Tulokset hakusanalla 'KV'

Miltä näyttää kansainvälistymisen pelikentällä?

Kansainvälistyminen on monelle yritykselle mahdollisuus merkittävään kasvuun ja menestykseen uusilla markkinoilla. Matka kansainvälisten markkinoiden huipulle ei kuitenkaan ole aina helppo, vaan usein yritykset kohtaavat haasteita ja riskejä alati muuttuvalla toimintakentällä. Haastattelimme aiheeseen liittyen Aktive Internationalin toimitusjohtaja Samu Tolvasta.

Markkinoinnin, juridiikan ja itsesääntelyn kohtaamisia digitaalisessa maailmassa

Kenellä on kompetenssi arvioida markkinoinnin eettisyyttä? Olisiko arviointikäytänteitä tarvetta modernisoida tai tarkentaa? Onko ”digimaailman keskivertokuluttaja” valistuneempi ja tiedostavampi kuin on aikaisemmin katsottu?

Verkkokauppa: Kun hallitset lainsäädännön, voit hyödyntää sitä eduksesi

Vanha suomalainen sananlasku ”tuli on hyvä renki mutta huono isäntä”, pitää sisällään, kuten sananlaskut yleensäkin, vissin viisauden.  Tuli on hyvä apuri monessa, mutta sen uhka pitää tuntea ja hallita. Sama pätee myös lainsäädäntöön. Omaa yritystoimintaa koskevat lait pitää tuntea, niitä pitää noudattaa mutta tärkeää on myös hallita lain suomat mahdollisuudet yritystoiminnassa.

Simppeliä etsimässä

Aloitin työn ohella aikuisopiskelijana, radikaali alan vaihto kansainvälisen markkinoinnin parista puutarha-alalle, vain löytääkseni muutaman toimivan jutun markkinoinnista.

Markkinointiarpajaiset ja -kilpailut sosiaalisessa mediassa

Markkinointiarpajaisten ja -kilpailujen toteuttaminen sosiaalisessa mediassa on suosittua ja niihin osallistuminen on kuluttajille yleensä hyvin helppoa. Hyvin toteutettu ja suunnattu markkinointikampanja tavoittaa laajan yleisön nopeasti ja kerää huomattavan osallistujamäärän.

Onko markkinointi osa ongelmaa vai ratkaisu?

Markkinointia ja erityisesti mainontaa pidetään kansan syvien rivien parissa usein kaiken pahan alkuna ja juurena. Tämä ajatusmalli on tietenkin hyvin kaukana aidosti markkinoinnin ytimessä olevasta asiakkaan ja hänen tarpeidensa ymmärtämisestä ja lisäarvon tuottamisesta.