Tulokset hakusanalla 'Digitalisaatio'

Markkinoinnin, juridiikan ja itsesääntelyn kohtaamisia digitaalisessa maailmassa

Kenellä on kompetenssi arvioida markkinoinnin eettisyyttä? Olisiko arviointikäytänteitä tarvetta modernisoida tai tarkentaa? Onko ”digimaailman keskivertokuluttaja” valistuneempi ja tiedostavampi kuin on aikaisemmin katsottu?

Esittelyssä Aikakausmedia

MARK esittelee uudessa haastattelusarjassaan alan liittoja ja niiden ydinpalveluita. Tällä kertaa haastateltavana on Aikakausmedian liittojohtaja Mikko Hoikka.

Ammattikorkeakoulut suomalaisten verkkokauppojen tukena globaaleilla markkinoilla

Ostamisen murros ja digitaaliset kanavat muovaavat vahvasti kuluttajien ostamista. Verkko-ostaminen on ollut jatkuvassa kasvussa sekä Suomessa että globaalisti. Digitaalisaation alueella Suomi on monilla alueilla eturivin toimija, verkkokaupan alueella tilanne on haasteellisempi.

Ole(t) osa esineiden internetin kaupallistamisessa!

"Media is the modern day mythology. Technological progress without humanitarian evolution = dystopian future. Creative have a key role in designing tomorrow".

Navigoi onnistuneesti digitaalisen myrskyn läpi

Jopa 63% CRM projekteista epäonnistuu. Luvut muistakin IT-hankkeista ovat samaa luokkaa. Mutta mistä tämä johtuu? Eikö moderni huipputeknologia jo ole sillä tasolla, että onnistumisen pitäisi olla helppoa.

Google Digital Garage - onko tuttu?

Ystävän vinkistä kävin läpi palvelua. Aikamoinen opintopaketti yrityksen digitaalisointia, kaupallisuutta ja jatkuvasti muuttuvaa markkinointia käsittelevä kattava kokonaisuus - ilmaiseksi.

Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Miten digitalisaatio ja uudet teknologiat vaikuttavat - ja tulevat vaikuttamaan - markkinoinnin ammattilaisten arkeen. Päätin suosiolla jättää lohkoketjuteknologian, VR:n ja AR:n, kyborgit, AI:n sun muut niitä paremmin tunteville ja lähteä liikkeelle datan ja luovuuden yhdistämisestä.

Aika ryhtyä tekoihin

Olen syksyn aikana saanut sukeltaa syvälle MARKin maailmaan, tutustunut sisarliittoihin ja -järjestöihin, yhteistyökumppaneihin ja -yrityksiin, markkinoinnin tekijöihin erilaisissa yrityksissä. Kaikista lähteistä nousee vahvasti viesti muutoksesta, murroksesta, oikeastaan koko markkinoinnin uudelleen määrittelystä. Moni on viimeisten viikkojen aikana tapaamisissamme miettinyt, mitä markkinointi oikeastaan tänä päivänä on.

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista - Nnenna Liljeroos

Ole rohkea ja ennakkoluuloton. Vaikeudet on tehty voitettaviksi. Kilpailu kuluttajista on kovaa ja siinä voittavat ne, jotka kuuntelevat, tai pikemminkin kuulevat, kuluttajan ääntä parhaiten, toteaa Nnenna Liljeroos, joka on Arlan Head of Cheese and Butter.

Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot

MARK Aamuteemassa 14.9. on esillä digitaalisen talouden kuusi johtamishaastetta ja miten niihin voi vastata. Esiintyjänä on Marko Luhtala, joka on yksi Suomen kokeneimmista digitalisaation asiantuntijoista.

Alkusyksyn aamuteemoja

Ensimmäinen syksyn aamuteema Fabianinkadulla on 8.9. ja esiintyjänä Pasi Sillanpää aiheenaan "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä". Seuraavaksi on vuorossa 14.9. Marko Luhtala aiheenaan "Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot".

Syyskuussa jatkuvat jälleen aamuteemat

Ensimmäinen syksyn aamuteema Fabianinkadulla on 8.9. ja esiintyjänä Pasi Sillanpää aiheenaan "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä". Seuraavaksi on vuorossa 14.9. Marko Luhtala aiheenaan "Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot".

Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot

Aidon kilpailukyvyn saavuttaminen digitalisaation avulla ei ole teknologiaprojekti vaan johtamishaaste. MARK Aamuteemassa 14.9. on esillä digitaalisen talouden kuusi johtamishaastetta ja miten niihin voi vastata. Esiintyjänä Marko Luhtala.

Luottamus syntyy luottamalla - ei epäilemällä

Ylläolevan lausahduksen kuulin Kuopion lentoasemalla kaveriltani Hartikaisen Jussilta keskusteltaessa johtamisen sietämättömästä keveydestä. Jäin pohtimaan asiaa ja näin muutaman kuukauden pureskelun jälkeen se tuntuu edelleenkin nerokkaalta.

Asiakas on paljon muutakin kuin dataa

Elämme digihekuman huipulla. Jokainen meistä törmää jatkuvasti otsikoihin, jotka kertovat, miten digitalisaatio on taas mullistamassa jonkin toimialan ja kuinka nyt on viimeinen hetki tarttua automaation mahdollisuuksiin.

Matka digitaaliseen asiakaskokemukseen ja e-Estoniaan

MARK Viestintäryhmä järjesti viime viikolla tutustumismatkan Tallinnaan e-Estonia Showroomiin. Matkan aikana kuultiin Viking Linen uutuuksista sekä digitaalisesta asiakaskokemuksesta.

Digikelkan kyydissä pysymiseen vaaditaan yhteispeliä

Vähälle huomiolle on jäänyt se tosiasia, että vanhoista ammateista vapautuva työvoima ja syntyvät uudet työpaikat eivät välttämättä kohtaa kuin pieneltä osin.

Digitalisaatio käytännössä – case Taloustutkimus

Digitalisaatiosta puhutaan paljon mutta osalle se on vielä jonkinmoinen tuntematon, jopa pelottava mörkö. Yleensä monet uudet jutut ymmärtää parhaiten käytännön esimerkkien kautta. Siksi ajattelin kertoa nyt oman tarinamme, miten Taloustutkimus lähti taklaamaan digitalisaatiota. Ehkä tämä on myös kannuste jollekin muulle jakaa oman tarinansa.

SHOP2017 Helsinki

Maaliskuun kaupan alan kohtaamispaikka lähestyy. Ovet SHOP & e-commerce ammattitapahtumaan avautuvat 8.-9.3. Helsingin Messukeskuksessa.

Radioaamussa kuullaan, mitä radiossa tapahtuu

MARK Aamuteemassa 24.1. RadioMedian Stefan Möller, Bauer Median Sami Tenkanen ja Business FM:n Reijo Karhulahti sekä asiaa siitä, miten radiobusinesta johdetaan digitalisaation mukana.

Radioaamussa Möller, Karhulahti ja Tenkanen

Mediamaailman murroksessa radio elää, kasvaa ja voi hyvin. Mitä radiossa tapahtuu ? Tervetuloa kuulemaan Stefan Mölleriä, Reijo Karhulahtea ja Sami Tenkasta MARK Radioaamuun 24.1.

Mitä radiossa tapahtuu?

MARK Aamuteemassa 24.1. RadioMedian Stefan Möller, Bauer Median Sami Tenkanen ja Business FM:n Reijo Karhulahti sekä asiaa siitä, miten radiobusinesta johdetaan digitalisaation mukana.

Nyky-myyjän työkalupakki on digi ja social selling

Nyt on aika tarttua toimeen, kun tulevan vuoden toimintasuunnitelmat ja budjetit ovat ajankohtaiset. Millä keinoilla menestyvät yritykset kasvattavat myyntiään?

On aika muotoilla johtaminen uudelleen

Niin kaukana mutta niin lähellä - etätyö kutsuu johtamisen muotoiluun.

Mikä mainonta jää kuluttajan mieleen?

Onko mainosvälineiden kärki sama kuin aikaisempina vuosina? Mainonnan spontaani muistaminen -tutkimus 2016 kertoo, mitkä mainokset ja mainostajat ovat parhaiten jääneet kuluttajien mieleen. Tule kuulemaan ja keskustelemaan vaikuttavasta mainonnasta 24.11.

Millaista osaamista asiantuntija-ammateissa tulevaisuudessa edellytetään?

Tulevaisuuden työelämä herättää yhtä aikaa sekä huolta että innostusta. Minkälaista osaamista työntekijät tulevaisuudessa tarvitsevat? Mitä työpaikoille ylipäätään käy?

Suhde seminaari - Kaiken takana on asiakas

Miten digitaalisuus vaikuttaa asiakkuussuhteeseen, mitä on asiakasnäkemyksellinen brändin johtaminen ja mikä on asiakaskokemuksen merkitys niin digitaalisessa kuin elävässä elämässä, olivat aiheita, joihin pureuduttiin MARK.in Asiakkuusmarkkinoinnin seminaarissa.

Määritellään markkinatutkimus uudestaan

Markkinatutkimus on perinteisesti ollut tiedon tuottamista päätöksentekijän tueksi pääasiassa haastattelemalla ihmisiä. Nyt on aika tehdä tuo määrittely uudestaan – markkinatutkimuksen tulee olla tiedon tarjoamista päätöksentekijän tueksi kaikkia tietolähteitä hyväksikäyttäen.

Minna Canth -foorumi

Johtaminen digiajassa on Minna Canth -foorumin teemana Kuopiossa 17.6. Digiajan johtajan on päätettävä milloin ja miten digitalisaation ilmiöihin lähdetään mukaan. Samalla hänen on kuitenkin pidettävä huolta toiminnan humanistisesti vastuullisesta puolesta.

Digitaidot vauhdittavat markkinointia

Henkilökohtaisia digitaitoja kehittämällä kehittyy myös organisaatioiden kilpailukyky.

Uusi tapa digimarkkinoinnin ammattilaisten koulutukseen

Viime tiistaina (10.5.) digiaamussa esiteltiin Googlen ja Saranen Consultingin rekrytointiohjelma, joka tarjoaa niin työnantajalle kuin työnhakijallekin erinomaisen täsmäkoulutuksen ja sitä kautta mahdollisuuden rekrytointiin.

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yrityksen yhteinen tahtotila

Erinomainen asiakaskokemus voi olla kilpailuetu. Mutta miten varmistetaan, että asiakaskokemuksesta syntyy kilpailuetu? Kenen vastuulla asiakaskokemus on? Miten kehittää asiakaskokemusta? Näitä päivänpolttavia kysymyksiä Futurelabin Kari Korkiakoski asetteli näkyville MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa.

Asiakaskokemuksen kehittäminen haastaa datasi

Puheissa ja teoissa digitaalinen ja analoginen maailma yhdistyvät yhdeksi, kaikki kanavat kattavaksi kokonaisuudeksi. Siinä maailmassa asiakaskokemus on merkityksellinen ja yhtenäinen kanavasta riippumatta. Miten valjastaa data asiakaskokemuksen kehittämisen tarpeisiin? Kati Nevalainen antaa kolme vinkkiä.

Myyjä, ellet ymmärrä teknologiaa, et ole jatkossa

Kun törmäsin yhden viikon aikana liian monta kertaa myyjän teknologiaosaamisen puutteeseen tänä digitalisaation aikana, tuli mitta täyteen. Onko digitaalisuutta sisältävän palvelun tai tuotteen myyjällä lupa kieltäytyä ymmärtämästä tekniikkaa?

Kuluttajalla on valta – kuluttaja valitsee polkunsa

Digitaalisella aikakaudella yhtenäinen asiakaskokemus ja ostokanavien yhteispeli ratkaisevat –asiakaskokemuksen ei tarvitse olla samanlainen joka kanavassa, mutta sen pitää olla yhtä hyvä, sanoo Sales Energyn seniorikonsultti Kai Rustholkarhu.

Digitalisaation muutosaskelia

Muutoksen pitää lähteä ylhäältä. Sen pitää näkyä johtamisjärjestelmässä, sanoi Pro-Source Oy:n toimitusjohtaja Markku Kaijala MARK Aamuteemassa.

Hyvää markkinoinnin vuotta!

Rajat eivät pitele kansainvälistä kilpailua kenenkään tontilta. Hyvä niin, koska asian voi kääntää toisinpäin. Hyvälle liiketoiminnalle ei ole kansallisia rajoja. Jos sen voi monistaa, se pitää monistaa globaalisti.

Kahtia jakautunut businesskansa

Olemme uhkaavasti jakaantuneet kahtia. Toisaalla ovat diginatiivit. Yhtäällä, kaukana huutoetäisyyden päässä ovat perinteiset suomalaiset tai Suomessa toimivat yritykset. Lajisidonnaisuus estää ymmärtämästä toista osapuolta.

Digiaamu viikon päästä

Vielä tänään ehdit ilmoittautua MARK Digiaamuun 6.10., jossa on aiheena asiakaskeskeinen markkinointi ja digitalisaation hyödyntäminen.

Asiakaskeskeinen markkinointi ja digitalisaation hyödyntäminen

MARK Digiryhmän aamu 6.10. Postin auditoriossa. Esiintyjänä on Platform Developer Mikael Långström, Fira Oy.

Luulosta luopumisen tuska - digitalisaatio myllertää markkinointia

Markkinointipäättäjä tuskailee analytiikan tuottaman tiedon edessä.

Tervetuloa uuteen B2B-markkinointi Suomessa -LinkedIn-ryhmään!

B2B-markkinointi Suomessa -LinkedIn-ryhmä on perustettu yhteisfoorumiksi markkinoinnin ammattilaisille ja liiketoimintapäättäjille.

Titans of Service

Mitkä ovat palvelujohtamisen uudet vaatimukset ja työkalut? Vastauksia antoi MARK Aamuteemassa Kirsti Lindberg-Repo.

Onko sisällöllä väliä?

Kyllä kuulemma on, kasvavassa määrin. Folkin toimitusjohtaja Tommi Laihon kolumni M&M'ssä otti taannoin asiaan kantaa. Tästä on kirjoitettu yhä useammin.

Digi ensin

"Digi ensin" ajattelua markkinoinnissa ja median ostossa avataan Digiaamussa 11.11.

"Digi ensin"

"Digi ensin" ajattelua markkinoinnissa ja median ostossa avataan Digiaamussa 11.11.

MARK Lahti: Olemmeko jäämässä digijunasta?

Verkkoteollisuus ry:n Tuomo Luoma avaa Suomen talouden tilannetta ja kilpailukykyä globaalissa kontekstissa. Miten digitalisoituminen vaikuttaa siihen, mitä digitalisaatio ja globalisaatio tuovat tullessaan?

MARK Lahti: Olemmeko jäämässä digijunasta?

Aamuteema Lahdessa torstaina 2.10. Esiintyjänä Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus ry.

Olemmeko jäämässä digijunasta?

Verkkoteollisuus ry:n Tuomo Luoma avaa Suomen talouden tilannetta ja kilpailukykyä globaalissa kontekstissa. Miten digitalisoituminen vaikuttaa siihen, mitä digitalisaatio ja globalisaatio tuovat tullessaan?