Tulokset hakusanalla 'Myynti'

Konkretiaa ja ratkaisuja yritysten liiketoimintaan DigiArenaHelsingistä

Pääsin osallistumaan ensimmäistä kertaa järjestettyyn DigiArenaHelsinki -tapahtumaan, joka sukelsi digitaalisen myynnin ja markkinoinnin maailmaan kymmenien puheenvuorojen ja paneelikeskustelujen siivittämänä

Hyvän tv-mainoksen rakennuspalikat ja sukupolvi Alpha – kurkkaa Screenforce Dayn puheenaiheet

Suomen kaupallisten televisioiden järjestö Screenforce Finlandin järjestämä Screenforce Day keräsi jälleen kokoon mainonnan ammattilaiset toukokuisessa Helsingissä. Tilaisuus tarjosi katsauksen tv-mainonnan tulevaisuuteen kansainvälisten puhujien ja inspiroivien menestystarinoiden saattelemana.

Markkinointikeskustelun seuraava taso: Mitä on strateginen markkinointiosaaminen?

Markkinoinnin ympärillä riittää puhetta. Enemmän kuin koskaan aiemmin. Debattiin on liittynyt myös uusia osapuolia. Markkinointi on nyt myös viestinnän ammattilaisten agendalla. HR-ammattilaiset puhuvat markkinoinnista, ainakin epäsuorasti. ICT-ammattilaiset niinikään.

Miten saisimme Suomeen uudenlaista markkinoinnin osaamista - pian.

Luin viime viikolla uutisen, jonka mukaan Suomessa olisi tarvetta markkinoinnin osaamiselle, jotta voisimme saada viennin kasvuun.

Navigoi onnistuneesti digitaalisen myrskyn läpi

Jopa 63% CRM projekteista epäonnistuu. Luvut muistakin IT-hankkeista ovat samaa luokkaa. Mutta mistä tämä johtuu? Eikö moderni huipputeknologia jo ole sillä tasolla, että onnistumisen pitäisi olla helppoa.

Pienyrittäjyyden paradoksi - ja 5 keinoa ratkaista se

Myydä, markkinoida ja suunnitella tulevaa. Kehittää, digitalisoida ja oppia uutta. Palvella, tehostaa ja kurkottaa pilveen. Käydä postissa ja palaverissa. Maksaa laskut ja verot. Ehtiä ruokakauppaan, kentänlaidalle ja lenkille. Vielä olisi yksi Skype-palaveri. Ja huomenna sama?

Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa ja verkkokaupassa

Blogissa 360Mediatalon puheenvuoro Helsingin Ecommerce-tapahtumasta, sekä 5 vinkkiä onnistuneeseen VR-tekemiseen

Verkkokauppa: Kun hallitset lainsäädännön, voit hyödyntää sitä eduksesi

Vanha suomalainen sananlasku ”tuli on hyvä renki mutta huono isäntä”, pitää sisällään, kuten sananlaskut yleensäkin, vissin viisauden.  Tuli on hyvä apuri monessa, mutta sen uhka pitää tuntea ja hallita. Sama pätee myös lainsäädäntöön. Omaa yritystoimintaa koskevat lait pitää tuntea, niitä pitää noudattaa mutta tärkeää on myös hallita lain suomat mahdollisuudet yritystoiminnassa.

Miten vahvistaa omaa kilpailukykyään työmarkkinoilla?

Aiemmin hankittu osaaminen on kuin tuoretavara; se vanhenee väistämättä, lisäksi tänään vielä eilistä nopeammin. Digitaalisuuden myötä sekä markkinointi että myynti on muuttunut ja vaatii uudenlaisia taitoja.

MARK Hinnoitteluryhmä tekee pro bono -työtä Invalidiliiton avustajakoirien hyväksi

Pro Bono -työtä paremman hinnoittelun edistämiseksi.

Myynti myy ja asiakas ostaa

Asiakaskokemus on noussut viime aikoina yhä useampiin keskusteluihin. Hyvä niin, mutta silti tuntuu, että puheen ja tekemisen välillä on kuilua. Asiakkaan ostokäyttäytyminen on muuttunut, mutta onko myynnin tai organisaation toiminta muuttunut samassa suhteessa?

Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Miten digitalisaatio ja uudet teknologiat vaikuttavat - ja tulevat vaikuttamaan - markkinoinnin ammattilaisten arkeen. Päätin suosiolla jättää lohkoketjuteknologian, VR:n ja AR:n, kyborgit, AI:n sun muut niitä paremmin tunteville ja lähteä liikkeelle datan ja luovuuden yhdistämisestä.

Kaikki mitä yrityksessä tapahtuu on markkinointia

"Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä pienissäkin asioissa ja etenkin kaikessa siinä, mikä asiakkaille yrityksestä välittyy. Se ei ole se pelkkä tuote, vaan kaikki sen ympäriltä ja miten se on asiakkaalle saatettu. Millaisia fiiliksiä yritys, sen edustajat ja tuote asiakkaissa herättää, se on se juttu", toteaa Bo LKV:n markkinointijohtaja Anssi Kiviranta.

Näin markkinoit asiakkaalle idean tuotteen ja palvelun ominaisuuksien sijaan

Markkinoinnin ja myynnin tärkein tehtävä on synnyttää asiakkaassa tunne siitä, että hän haluaa ostaa tarjotun ratkaisun ja tarvitsee juuri sitä. Tämän tunteen synnyttäminen ei onnistu latelemalla tuotteen tai palvelun ominaisuuksia – eikä edes niiden hyötyjä, ellei niitä osata liittää osaksi asiakkaan omaa toimintaa.

MARK Keski-Suomi: Case Atena Kustannus

Marketing Today -iltapäivä Atena Kustannuksessa, jossa kuullaan mm. kirja-alan trendeistä sekä markkinoinnin arjesta kovasti kilpailulla alalla.

Ole rohkea ja kokeile uutta. Se palkitsee.

"Uskon, että markkiointi tulee edelleen pirstaloitumaan mutta samalla myös kehittymään. Markkinoijilta vaaditaan jatkossa vahvempaa osallistumista projekteihin ja yhteistöihin", toteaa Nina Tuomenoksa. Hän on viime vuosina vetänyt Universal Musicilla Music & Brands liiketoimintaa tavoitteenaan luoda brändeille innovatiivista sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia.

Uusia kansainvälisiä tutkimustuloksia

MARKin hallituksen jäsen Jaakko Aspara on jälleen kerännyt uusia kansainvälisiä tutkimustuloksia markkinoinnin saralta. Tutkimukset on valittu sillä perusteella, että ne osoittavat, miten markkinoinnin strategiat ja käytänteet vaikuttavat yrityksen tai sen brändin myyntiin, tulokseen ja arvoon - taikka esittelevät tietyn uuden markkinointistrategian tai työkalun.

Kuuntele, osallista, ole avoin. Iloitse onnistumisista ja opi mokista.

Hyvällä markkinoinnilla voi saavuttaa tunnettuutta, myyntiä ja sitoutumista. Markkinointi ja kaupallisuus liittyvät yritysten kaikkeen tekemiseen, toteaa tuore toiminnanjohtaja Sanna Laakkio Markkinointiryhmän haastattelussa.

Oivaltavampaa, tyylikkäämpää, huolitellumpaa ja ajassa olevampaa markkinointia

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista. MARK Markkinointiryhmän haastattelussa Heli Thorén, yrittäjä, luova johtaja ja toinen omistaja viestintätoimisto Cozy Pigeonsissa. Helin mielestä hyvä markkinointi ei ole päällekäyvää, vaan nasevaa ja oivaltavaa sekä brändiä tukevaa ja vahvistavaa.

Uusi toiminnanjohtaja Sanna Laakkio

MARKin hallitus on valinnut uudeksi toiminnanjohtajaksi Sanna Laakkion, joka aloittaa tehtävässä lokakuun alussa. Sanna on toiminut aiemmin markkinoinnin, myyntikanavien, asiakaspalvelun ja HR:n tehtävissä useilla toimialoilla.

Palvelumuotoilu muovaa ajatteluasi

Palvelumuotoilun ytimessä on aina ihminen, palvelun käyttäjä ja hänelle merkityksellisen palvelukokemuksen luominen. Vaikka sinä, minä ja vastapäinen naapuri olisimme demografisoitu äkkiseltään katsottuna samanlaisiksi, ihmisinä ja persoonina saatamme olla hyvin erilaisia. Tässä ajassa tarvitaan syvemmälle porautuvaa ymmärrystä ihmisestä.

"Hyvä markkinointi on koko liiketoiminnan keuhkot"

MARK Markkinointiryhmän haastattelussa on Elina Malmgren, joka on Mailhouse Oy:n kehitysjohtaja ja perustaja. Elinan mielestä hyvä markkinointi on edellytys yritysimagon luomiselle ja myynnin toteuttamiselle. Toisin sanoen koko liiketoiminnan "keuhkot".

Olkaa kunnianhimoisia!

Markkinointiryhmän haastattelussa Altian Kirsi Puntila toteaa, että syrjäkyliltä tulevan maan on ponnistettava kovaa ja korkealle ja tähdättävä aina parhaaseen suoritukseen. Devil is in the details, hutiloiden ei maailmalla menestytä.

Saunaelämys valloittaa maailmaa

Sauna from Finland on suomalaisen saunan ympärillä toimiva yritysten verkosto ja heidän toiminnan ytimessä on valloittaa maailmaa yhteistyössä. Tervetuloa aamuteemaan 6.10. Saatat yllättyä siitä, miten moderni ja laaja saunaan ja saunomiseen liittyvä toimiala on.

Kuuntele Pasi Sillanpään esitys - kun sinulle sopii

Markkinoinnin murros ei ole muuttanut ainoastaan asiakkaiden ostoprosessia. Se on muuttanut myös asiakkaiden tapaa ajatella. Tunteilla on hankinnoissa yhä suurempi merkitys. Kuuntele kooste COO Pasi Sillanpään MARK Aamuteeman esityksestä "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä".

Myynti, markkinointi ja asiakaskokemus

Onko myynnin ja markkinoinnin yhteistyö utopiaa? Vai onko se keino kasvattaa liikevaihtoa ja palvella asiakasta paremmin? Saadaanko personoidusta asiakaskokemuksesta lisää liikevaihtoa? Kannattaako se vai onko se ajan ja rahan hukkaa? Näistä aiheista enemmän aamuteemassa 11.10. Esiintyjänä Marika Kohonen, APSIS. Muutama vapaa paikka vielä jäljellä.

Myynti ei ole mun juttu

"En ole mikään myyjätyyppi." Tässä sitä taas ollaan. Kuulemassa tuota lausetta, johon olen jo niin moneen kertaan esittänyt vastalauseeni, että oma osuuteni dialogista kuulostaa ulkoa opetellulta. Väitän nimittäin, että jokainen meistä myy omalla tavallaan.

Saunaelämys valloittaa maailmaa

Sauna from Finland on suomalaisen saunan ympärillä toimiva yritysten verkosto ja heidän toiminnan ytimessä on valloittaa maailmaa yhteistyössä. Tervetuloa aamuteemaan 6.10. Saatat yllättyä siitä, miten moderni ja laaja saunaan ja saunomiseen liittyvä toimiala on.

Myynti. Markkinointi. Asiakaskokemus.

Onko myynnin ja markkinoinnin yhteistyö utopiaa? Vai onko se keino kasvattaa liikevaihtoa ja palvella asiakasta paremmin? Saadaanko personoidusta asiakaskokemuksesta lisää liikevaihtoa? Kannattaako se vai onko se ajan ja rahan hukkaa? Näistä aiheista enemmän aamuteemassa 11.10. Esiintyjänä Marika Kohonen, APSIS.

Saunaelämys valloittaa maailmaa

Sauna from Finland on suomalaisen saunan ympärillä toimiva yritysten verkosto ja heidän toiminnan ytimessä on valloittaa maailmaa yhteistyössä. Tervetuloa aamuteemaan 6.10. Saatat yllättyä siitä, miten moderni ja laaja saunaan ja saunomiseen liittyvä toimiala on.

Saunaelämys valloittaa maailmaa

Sauna on meille suomalaisille rakas paikka. Mutta tiesitkö, että Sauna from Finland on suomalaisen saunan ympärillä toimiva yritysten verkosto ja heidän toiminnan ytimessä on valloittaa maailmaa yhteistyössä. Tule MARK Aamuteemaan 6.10. ja saatat yllättyä siitä, miten moderni ja laaja saunaan ja saunomiseen liittyvä toimiala on. Alustajana on Sauna from Finlandin hallituksen puheenjohtaja Pekka Krook.

Inspiraation lähteillä, osa 2

MARK-kokemuksia kelatessani inspiroiduin nostattamaan muutamia erityisiä hetkiä muistini sopukoista. MARK on mm. tarjonnut hyvän pohjan uuden luomiselle, myöskin tieteen saralla.

Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä

Tunteilla on hankinnoissa yhä suurempi merkitys. COO Pasi Sillanpää, Kuudes Aisti, on perehtynyt erityisesti tunteilla vaikuttamisen tapoihin ja kokeillut oppimaansa monipuolisesti niin sisältömarkkinoinnissa, myyntityössä, johtamisessa kuin sosiaalisen median eri kanavissakin. Pasi esiintyy MARK Aamuteemassa 8.9.

Alkusyksyn aamuteemoja

Ensimmäinen syksyn aamuteema Fabianinkadulla on 8.9. ja esiintyjänä Pasi Sillanpää aiheenaan "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä". Seuraavaksi on vuorossa 14.9. Marko Luhtala aiheenaan "Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot".

Syyskuussa jatkuvat jälleen aamuteemat

Ensimmäinen syksyn aamuteema Fabianinkadulla on 8.9. ja esiintyjänä Pasi Sillanpää aiheenaan "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä". Seuraavaksi on vuorossa 14.9. Marko Luhtala aiheenaan "Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot".

Pitkän ja hyvän parisuhteen rakentaminen

Hyvälle työntekijälle pitää antaa paljon, mielellään enemmän, kuin mitä hän odottaa, jotta hän huomaa, että häneen kohdistuvat todella merkittävät odotukset.

Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä

Miten markkinoinnin ja myynnin pitää toimia yhdessä, jotta tunnejäljestä tulee mahdollisimman vahva? MARK Aamuteemassa 8.9. esiintyjänä on Pasi Sillanpää, COO, Kommunikaatiotoimisto Kuudes Aisti.

Innostu, inspiroidu ja toteuta

MARK Markkinointiryhmän haastatteluvuorossa on Sauna From Finlandin toiminnanjohtaja ja MARK:in hallituksen jäsen Carita Harju.

MARK Markkinointiryhmän haastattelussa Iiro Lahdenranta

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista. MARK Markkinointiryhmän haastattelussa Iiro Lahdenranta, toimitusjohtaja ja yrittäjä, Result Entertainment Agency Oy.

Paras viestinnän voimavara – oma henkilöstö

Motivoitunut ihminen tekee työnsä paremmin ja kertoo siitä positiivisesti myös yrityksen ulkopuolelle. Työntekijäviestinnän voimasta kertoo mm. se, että työntekijän jakama viesti tavoittaa kuusi kertaa enemmän ihmisiä kuin yrityksen lähettämä.

Nosta henkilöstön katse horisontin taakse

Miksei henkilöstölle riitä vain se tieto ja ymmärrys, jota jokainen tarvitsee tehdäkseen oman työnsä? Miksi jokaisen olisi hyvä ymmärtää koko organisaation toimintaa? Liisa Lyyra kertoo menestystarinoita organisaatioista, joissa henkilöstö on oivaltanut oman roolinsa osana liiketoimintaa.

Matka digitaaliseen asiakaskokemukseen ja e-Estoniaan

MARK Viestintäryhmä järjesti viime viikolla tutustumismatkan Tallinnaan e-Estonia Showroomiin. Matkan aikana kuultiin Viking Linen uutuuksista sekä digitaalisesta asiakaskokemuksesta.

Asiakas ei kaipaa myyntikeskustelua

Onko minun tehtäväni myyjänä myydä? Väitän, että jos oikein kovasti myyn, en myy - eikä asiakas osta. Jos myyn, on myynti vaikeaa. Jos sen sijaan kohtaan asiakkaan hänen ehdoillaan ja ymmärrän hänen arkeaan, syntyy luottamus - ja syntyy myyntiä.

Professori Jaakko Asparan tiedepalstalla uusia kansainvälisiä tutkimuksia

Professori Jaakko Aspara nostaa lyhyesti esiin markkinoinnin tieteenalan uusia kansainvälisiä tutkimuksia. Ne osoittavat, miten markkinoinnin strategiat ja käytänteet vaikuttavat yrityksen tai sen brändin myyntiin, tulokseen ja arvoon - taikka esittelevät tietyn uuden markkinointistrategian tai -työkalun.

Kohti kasvua - katse eteenpäin

Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli luo kasvua muuttuvalla pelikentällä. Asiakkaan tunteminen, kuuleminen ja ymmärtäminen ovat vakaa pohja terveen liiketoiminnan kasvattamiselle, toteaa toimitusjohtaja Mirva Antila, IBM Finland. Mutta miten se tapahtuu, kun kaikki muuttuu koko ajan? Siitä enemmän markkinoinnin ajankohtaisseminaarissa 5.5.

2 sekuntia ja asiakkaasi poistui jo

Mobiili on markkinoinnissa ja myyntikanavana useimmille yrityksille edelleen sivuroolissa, vaikka kuluttajat ovat äärimmäisen aktiivisia mobiilikäytön suhteen. Esimerkiksi 60% suomalaisista käyttää nettiä vähintään yhtä usein matkapuhelimella kuin tietokoneella.

Myyntityö voi olla hyvää palvelua

Myynnin pitääkin olla hyvää palvelua. Asiakas on tänä päivänä valveutuneeempi ja valmistautuneempi kuin koskaan. Tuotetta ei tarvitse tyrkyttää. Sen sijaan asiantuntijatuki voi olla hyödyksi.

Digiajassa korostuu face to face kohtaamisen arvo

Ei liene sattuma, että tilaisuus on synonyymi sekä sanoille tapahtuma että mahdollisuus. Kun ajatus tapahtuman järjestämisestä tai messuille osallistumisesta syntyy, ensimmäisen kysymyksen tulisi aina olla "Miksi?".

MARK Tampere 30.3.: Virtuaalitodellisuusaamu Huoneistostudiossa

Tällaista paikkaa ei ole missään muualla maailmassa - vain Tampereella. Huoneistostudiossa asunnonostajat pääsevät tutustumaan heitä kiinnostaviin kohteisiin konkreettisesti; katselemaan maisemia ja aistimaan tunnelmaa. Asuntoa ei enää varata vain paperiesitteiden ja kerrottujen mielikuvien pohjalta.

Tällaista ei ole missään muualla maailmassa - vain Tampereella!

Huoneistostudio mullistaa uudisasuntojen myynnin yhdistämällä 3D-esittelyn, upeat myyntitilat ja täyden palvelun. MUTTA: Mitä kaikkea muuta samassa paikassa voisikaan tehdä kuin myydä asuntoja?

Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Alennusmyynti-ilmoittelu sekä hintailmoittelu harhaanjohtavuuden näkökulmasta ovat aiheina MARK Juristiryhmän järjestämällä vierailulla 15.3. Kilpailu- ja kuluttajavirastossa.

Vierailulle Supersoniin 21.3.

Moderni markkinointiviestintä ja Supersonin uusi toiminta- ja spesialistimalli ovat aiheina MARK Viestintäryhmän järjestämällä vierailulla, jossa emäntänä on kulttuurijohtaja Pirjo Airaksinen.

Vierailulle Kilpailu- ja kuluttajavirastoon

Alennusmyynti-ilmoittelu sekä hintailmoittelu harhaanjohtavuuden näkökulmasta ovat aiheina MARK Juristiryhmän järjestämällä vierailulla 15.3. Kilpailu- ja kuluttajavirastossa.

Superson - vuoden toimisto 2016

Tervetuloa vierailulle Supersoniin MARK Viestintäryhmän kanssa 21.3. Vierailun teemana on moderni markkinointiviestintä ja Supersonin uusi toiminta- ja spesialistimalli. Vierailun emäntänä on kulttuurijohtaja Pirjo Airaksinen.

Viking Line kutsuu keväiselle tutustumismatkalle

Torstaina 18.5. Viking XPRS ja Tallinnan e-Estonia Showroom ovat keväisen tutustumismatkan kohteina. Varaa paikkasi ajoissa retkelle Tallinnaan ja takaisin.

Professori Jaakko Asparan tiedepalsta - Asparaatio

Asparaatio on professori Jaakko Asparan tiedepalsta, jossa nostetaan esiin lyhyesti markkinoinnin tieteellisiä tutkimustuloksia suomalaisille johtajille kansainvälisistä markkinoinnin tutkimuksista, joista heidän kannattaisi tietää.

Asiakkaan ei tarkoittaa ei

Markkinoinnin ammattilaiset ovat usein myös ostamisen ammattilaisia. Ammattiostajasta tuntuu siltä, että kaikki myyntityössä olevat eivät halua kohdata väistämätöntä: asiakas ei halua enää kylmäsoittoja eikä -tapaamisia. Asiakas haluaa itse määritellä ja etsiä vaihtoehdot verkosta.

Uusi näkökulma liikkuvan kuvan ostamiseen

Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen esiintyvät 28.2. aamuteemassa. Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla?

Tallinnaan ja takaisin

Viking XPRS ja e-Estonia Showroom ovat kohteina MARK Viestintäryhmän järjestämällä kevätpäivän risteilyllä torstaina 18.5.

Uusi näkökulma

Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen esiintyvät 28.2. aamuteemassa. Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla?

Media oli Mäessä – muutos sykki kasvua

Legendaarinen Media Mäessä –seminaari loisti jälleen viime perjantaina Tahkolla. Teemana oli Muutos, joka sykkii kasvua. Aamupäivän ohjelmistossa oli tarinoita kasvusta, iltapäivällä muutoksen kulttuurista. Loppuhuipennuksena markkinoinnin kummitäti, Anne Korkiakoski avasi näkymiä ”making of” –tyyliin Siksi markkinointia –hankkeen taustoihin ja tuloksiin.

Palvelu- ja kaupan sektori on talouskasvun unohdettu mikromegamoottori

Vientiteollisuus on tärkeä Suomen - kuten minkä tahansa avoimen talouden - kansantalouden kasvulle. Valitettavasti kuitenkin vientiteollisuuden yksipuolinen korostaminen - erityisesti valtiovallan taholta - vaikeuttaa sen valtavan taloudellisen potentiaalin hahmottamista, joka liittyy maamme yksityisen palvelusektorin ja kaupan elinvoimaistamiseen.

Radio elää ja voi hyvin

Kaupallista radiotoimintaa on harjoitettu Suomessa jo kohta 32 vuotta. Miksi radio menestyy? Radiomedian Stefan Möllerin mukaan se on arjen pelastaja.

Uusia näkökulmia liikkuvan kuvan ostamiseen

Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla? Aamuteemassa esiintyvät 28.2. Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen.

MARK Hinnoitteluryhmä tekee pro bono -työtä yhteisen hyvän ja paremman hinnoittelun edistämiseksi

Hinnoitteluryhmä aloitti toimintansa työstämällä Taitoluistelun vuoden 2017 MM-kisojen lippuhinnoittelua lasten ja nuorten urheilun hyväksi. Tule hinnoitteluseminaariin ja saat kuulla kuinka optimoidaan kisojen lippujen hinnat niin, että halli on täynnä tyytyväisiä katsojia ja saadaan hyvä taloudellinen tulos.

MARK Aamuteema: Uusi näkökulma liikkuvan kuvan ostamiseen

Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin tässä uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla? Aamuteemassa 28.2. esiintyjinä Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen.

Täällä luuraa strateginen markkinointi

Strategista markkinointia voisi verrata lepakkoon. Sitä ei juurikaan kohtaa luonnossa. Sitä on toki löydettävissä, kun osaa etsiä ja on kykyä nähdä. Professori Pekka Mattila totesi M&M:n (1/2017) pääjutussa, että ”strateginen markkinointi odottaa vielä läpimurtoaan”.

MARK yhteistyö Nuorkauppakamarin kanssa

Keskuspuiston Nuorkauppakamari tarjoaa yrittäjyysaiheisia tilaisuuksia markkilaisille.

Uusi näkökulma liikkuvan kuvan ostamiseen

Miten kaupallinen tehokkuus nousee esiin uudessa toimintamallissa? Miten saavutetaan laadukas tuotos eri yhteistyökumppaneiden avulla? Aamuteemassa esiintyvät 28.2. Ylimaallisen Agentuurin tuottaja Anu Ylimaa ja business strategist Tarja Miettinen.

Penni paremmasta asiakasajattelusta!

Kolme maailmanluokan esimerkkiä miten sillä tehdään miljoonia. ***Haluatko tietää, miten rakennetaan ylivertaisia asiakaskohtaamisia? Shaun Smith vetää CX Masterclass-koulutuksen 24.1. Helsingissä.

Monikanavaisuutta verkosta kivijalkaan

Kun puhumme yrityksen digitaalisesta viestintästrategiasta, mitä tarkoitamme? Verkkoa, somea, mobiilia vai toimipaikkoja itseään?

10 pientä suurta pyyntöä työyhteisölle

Joulun alla kirjoitellaan monenlaisia toivomuslistoja. Markkinointi-instituutin asiakkuudet ja myynti -tiimin päällikkö Liisa Lyyra kokosi oman kymmenen kohdan toivelistansa työyhteisölle. Mitä sinun listallesi kuuluisi?

Esimies tekee epävarmuudesta elämäntavan

Esimiehen arki on kiireinen, mutta hyvä esimies löytää hetken nousta arjesta, katsoa kauas ja arvioida esimiestyötä organisaation kokonaisuudessa tai omana ammattitaitona.

Vuosikokouksen päätöksiä

MARK:in hallituksen uusina jäseninä aloittavat vuoden alusta Jonna Toikka ja Tero Leponiemi. Jäsenmaksut pysyvät entisellään.

Etsitään markkinointikoordinaattoria

MARK kumppani Pro-Source etsii asiakkaalleen Datschalle oma-aloitteista ja tehokasta markkinointikoordinaattoria vakituiseen työsuhteeseen.

Vahva työnantajabrändi kilpailukeinona

Kun parhaista osaajista taistellaan, ratkaisevat yrityskuva, työntekijäkokemukset ja työnantajabrändi. Nykyaikainen rekrytointi on parhaimmillaan inbound-markkinointia, ei siis missään nimessä ilmoittelua.

CX Masterclass by Shaun Smith 24.1.

Minkä arvoinen yksi hyvä asiakas on yrityksellenne? Entä 10 uutta? Tarjolla valmennuspäivä 24.1., johon osallistuttuasi sinulla on takuuvarmasti ainakin yksi uusi menestysajatus, joka auttaa kehittämään asiakkuuksia ja myyntiä.

Nyky-myyjän työkalupakki on digi ja social selling

Nyt on aika tarttua toimeen, kun tulevan vuoden toimintasuunnitelmat ja budjetit ovat ajankohtaiset. Millä keinoilla menestyvät yritykset kasvattavat myyntiään?

Oppeja Singaporesta

Singaporen valtio on äärimmäisen hyvin konseptoitu. Kaikki kehitys tähtää tuottavuuden kasvattamiseen. Singaporella itsellään ei ole juuri luonnonvaroja. Kaikki toiminta perustuu omaan osaamiseen.

Näkyykö markkinoinnin panostus ensi vuoden budjetissa

Siksi Markkinointia -hankkeen yksi painavimpia perusteita on nostaa faktoja pöydälle markkinoinnin merkityksestä. Markkinoinnin merkitys ei rajoitu pelkästään markkinoivan yrityksen menestykseen, vaan myös koko maan talouskasvuun.

MARK Law&Case: Ajankohtaista ja oleellista juridiikkaa

Jos et vielä ole ilmoittautunut MARK Law&Case -seminaariin 3.11., niin nyt se kannattaa tehdä. Nimittäin Juristipiirin seurassa saat haltuun jokaiselle markkinointiasioiden parissa työskentelevälle oleellisen ja ajankohtaisen juridiikan.

Mitä uutta oppia voimme saada Singaporesta myyntiin ja markkinointiin?

MARK kumppani Sales Energy järjestää markkilaisille maksuttoman aamutilaisuuden 1.11., jossa teemana on myynnin ja markkinoinnin parhaat käytännöt Aasiassa.

Asparaatio - professori Jaakko Asparan tiedepalsta

Asparaatio on professori Jaakko Asparan tiedepalsta mark.fi:n etusivulla. Palstalla nostetaan esiin lyhyesti markkinoinnin tieteellisiä tutkimustuloksia suomalaisille johtajille kansainvälisistä markkinoinnin tutkimuksista, joista heidän kannattaisi tietää.

Mitä voisimme oppia Singaporen menestyksestä?

Globaalin talouden painopiste on Aasian päässä ja siellä on käytössä terävimmät myynnin ja markkinoinnin konseptit. Tervetuloa MARK Forumiin 1.11. järjestäjänä MARK kumppani Sales Energy.

Mitä voisimme oppia Singaporen menestyksestä?

Globaalin talouden painopiste on Aasian päässä ja siellä on käytössä terävimmät myynnin ja markkinoinnin konseptit. MARK Forum 1.11. järjestäjänä MARK kumppani Sales Energy.

Panostukset kasvuun ja hyvinvointiin nousussa

Kummalla tavalla kannattaa parantaa yritysten tulosta: leikkaamalla panoksia (lyhyt tähtäin) vai panostamalla markkinointiin ja siten luomalla lisää myyntiä ja kasvattamalla markkinaosuutta (pitkä tähtäin).

Kasvustrategiassa markkinoinnilla on merkittävä rooli

Eduskunta on aloittanut hallituksen budjettiesityksen käsittelyn. Budjetin valmistelun yhteydessä hallitus on useasti korostanut, että budjetti on laadittu kilpailukykymme parantamiseksi ja työllisyyden edistämiseksi.

Läpinäkyvyys on vaikuttajamarkkinoinnin liima

Suosittu bloggaaja suosittelee tietyn sävyistä kynsilakkaa, ja kynsilakka myydään loppuun. Leivontabloggaaja julkaisee reseptin, ja lakritsiuute loppuu apteekista. Markkinoijat tuntevat tällaiset esimerkit ja haaveilevat osuvansa joskus samanlaiseen kultasuoneen.

Mainonnan ostaminen muuttuu - muuttuuko OOH?

Mainonnan ostamisessa on käynnissä suuri murros, jonka vaikutukset tulevat ulottumaan kaikkiin mediaryhmiin - näin uskomme. Tällä hetkellä merkittävin muutos tapahtuu verkkomainonnassa, jossa ohjelmallinen ostaminen muuttaa vakiintuneita tapoja ostaa mediaa.

Muutu tai tule korvatuksi

Viimeisessä kymmenessä vuodessa moni asia myynnissä ja markkinoinnissa on muuttunut enemmän kuin viimeiseen viiteenkymmeneen vuoteen. Ihminen voi oppia rajattomasti uutta, mutta joskus suurin hidaste tulee sinusta itsestäsi.

Nyhtömarkkinointia

Markkinointiammattilaisten arkea on saada työskennellä markkinointimestareiden keskuudessa. Harva se päivä jollakin on loistava idea toteutettavana mitä pikimmin erilaisina toimenpiteinä. Aina idean äiti tai isä ei ole jaksanut miettiä ideaansa kovin pitkälle, koska pitäähän markkinoinnillekin jättää jotain tekemistä.

Markkinoinnin digiloikasta taannutaan tietosuoja-asetuksen takaperinkuperkeikalla

EU:n uusi tietosuoja-asetus nostatti hetkellisesti verenpainettani. Nyt on viimeinen hetki tajuta, että markkinointiväen tulee olla asiassa erityisen hereillä ja kääriä hihat heti. Kahden vuoden siirtymäaika kuluu nopeasti. Digitaalinen markkinointi vaikuttaa ensisilmäyksellä hankaloituvan melkoisesti, sillä asiakkaan lupa sähköiseen markkinointiin on saatava todistettavasti.

Markkinoinnin kiky

Viime päivinä on eri kabineteissa väännetty kilpailukykysopimusta, jolla pyritään löytämään ratkaisua isänmaamme kilpailukyvyn parantamiseksi. Pääkysymys lienee siinä, kuka luopuu ja kuinka paljosta.

Vielä ehdit mukaan Kipinää markkinointiin -aamupäiväseminaariin

Perjantaina 20.5. Sanomatalossa. Muutoksen keskellä tarvitaan uusia keinoja, näkemystä ja tekemisen kipinää, jotta kauppa käy. Tilaisuus on myös mahdollista nähdä suorana omalta koneelta.

Uusi tapa digimarkkinoinnin ammattilaisten koulutukseen

Viime tiistaina (10.5.) digiaamussa esiteltiin Googlen ja Saranen Consultingin rekrytointiohjelma, joka tarjoaa niin työnantajalle kuin työnhakijallekin erinomaisen täsmäkoulutuksen ja sitä kautta mahdollisuuden rekrytointiin.

Kipinää markkinointiin: Kuuminta uutta markkinoinnista

Kuuminta uutta markkinoinnista 20.5. markkinoinnin, median, myynnin, viestinnän, asiakkuusmarkkinoinnin ja muun kiihkeän liiketoiminnan parissa työskenteleville ammattilaisille. Esiintyjänä mm. Veikkauksen myyntijohtaja Kimmo Tolonen. Tilaisuus on mahdollista nähdä myös suorana omalta koneelta.

Siksi verkostoitua!

Verkostot ovat joko liiketoimintalähtöisiä yritysverkostoja tai ihmisten välisiä sosiaalisia verkostoja. Verkostot luovat arvoa vain, jos osaamme hyödyntää niitä oikein. Menesty verkostoissa - 5 vinkkiä!

Kipinää markkinointiin: Hot topics of Marketing in Europe 2016

Andrew Harvey, Chairman of the European Marketing Confederation, an association of marketing professional bodies from across Europe. Andrew esiintyy "Kipinää markkinointiin" -seminaarissa 20.5.

Hinnoittelu on lisäarvon luomista

Jos tuntematon suomalainen brändi kertoo maailman markkinoilla olevansa huippulaatua ja parempi kuin kaikki kilpailijansa, mutta hinta on halvempi (joka on suomalaisten mielestä hyvä kilpailukeino), se ei ole uskottava, totesi Designtutkimus Helsingin Outi Somervuori aamuteemassa.

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yrityksen yhteinen tahtotila

Erinomainen asiakaskokemus voi olla kilpailuetu. Mutta miten varmistetaan, että asiakaskokemuksesta syntyy kilpailuetu? Kenen vastuulla asiakaskokemus on? Miten kehittää asiakaskokemusta? Näitä päivänpolttavia kysymyksiä Futurelabin Kari Korkiakoski asetteli näkyville MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa.

Kipinää markkinointiin2016: B2B-myynnin ja -markkinoinnin inbound

Onko B2B-myynnin ja -markkinoinnin inbound kaikkien tavoittelema tila? Vastaukseen syventyy Kipinää markkinointiin aamupäiväseminaarissa 20.5. Advance B2B:n marketing strategist team lead Hanna Harjula.

Kipinää markkinointiin: Mediasta tehoja irti enemmän kuin koskaan

Mitä markkinoija odottaa mediakumppanilta 2016? Mitkä ovat keskeiset haasteet seuraaville vuosille? Aiheeseen paneutuu Sanoma Media Finlandin kaupallinen johtaja Hans Edin Kipinää markkinointiin -seminaarissa 20.5.

Markkinointijohtajan paluu

Valloillaan on ajatus, että markkinointi olisi pelkkä myynnin tukifunktio. Sitä pidetään samanlaisena operatiivisena funktiona kuin kirjanpitoakin. Kirjanpito on kyllä siinä mielessä hyvä verrokki, koska Suomen viennistä saama keskimääräinen kilohinta on alle kaksi euroa kilolta. Palveluvienti mukaan lukien.

Asiakaskokemuksen kehittäminen haastaa datasi

Puheissa ja teoissa digitaalinen ja analoginen maailma yhdistyvät yhdeksi, kaikki kanavat kattavaksi kokonaisuudeksi. Siinä maailmassa asiakaskokemus on merkityksellinen ja yhtenäinen kanavasta riippumatta. Miten valjastaa data asiakaskokemuksen kehittämisen tarpeisiin? Kati Nevalainen antaa kolme vinkkiä.

Kipinää markkinointiin: Ihminen, sisällöt ja mahdollisuusviestintä

Tavallinen ihminen kohtaa päivän aikana tuhansia markkinointiviestejä lähteestä riippuen. Miten yritys voi viestitulvassa saada äänensä kuuluville? Miten ketterä toimija voi jalostaa uutisesta tai puheenaiheesta ilmiön? Ellun Kanojen digitaalisen vuorovaikutuksen strategi Martti Lindholm paneutuu aiheeseen Kipinää markkinointiin -aamupäiväseminaarissa 20.5.

Kipinää ajankohtaisesta markkinoinnista

Kuuminta uutta markkinoinnista markkinoinnin, median, myynnin, viestinnän, asiakkuusmarkkinoinnin ja muun kiihkeän liiketoiminnan parissa työskenteleville ammattilaisille. Kipinää markkinointiin -aamupäiväseminaarissa 20.5. esiintyjänä mm. Andrew Harvey, Chairman, European Marketing Confederation EMC.

Myyjä, ellet ymmärrä teknologiaa, et ole jatkossa

Kun törmäsin yhden viikon aikana liian monta kertaa myyjän teknologiaosaamisen puutteeseen tänä digitalisaation aikana, tuli mitta täyteen. Onko digitaalisuutta sisältävän palvelun tai tuotteen myyjällä lupa kieltäytyä ymmärtämästä tekniikkaa?

Eikö paperisen mainonnan pitänyt jo kuolla?

Vuosi sitten maaliskuun alussa Posti aloitti osoitteettoman mainonnan jakamisen erillisen kääreen, Postisen, sisällä. Miksi ihmeessä me Postissa uimme valtavirtaa vastaan, investoimme paperiseen suoraan ja vielä teemme Postisesta uuden printtimedian? Eikö paperisen mainonnan pitänyt jo kuolla?

KIPINÄÄ markkinointiin kevätseminaarista

Kuuminta uutta markkinoinnista 20.5. markkinoinnin, median, myynnin, viestinnän, asiakkuusmarkkinoinnin ja muun kiihkeän liiketoiminnan parissa työskenteleville ammattilaisille. Esiintyjänä mm. Hanna Harjula, Marketing strategist team lead, Advance B2B.

Kipinää markkinointiin -kevätseminaari

Kuuminta uutta markkinoinnista 20.5. markkinoinnin, median, myynnin, viestinnän, asiakkuusmarkkinoinnin ja muun kiihkeän liiketoiminnan parissa työskenteleville ammattilaisille. Esiintyjänä mm. Veikkauksen myyntijohtaja Kimmo Tolonen.

Siksi markkinointia - miksi mitattava

Suomi-Ruotsi mainospanosvertailu kertoo koruttomasti, miten Suomen mainospanoksista on hävinnyt vuoden 2008 jälkeen - vuosi 2015 huomioiden - lähes 20 %. Ruotsissa vuoden 2008 taso ylitettiin jo vuonna 2011.

Älä yritä osata kaikkea markkinoinnista!

Markkinoinnin ammattilaisen rooli on tänä päivänä kovin monimuotoinen. Sama koskee varmasti montaa muutakin liike-elämän osa-aluetta, mutta markkinointi on varmasti yksi eniten murroksissa oleva toimintakenttä.

Median kuuma peruna, ohjelmallinen ostaminen

Suuri datamäärä tarjoaa suuria mahdollisuuksia, totesi Alma Median digimainonnan palveluista ja kehityksestä vastaava johtaja Johanna Vartiainen MARK Aamuteemassa.

Asiakaskohtaamisen digitaalinen löytöretki

Digitaalinen löytöretki asiakaskohtaamiseen - löytöretkelle ohjaa Consept Strategist Jouni Koistinen, Zeeland Family. Miten ostaja löytää myyjän verkossa? Samalla Asiakkuusmarkkinointiryhmän vuosikokous, jossa haetaan kahta uutta jäsentä ryhmän johtokuntaan.

Ostettiin markkinointiautomaatiotyökalu ja nostettiin jalat pöydälle

Markkinoinnin automatisointi kuulostaa houkuttelevalta, sillä nimestä saa käsityksen, että työ helpottuu, hoituu pienemmillä resursseilla ja tulokset ovat entistä parempia.

Löytääkö ostaja myyjän verkossa?

Digitaalinen löytöretki asiakaskohtaamiseen - löytöretkelle ohjaa Consept Strategist Jouni Koistinen, Zeeland Family. Miten ostaja löytää myyjän verkossa?

Asiakkuusmarkkinointiryhmä hakee kahta uutta jäsentä johtokuntaan

Kiinnostaako sinua verkostojasi kasvattava, opettavainen ja sopivasti työllistävä Asiakkuusmarkkinointiryhmän johtokuntatyöskentely?

Vuoden Mainos -kilpailun innoittamana

Turun talousalueella käydään Vuoden Mainos -kisa. Tuomariston jäsenenä on ilo nähdä, miten raikkaita, innostavia ja koukuttavia töitä on tehty verkkoon muiden sarjojen ohella.

Hyvää markkinoinnin vuotta!

Rajat eivät pitele kansainvälistä kilpailua kenenkään tontilta. Hyvä niin, koska asian voi kääntää toisinpäin. Hyvälle liiketoiminnalle ei ole kansallisia rajoja. Jos sen voi monistaa, se pitää monistaa globaalisti.

Muotoilu uudistaa johtamisen ja asiakaskokemuksen

Muotoilusta puhutaan nyt, sillä asiakaskokemus syntyy ensisijaisesti digitaalisessa ympäristössä, joka muuttuu jatkuvasti yhä moniulotteisemmaksi ja monimutkaisemmaksi. Ihmiset eivät ole luonnostaan hyviä käsittelemään monimutkaisia asioita, ja he tarvitsevat tähän apua.

Ihminen janoaa kehitystä vuosikymmenestä toiseen

Aikuiskouluttaja ja yritysvalmentaja Markkinointi-instituutti juhli 85-vuotista toimintaansa 4.12.2015. Vaikka aikuisopiskelun keinot elävät ja muuntuvat työelämän ja teknologian kehityksen mukana, ihmisen perustarve kehittyä ja kehittää itseään eivät muutu. Markkinointi-instituutin menestys perustuukin uudistumiskyvyn lisäksi ihmisen ikuiseen oppimisen ja kehittymisen tarpeeseen.

XXL draivi päällä

Yrityksemme visio on olla paratiisi ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita urheilusta, ulkoilusta ja luonnosta, totesi XXL Sports ja Outdoor Oy:n toimitusjohtaja Toni Stigzelius.

Asiakaskokemuksen johtamisesta

Suhde2015 -seminaarissa todettiin, että asiakkaat keskiössä ja asiakasymmärryksen aito huomioiminen liiketoiminnassa näkyy myös tuloksessa.

Asiakaskokemuksen johtaminen

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan Suhde2015 seminaariin 3.11., jossa pääteemana on asiakaskokemuksen johtaminen.

Kahtia jakautunut businesskansa

Olemme uhkaavasti jakaantuneet kahtia. Toisaalla ovat diginatiivit. Yhtäällä, kaukana huutoetäisyyden päässä ovat perinteiset suomalaiset tai Suomessa toimivat yritykset. Lajisidonnaisuus estää ymmärtämästä toista osapuolta.

Suhde2015 seminaari saa aikaan toimintaa

Asiakaskokemuksen johtaminen. Suhde2015 seminaarissa kohtaavat tutkimus, näkemykset, keinot ja välineet, tehdyt ja jo toiminnassa olevat ratkaisut. Hyvä seminaari saa ajattelemaan, Suhde2015 saa aikaan myös toimintaa 3.11.!

Markkinoinnin viha - rakkauspuhe

Myönnän kuuluvani ryhmään markkinoinnin vanhat jäärät. Olinhan mainostoimistossakin aikana, jolloin assareiden työstä suuri osa oli lehti-ilmoitusten reprovedosten käsittelyä. Oi sitä elämää, mitä se olikaan silloin.

Laitetaanko laitamainos?

Tällä viikolla sponsorointiin rinnastettavaa yhteistyötä ovat tarjonneet: lentopallojoukkue, keihäänheittäjä, naisten jääkiekkojoukkue, kaksi joulukonserttia ja yksi pikajuoksija. Saamme vuositasolla vastaavia kyselyitä yli 200 kpl.

Psykologiaa hinnoittelussa

1% hinnan korotuksella voidaan saavuttaa keskimäärin 10-20% parannus kannattavuudessa, kertoi Outi Somervuori MARK Tehoaamussa 29.9.

Asiakaskokemus digiaikana

Pari poimintaa Marketing Today -seminaarista. Ohjelma pureutui aitoon asiakaskokemukseen, joka syntyy monen tekijän summana.

SUHDE2015: Asiakaskokemuksen johtaminen

Kuinka vien asiakasta kohti asiakkuutta? Emootioiden merkitys? Näin kääntyy myyntiprosessi ostoprosessiksi. Parhaat teknologiat, järjestelmät ja palvelutoimittajat. Hyvä seminaari saa ajattelemaan, Suhde2015 saa aikaan myös toimintaa 3.11.

Pelillisyydellä tehoa verkkokauppojen myynninedistämiseen

Millainen rooli pelillisyydellä on verkkokaupan konversiossa? MARK Tehoaamussa 18.9. Rapid Campaignin Laura Laamanen esittelee mm. tuoreita case esimerkkejä siitä, miten pelillisin promootioin on voitu parantaa ostokonversiota, ostoskorin kokoa ja nopeuttaa päätöksentekoa verkkokaupassa.

Voiko pelillisyys olla tehokasta myynninedistämistä?

MARK Tehoaamussa 18.9. markkinointijohtaja Laura Laamanen Rapid Campaignilta kertoo kuinka verkkokauppiaat ovat ottaneet pelilliset elementit osaksi verkkokauppaa.

Tehdäänpä sisäinen devalvaatio!

Kun yhteiskuntasopimus kaatui, hallitus koettaa löytää muita keinoja kansantalouden tasapainottamiseksi ja suomalaisen työn kilpailukyvyn parantamiseksi.

Tilannetajua myyntityöhön, niin tuloksiakin tulee

Myyntityön pitää olla asiakkaan auttamista.

Miniristeilylle Eckerö Linella

MARK Viestintäryhmän miniristeilyllä kuullaan ohjelmayhteistyöstä Eckerö Linen ja Vain elämää ohjelman kanssa. Tutustutaan myös m/s Finlandian uuteen kokouskeskus & Loungeen.

Kotimainen, kestävä ja konepestävä yrittäjä

Mitä olette mieltä yrityksestä, jolla on kaksi erillistä tuotemerkkiä, joka haluaa pitää kaiken tuotannon Suomessa, suunnittelee tuotteet kestäviksi ja konepestäviksi, ja joka painokankaiden sijaan käyttää tuotteissaan valokuvatulostettuja kankaita?

Asiakasnäkemyksellä parempaa asiakkuusmarkkinointia

Kesä, ja erityisesti kesäloma, on ajankohtana markkinoijan parasta aikaa ymmärtää asiakkaita ja ideoida uusia keinoja syksyn markkinointitoimenpiteille.

Voiko pelillisyys olla tehokasta myynninedistämistä?

Kyllä. Sitä mieltä on markkinointijohtaja Laura Laamanen Rapid Campaignilta, joka esiintyy MARK Tehoaamussa 18.9.

Luulosta luopumisen tuska - digitalisaatio myllertää markkinointia

Markkinointipäättäjä tuskailee analytiikan tuottaman tiedon edessä.

Pelillisyys - voiko se olla tehokasta myynninedistämistä?

Kyllä. Sitä mieltä on markkinointijohtaja Laura Laamanen Rapid Campaignilta, joka esiintyy MARK Tehoaamussa 18.9.

Onnistuneen mobiilimarkkinoinnin edellytykset

Vielä ehdit mukaan torstaina pidettävään MARK Mobiiliaamuun, jossa esiintyjinä ovat DNA:n Kati Riikonen ja IL-Median Jari Lyyra.

MARK Tampere: Asiakasarvon ja -kokemuksen maksimointi

Markkinoinnin automaatio, mainonnan ohjelmallinen ostaminen, big data sekä attribuutiomallinnus ovat monen markkinoijan pöydällä olevia ajankohtaisia hankkeita.

Onnistuneen mobiilimarkkinoinnin edellytykset

Kuluttajien verkkokäyttö siirtyy yhä enemmän mobiiliin. Mitkä ovat onnistuneen mobiilimarkkinoinnin edellytykset? Aiheesta kertoo DNA:n Kati Riikonen MARK Tehoaamussa 28.5.

Tervetuloa uuteen B2B-markkinointi Suomessa -LinkedIn-ryhmään!

B2B-markkinointi Suomessa -LinkedIn-ryhmä on perustettu yhteisfoorumiksi markkinoinnin ammattilaisille ja liiketoimintapäättäjille.

MARKkilaiset Facebookissa!

Liity sinäkin Facebookin MARKkilaiset ryhmään!

MARK Mobiiliaamu

Kuluttajien verkkokäyttö siirtyy yhä enemmän mobiiliin. Mitkä ovat onnistuneen mobiilimarkkinoinnin edellytykset? Aiheesta kertoo DNA:n Kati Riikonen MARK Tehoaamussa 28.5.

Ajankohtaisia markkinointikysymyksiä

Miten noustaan asiakkaan arvoketjussa entistä ylemmäksi kohti asiakkuus- ja arvojohtamista? Entä onko palvelumuotoilu vain ohimenevää trendipuuhastelua vai keinoja kaupalliseen menestykseen? Näihin ja muihin ajankohtaisiin markkinointikysymyksiin saat vastauksia MARK Ajankohtaisseminaarissa 24.4.

Lisää myyntiä asiakkaita kuuntelemalla!

Tiedätkö, miten tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja vastaat niihin nopeammin kuin kilpailijasi? Shirute Oy:n Sirte Pihlaja esiintyy MARK Aamuteemassa Turussa 24.4.

Uusia ideoita ja osaamista media-alan ammattilaisille

Täydennyskoulutusta media-alan ammattilaisille ja liiketoiminnan kehittäjille Haaga-Heliassa.

Mainontaa käy sääliksi – poliitikkojen ja virkamiesten absurditeetin ikeessä

Mainontaa käy välillä niin sääliksi, että koen pakottavaa tarvetta kirjoittaa puolustuspuheenvuoro.

MARK Ajankohtaisseminaari

Mitä ovat kaikkikanavaisuuden tuomat haasteet? Nouseeko myynti ylös mobiilin avulla? Millainen on B2B yrityksen matka arvojohtajaksi? Näihin ja muihin ajankohtaisiin kysymyksiin markkinoinnista saat vastauksia 24.4.

MARK Lahti: Lisää myyntiä asiakkaita kuuntelemalla!

Tiedätkö, miten tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja vastaat niihin nopeammin kuin kilpailijasi? MARK Lahden Aamuteemassa 26.3.esiintyy Shirute Oy:n Sirte Pihlaja.

Mainonnan sietämätön keveys

Pitääkö mainonnan miellyttää? Markkinointi-instituutin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala bloggaa.

MARK Lahti: Lisää myyntiä asiakkaita kuuntelemalla!

Tiedätkö, miten tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja vastaat niihin nopeammin kuin kilpailijasi? MARK Lahden Aamuteemassa 26.3. esiintyy Shirute Oy:n Sirte Pihlaja.

Digitaalinen asiakaskokemus on asiakaskokemus

Markkinoinnin rooli kasvaa, koska sen tehtävä on huolehtia yrityksen tarjonnan haluttavuudesta ja löydettävyydestä verkkoympäristössä.

Markkinoinnin ajankohtaisseminaari

Mitä markkinoinnin kentässä on nyt meneillään? Lähteekö myynti ylös mobiilin avulla ja onko palvelumuotoilu vain ohimenevää trendipuuhastelua. Tule hakemaan tiivis päivitys ajankohtaiseen markkinointiin.

Ilman myyntiä ei ole mitään

Kaupallinen johtaja Sanna Myller ja toimitusjohtaja Toni Berkowits tuovat tiskiin 12.2. tämän päivän myynnin perustotuudet.

Onko yrityksissä jälleen kerran painettu torkkukytkintä?

Yritykset myllertävät organisaatioitaan uusiksi. Tietojohtaminen, brändi ja asiakaskeskeisyys ovat iskusanoja tässä ryminässä.

MARK Tampere: Lisää myyntiä asiakkaita kuuntelemalla!

Tiedätkö, miten tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja vastaat niihin nopeammin kuin kilpailijasi? MARK Tampereen aamuteemassa esiintyy Shirute Oy:n Sirte Pihlaja.

70 mainonnan vuotta

MARK Viestintäryhmän vierailukohteena helmikuun lopussa on Valitut Palat.

Ilman myyntiä kaikki muu on akateemista

Tämän viikon MARK ohjelman teemana on myynti.

Myyntityön tulevaisuus

MARK Forum tilaisuudessa Taloustutkimuksessa 11.12. kuullaan ja keskustellaan myyntityön tulevaisuudesta. Esiintyjänä on mm. konsulttijohtaja Juha Alanen, Mercuri International.

Kimmo Tolonen ja Toni Berkowits MARK:in hallitukseen

Syysvuosikokous valitsi jäsenet hallitukseen ja hyväksyi vuoden 2015 toimintasuunnitelman ja jäsenmaksut.

Lisää myyntiä kuuntelemalla asiakkaita

Tiedätkö, miten tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja vastaat niihin nopeammin kuin kilpailijasi? Tule kuulemaan 9.12., kuinka otat asiakkaiden monikanavaisen ostospolun oikeasti haltuun.

Lisää myyntiä kuuntelemalla asiakkaita

Tiedätkö, miten tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja vastaat niihin nopeammin kuin kilpailijasi? Tule kuulemaan, kuinka otat asiakkaiden monikanavaisen ostospolun oikeasti haltuun.

Valmennettu joukkue

Miten teknologia on muuttanut yritysten yhteydenpitoa asiakkaisiinsa ja sidosryhmiinsä?

Kansainvälinen kilpailu tulee luoksesi

Markkinoinnin pitää olla draiveri, ei it:n. On tärkeää, että myynnillä ja markkinoinnilla on yhteinen visio siitä, mitä tavoitellaan, totesi Vaisalan markkinointijohtaja Riina Kirmanen Suhde-seminaarissa.

Ota mallia Lidlistä!

Effien pääpalkinto Lidlille.

Pelastaako 020 kivijalan?

Mikä on O2O? Verkkosivuston brändääminen - miten yrityksen asiakaskonsepti tuodaan verkkosivuille? Aiheesta alustaa MARK Forumissa 28.10. Sales Energyn Antti Tanaka.

Markkinointi, viestintä ja journalismi digiaikana

Nyt on viimeiset hetket ilmoittautua mukaan aamuteemaan, jossa esiintyjinä ovat Kaius Niemi Helsingin Sanomista ja ProComin Elina Melgin. Tilaisuus 23.10. Sanomatalossa.

Pelastaako O2O kivijalan?

Verkkosivuston brändääminen - miten yrityksen asiakaskonsepti tuodaan verkkosivuille? Mikä on O2O? Aiheesta alustaa MARK Forumissa 28.10. Sales Energyn Antti Tanaka.

On asioita, joita kannattaa tavoitella..

.. ihan vaan siksikin, että kukaan ei usko niiden saavuttamisen olevan mahdollista. Näillä maileilla sitä herää oikein kunnolla vasta sitten, kun joku heittää yllättäen tarpeeksi kovan haasteen.

MARK Lahti: Olemmeko jäämässä digijunasta?

Verkkoteollisuus ry:n Tuomo Luoma avaa Suomen talouden tilannetta ja kilpailukykyä globaalissa kontekstissa. Miten digitalisoituminen vaikuttaa siihen, mitä digitalisaatio ja globalisaatio tuovat tullessaan?

Tietoyhteiskunta muuttaa vaikuttamisen mekanismeja

Tietoyhteiskunta ja sen vaikutukset käyttäytymisen muutoksiin on vähentänyt arvovaltaa perinteiseltä, yksisuuntaiselta vaikuttamiselta kohti interaktiivista vuoropuhelua.

MARK Lahti: Olemmeko jäämässä digijunasta?

Aamuteema Lahdessa torstaina 2.10. Esiintyjänä Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus ry.

Tervetuloa mukaan soveltamaan dynaamista hinnoittelua

Kuinka suuressa osassa markkinointiviestintää sanoman kärki onkaan hinta! Ja yleensä siis mahdollisimman alhainen sellainen.

Olemmeko jäämässä digijunasta?

Verkkoteollisuus ry:n Tuomo Luoma avaa Suomen talouden tilannetta ja kilpailukykyä globaalissa kontekstissa. Miten digitalisoituminen vaikuttaa siihen, mitä digitalisaatio ja globalisaatio tuovat tullessaan?

Ajankohtaista markkinointijuridiikasta

Vielä ehdit mukaan ajankohtaista markkinointijuridiikasta aamupäiväseminaariin, jossa aiheina ovat mm. markkinointijuridiikan peruskysymyksiä ja oikeuskäytäntöä koskien vertailevaa markkinointia, toisen elinkeinoharjoittajan maineen hyödyntämistä, sähköistä suoramarkkinointia ja EU:n tulevaa tietosuoja-asetusta.

Digiaamu: Kaupanalan ja kuluttajakäyttäytymisen murros - Case Pelastetaan Stocka

Digiaamussa on alustajana liikkeenjohdon konsultti ja yritysvalmentaja Mika D. Rubanovitsch.

Aika, jolloin mikä tahansa verkkokauppa kasvoi, on ohi.

Verkkokauppiaalta vaaditaan monenlaista lisäarvoa, jotta verkkokauppa voi menestyä.

Myydäänkö meille turhaa tekniikkaa?

Vuotuisessa tutkimuksessa on kartoitettu suomalaisen netin käyttötapoja. Suurin osa suomalaisten käytössä olevista tableteista on hintavampia 3G- ja 4G-yhteydellä varustettuja malleja.

Printti ei suinkaan kuole, mutta kokee muodonmuutoksen

Graafisen alan ajureita ovat markkinoinnin automaatio, big data ja ostojen keskittäminen sekä kokonaisuuksien hallinta. Näin todettiin MARK Printtiryhmän järjestämässä Printin paluu, episodi 3 seminaarissa.

Menee erittäin hyvin lukuun ottamatta niitä hetkiä jolloin menee vielä paremmin!

Ulkomainonta toimii tehokkaasti verkon rinnalla.

Markkinointi draivaa asiakasnäkemystä

Vastuuta ei anneta, vaan se pitää ottaa. Markkinointijohtajan on otettava tulosvastuuta ja myös pystyttävä todentamaan aikaansaannokset.

Kesän seminaarit - ilmoittaudu ajoissa

Printin Paluu 5.6., Vaikuttavan PowerPoint-esityksen luominen 12.6. sekä Media Etukenossa Viking Gracella 21.-22.8.

Ajankohtaista asiaa markkinoinnista

MARK:in järjestämässä Markkinoinnin Ajankohtaisseminaarissa viime torstaina 25.4. keskeisinä teemoina olivat asiakkuudet, asiakkaiden valta ja oikea asenne markkinoinnin tekemisessä.

Kevään MARK Aamuteemat

MARK Aamuteemat ovat maksuttomia aamuseminaareja markkilaisille. Kevään aikana järjestetään aamuteemat myös Tampereella ja Lahdessa.

Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2014

Suomalaiset yritykset ovat sisältömarkkinoinnin suunnitelmallisessa hyödyntämisessä jäljessä muita maita niin määrällisesti kuin laadullisesti.

Maailma robotisoituu - robotisoituuko markkinointi?

Robotisaatio etenee nopeammin kuin osaamme ennakoida. Robotiikka on isoakin isompi bisnes ja kaikkiin elämän ja yhteiskunnan alueisiin vaikuttava teknologia. Siksi on syytä puhua ilmiöstä: robotisaatiosta.

10 käytännön oppia B2B markkinoinnin automaation aloittamisesta

Maaliskuun ASA-aamussa B2B ja B2C oppeja jakoivat Emma Storbacka, Avaus Marketing Innovations ja Timo Lehtinen, Seed Digital Media.

60 sekunnin ensiasiakaskohtaaminen

Chat nostaa asiakassuhteen hoidon uuteen ulottuvuuteen. Suhteita luodaan verkkoympäristössä hienovaraisemmin asiakkaan lähtökohdista käsin.

Säästä tuhansia euroja vuodessa paremmalla hakusanamainonnalla

Miten ostaa hakusanamainonta palveluna niin, että toiminta pysyy silti kustannustehokkaana? Tähän ja muihin ajankohtaisiin kysymyksiin hakusanamainontaan liittyen antaa Saskia Salomaa MARK Aamuteemassa.

MARK Tehoaamuista virtaa päivään!

Maaliskuun tehoaamujen aiheet ovat 20.3. Markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika/Mika Raulas sekä 27.3. Asiakas strategiaan ja strategia toiminnaksi asiakkaalle/Pia Rautakorpi.

Kolme asiaa, jotka puuttuvat useimmista markkinointisuunnitelmista

Brändistrategisti Justin Foster kirjoittaa kolmesta elementistä, jotka puuttuvat useimmista markkinointisuunnitelmista.

Millä tolalla hakusanamarkkinointi on Suomessa vuonna 2014?

Hakusanamarkkinointi tuntuu pikkuhiljaa päässeen ohi kasvukivuistaan ja on kuin varkain asettunut osaksi muuta markkinointia.

Tehoaamut maaliskuussa

Aiheina blogimarkkinointi, markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika ja asiakas strategiaan ja strategia toiminnaksi asiakkaalle.

Kylmä kalkkuna elää ja voi hyvin!

Vuosien varrella olen useampaan kertaan mitellyt mainosmiesten kanssa myynnin ja markkinoinnin veljeydestä. Hyvä tuote myy kuulemma itse itsensä ja myynti on korkeintaan välttämätön paha.

Maaliskuun MARK Tehoaamut

Blogimarkkinointi, markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika sekä asiakas strategiaan ja strategia näkyväksi toiminnaksi asiakkaalle ovat teemoina maaliskuun Tehoaamuissa. Esiintyjinä ovat Inna-Pirjetta Lahti/Innastus Oy, Mika Raulas/DiViA ja Pia Rautakorpi.

Kirjapainot kuntoon - kehittämispäivä

Kirjapainoalalla vanha teknologia ja menetelmät ovat käymässä tarpeettomiksi. Alalla kaivataan uusia toimintatapoja ja ansaintamalleja. On tunnistettava asiakkaan tarve ja tarjottava häntä kiinnostavia ratkaisuja.

Jyvät järjestykseen

Kultajyvä-ilmoituskilpailun parhaimmisto palkittiin Tammikuun Täräyksessä. Tuomaristo jakoi kolme kultajyvää ja viisi hopeajyvää. Rautajyvän sai yleisöäänestyksen voittaja. "Mainoksen rooli osana kokonaisuutta osoittaa integroidun markkinointiviestinnän voiman", totesi tuomariston puheenjohtaja Lauri Sipilä.

Pelillistäminen on kasvava trendi

Tammikuun ASA-aamussa selvisi, että pelillistämisessä ei ole kyse pelaamisesta, vaan tuttujen toiminnallisuuksien tuomisesta uuteen ympäristöön.

Missä vika, jos myynti ei vedä?

Asiakkaat eivät edelleenkään tipahda taivaasta, vaikka sellaisen käsityksen voisi saada viimeaikaisesta myyjien roolia koskevasta keskustelusta.

Markkinoinnin murros pakottaa asiakaskeskeisyyteen

Potentiaalinen asiakkaasi on käynyt jo 2/3 ostoprosessista läpi ennen yhteydenottoaan. Hän on ahminut tietoa: sisältöä, suosituksia ja vertailuja verkosta – sinulta ja kilpailijoiltasi.

Sosiaalinen kuluttaja haastaa perinteisen myynnin

Uusi MARK-kumppani, Microsoft astuu estradille. Tässä ajankohtaista asiaa, kirjoittajana Belinda Gerdt, joka myös esiintyy 7.2.2014 Media Mäessä -seminaarissa Tahkolla.

Lumian vankkumaton suosio?

Nokian perintö elää Suomessa vahvana. Taloustutkimuksen Web & Mobile Tracking 2013 -tutkimuksen mukaan 38 prosenttia suomalaisilla käytössä olevista älypuhelimista käyttää Microsoftin käyttöjärjestelmää.

Rakenna näkymättömien myyntimiesten armeija

Kun ostamisesta on tullut itsepalvelua, voit voittaa asiakkaidesi sydämet lumoamalla heidät hyödyllisellä ja avustavalla sisällöllä. Sisältömarkkinolniti kehrää kauppaa ympärivuotisesti säästä riippumatta.

WOW-efektin jäljillä

Brändillä on yhä suurempi merkitys ostopäätöksessä. Teknologia muuttuu. Ihmiset eivät.

Myyntipsykologia - Näin meille myydään

Myynnin johtamisen professori Petri Parvisen uusin kirja "Myyntipsykologia - Näin meille myydään" ei ole perinteinen "näin myyt enemmän" vinkkikokoelma.

Huonot tavoitteet pilaavat markkinointisi

Unohda verkon fyysisen maailman vastakkainasettelu sekä keskity palvelemaan asiakastasi. Vaihda brändisi ääni lampaan määkinästä rohkeammaksi ja aja kaikki yhteisen tavoitteen taakse - lisäämään asiakaskohtaamisia niin verkossa kuin kasvokkain.

Lyhyesti Laurilta: Digi ja luovuus

Digi tappaa myyntimiehen? Ei aivan, mutta takuulla muuttaa toimenkuvaa.

Hidas vs. nopea media

Sen huomasi viimeistään nyt, kun uutinen Nokian puhelinbisneksen myynnistä tuli julki.