Tulokset hakusanalla 'Teknologia'

Konkretiaa ja ratkaisuja yritysten liiketoimintaan DigiArenaHelsingistä

Pääsin osallistumaan ensimmäistä kertaa järjestettyyn DigiArenaHelsinki -tapahtumaan, joka sukelsi digitaalisen myynnin ja markkinoinnin maailmaan kymmenien puheenvuorojen ja paneelikeskustelujen siivittämänä

Hyvän tv-mainoksen rakennuspalikat ja sukupolvi Alpha – kurkkaa Screenforce Dayn puheenaiheet

Suomen kaupallisten televisioiden järjestö Screenforce Finlandin järjestämä Screenforce Day keräsi jälleen kokoon mainonnan ammattilaiset toukokuisessa Helsingissä. Tilaisuus tarjosi katsauksen tv-mainonnan tulevaisuuteen kansainvälisten puhujien ja inspiroivien menestystarinoiden saattelemana.

Perinteisen kuolema

Menestyminen vaatii usein edelläkävijyyttä, rohkeutta ja näkemyksellisyyttä. Tätä kaikkea markkinointiporukoissa kyllä löytyy. Liian usein vain unohdetaan, että muut ihmiset, siis ei markkinointi-ihmiset, tulevat vuosia tämän ryhmän perässä lähes kaikessa.

Epäonnistuneiden IT-hankkeiden taustalta paljastuu usein johtamisongelmia

AXEND:in toimitusjohtaja Jan Ropposen mukaan markkinoilta löytyy jo loistavia teknologioita, joiden avulla voisi onnistua, mutta moni yritys silti menettää paljon aikaa ja resursseja virheisiin.

SHIFT - Techin ja vähän muunkin kohtaamispaikka

Kolmatta kertaa Turussa järjestty SHIFT Business Festival tarjoili 22.-23.5. Kakolan vanhassa lääninvankilassa jälleen kerran antoisan kokonaisuuden.

Ole(t) osa esineiden internetin kaupallistamisessa!

"Media is the modern day mythology. Technological progress without humanitarian evolution = dystopian future. Creative have a key role in designing tomorrow".

Miten saisimme Suomeen uudenlaista markkinoinnin osaamista - pian.

Luin viime viikolla uutisen, jonka mukaan Suomessa olisi tarvetta markkinoinnin osaamiselle, jotta voisimme saada viennin kasvuun.

Nomen est omen? - Nimi uudelle tuotteelle tai yhtiölle

Kun ollaan tuomassa markkinoille uusi tuote tai palvelu taikka ollaan perustamassa yhtiötä, tulee ajankohtaiseksi miettiä kyseiselle tuotteelle, palvelulle tai yhtiölle nimi.

Navigoi onnistuneesti digitaalisen myrskyn läpi

Jopa 63% CRM projekteista epäonnistuu. Luvut muistakin IT-hankkeista ovat samaa luokkaa. Mutta mistä tämä johtuu? Eikö moderni huipputeknologia jo ole sillä tasolla, että onnistumisen pitäisi olla helppoa.

Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa ja verkkokaupassa

Blogissa 360Mediatalon puheenvuoro Helsingin Ecommerce-tapahtumasta, sekä 5 vinkkiä onnistuneeseen VR-tekemiseen

Hengästyttääkö?

Avaan illalla sohvalla Facebookin. Uutisvirta täyttyy markkinoinnin koulutuksista, tapahtumista ja webinaareista. Siirryn LinkedInin puolella, jossa kysellään ja keskustellaan kaikesta työhön liittyvästä, myös markkinoinnista.

Asiakaskokemuksen rakentaminen chatboteilla

Asiakaskäyttäytymisen muutos on ollut huikaisevaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Asiointi on siirtynyt vahvasti kohti mobiililaitteita ja sosiaalista mediaa, jossa välitön tiedon saanti on entistä tärkeämpää asiakaskohtaamisen onnistumisen kannalta.

Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Miten digitalisaatio ja uudet teknologiat vaikuttavat - ja tulevat vaikuttamaan - markkinoinnin ammattilaisten arkeen. Päätin suosiolla jättää lohkoketjuteknologian, VR:n ja AR:n, kyborgit, AI:n sun muut niitä paremmin tunteville ja lähteä liikkeelle datan ja luovuuden yhdistämisestä.

Uusi vuosi, uudet kujeet. Kyllä, kirjaimellisesti.

Syksyn aikana MARKissa on tapahtunut paljon. Olemme tehneet kattavaa brändityötä syksyn ajan. Etsineet ja löytäneet tapoja tuottaa teille jäsenille entistä enemmän ja monipuolisempaa sisältöä. Uusia näkökulmia, uusia yhteyksiä ja jatkuvaa kehittymistä. On ollut ilahduttavaa huomata, että tilausta laveammille, uusille näkökulmille tuntuu olevan niin yksilötasolla kuin yrityksissäkin enemmän kun osasin syksyllä aavistaa.

Kaikki mitä yrityksessä tapahtuu on markkinointia

"Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä pienissäkin asioissa ja etenkin kaikessa siinä, mikä asiakkaille yrityksestä välittyy. Se ei ole se pelkkä tuote, vaan kaikki sen ympäriltä ja miten se on asiakkaalle saatettu. Millaisia fiiliksiä yritys, sen edustajat ja tuote asiakkaissa herättää, se on se juttu", toteaa Bo LKV:n markkinointijohtaja Anssi Kiviranta.

Näin markkinoit asiakkaalle idean tuotteen ja palvelun ominaisuuksien sijaan

Markkinoinnin ja myynnin tärkein tehtävä on synnyttää asiakkaassa tunne siitä, että hän haluaa ostaa tarjotun ratkaisun ja tarvitsee juuri sitä. Tämän tunteen synnyttäminen ei onnistu latelemalla tuotteen tai palvelun ominaisuuksia – eikä edes niiden hyötyjä, ellei niitä osata liittää osaksi asiakkaan omaa toimintaa.

Aika ryhtyä tekoihin

Olen syksyn aikana saanut sukeltaa syvälle MARKin maailmaan, tutustunut sisarliittoihin ja -järjestöihin, yhteistyökumppaneihin ja -yrityksiin, markkinoinnin tekijöihin erilaisissa yrityksissä. Kaikista lähteistä nousee vahvasti viesti muutoksesta, murroksesta, oikeastaan koko markkinoinnin uudelleen määrittelystä. Moni on viimeisten viikkojen aikana tapaamisissamme miettinyt, mitä markkinointi oikeastaan tänä päivänä on.

Psykometriikan mahdollisuudet digimainonnassa

Sinun ei tarvitse varastaa ihmisten tietoja tietääksesi keitä he ovat. MARK Aamuteemassa 17.10. Patrik Björkenheim antaa johdannon psykometriikan käytöstä kohdennetussa digimainonnassa.

Psykometriikan mahdollisuudet digimainonnassa

Sinun ei tarvitse varastaa ihmisten tietoja tietääksesi keitä he ovat. MARK Aamuteemassa 17.10. Patrik Björkenheim antaa johdannon psykometriikan käytöstä kohdennetussa digimainonnassa.

Markkinointi on tekoja

Teknologiamurros on läsnä joka paikassa. Eikä vähiten markkinoinnin kentällä. Toivotan sen tervetulleeksi, mutta en isännäksi. Sisällön ei pidä jäädä tekniikan jalkoihin.

Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot

MARK Aamuteemassa 14.9. on esillä digitaalisen talouden kuusi johtamishaastetta ja miten niihin voi vastata. Esiintyjänä on Marko Luhtala, joka on yksi Suomen kokeneimmista digitalisaation asiantuntijoista.

Alkusyksyn aamuteemoja

Ensimmäinen syksyn aamuteema Fabianinkadulla on 8.9. ja esiintyjänä Pasi Sillanpää aiheenaan "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä". Seuraavaksi on vuorossa 14.9. Marko Luhtala aiheenaan "Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot".

Innovaatiot ja kaupallistaminen Suomen pelastajina

Suomalaisista yrityksistä lähes 99 prosenttia on mikro- ja pienyrityksiä. Näillä yrityksillä ja yrittäjyydellä on siis merkittävä vaikutus Suomen tulevaisuuteen. Samaan aikaan Suomen Akilleen kantapää tuntuu olevan ideoiden kaupallistaminen. Miten siis turvaamme Suomen tulevaisuuden tuottamalla yhä enemmän ideoita ja kaupallistamalla niitä laadukkaasti?

Syyskuussa jatkuvat jälleen aamuteemat

Ensimmäinen syksyn aamuteema Fabianinkadulla on 8.9. ja esiintyjänä Pasi Sillanpää aiheenaan "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä". Seuraavaksi on vuorossa 14.9. Marko Luhtala aiheenaan "Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot".

Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot

Aidon kilpailukyvyn saavuttaminen digitalisaation avulla ei ole teknologiaprojekti vaan johtamishaaste. MARK Aamuteemassa 14.9. on esillä digitaalisen talouden kuusi johtamishaastetta ja miten niihin voi vastata. Esiintyjänä Marko Luhtala.

Markkinointia virtuaalitodellisuudessa ja reaalitodellisuudessa

Brändien ja mielenkiintoisten sisältöjen on oltava siellä missä ihmisetkin, esimerkiksi pelien sisällä. Tai laajennetussa todellisuudessa, joka aukeaa kännykän ruudulle. Reaali- ja virtuaalitodellisuus tarjoavat mahtavan pinnan luovuudelle.

Tekoäly tulee ja täyttää maan

Tekoälyn hyödyntäminen on uusi teknologian vallankumous, sanoi Mikko Koski Dagmarista MARK Aamuteema –tilaisuudessa perjantaina 9.6.

Asiakas on paljon muutakin kuin dataa

Elämme digihekuman huipulla. Jokainen meistä törmää jatkuvasti otsikoihin, jotka kertovat, miten digitalisaatio on taas mullistamassa jonkin toimialan ja kuinka nyt on viimeinen hetki tarttua automaation mahdollisuuksiin.

Ulkomainonta digitalisoituu vauhdilla

Digital Evangelist Peter Gréen Clear Channelilta kiteytti MARK Digiaamussa digitaalisen ulkomainonnan kuusi kehitysaluetta.

Matka digitaaliseen asiakaskokemukseen ja e-Estoniaan

MARK Viestintäryhmä järjesti viime viikolla tutustumismatkan Tallinnaan e-Estonia Showroomiin. Matkan aikana kuultiin Viking Linen uutuuksista sekä digitaalisesta asiakaskokemuksesta.

Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu Allas Sea Poolilla on siirretty keskiviikkoon 24.5. Aiheena edelleen Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Ajankohdan muutoksen myötä on vapautunut paikkoja. Ilmoittautumiset viimeistään 19.5. mennessä.

Uusi ajankohta 24.5.: Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu Allas Sea Poolilla on siirretty keskiviikkoon 24.5. Aiheena edelleen Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Ajankohdan muutoksen myötä on vapautunut paikkoja. Ilmoittautumiset viimeistään 19.5. mennessä.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

Vielä ehdit mukaan MARK Digiryhmän järjestämään aamuun 9.5., jossa aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Tuomas Kurki, Dentsu Aegis ja Peter Gréen, Clear Channel.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Peter Gréen, Clear Channel sekä Tuomas Kurki, Dentsu Aegis.

Kasvun draiverit

Nyt on viimeiset hetket käsillä ilmoittautua kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaariin Finlandia-talolle 5.5. Markkinointi on kasvun draiveri - niin digitaalisessa kuin reaalimaailmassa. Seminaarin ohjelmassa avataan näkymiä aiheeseen Englannista ja Hollannista käsin ja kuullaan tuoreita kotimaisia esimerkkejä brändin rakentamisesta ja asiakaskokemuksesta.

Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Future of Digital - Out of home.

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjänä Tuomas Kurki, Dentsu Aegis sekä Peter Gréen, Clear Channel.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Tuomas Kurki, Dentsu Aegis ja Peter Gréen, Clear Channel.

2 sekuntia ja asiakkaasi poistui jo

Mobiili on markkinoinnissa ja myyntikanavana useimmille yrityksille edelleen sivuroolissa, vaikka kuluttajat ovat äärimmäisen aktiivisia mobiilikäytön suhteen. Esimerkiksi 60% suomalaisista käyttää nettiä vähintään yhtä usein matkapuhelimella kuin tietokoneella.

MARK Hämeenlinna: Markkinointi luo kasvua

Tervetuloa Hämeenlinnaan aamukahville 7.4. Markkinoinnin voima saadaan täysimittaisesti käyttöön, kun se on liiketoiminnan ytimessä, ja oma väki sekä sidosryhmät ovat ottaneet mission omakseen, toteaa Lauri Sipilä, joka esiintyy aamukahveilla.

Hämeenlinna goes Crazy - markkinointi luo kasvua

MARK Hämeenlinnan aamukahveilla 7.4. esiintyjänä MARK:in Lauri Sipilä. Markkinoinnin voima saadaan täysimittaisesti käyttöön, kun se on liiketoiminnan ytimessä, ja oma väki sekä sidosryhmät ovat ottaneet mission omakseen.

Konkreettista oppia sisältömarkkinoinnista 28.4. - MARK etuhinta voimassa vielä 3 päivää!

Sisältömarkkinoinnin suurtapahtuma PING Helsinki marssittaa kattavassa rinnakkaisohjelmassaan esiintyjiksi sisältöjen huiput Suomesta ja maailmalta. Viiden eri teeman alle rakennettu ohjelma palvelee yritysten markkinointi- ja viestintäpäättäjiä niin sisältöjen muodon, jakelun teknologioiden, kuin markkinoinnin tulevaisuuden ja konkreettisten case-esimerkkien kautta.

Kuplan sisällä vai ulkopuolella

Onko markkinoinnista tullut pelkkää teknologiaa? Sitä, että sinut löydetään ja sinä löydät. Sinun mieltymyksiäsi ennustetaan oikeaan osuvasti. Sinulle tarjotaan vain sitä, mitä kaikella todennäköisyydellä haluaisitkin, ei muuta. Asialla on puolensa.

Webinaari: Markkinointi kansantalouden moottorina

Mitä sinä markkinoinnin ammattilaisena voit tehdä, että Suomi lähtee nousuun? Miten saamme luotua positiivisen spiraalin markkinoinnin avulla? Webinaarissa 16.3. esiintyjinä ovat Veikkauksen Kimmo Tolonen ja MARK:in Lauri Sipilä. Webinaarin järjestävät yhteistyössä Markkinointi-instituutti ja MARK.

Kasvun draiverit

Markkinoinnin ajankohtaisseminaari pureutuu kasvun tekemiseen. Ohjelmassa avataan näkymiä aiheeseen myös Englannista ja Hollannista käsin. Haasteet ovat yhteisiä, mutta voimmeko oppia jotain ajattelusta näissä maissa?

Markkinointi kansantalouden moottorina -webinaari

Mitä sinä markkinoinnin ammattilaisena voit tehdä, että Suomi lähtee nousuun? Miten saamme luotua positiivisen spiraalin markkinoinnin avulla? Webinaarissa 16.3. esiintyjinä ovat Veikkauksen Kimmo Tolonen ja MARK:in Lauri Sipilä. Webinaarin järjestävät yhteistyössä Markkinointi-instituutti ja MARK.

Markkinointi on kasvun draiveri

Kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaari 5.5. pureutuu kasvun tekemiseen. Asiakasymmärrystä ja yrittäjähenkeä tarvitaan jokaisessa organisaatiossa. Näkymiä aiheeseen myös Englannista ja Hollannista käsin. Haasteet ovat yhteisiä, mutta voimmeko oppia jotain ajattelusta näissä maissa?

Viking Line kutsuu keväiselle tutustumismatkalle

Torstaina 18.5. Viking XPRS ja Tallinnan e-Estonia Showroom ovat keväisen tutustumismatkan kohteina. Varaa paikkasi ajoissa retkelle Tallinnaan ja takaisin.

Tallinnaan ja takaisin

Viking XPRS ja e-Estonia Showroom ovat kohteina MARK Viestintäryhmän järjestämällä kevätpäivän risteilyllä torstaina 18.5.

Media oli Mäessä – muutos sykki kasvua

Legendaarinen Media Mäessä –seminaari loisti jälleen viime perjantaina Tahkolla. Teemana oli Muutos, joka sykkii kasvua. Aamupäivän ohjelmistossa oli tarinoita kasvusta, iltapäivällä muutoksen kulttuurista. Loppuhuipennuksena markkinoinnin kummitäti, Anne Korkiakoski avasi näkymiä ”making of” –tyyliin Siksi markkinointia –hankkeen taustoihin ja tuloksiin.

Älä unohda brändiä

Strategiaosaamisen merkitystä korostetaan uusien teknologien käyttöönoton myötä markkinoinnin toteuttamisessa. Hyvä niin. Aika paljon keskustelusta kuitenkin käydään taktisella tasolla.

Tuuli kääntyy

Tuuli kääntyy vähitellen. Markkinointiin suhtaudutaan Suomessa aiempaa myönteisemmin. Sen tuomia hyötyjä aletaan ymmärtää paremmin. Jopa YLE on viestittänyt markkinoinnin merkitystä kasvun tekijänä.

Muutos tarkoittaa muutosta

Muutos vaatii muutosta. Ihmisten kyky ottaa käyttöön uudet toimintatavat on iso haaste. Moderni johtajuus on enemmänkin kannustavaa inspirointia kuin yksityiskohtaista ohjeistamista – ei pomottamista vaan innostavaa ja tilanteeseen sopivaa valmennusta, joka luo menestystä, eli silloin ihmiset kehittyvät työssään.

Mediabrändi – lupaus laadusta

Kun teknologia mahdollistaa jokaisen ihmisen äänen kuulumisen ja hänen mahdollisuutensa kohdata kenet tahansa verkossa, muuttuu välittäjätahojen rooli väistämättä. Näitä tahoja ovat esimerkiksi musiikkiteollisuus ja media.

Millaista osaamista asiantuntija-ammateissa tulevaisuudessa edellytetään?

Tulevaisuuden työelämä herättää yhtä aikaa sekä huolta että innostusta. Minkälaista osaamista työntekijät tulevaisuudessa tarvitsevat? Mitä työpaikoille ylipäätään käy?

Effie - vielä ehdit mukaan kisaan!

Effie - markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kisa - deadline tämän syksyn kisaan on 29.9.!!

Uudistunut Effie-kilpailu on avattu

Effie-kilpailu on uudistunut. Kilpailuun on lisätty teknologiapainotteisen ja strategisen markkinoinnin kategoriat sekä brändätyt sisällöt -kategoria.

Mainonnan ostaminen muuttuu - muuttuuko OOH?

Mainonnan ostamisessa on käynnissä suuri murros, jonka vaikutukset tulevat ulottumaan kaikkiin mediaryhmiin - näin uskomme. Tällä hetkellä merkittävin muutos tapahtuu verkkomainonnassa, jossa ohjelmallinen ostaminen muuttaa vakiintuneita tapoja ostaa mediaa.

Ollakko Intia vai Ruotsi? Vai sittenkin Suomi?

Marjo Silvo bloggaa ammattimaisen markkinoinnin merkityksestä Suomelle.

Markkinoinnin kiky

Viime päivinä on eri kabineteissa väännetty kilpailukykysopimusta, jolla pyritään löytämään ratkaisua isänmaamme kilpailukyvyn parantamiseksi. Pääkysymys lienee siinä, kuka luopuu ja kuinka paljosta.

Miksi mediatoimisto on juuri nyt niin jännittävä näköalapaikka?

Mediatoimisto on markkinointitekemisen ytimessä. Clarisse Berggårdh on tehnyt runsaan parinkymmenen vuoden työuransa median ja markkinoinnin parissa eikä kyllästy koskaan puhumaan kysynnän lisäämisen puolesta. Clarisse Aamuteemassa 7.6.

Markkinoinnin kuumia perunoita Euroopassa

Euroopassa bruttokansantuotteen kasvu on hyvin alhaista, toki vaihdellen maittain. Suomessa mennään alle 1 %:ssa, kun Ruotsissa tehdään yli 4 %:n kasvua. Markkinointiin kohdistuvat odotukset ja haasteet ovat eri maissa kuitenkin enemmän tai vähemmän samankaltaisia.

Mediatoimisto. Miksi se on juuri nyt niin jännittävä näköalapaikka?

Mediatoimisto on markkinointitekemisen ytimessä. Clarisse Berggårdh on tehnyt runsaan parinkymmenen vuoden työuransa median ja markkinoinnin parissa eikä kyllästy koskaan puhumaan kysynnän lisäämisen puolesta. Clarisse Aamuteemassa 7.6.

Miksi mediatoimisto on juuri nyt niin jännittävä näköalapaikka?

Mediatoimisto on markkinointitekemisen ytimessä. Clarisse Berggårdh on tehnyt runsaan parinkymmenen vuoden työuransa median ja markkinoinnin parissa eikä kyllästy koskaan puhumaan kysynnän lisäämisen puolesta. Clarisse Aamuteemassa 7.6.

Uusi tapa digimarkkinoinnin ammattilaisten koulutukseen

Viime tiistaina (10.5.) digiaamussa esiteltiin Googlen ja Saranen Consultingin rekrytointiohjelma, joka tarjoaa niin työnantajalle kuin työnhakijallekin erinomaisen täsmäkoulutuksen ja sitä kautta mahdollisuuden rekrytointiin.

Mediatoimisto on markkinointitekemisen ytimessä

Miksi mediatoimisto on juuri nyt niin jännittävä näköalapaikka? Clarisse Berggårdh on tehnyt runsaan parinkymmenen vuoden työuransa median ja markkinoinnin parissa eikä kyllästy koskaan puhumaan kysynnän lisäämisen puolesta. Clarisse Aamuteemassa 7.6.

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yrityksen yhteinen tahtotila

Erinomainen asiakaskokemus voi olla kilpailuetu. Mutta miten varmistetaan, että asiakaskokemuksesta syntyy kilpailuetu? Kenen vastuulla asiakaskokemus on? Miten kehittää asiakaskokemusta? Näitä päivänpolttavia kysymyksiä Futurelabin Kari Korkiakoski asetteli näkyville MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa.

Riskin minimointia vai mahdollisuuksien menetyksiä?

Olemme eläneet epävarmassa taloustilanteessa viimeiset vuodet. Tänä aikana on huomattavissa, että suomalaisten yritysten primäärimantraksi muodostuu säästäminen. Kun talouselämä näyttää kurjan puolensa ja luisumme taantumaan, me säästämme

Myyjä, ellet ymmärrä teknologiaa, et ole jatkossa

Kun törmäsin yhden viikon aikana liian monta kertaa myyjän teknologiaosaamisen puutteeseen tänä digitalisaation aikana, tuli mitta täyteen. Onko digitaalisuutta sisältävän palvelun tai tuotteen myyjällä lupa kieltäytyä ymmärtämästä tekniikkaa?

Tiedon ja tunteen kipinöintiä

Tieto ja tunne yhdessä luovat uutta arvoa. Kumpaakaan ei sovi unohtaa. Vaikka teknologia uudistuu joka päivä, on tärkeää hakea tiedon lisäksi itselleen sitä kipinää arjen tekemiseen.

Tarinan taikaa

Tarinan taikaa - miten asiakkaista tulee faneja, oli Sveitsin Markkinointipäivän teema viime viikolla. Teknologia sveitsiläisillä on hyvin hallussa, joten oli mieltä lämmittävää kuulla puheenvuoroja, joissa muistutettiin siitä, että asiakkaat ovat ihmisiä.

MARK Digiaamussa on puhetta virtuaalitodellisuuden hyödyntämisestä

MARK Digiaamussa 8.3. Stereoscape Oy:n Jukka Vaittinen puhuu käytännönläheisesti virtuaalitodellisuuden hyödyntämisestä markkinoinnissa. Mitä mahdollisuuksia se tuo markkinoijalle?

Markkinoinnin ammattilainen, sinä olet hyväntekijä

Onko naapurisi koskaan tullut kiittämään sinua siitä, että sinä markkinoinnin ammattilaisena luot hyvinvointia Suomeen? Onko hän samalla muistuttanut siitä, kuinka tärkeätä on saattaa kysyntä ja tarjonta toistensa luokse, jotta talouden pyörät pyörisivät ja yrityksillä olisi varaa maksaa palkkoja?

Virtuaalitodellisuus laajentaa markkinoinnin ulottuvuuksia

MARK Digiaamussa 8.3. Stereoscape Oy:n Jukka Vaittinen puhuu käytännönläheisesti virtuaalitodellisuuden hyödyntämisestä markkinoinnissa. Mitä mahdollisuuksia se tuo markkinoijalle?

Median kuuma peruna, ohjelmallinen ostaminen

Suuri datamäärä tarjoaa suuria mahdollisuuksia, totesi Alma Median digimainonnan palveluista ja kehityksestä vastaava johtaja Johanna Vartiainen MARK Aamuteemassa.

Mitä kuuluu Mintulle Lahteen?

Minttu Murtomäki Lahdesta valittiin tämän vuoden markkilaiseksi. Mitä kuuluu Mintulle tällä viikolla?

Hyvää markkinoinnin vuotta!

Rajat eivät pitele kansainvälistä kilpailua kenenkään tontilta. Hyvä niin, koska asian voi kääntää toisinpäin. Hyvälle liiketoiminnalle ei ole kansallisia rajoja. Jos sen voi monistaa, se pitää monistaa globaalisti.

Muotoilu uudistaa johtamisen ja asiakaskokemuksen

Muotoilusta puhutaan nyt, sillä asiakaskokemus syntyy ensisijaisesti digitaalisessa ympäristössä, joka muuttuu jatkuvasti yhä moniulotteisemmaksi ja monimutkaisemmaksi. Ihmiset eivät ole luonnostaan hyviä käsittelemään monimutkaisia asioita, ja he tarvitsevat tähän apua.

Ihminen janoaa kehitystä vuosikymmenestä toiseen

Aikuiskouluttaja ja yritysvalmentaja Markkinointi-instituutti juhli 85-vuotista toimintaansa 4.12.2015. Vaikka aikuisopiskelun keinot elävät ja muuntuvat työelämän ja teknologian kehityksen mukana, ihmisen perustarve kehittyä ja kehittää itseään eivät muutu. Markkinointi-instituutin menestys perustuukin uudistumiskyvyn lisäksi ihmisen ikuiseen oppimisen ja kehittymisen tarpeeseen.

Markkinoinnin ohjelmallinen ostaminen

MARK Aamuteemassa 29.1. Johanna Vartiainen Almasta kertoo mm., mitä hyötyä ohjelmallisesta ostamisesta on liiketoiminnalleni.

Asiakaskokemuksen johtaminen

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan Suhde2015 seminaariin 3.11., jossa pääteemana on asiakaskokemuksen johtaminen.

Suhde2015 seminaari saa aikaan toimintaa

Asiakaskokemuksen johtaminen. Suhde2015 seminaarissa kohtaavat tutkimus, näkemykset, keinot ja välineet, tehdyt ja jo toiminnassa olevat ratkaisut. Hyvä seminaari saa ajattelemaan, Suhde2015 saa aikaan myös toimintaa 3.11.!

Innostus on rohkeutta

Onneksi meillä Suomessa on monella taholla positiivista värinää ja tekemisen meininkiä. Onneksi meillä on yrityksiä ja yrittäjiä, jotka panostavat tulevaisuuteen.

BioGTS sai Vuoden keskisuomalainen markkinointiteko -palkinnon

BioGTS on löytänyt paikkansa yhdistävänä linkkinä jätteenkäsittelyn ja lähipolttoainetuotannon välissä. Palkinto luovutettiin Marketing Today -seminaarissa Jyväskylässä.

Maailma muuttuu - työelämä muuttuu

Globalisaatio on tuonut kilpailun jokaisen kotiin, kertoivat hallitusammattilainen ja verkkokaupan asiantuntija Tuomo Luoma ja rekrytoinnin ja työelämän asiantuntija Markku Kaijala MARK:in aamutilaisuudessa.

SUHDE2015: Asiakaskokemuksen johtaminen

Kuinka vien asiakasta kohti asiakkuutta? Emootioiden merkitys? Näin kääntyy myyntiprosessi ostoprosessiksi. Parhaat teknologiat, järjestelmät ja palvelutoimittajat. Hyvä seminaari saa ajattelemaan, Suhde2015 saa aikaan myös toimintaa 3.11.

Markkinointihankintojen tehostaminen on kaikkien etu

Markkinointihankinnat ovat yhteispeliä ja toimintamallien hiomista, ylipäätänsä kehitystyötä.

Kotimainen, kestävä ja konepestävä yrittäjä

Mitä olette mieltä yrityksestä, jolla on kaksi erillistä tuotemerkkiä, joka haluaa pitää kaiken tuotannon Suomessa, suunnittelee tuotteet kestäviksi ja konepestäviksi, ja joka painokankaiden sijaan käyttää tuotteissaan valokuvatulostettuja kankaita?

Back to basics

Yksinkertaiset totuudet ovat joskus ylivertaisia.

Mobiiliaamu inspiroi

Useimmiten mobiilimainonta on itsessään responsiivista, mutta mikä on tilanne seuraavan ja sitä seuraavan klikin kohdalla?

Mitä hyötyä markkinoinnin automaatiosta on?

Tuottaako markkinoinnin automaatio lisää spämmiä yötä päivää vai onko se tie kohti asiallisempaa, oikea-aikaista ja hyödyllistä kommunikaatiota?

Kuluttajat ja markkinointiviestintä

Suomalaiset suhtautuvat kohtalaisen myönteisesti mainontaan, kertoi MARK Forum -tilaisuudessa Postin Leena Kiikkilä.

Millaista tarinaa yrityksesi kertoo?

Tarinan voima kumpuaa monesta tekijästä. Toisin kuin muut trendit, tarina on ikuinen - ihmisen vanhimpia riippuvuuksia.

Digitaalinen M&M-jäsenetulehti

Jos haluat lukea M&M jäsenetulehtesi digitaalisena, niin nyt se on mahdollista.

M&M-lehti digitaalisena

Sinulla on mahdollisuus vaihtaa jäsenetulehtesi M&M digitaaliseksi.

Asiakasarvon ja -kokemuksen maksimointia

Asiakaskokemuksen ja asiakasarvon parantamisen merkitys korostuu tämän päivän markkinoinnissa ainakin kahdesta syystä.

Oletko jo tutustunut Markkinointi-instituutin yritysvalmennuksen palveluihin?

Yritysvalmennus on paljon enemmän kuin henkilöstön osaamisen kehittämistä.

Löydä sinulle sopivat tavat vaikuttaa verkossa ja luo pohja henkilöbrändillesi

MARK:in jäsenenä saat -10 % Markkinointi-instituutin koulutuksista.

Kasvava trendi: Työntekijälähettilyys

Miten tuoda oma asiantuntijuus esiin sosiaalisessa mediassa? Kasva verkkomaailman osaajaksi henkilökohtaisen digi-coachin ohjauksessa Markkinointi-instituutissa. MARK:in jäsenenä saat -10 % Markkinointi-instituutin koulutuksista.

Jyviä jaettiin

Kultajyvä-kisa on kiteyttämiskilpailu, jossa taitavin kiteytys herättää tunteita ja saa ajattelemaan. Kultajyvä-ilmoituskilpailun 2014 parhaat palkittiin Tammikuun Täräyksessä.

Kutsu kaverisi mukaan MARK:iin!

Ammatillisen osaamisen ja teknologian tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämisen lisäksi en voi liiaksi alleviivata VERKOTTUMISEN merkitystä.

Sykettä

Markkinointi tuo kysynnän ja tarjonnan yhteen. Jokaisen kauppiaan toive on, että tällaista yhdistymistä tapahtuu koko ajan, ei vain kampanja-ajankohtana.

Eurobest tuli Suomeen

Amsterdamissa asuva Sanoma Digitalin Lasse Kurkijärvi hehkutti tapahtuman ensimmäisessä aamussa, että elämme kaikkein parasta aikakautta.

Valmennettu joukkue

Miten teknologia on muuttanut yritysten yhteydenpitoa asiakkaisiinsa ja sidosryhmiinsä?

Eurobest

Maailman suurin eurooppalainen luovuuden festivaali Helsingissä 1.-3.12.

Kumpi on kalliimpaa: palvelu vai huono palvelu?

Asiakkaat ovat digiajan kuninkaita, jotka äänestävät ripeästi jaloillaan - tai käsillään sosiaalisessa mediassa - jos eivät saa odottamaansa palvelua. Tutkimusten mukaan lähes 80% kuluttajista on jättänyt ostamatta tuotteita huonon asiakaspalvelun takia.

Empack 2014

Suomen laajin pakkausalan ammattitapahtuma marraskuussa Messukeskuksessa.

StratMark Idea

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan 23.9. pidettävään aamupäiväseminaariin, jossa saat uusimman tiedon hinnoittelusta akateemisilta tutkijoilta ja kovan luokan yritysjohtajilta.

StratMark Idea 2014

Strategisen markkinoinnin johtaminen vaatii terävää visiota ja samalla hyvää pelisilmää ympäristössä, jossa muutokset ovat suurempia kuin koskaan.

Hinta strategisen markkinoinnin kulmakivenä

StratMark Idea -seminaarissa tarkastellaan hintaa strategisen markkinoinnin kulmakivenä. Seminaarin sisältö koostuu akateemisesta tutkimustiedosta Suomessa ja maailmalla sekä käytännön esimerkeistä. Tilaisuus järjestetään yhtenä osana Markkinointiviestinnän Viikkoa.

ICT2014-innovaatioturnaus

ICT2014-innovaatioturnaus on avoin innovaatiokilpailu kaikille ICT-teknologian käyttäjille ja kehittäjille.

Printti ei suinkaan kuole, mutta kokee muodonmuutoksen

Graafisen alan ajureita ovat markkinoinnin automaatio, big data ja ostojen keskittäminen sekä kokonaisuuksien hallinta. Näin todettiin MARK Printtiryhmän järjestämässä Printin paluu, episodi 3 seminaarissa.

Ajankohtaista asiaa markkinoinnista

MARK:in järjestämässä Markkinoinnin Ajankohtaisseminaarissa viime torstaina 25.4. keskeisinä teemoina olivat asiakkuudet, asiakkaiden valta ja oikea asenne markkinoinnin tekemisessä.

Muutu tai unohdu

Työelämä muuttuu ja meidän on seurattava perässä tai karrikoiden jäätävä kotiin ihmettelemään, miten saamme valot päälle tai soitettua puhelimella.

Maailma robotisoituu - robotisoituuko markkinointi?

Robotisaatio etenee nopeammin kuin osaamme ennakoida. Robotiikka on isoakin isompi bisnes ja kaikkiin elämän ja yhteiskunnan alueisiin vaikuttava teknologia. Siksi on syytä puhua ilmiöstä: robotisaatiosta.

Asiakaspalvelusta vain palvelu puuttuu

Harva meistä miettii, mitä sana "palvelu" tulisi tarkoittaa yhdistettynä asiakkaaseen. Mielikuva käsitteestä on ihan toinen kuin sanan alkuperäinen tarkoitus.

Markkinatutkimus digi-putkessa

Markkinatutkimus on toimialana samanlaisessa pyörityksessä kuin moni muukin markkinoinnin palvelu. Ykkösdraiveri on - yllätys, yllätys - digitalisoituminen.

Pari ajatusta Media Mäessä -seminaarista - lyhyesti

Sosiaalisuus on CRM:n tulevaisuus, totesi Belinda Gerdt Microsoftilta Media Mäessä -tapahtumassa Tahkolla.

Kylmä kalkkuna elää ja voi hyvin!

Vuosien varrella olen useampaan kertaan mitellyt mainosmiesten kanssa myynnin ja markkinoinnin veljeydestä. Hyvä tuote myy kuulemma itse itsensä ja myynti on korkeintaan välttämätön paha.

Onko teknologiasta mihinkään asiakaskuuntelussa?

Sosiaalinen kuuntelu, asiakaskuuntelu, sentimenttianalyysi... Asiakkuusmarkkinoinnin uusimmat työvälineet herättävät paitsi suuria odotuksia ja tunteita myös isoja kysymysmerkkejä. Mihin näitä tarvitaan?

Kirjapainot kuntoon - kehittämispäivä

Kirjapainoalalla vanha teknologia ja menetelmät ovat käymässä tarpeettomiksi. Alalla kaivataan uusia toimintatapoja ja ansaintamalleja. On tunnistettava asiakkaan tarve ja tarjottava häntä kiinnostavia ratkaisuja.

Sosiaalinen kuluttaja haastaa perinteisen myynnin

Uusi MARK-kumppani, Microsoft astuu estradille. Tässä ajankohtaista asiaa, kirjoittajana Belinda Gerdt, joka myös esiintyy 7.2.2014 Media Mäessä -seminaarissa Tahkolla.

WOW-efektin jäljillä

Brändillä on yhä suurempi merkitys ostopäätöksessä. Teknologia muuttuu. Ihmiset eivät.

Valta menee sohvalle

Teknologia integroituu arkeen, kodit täyttyvät laitteista ja valta menee sohvalle, kertoi Ville Tolvanen ADA-aamussa.

Googlen terveisiä Suhde-seminaarissa

Tiesitkö, että 19 % kaikista verkko-ostoksista tapahtuu illalla klo 20 jälkeen. Näin kertoi Google Finlandin Tommi Pelkonen.

Terminologian tuulet

Digimarkkinoinnin aikakautena kuka puhuu enää uusmediasta?

Markkinoijan taloussyksyn tuomia ajatuksia

MARK Tehoaamussa viime torstaina esiintyi EK:n ekonomisti Leena Mörttinen. Hän avasi näkymiä taloustilanteeseen, joka on tällä hetkellä hankala, vaikkakin valoa on näkyvissä.