopion alueen brändiseminaarin. Tositarinoita rohkeudesta, ennakkoluulottomuudesta ja pärjäämisestä. Esiintyjinä mm. Hjallis Harkimo, Pirjo Airaksinen, Jussi Hirvelä ja Kirsi Soininen.

Käytännönläheinen blogimarkkinointi

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Kerro, kerro kuvastin...

Suomi on vuonna 2025 Pohjois-Euroopan ykkösmatkailukohde. Näin linjaa Työ- ja Elinkeinoministeriön julkaisema Matkailun Tiekartta 2015-2025. Se on monellakin tavalla vau!

Blogimarkkinointi ja Inna-Pirjetta

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Blogimarkkinoinnin tehoaamu

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Ihminen janoaa kehitystä vuosikymmenestä toiseen

Aikuiskouluttaja ja yritysvalmentaja Markkinointi-instituutti juhli 85-vuotista toimintaansa 4.12.2015. Vaikka aikuisopiskelun keinot elävät ja muuntuvat työelämän ja teknologian kehityksen mukana, ihmisen perustarve kehittyä ja kehittää itseään eivät muutu. Markkinointi-instituutin menestys perustuukin uudistumiskyvyn lisäksi ihmisen ikuiseen oppimisen ja kehittymisen tarpeeseen.

Yrityksissä oleva aineeton omaisuus tuottamaan myös Suomessa

Suomessa aloitettiin lokakuussa IPR-agenttien valmennus, jonka tuloksena ryhmälle ihmisiä kehittyy taito auttaa yrityksiä aineettomassa omaisuudessa.

Tyytyväisyys tappaa!

Kaikkien organisaatioiden tavoitteena on saada oma porukka innostumaan - toimimaan intohimoisesti tavoitteiden saavuttamiseksi. Innostuneessa työyhteisössä saadaan aikaan paljon asioita.

Kehitys- ja kasvuaamu järjestöille

Miten järjestö voisi saada kokonaisvaltaisen näkyvyyden toimintansa johtamista varten ja päätösten tueksi? YAP Solutions ja MARK järjestävät 20.11. kehitysaamun järjestöille.

Tervetuloa - datan ja luovuuden lähteille

Datan ja luovuuden välisestä liitosta ovat keskustelemassa 26.11. aamukahvilla hasan & partnersin Eka Ruola, Frankly Partnersin Anna-Riikka Hovi ja LähiTapiolan Tomi Kinnunen.

Vierailulle Kalevala Koruun

Vielä mahtuu mukaan vierailulle Kalevala Koruun, joka perustettiin jo 30-luvulla yhteiskunnallisen talkooilmapiirin hengessä patsashanketta tukemaan.

Kasvu- ja kehitysaamu järjestöille

Miten järjestö voisi saada kokonaisvaltaisen näkyvyyden toimintansa johtamista varten ja päätösten tueksi? YAP Solutions ja MARK järjestävät 20.11. kehitysaamun järjestöille.

Vierailukohteena Kalevala Koru

Kalevala Koru perustettiin 30-luvulla yhteiskunnalisen talkooilmapiirin hengessä patsashanketta tukemaan. Tänään yritys on alansa suurin Suomessa ja yksi suurimmista Pohjois-Euroopassa. Tervetuloa kuulemaan 18.11. lisää.

Kipinät sinkoilivat

Muutos luo kitkaa. Silloin sinkoilevat kipinät.

Kasvu- ja kehitysaamu järjestöille

Miten järjestö voisi saada kokonaisvaltaisen näkyvyyden toimintansa johtamista varten ja päätösten tueksi? YAP Solutions ja MARK järjestävät 20.11. kehitysaamun järjestöille.

Inspiraatiota!

Tapasin viime viikolla kollegoita eri maista EMC:n (European Marketing Confederation) kokouksessa Amsterdamissa. Kävimme keskusteluja eri maiden markkinointiammattilaisten kuulumisesta alansa järjestöihin. Ihmisten itsensä kannalta on aina järkevää verkottua, ei pelkästään tiedollisen päivitystarpeen vuoksi, vaan myös sosiaalisessa mielessä.

Laitetaanko laitamainos?

Tällä viikolla sponsorointiin rinnastettavaa yhteistyötä ovat tarjonneet: lentopallojoukkue, keihäänheittäjä, naisten jääkiekkojoukkue, kaksi joulukonserttia ja yksi pikajuoksija. Saamme vuositasolla vastaavia kyselyitä yli 200 kpl.

Järjestöjen kasvu- ja kehitysaamu

Miten järjestö voisi saada kokonaisvaltaisen näkyvyyden toimintansa johtamista varten ja päätösten tueksi? YAP Solutions ja MARK järjestävät 20.11. kehitysaamun järjestöille.

Brändikokemus koukuttaa

Vuoden suorapuheisimmassa markkinointitapahtumassa 17.11. on lavalla brändikokemuksen rakentajia ja koukuttavuuden asiantuntijoita.

Suorapuheisin markkinointitapahtuma

Suomen kovimpia brändikokemuksen rakentajia ja koukuttavuuden asiantuntijoita koolla 17.11.

Maalla on ennenkin korjattu sato yhdessä

Verkostoituminen ei ole vain tahtotila vaan tapa toimia. Lue Mikon mielestä kolme tärkeintä yhteistyön teesiä.

Vuoden suorapuheisin markkinointitapahtuma

Koukuttava brändikokemus on vuoden suorapuheisin markkinointitapahtuma 17.11., jossa lavalle nousee sarja Suomen kovimpia brändikokemuksen rakentajia ja koukuttavuuden asiantuntijoita.

Koukuttava brändikokemus

Vuoden suorapuheisin markkinointitapahtuma 17.11., jossa lavalle nousee sarja Suomen kovimpia brändikokemuksen rakentajia ja koukuttavuuden asiantuntijoita.

Vaihtoehtoinen markkinointi

Ivana Helsinki on toteuttanut markkinointiviestinnässään ja brändin rakennuksessaan vaihtoehtoisen markkinoinnin periaatteita. MARK Tehoaamussa 10.9. kuulet aiheesta tarkemmin suunnittelija, taitelija ja yrittäjä Paola Suhoselta.

Millaista voi olla vaihtoehtoinen markkinointi?

MARK Tehoaamussa 10.9. suunnittelija Paola Suhonen kertoo siitä, miten Ivana Helsinki on toteuttanut markkinointiviestinnässään ja brändissään vaihtoehtoisen markkinoinnin periaatteita.

Syyskuun tehoaamut

10.9. Vaihtoehtoinen markkinointi, 11.9. Engineering Strategic Differentiation, 18.9. Pelillisyydellä tehoa verkkokauppojen myynninedistämiseen, 29.9. Hinnoittelun psykologiaa.

Syyskuun tehoaamuista virtaa arkeen

10.9. Vaihtoehtoinen markkinointi, 11.9. Engineering Strategic Differentiation, 18.9. Pelillisyydellä tehoa verkkokauppojen myynninedistämiseen, 29.9. Hinnoittelun psykologiaa

Miniristeilylle Eckerö Linella

MARK Viestintäryhmän miniristeilyllä kuullaan ohjelmayhteistyöstä Eckerö Linen ja Vain elämää ohjelman kanssa. Tutustutaan myös m/s Finlandian uuteen kokouskeskus & Loungeen.

Kirjoituskoulutus copywriter-tiimille

Fonectan palvelutarjonnan erityisenä valttina on räätälöidyt, monipuoliset sisällöntuotantopalvelut. Siksi Fonecta viritti yhteistyössä Markkinointi-instituutin kanssa copywriter-tiiminsä lukija-ajattelun huippuunsa.

Vaihtoehtoisen markkinoinnin periaatteita

MARK Tehoaamussa 10.9. suunnittelija Paola Suhonen puhuu siitä, miten Ivana Helsinki on toteuttanut markkinointiviestinnässään ja brändissään vaihtoehtoisen markkinoinnin periaatteita.

Vastuullinen markkinointi

Syksyn ensimmäisen MARK Tehoaamun 10.9. teemana on vastuullinen markkinointi ja esiintyjänä on Ivana Helsingin suunnittelija, taiteilija ja yrittäjä Paola Suhonen.

Tarjolla luovaa pääomaa. Copywriteriksi Markkinointi-instituutissa.

Yhdistä luovuus, kirjoittaminen ja markkinoinnin osaaminen copywriterin ammattitaidoksi!

Vuoden väittely

Kannattaako markkinointiviestintä tehdä itse vai ulkoistaa? Keskustelua aiheesta kävivät Kampin kauppakeskuksen manager Heli Vainio ja N2-toimiston toimitusjohtaja Alex Nieminen.

Tervetuloa uuteen B2B-markkinointi Suomessa -LinkedIn-ryhmään!

B2B-markkinointi Suomessa -LinkedIn-ryhmä on perustettu yhteisfoorumiksi markkinoinnin ammattilaisille ja liiketoimintapäättäjille.

Vuoden väittely: Heli Vainio vs Alex Nieminen

Kumpi koukuttaa enemmän: organisaation itsensä tekemä vai ulkopuolisen ammattilaisen toteuttama markkinointi. MARK Insight aamussa 5.5. luvassa tiukka verbaalinen ottelu.

Kukkia kaikille

Onnea uudelle eduskunnalle ja tulevalle hallitukselle.

Uusia ideoita ja osaamista media-alan ammattilaisille

Täydennyskoulutusta media-alan ammattilaisille ja liiketoiminnan kehittäjille Haaga-Heliassa.

Digital Campus

Yhteistyökumppani Marbles järjestää markkinoinnin kokeneille ammattilaisille nelipäiväisen digikoulutuksen 28.4. alkaen.

Pala palalta puhtaampaa vettä

MARK Viestintäryhmä tutustui John Nurmisen säätiön toimintaan. Itämeren pelastajaksi voi ryhtyä meistä kuka tahansa. Puhdas Itämeri -hankkeet rahoitetaan yksityisin lahjoitusvaroin ja julkisella rahoituksella.

Vuoden paras briiffaaja haussa!

AdProfit haluaa korostaa tuloksellisen toimeksiannon ja yhteistyön merkitystä markkinoinnin suunnittelussa.

Digitaalinen asiakaskokemus

Asiakkuusmarkkinointiryhmän järjestämässä aamussa 10.2. esiintyjänä on Belinda Gerdt Microsoftilta.

Jyviä jaettiin

Kultajyvä-kisa on kiteyttämiskilpailu, jossa taitavin kiteytys herättää tunteita ja saa ajattelemaan. Kultajyvä-ilmoituskilpailun 2014 parhaat palkittiin Tammikuun Täräyksessä.

Kirjapainot kuntoon 2 -kehittämispäivä

Kirjapainot kuntoon 2 -kehittämispäivässä keskitytään yrityksen taloudellisen tilan arvioimiseen ja mahdollisiin parannustoimenpiteisiin sekä miettimään mitä palveluiden tuottaminen asiakaskeskeisesti tarkoittaa.

The Caviar Club -yrityskilpailu Turussa

Tule mukaan kasvattamaan Turun talousalueen yritysyhteisöä ja tue samalla tärkeää hanketta: Turun lasten- ja nuorten klinikan kehitystä.

Kirjapainot kuntoon -kehittämispäivä

Kirjapainot kuntoon 2 -kehittämispäivässä keskitytään yrityksen taloudellisen tilan arvioimiseen ja mahdollisiin parannustoimenpiteisiin sekä miettimään mitä palveluiden tuottaminen asiakaskeskeisesti tarkoittaa.

Kirjapainot kuntoon 2

Kirjapainot kuntoon 2 -kehittämispäivässä keskitytään yrityksen taloudellisen tilan arvioimiseen ja mahdollisiin parannustoimenpiteisiin sekä miettimään mitä palveluiden tuottaminen asiakaskeskeisesti tarkoittaa.

Valmennettu joukkue

Miten teknologia on muuttanut yritysten yhteydenpitoa asiakkaisiinsa ja sidosryhmiinsä?

Media Mäessä Tahkolla

Henkilöbrändit. Modernia kauppatavaraa. Media Mäessä 6.2. Tahkolla kaivautuu ihmisbrändin sisimpään.

Jyvät kisaamaan!

Kultajyvä-kisan sarjoja on päivitetty, mutta sen ydin on ennallaan ja selkeä: Kultajyvä on kiteyttämiskisa. Nyt myös oma uusi sarja junnuille. Viimeinen kilpailutöiden lähettämispäivä on 7.11.

Henkilöbrändit. Modernia kauppatavaraa.

Media Mäessä 6.2. Tahkolla kaivautuu ihmisbrändin sisimpään.

Jyviä etsitään!

Kultajyvä-kisan sarjoja on päivitetty, mutta sen ydin on ennallaan ja selkeä: Kultajyvä on kiteyttämiskisa. Nyt myös oma uusi sarja junnuille. Viimeinen kilpailutöiden lähettämispäivä on 7.11.

Media Mäessä 2015

Henkilöbrändit. Modernia kauppatavaraa. Media Mäessä 6.2. Tahkolla kaivautuu ihmisbrändin sisimpään.

Kultajyvä on kiteyttämiskisa

Kultajyvä-kisan sarjoja on päivitetty, mutta sen ydin on ennallaan ja selkeä: Kultajyvä on kiteyttämiskisa. Valmistaudu ajoissa - kilpailutöiden lähettämisaika on heti marraskuun alussa.

StratMark Idea

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan 23.9. pidettävään aamupäiväseminaariin, jossa saat uusimman tiedon hinnoittelusta akateemisilta tutkijoilta ja kovan luokan yritysjohtajilta.

StratMark Idea 2014

Strategisen markkinoinnin johtaminen vaatii terävää visiota ja samalla hyvää pelisilmää ympäristössä, jossa muutokset ovat suurempia kuin koskaan.

Tietoyhteiskunta muuttaa vaikuttamisen mekanismeja

Tietoyhteiskunta ja sen vaikutukset käyttäytymisen muutoksiin on vähentänyt arvovaltaa perinteiseltä, yksisuuntaiselta vaikuttamiselta kohti interaktiivista vuoropuhelua.

Hinta strategisen markkinoinnin kulmakivenä

StratMark Idea -seminaarissa tarkastellaan hintaa strategisen markkinoinnin kulmakivenä. Seminaarin sisältö koostuu akateemisesta tutkimustiedosta Suomessa ja maailmalla sekä käytännön esimerkeistä. Tilaisuus järjestetään yhtenä osana Markkinointiviestinnän Viikkoa.

Missä on koulutus, joka kehittää koko yritystä?

Kesän aikana on mitattu ennätysmäärä salamoita ympäri Suomea. Pauke ja rytinä on melkoinen myös loppuvuonna: kaksi kolmesta yrityksestä myllää organisaationsa uusiksi tänä vuonna.

ICT2014-innovaatioturnaus

ICT2014-innovaatioturnaus on avoin innovaatiokilpailu kaikille ICT-teknologian käyttäjille ja kehittäjille.

Tule opiskelemaan markkinointiaineiston tuottamista printti-, webbi- ja tablettiympäristöön!

Aineiston suunnittelu ja toteutus laadukkaasti ja kustannustehokkaasti on haastavaa - oikeanlaisella koulutuksella ja oikeilla välineillä kuitenkin mahdollista.

Disruptiota ja toivoa hyvästä tulevaisuudesta

Uudet menestyksen eväät löytyvät ajattelusta, jossa rikotaan rajat, unohdetaan nykyinen status quo ja nähdään maailma uudella tavalla.

Printin rooli tulevaisuuden markkinoinnissa

Printin Paluu seminaarissa saat tiukan paketin painetun viestinnän todellisuudesta. Kuulet missä ja minne printissä oikeasti mennään, kun painetun viestinnän tietäjät kertovat mitä tähteä printissä kannattaa nyt seurata.

Marketing Today

Mietitkö koskaan mitä kaikkea markkinointi on? MARK Keski-Suomi järjestää yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa iltapäivätilaisuuden, jossa esiintyjinä ovat Jarkko Kurvinen ja keskisuomalaiset mainostoimistot.

Esimerkki siilorajojen yli käyvästä yhteistyöstä

Brand is profit.

Printin rooli tulevaisuuden markkinoinnissa

Printin Paluu seminaarissa saat tiukan paketin painetun viestinnän todellisuudesta. Kuulet missä ja minne printissä oikeasti mennään, kun painetun viestinnän tietäjät kertovat mitä tähteä printissä kannattaa nyt seurata.

Menee erittäin hyvin lukuun ottamatta niitä hetkiä jolloin menee vielä paremmin!

Ulkomainonta toimii tehokkaasti verkon rinnalla.

Markkinointi draivaa asiakasnäkemystä

Vastuuta ei anneta, vaan se pitää ottaa. Markkinointijohtajan on otettava tulosvastuuta ja myös pystyttävä todentamaan aikaansaannokset.

Suomalaiset mobiili- ja tablettikäyttäjinä

Mobiiliaiheisessa aamuteemassa kuullaan mm. mobiilin roolista eri ikäryhmissä sekä miten tehdään hyvä mobiili käyttökokemus ja mitä asioita markkinoijan kannattaa ottaa huomioon prosessin aikana.

Printin rooli tulevaisuuden markkinoinnissa

Printin Paluu seminaarissa saat tiukan paketin painetun viestinnän todellisuudesta. Kuulet missä ja minne printissä oikeasti mennään, kun painetun viestinnän tietäjät kertovat mitä tähteä printissä kannattaa nyt seurata.

Printin paluu - episodi III

Mitä näkemyksiä painetun viestinnän kovimmilla tietäjillä on printin tulevaisuuden markkinoinnista? Sen kuulet 5.6. Musiikkitalolla.

Menestyvien johtoryhmien ja hallitusten piirteitä

Menestyvän ja tulevaisuuteen katsovan johtoryhmän on täytettävä monta edellytystä.

Maailma robotisoituu - robotisoituuko markkinointi?

Robotisaatio etenee nopeammin kuin osaamme ennakoida. Robotiikka on isoakin isompi bisnes ja kaikkiin elämän ja yhteiskunnan alueisiin vaikuttava teknologia. Siksi on syytä puhua ilmiöstä: robotisaatiosta.

Uusi strategia-ajattelu tuo asiakkaan keskipisteeseen - ihan käytännössä

Strategian ydinkysymykset ovat: Minne olemme menossa? Miten menemme sinne?

10 käytännön oppia B2B markkinoinnin automaation aloittamisesta

Maaliskuun ASA-aamussa B2B ja B2C oppeja jakoivat Emma Storbacka, Avaus Marketing Innovations ja Timo Lehtinen, Seed Digital Media.

Uutta tietoa hinnoittelusta

Syksyllä StratMark Idea 2014 -tapahtumassa on tulossa uutta tietoa hinnoittelusta.

Kolme asiaa, jotka puuttuvat useimmista markkinointisuunnitelmista

Brändistrategisti Justin Foster kirjoittaa kolmesta elementistä, jotka puuttuvat useimmista markkinointisuunnitelmista.

Blogimarkkinointi

MARK Tehoaamussa Netprofile Finland Oy:n Christina Forsgård ja Innastus Oy:n Inna-Pirjetta Lahti johdattavat osallistujat blogimarkkinoinnin saloihin.

Millä tolalla hakusanamarkkinointi on Suomessa vuonna 2014?

Hakusanamarkkinointi tuntuu pikkuhiljaa päässeen ohi kasvukivuistaan ja on kuin varkain asettunut osaksi muuta markkinointia.

Tehoaamut maaliskuussa

Aiheina blogimarkkinointi, markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika ja asiakas strategiaan ja strategia toiminnaksi asiakkaalle.

Maaliskuun MARK Tehoaamut

Blogimarkkinointi, markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika sekä asiakas strategiaan ja strategia näkyväksi toiminnaksi asiakkaalle ovat teemoina maaliskuun Tehoaamuissa. Esiintyjinä ovat Inna-Pirjetta Lahti/Innastus Oy, Mika Raulas/DiViA ja Pia Rautakorpi.

Vuoden paras briiffaaja

Eläköön asiakas. AdProfit -kilpailussa on uutena sarjana "Vuoden paras briiffaaja".

Luomua. Ilman muuta.

Iskulausetoimikunta valitsi vuoden 2013 iskulauseeksi Pro Luomun "Luomua. Ilman muuta".

Ammattilaiset kohtaavat -tapahtuma

Miten hyödyntää somea oman osaamisen markkinoinnissa? Miten välttää tablettijulkaisemisen mokat? Millä työkaluilla ja palveluilla helpottaa työntekoa?

Opiskele markkinointiaineiston tuottamista printti-, webbi- ja tablettiympäristöön!

Aineiston suunnittelu ja toteutus laadukkaasti ja kustannustehokkaasti on haastavaa - oikeanlaisella koulutuksella ja oikeilla välineillä kuitenkin mahdollista.

Rakenna näkymättömien myyntimiesten armeija

Kun ostamisesta on tullut itsepalvelua, voit voittaa asiakkaidesi sydämet lumoamalla heidät hyödyllisellä ja avustavalla sisällöllä. Sisältömarkkinolniti kehrää kauppaa ympärivuotisesti säästä riippumatta.

On aika lähettää jyvät kisaamaan!

Tämän viikon perjantai 8.11. on viimeinen päivä, kun voi osallistua tämän syksyn Kultajyvä-kisaan.

Nyt jyvät kisaamaan!

Tämän syksyn Kultajyvä-kilpailun ilmoittautuminen on ensi viikolla.

Tavoita venäläiset kohderyhmäsi viestinnän ja markkinoinnin keinoin

Suomalaiset yritykset ovat entistä kiinnostuneempia venäläisistä kuluttajista. Mutta miten heidät tavoittaa?

Markkinoinnin tuloksellisuus

Aamiaisbrunssilla 31.10. on teemana markkinoinnin tuloksellisuus mittaamisen, digimarkkinoinnin ja kohdentamisen näkökulmasta. Lisäksi tilaisuudessa palkitaan ja esitellään markkinoinnin tehokkuutta ja tuloksellisuutta mittaavan Effie-kilpailun vuoden 2013 voittajat.

Markkinoinnin tuloksellisuus -seminaari ja tämän syksyn Effie-palkinnot

Aamiaisbrunssilla 31.10. on teemana markkinoinnin tuloksellisuus mittaamisen, digimarkkinoinnin ja kohdentamisen näkökulmasta. Lisäksi tilaisuudessa palkitaan ja esitellään markkinoinnin tehokkuutta ja tuloksellisuutta mittaavan Effie-kilpailun vuoden 2013 voittajat.

Joko tilasit lippusi Tärskyille?

Markkinointi-, mainos- ja mediaväki kohtaavat Helsingissä Kaivohuoneella torstaina 31.10.

Sitouta asiakkaasi oikealla sisällöllä oikeissa kanavissa

Sisältömarkkinointi, CRM, markkinoinnin automaatio ja verkon rooli liiketoiminnassa ovat kaikki aiheita, joista tänä vuonna on keskusteltu alalla runsaasti ja joista markkinointiväen on ymmärrettävä yhä enemmän.

Nyt Tärskyille!

Tärskyt Kaivohuoneella 31.10. - tilaa lippusi ajoissa!

Markkinoinnin tuloksellisuus Finlandia-talolla

Valjasta markkinointi takomaan tulosta koko voimallaan. Aamiaisbrunssin teemana 31.10. on markkinoinnin tuloksellisuus mittaamisen, digimarkkinoinnin ja kohdentamisen näkökulmasta. Lisäksi tilaisuudessa palkitaan ja esitellään Suomen arvostetuimman markkinoinnin tehokkuutta ja tuloksellisuutta mittaavan Effie-kilpailun vuoden 2013 voittajat.

Huonot tavoitteet pilaavat markkinointisi

Unohda verkon fyysisen maailman vastakkainasettelu sekä keskity palvelemaan asiakastasi. Vaihda brändisi ääni lampaan määkinästä rohkeammaksi ja aja kaikki yhteisen tavoitteen taakse - lisäämään asiakaskohtaamisia niin verkossa kuin kasvokkain.