Tulokset hakusanalla 'Juridiikka'

Markkinoinnin, juridiikan ja itsesääntelyn kohtaamisia digitaalisessa maailmassa

Kenellä on kompetenssi arvioida markkinoinnin eettisyyttä? Olisiko arviointikäytänteitä tarvetta modernisoida tai tarkentaa? Onko ”digimaailman keskivertokuluttaja” valistuneempi ja tiedostavampi kuin on aikaisemmin katsottu?

Markkinoitko vahingossa alaikäiselle?

Viime aikoina on puhuttu paljon markkinoinnista alaikäisille. Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) on antanut hiljattain kaksi aihetta käsittelevää ratkaisua, joissa molemmissa markkinoijalle on napsahtanut huomautus.

Verkkokauppa: Kun hallitset lainsäädännön, voit hyödyntää sitä eduksesi

Vanha suomalainen sananlasku ”tuli on hyvä renki mutta huono isäntä”, pitää sisällään, kuten sananlaskut yleensäkin, vissin viisauden.  Tuli on hyvä apuri monessa, mutta sen uhka pitää tuntea ja hallita. Sama pätee myös lainsäädäntöön. Omaa yritystoimintaa koskevat lait pitää tuntea, niitä pitää noudattaa mutta tärkeää on myös hallita lain suomat mahdollisuudet yritystoiminnassa.

Tiukkenivatko Instagram-markkinoinnin merkintälinjaukset Suomessa?

#mainos ja muut mainonnan kaupallista luonnetta ilmoittavat merkinnät puhuttavat jälleen. Onko piilomainontaa koskevissa merkintälinjauksissa tapahtunut muutoksia tiukempaan suuntaan?

MARK Law&Case: Alennukset alan tapa(ko)?

Mitä hinta- ja alennuskampanjakäytännöissä kannattaa huomioida? Asiantuntijana MARK Juristiryhmän järjestämässä aamupäiväseminaarissa 2.11. on mm. Emilia Lasanen Krogerukselta. Seminaarissa saat haltuun ajankohtaisen markkinointijuridiikan myös tietosuojaa koskevasta lainsäädännön uudistuksista.

MARK Law&Case 2.11.: Mitkä ovat hashtag-kampanjan suunnittelun kulmakivet?

#Hashtag-kampanjasuunnittelun muistilista. Mitkä ovat hashtag-kampanjan suunnittelun kulmakivet? Muistilistan antaa MARK Law&Case aamupäiväseminaarissa llona Tulokas, Hannes Snellman Asianajotoimistosta. Aamun aikana käsitellään myös uudistuvaa tietosuojasääntelyä ja markkinointia.