Tulokset hakusanalla 'Blogi'

Markkinoinnin, juridiikan ja itsesääntelyn kohtaamisia digitaalisessa maailmassa

Kenellä on kompetenssi arvioida markkinoinnin eettisyyttä? Olisiko arviointikäytänteitä tarvetta modernisoida tai tarkentaa? Onko ”digimaailman keskivertokuluttaja” valistuneempi ja tiedostavampi kuin on aikaisemmin katsottu?

Lomalla latautumista

Melkoisen hengästyttävällä tahdilla on tuntunut porukat kentällä menevän nämä viimeiset viikot enkä ole itsekään juoksulta välttynyt. Työpöytä pitäisi saattaa tilaan, johon olisi stressitöntä lomien jälkeen palata.

Konkretiaa ja ratkaisuja yritysten liiketoimintaan DigiArenaHelsingistä

Pääsin osallistumaan ensimmäistä kertaa järjestettyyn DigiArenaHelsinki -tapahtumaan, joka sukelsi digitaalisen myynnin ja markkinoinnin maailmaan kymmenien puheenvuorojen ja paneelikeskustelujen siivittämänä

Hyvän tv-mainoksen rakennuspalikat ja sukupolvi Alpha – kurkkaa Screenforce Dayn puheenaiheet

Suomen kaupallisten televisioiden järjestö Screenforce Finlandin järjestämä Screenforce Day keräsi jälleen kokoon mainonnan ammattilaiset toukokuisessa Helsingissä. Tilaisuus tarjosi katsauksen tv-mainonnan tulevaisuuteen kansainvälisten puhujien ja inspiroivien menestystarinoiden saattelemana.

Oletko sisältösopuli?

Minulla on lapsesta asti ollut sammumaton halu ja palo kuulla ja lukea tarinoita tilanteiden ja ihmisten takana. Jano saada tietää, mikä ketäkin liikuttaa ja miksi.

Ammattikorkeakoulut suomalaisten verkkokauppojen tukena globaaleilla markkinoilla

Ostamisen murros ja digitaaliset kanavat muovaavat vahvasti kuluttajien ostamista. Verkko-ostaminen on ollut jatkuvassa kasvussa sekä Suomessa että globaalisti. Digitaalisaation alueella Suomi on monilla alueilla eturivin toimija, verkkokaupan alueella tilanne on haasteellisempi.

Markkinoitko vahingossa alaikäiselle?

Viime aikoina on puhuttu paljon markkinoinnista alaikäisille. Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) on antanut hiljattain kaksi aihetta käsittelevää ratkaisua, joissa molemmissa markkinoijalle on napsahtanut huomautus.

Epäonnistuneiden IT-hankkeiden taustalta paljastuu usein johtamisongelmia

AXEND:in toimitusjohtaja Jan Ropposen mukaan markkinoilta löytyy jo loistavia teknologioita, joiden avulla voisi onnistua, mutta moni yritys silti menettää paljon aikaa ja resursseja virheisiin.

Perinteisen kuolema

Menestyminen vaatii usein edelläkävijyyttä, rohkeutta ja näkemyksellisyyttä. Tätä kaikkea markkinointiporukoissa kyllä löytyy. Liian usein vain unohdetaan, että muut ihmiset, siis ei markkinointi-ihmiset, tulevat vuosia tämän ryhmän perässä lähes kaikessa.

MARK Viestintäryhmän yritysvierailu: Berner Oy

Vierailulla kuultiin Bernerin historiasta ja tulevaisuuden visioista sekä tutustuttiin yrityksen uniikkeihin toimitiloihin.

SHIFT - Techin ja vähän muunkin kohtaamispaikka

Kolmatta kertaa Turussa järjestty SHIFT Business Festival tarjoili 22.-23.5. Kakolan vanhassa lääninvankilassa jälleen kerran antoisan kokonaisuuden.

Uusi SHIFT-markkinointimalli auttaa ekologisesti kestävien tuotteiden läpimurrossa

SHIFT-markkinointimalli on työkalu, joka auttaa kuluttajaviestinnän analyysissä ja pohdinnassa.

Oma potentiaali käyttöön - mutta miten?

Katseletko maailmaa yksiväristen lasien läpi? Tunnista työelämän urautuminen ajoissa.

Big Data asiakaskeskeisen toiminnan draiverina

Asiakasnäkökulman korostuminen kasvattaa datan merkitystä liiketoiminnan kehittämisen ajurina.

Strategisista muutosjohtamisista onnistuu vain 37 % - varmista Valveen vinkeillä onnistuminen jatkossa

Muutosjohtamisen työkalut -webinaarissa Valveen viestintäkonsultit Sanna Haanpää-Liukko ja Minna Kylänpää esittelivät viestinnällisiä ja markkinoinnillisia keinoja, joilla muutoksen onnitumistodennäköisyyttä voidaan parantaa.

Miksi H2H markkinointi on alan seuraava iso asia?

Vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsinki järjesti neljättä kertaa H2H digitaalisen markkinoinnin tapahtuman, PING Festivalin, Helsingissä.

Olisiko aika ottaa vastuuta?

Pääsin kuulemaan tuoretta tietoa yritysvastuun nykytilasta ja tulevaisuudesta FIBSin Yritysvastuu 2018 -tutkimuksen tulostilaisuuteen. Tilaisuuden aikana pohdittiin muun muassa miksi suomalaisyritykset panostavat vastuullisuuteen, mitä hyötyä siitä on liiketoiminnalle ja miten sitä johdetaan yrityksen arjessa.

Mitä on markkinointi?

Menestysreseptejä markkinointiin -radioblogissa kuulet toiminnanjohtaja Sanna Laakkion blogin "Mitä on markkinointi?".

MARK Gepardi-klubin loppukiri: Mitä pitikään tehdä?

Pian voimaan astuva tietosuojauudistus vaikuttaa niin yrityksiin, kuin myös kaikkiin henkilöihin kansalaisina ja aiheuttaa paljon toimenpiteitä. Uudistus astuu voimaan 25.5.2018.

Markkinointikeskustelun seuraava taso: Mitä on strateginen markkinointiosaaminen?

Markkinoinnin ympärillä riittää puhetta. Enemmän kuin koskaan aiemmin. Debattiin on liittynyt myös uusia osapuolia. Markkinointi on nyt myös viestinnän ammattilaisten agendalla. HR-ammattilaiset puhuvat markkinoinnista, ainakin epäsuorasti. ICT-ammattilaiset niinikään.

Kohti parempaa tv- ja videomainontaa

Osallistuin Sanoma Media Finlandin tv- ja videomainontaa käsittelevään Sanoma LIVE -tilaisuuteen. Ohjelman luvattiin tarjoavan asiaa ja inspiraatiota, faktaa ja viihdettä sekä visioita ja välineitä - ja niin se tarjosikin.

Onnistunut hinnoittelu tuottaa tulosta

Se mikä toimii yhdellä myyjällä tietyssä tilanteessa, ei välttämättä toimi ollenkaan toisen myyjän kohdalla tai toisessa tilanteessa. Hinnoitteluun ei ole olemassa helppoja ratkaisuja. Outi Somervuoren uutuuskirja "Mitä maksaa - hinnoittelun psykologiaa" antaa hyvän lähtökohdan ja viitekehyksen hinnoittelun kehittämiseen ja tarkasteluun uudesta näkökulmasta.

Ole(t) osa esineiden internetin kaupallistamisessa!

"Media is the modern day mythology. Technological progress without humanitarian evolution = dystopian future. Creative have a key role in designing tomorrow".

Ymmärrätkö asiakastasi tarpeeksi hyvin?

Mitä kuluttajamarkkinoijan ammattitaito on? Jotenkin siihen liittyy varmaankin koulutus, mutta se ei voi olla ainoa autuaaksi tekevä asia. Onhan alalla paljon menestyviä ihmisiä, joilla ei ole markkinoinnin tai esimerkiksi ihmistieteiden formaalia koulutusta.

Miten saisimme Suomeen uudenlaista markkinoinnin osaamista - pian.

Luin viime viikolla uutisen, jonka mukaan Suomessa olisi tarvetta markkinoinnin osaamiselle, jotta voisimme saada viennin kasvuun.

Nomen est omen? - Nimi uudelle tuotteelle tai yhtiölle

Kun ollaan tuomassa markkinoille uusi tuote tai palvelu taikka ollaan perustamassa yhtiötä, tulee ajankohtaiseksi miettiä kyseiselle tuotteelle, palvelulle tai yhtiölle nimi.

Navigoi onnistuneesti digitaalisen myrskyn läpi

Jopa 63% CRM projekteista epäonnistuu. Luvut muistakin IT-hankkeista ovat samaa luokkaa. Mutta mistä tämä johtuu? Eikö moderni huipputeknologia jo ole sillä tasolla, että onnistumisen pitäisi olla helppoa.

Brändi + diplomatia + tekoäly = mahdollisuus

Suomea koskevat samat uhkat kuin muita Euroopan maita: Euroopan Unionin epävakaa kehittyminen, tietoturvaan liittyvät haasteet, populismin kasvu, disinformaation leviäminen, maahanmuuton seuraukset, vihapuhe ja ilmastonmuutos.

Pienyrittäjyyden paradoksi - ja 5 keinoa ratkaista se

Myydä, markkinoida ja suunnitella tulevaa. Kehittää, digitalisoida ja oppia uutta. Palvella, tehostaa ja kurkottaa pilveen. Käydä postissa ja palaverissa. Maksaa laskut ja verot. Ehtiä ruokakauppaan, kentänlaidalle ja lenkille. Vielä olisi yksi Skype-palaveri. Ja huomenna sama?

Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa ja verkkokaupassa

Blogissa 360Mediatalon puheenvuoro Helsingin Ecommerce-tapahtumasta, sekä 5 vinkkiä onnistuneeseen VR-tekemiseen

Verkkokauppa: Kun hallitset lainsäädännön, voit hyödyntää sitä eduksesi

Vanha suomalainen sananlasku ”tuli on hyvä renki mutta huono isäntä”, pitää sisällään, kuten sananlaskut yleensäkin, vissin viisauden.  Tuli on hyvä apuri monessa, mutta sen uhka pitää tuntea ja hallita. Sama pätee myös lainsäädäntöön. Omaa yritystoimintaa koskevat lait pitää tuntea, niitä pitää noudattaa mutta tärkeää on myös hallita lain suomat mahdollisuudet yritystoiminnassa.

Miten tavoittaa ihminen? - B2C, B2B vai sittenkin H2H?

“Tästä vastaa meidän b2b yksikkömme. Tuo on osa meidän kuluttajaliiketoimintaa. Tämä kampanja rakennetaan yritysmyynnin tarpeisiin.” Kuulostaako tutulta?

Simppeliä etsimässä

Aloitin työn ohella aikuisopiskelijana, radikaali alan vaihto kansainvälisen markkinoinnin parista puutarha-alalle, vain löytääkseni muutaman toimivan jutun markkinoinnista.

Google Digital Garage - onko tuttu?

Ystävän vinkistä kävin läpi palvelua. Aikamoinen opintopaketti yrityksen digitaalisointia, kaupallisuutta ja jatkuvasti muuttuvaa markkinointia käsittelevä kattava kokonaisuus - ilmaiseksi.

Hengästyttääkö?

Avaan illalla sohvalla Facebookin. Uutisvirta täyttyy markkinoinnin koulutuksista, tapahtumista ja webinaareista. Siirryn LinkedInin puolella, jossa kysellään ja keskustellaan kaikesta työhön liittyvästä, myös markkinoinnista.

Itsenäinen verkko-opiskelu, aikaa inspiraatiolle

Olen saanut itsenäisistä verkko-opinnoista valtavasti energiaa ja inspiraatiota, toteaa blogissaan Riikka Holmberg.

Tiukkenivatko Instagram-markkinoinnin merkintälinjaukset Suomessa?

#mainos ja muut mainonnan kaupallista luonnetta ilmoittavat merkinnät puhuttavat jälleen. Onko piilomainontaa koskevissa merkintälinjauksissa tapahtunut muutoksia tiukempaan suuntaan?

Mieti näitä 9 kohtaa, kun ostat videomainontaa tai lataat videoita YouTube-kanavallesi

Huomion arvoiset pointit Googlen järjestämästä videomainonnan koulutuksesta.

Myynti myy ja asiakas ostaa

Asiakaskokemus on noussut viime aikoina yhä useampiin keskusteluihin. Hyvä niin, mutta silti tuntuu, että puheen ja tekemisen välillä on kuilua. Asiakkaan ostokäyttäytyminen on muuttunut, mutta onko myynnin tai organisaation toiminta muuttunut samassa suhteessa?

Miten kehittää itseään fiksulla tavalla?

Inspiroituneena auringon paisteesta ja pienestä metsäretkestä, ajattelin avata aihetta nimeltä itsensä kehittäminen. Ystäväni, Joseph McClendon III sanoo, että itsensä kehittäminen on harjoittelemista tullakseen siksi ihmiseksi, joka haluat olla.

Asiakaskokemuksen rakentaminen chatboteilla

Asiakaskäyttäytymisen muutos on ollut huikaisevaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Asiointi on siirtynyt vahvasti kohti mobiililaitteita ja sosiaalista mediaa, jossa välitön tiedon saanti on entistä tärkeämpää asiakaskohtaamisen onnistumisen kannalta.

Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Miten digitalisaatio ja uudet teknologiat vaikuttavat - ja tulevat vaikuttamaan - markkinoinnin ammattilaisten arkeen. Päätin suosiolla jättää lohkoketjuteknologian, VR:n ja AR:n, kyborgit, AI:n sun muut niitä paremmin tunteville ja lähteä liikkeelle datan ja luovuuden yhdistämisestä.

Ensimmäisen GDPR Gepardi-klubin tunnelmia

MARKin ja Suomen Asiakastiedon Gepardi-klubi starttasi tammikuussa. Klubin tarkoitus on napata GDPR:ää niskasta kiinni ja tehdä hieman turhaan pelotellusta asiasta positiivinen ja liiketoimintaa edistävä toimintamalli.

Asiakaslähtöisyydellä kannattavaan kasvuun

Asiakkaat ovat nousseet viime vuosina yritysten prioriteetiksi. Nyt puhutaan asiakaslähtöisyydestä ja asiakaskeskeisyydestä. Voisi kysyä, miksi vasta nyt, mutta toisaalta - parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Kun koko ajan pelottaa

Aamulla herätessä pelottaa, millainen päivä tästä on tulossa. Onko töissä ilmennyt jokin uusi haaste, jota ei saa sanoa ongelmaksi ja johon vedetään mukaan?

Uusi vuosi, uudet kujeet. Kyllä, kirjaimellisesti.

Syksyn aikana MARKissa on tapahtunut paljon. Olemme tehneet kattavaa brändityötä syksyn ajan. Etsineet ja löytäneet tapoja tuottaa teille jäsenille entistä enemmän ja monipuolisempaa sisältöä. Uusia näkökulmia, uusia yhteyksiä ja jatkuvaa kehittymistä. On ollut ilahduttavaa huomata, että tilausta laveammille, uusille näkökulmille tuntuu olevan niin yksilötasolla kuin yrityksissäkin enemmän kun osasin syksyllä aavistaa.

Markkinointi ei aina ole vain pelkkä iso budjetti, jolla saadaan ostettua näkyvyyttä

"Ostetun näkyvyyden lisäksi ansaittu näkyvyys tuo brändille vielä enemmän lisäarvoa, joten on tärkeää, että tarinan ja sisällön hallinta on kohdallaan. Musabisneksessä haistellaan aina uusia trendejä ja pystymme liikkumaan niiden aallonharjalla eturintamassa", toteaa Sony Musicin Piia Sarajuuri.

Nostetaan rima rohkeasti korkeammalle!

Ikiaikaisen sanonnan mukaan asiakas on aina oikeassa. Sanonta pitää toki pääosin paikkansa, sillä asiakkaallahan on aina lopullinen päätäntävalta lähes kaikkeen. Ajoittain on kuitenkin niin, että parhaiden tuloksien aikaansaamiseksi asiakkaan kannattaa olla nöyrä ja uskoa monessa liemessä keitettyjen ammattilaisten visioihin - vaikka ne eivät heti näyttäisikään vastaavan omassa päässä olevia suunnitelmia.

Anna meille meidän jokapäiväinen motivaatiomme

– Onko pakko? Näin parahti tiimini kun ilmoitin, että alamme mitata markkinoinnin tuloksia. Taas yksi työ lisää, huokasi tiimiläinen mielessään. Ensi alkuun väkeni karsasti mittaamista, mutta pian jo kaipasi sitä. Tästä on jo useita vuosia. Väitän, että jos nyt lopettaisimme tämän silloin turhaksi koetun työn, tiimini sanoisi taas kuorossa: Onko pakko! Mikä meitä sitten motivoi?

Kaikki mitä yrityksessä tapahtuu on markkinointia

"Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä pienissäkin asioissa ja etenkin kaikessa siinä, mikä asiakkaille yrityksestä välittyy. Se ei ole se pelkkä tuote, vaan kaikki sen ympäriltä ja miten se on asiakkaalle saatettu. Millaisia fiiliksiä yritys, sen edustajat ja tuote asiakkaissa herättää, se on se juttu", toteaa Bo LKV:n markkinointijohtaja Anssi Kiviranta.

Onks pakko muuttua?

Uudistuminen on välttämätöntä ihmisen kehittymisen kannalta samalla tavalla kuin kunnon lihaspolte crossfit-salilla. Uudistumisen polulla ei tarvitse pärjäillä yksin! Anna mentorin viitoittaa tietä ja kanssakulkijan jakaa kokemukset kanssasi.

MARKin hallitukseen uutta vahvistusta

MARKin hallituksen uusiksi jäseniksi on syyskokouksessa valittu CMO Saara Bergström, Next Games ja CEO Sari Heinilä, McCann Suomi. Vuosikokous hyväksyi myös ensi vuoden toimintasuunnitelman ja jäsenmaksut.

Data poistaa arvailun markkinoinnista

Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinnon opiskellut Verohallinnon viestintäsuunnittelija Harriet Mallenius kokee, että hänen Markkinointi-instituutissa saamansa opit hyödyttävät parhaimmillaan viittä miljoonaa suomalaista.

Näin markkinoit asiakkaalle idean tuotteen ja palvelun ominaisuuksien sijaan

Markkinoinnin ja myynnin tärkein tehtävä on synnyttää asiakkaassa tunne siitä, että hän haluaa ostaa tarjotun ratkaisun ja tarvitsee juuri sitä. Tämän tunteen synnyttäminen ei onnistu latelemalla tuotteen tai palvelun ominaisuuksia – eikä edes niiden hyötyjä, ellei niitä osata liittää osaksi asiakkaan omaa toimintaa.

Aika ryhtyä tekoihin

Olen syksyn aikana saanut sukeltaa syvälle MARKin maailmaan, tutustunut sisarliittoihin ja -järjestöihin, yhteistyökumppaneihin ja -yrityksiin, markkinoinnin tekijöihin erilaisissa yrityksissä. Kaikista lähteistä nousee vahvasti viesti muutoksesta, murroksesta, oikeastaan koko markkinoinnin uudelleen määrittelystä. Moni on viimeisten viikkojen aikana tapaamisissamme miettinyt, mitä markkinointi oikeastaan tänä päivänä on.

Varaa kalenterista aikaa luovuudelle

Lujasen Anna on pitkän linjan finnkinolainen, kulttuurin sekä viihteen suurkuluttaja ja markkinointimama. Annalla on tapana varata aikaa kalenteristaan luovuudelle - muuten ei aikaa löydy. Anna kannustaa sinuakin antamaan luovuudelle aikaa ja arvoa.

Asiakaspalvelu ei ole asia jota toteutetaan, vaan asenne, joka omaksutaan

Työmme Markkinointi-instituutissa on eräänlaista osaamisen ja vahvuuksien esiin kaivamista. Se on ihan tolkuttoman kivaa. Toivomme, että työn tekemisen ilo ja into välittyy opiskelijoillemme asti. Haluamme heidän menestyvän. Haluamme, että he toteavat: jee, tää kannatti, olipa siistiä, tuun uudestaan.

Kuuntele, osallista, ole avoin. Iloitse onnistumisista ja opi mokista.

Hyvällä markkinoinnilla voi saavuttaa tunnettuutta, myyntiä ja sitoutumista. Markkinointi ja kaupallisuus liittyvät yritysten kaikkeen tekemiseen, toteaa tuore toiminnanjohtaja Sanna Laakkio Markkinointiryhmän haastattelussa.

Kehitetäänkö teillä asiakaskokemusta vai liiketoimintaa?

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yksi organisaatioiden vaikeimmin toteutettavista muutoksista. Erityisesti jos toimitaan palvelubisneksessä. Yksi riskeistä on kohoavat kustannukset.

Oivaltavampaa, tyylikkäämpää, huolitellumpaa ja ajassa olevampaa markkinointia

Näkemyksiä, kokemuksia markkinoinnista. MARK Markkinointiryhmän haastattelussa Heli Thorén, yrittäjä, luova johtaja ja toinen omistaja viestintätoimisto Cozy Pigeonsissa. Helin mielestä hyvä markkinointi ei ole päällekäyvää, vaan nasevaa ja oivaltavaa sekä brändiä tukevaa ja vahvistavaa.

Kipparin ensitervehdys

Täällä sitä nyt ollaan MARKin ohjaamossa. Aikamoista. Innokkaana, mutta tennarit tiukasti laivan kannessa tartun MARKin ruoriin. Miehistönä on onnekseni jo monenlaista ammattilaista ja asiantuntijaa. Tutuilla merillä pärjätään hyvin, mutta tuleville vesille tarvitaan uudenlaista oppia ja laivan rakennetta.

Suomen tuoreimmat valmennustilat avattiin Tapiolaan - taustalla kolmen valmennusyrityksen konserni

Suomen tuoreimmat monimuotoiset valmennustilat avattiin elokuun 2017 alussa Espoon Tapiolaan, kun yhteenliittymän muodostaneet Markkinointi-instituutti, Rastor ja Kasvutoimisto Kairos muuttivat saman katon alle.

Uusi toiminnanjohtaja Sanna Laakkio

MARKin hallitus on valinnut uudeksi toiminnanjohtajaksi Sanna Laakkion, joka aloittaa tehtävässä lokakuun alussa. Sanna on toiminut aiemmin markkinoinnin, myyntikanavien, asiakaspalvelun ja HR:n tehtävissä useilla toimialoilla.

Psykometriikan mahdollisuudet digimainonnassa

Sinun ei tarvitse varastaa ihmisten tietoja tietääksesi keitä he ovat. MARK Aamuteemassa 17.10. Patrik Björkenheim antaa johdannon psykometriikan käytöstä kohdennetussa digimainonnassa.

"Hyvä markkinointi on koko liiketoiminnan keuhkot"

MARK Markkinointiryhmän haastattelussa on Elina Malmgren, joka on Mailhouse Oy:n kehitysjohtaja ja perustaja. Elinan mielestä hyvä markkinointi on edellytys yritysimagon luomiselle ja myynnin toteuttamiselle. Toisin sanoen koko liiketoiminnan "keuhkot".

Psykometriikan mahdollisuudet digimainonnassa

Sinun ei tarvitse varastaa ihmisten tietoja tietääksesi keitä he ovat. MARK Aamuteemassa 17.10. Patrik Björkenheim antaa johdannon psykometriikan käytöstä kohdennetussa digimainonnassa.

Olkaa kunnianhimoisia!

Markkinointiryhmän haastattelussa Altian Kirsi Puntila toteaa, että syrjäkyliltä tulevan maan on ponnistettava kovaa ja korkealle ja tähdättävä aina parhaaseen suoritukseen. Devil is in the details, hutiloiden ei maailmalla menestytä.

Myynti ei ole mun juttu

"En ole mikään myyjätyyppi." Tässä sitä taas ollaan. Kuulemassa tuota lausetta, johon olen jo niin moneen kertaan esittänyt vastalauseeni, että oma osuuteni dialogista kuulostaa ulkoa opetellulta. Väitän nimittäin, että jokainen meistä myy omalla tavallaan.

Markkinointi on tekoja

Teknologiamurros on läsnä joka paikassa. Eikä vähiten markkinoinnin kentällä. Toivotan sen tervetulleeksi, mutta en isännäksi. Sisällön ei pidä jäädä tekniikan jalkoihin.

Mikään tuote ei ole niin hyvä, että se myisi itse itsensä - ei edes Apple

Markkinointiryhmän haastatteluvuorossa oli keskellä kesää yrittäjä Henri Pallonen, Hehku Marketing. Hyvällä markkinoinnilla tuotetaan asiakkaalle positiivisia yllätyksiä, mikä näkyy myös yrityksen kassavirrassa. Hyvä markkinointi liikuttaa ja saa tunteita aikaan, toteaa Henri.

Inspiraation lähteillä, osa 2

MARK-kokemuksia kelatessani inspiroiduin nostattamaan muutamia erityisiä hetkiä muistini sopukoista. MARK on mm. tarjonnut hyvän pohjan uuden luomiselle, myöskin tieteen saralla.

Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot

MARK Aamuteemassa 14.9. on esillä digitaalisen talouden kuusi johtamishaastetta ja miten niihin voi vastata. Esiintyjänä on Marko Luhtala, joka on yksi Suomen kokeneimmista digitalisaation asiantuntijoista.

Alkusyksyn aamuteemoja

Ensimmäinen syksyn aamuteema Fabianinkadulla on 8.9. ja esiintyjänä Pasi Sillanpää aiheenaan "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä". Seuraavaksi on vuorossa 14.9. Marko Luhtala aiheenaan "Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot".

Innovaatiot ja kaupallistaminen Suomen pelastajina

Suomalaisista yrityksistä lähes 99 prosenttia on mikro- ja pienyrityksiä. Näillä yrityksillä ja yrittäjyydellä on siis merkittävä vaikutus Suomen tulevaisuuteen. Samaan aikaan Suomen Akilleen kantapää tuntuu olevan ideoiden kaupallistaminen. Miten siis turvaamme Suomen tulevaisuuden tuottamalla yhä enemmän ideoita ja kaupallistamalla niitä laadukkaasti?

Syyskuussa jatkuvat jälleen aamuteemat

Ensimmäinen syksyn aamuteema Fabianinkadulla on 8.9. ja esiintyjänä Pasi Sillanpää aiheenaan "Mainonta on tunnetta ja myynti järkeä". Seuraavaksi on vuorossa 14.9. Marko Luhtala aiheenaan "Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot".

Pitkän ja hyvän parisuhteen rakentaminen

Hyvälle työntekijälle pitää antaa paljon, mielellään enemmän, kuin mitä hän odottaa, jotta hän huomaa, että häneen kohdistuvat todella merkittävät odotukset.

Logistiikkakysymys viimeisellä maililla

Selaat kännykkääsi, valitset tuotteen, klikkaat ja sitten maksat - ja kaikki hoitui näppärästi muutamassa sekunnissa. Kuinka helppoa!

Kilpailukykyä ja johtamishaasteita - digitalisaation kahdet kasvot

Aidon kilpailukyvyn saavuttaminen digitalisaation avulla ei ole teknologiaprojekti vaan johtamishaaste. MARK Aamuteemassa 14.9. on esillä digitaalisen talouden kuusi johtamishaastetta ja miten niihin voi vastata. Esiintyjänä Marko Luhtala.

Markkinointia virtuaalitodellisuudessa ja reaalitodellisuudessa

Brändien ja mielenkiintoisten sisältöjen on oltava siellä missä ihmisetkin, esimerkiksi pelien sisällä. Tai laajennetussa todellisuudessa, joka aukeaa kännykän ruudulle. Reaali- ja virtuaalitodellisuus tarjoavat mahtavan pinnan luovuudelle.

Tekoäly tulee ja täyttää maan

Tekoälyn hyödyntäminen on uusi teknologian vallankumous, sanoi Mikko Koski Dagmarista MARK Aamuteema –tilaisuudessa perjantaina 9.6.

Asiakas on paljon muutakin kuin dataa

Elämme digihekuman huipulla. Jokainen meistä törmää jatkuvasti otsikoihin, jotka kertovat, miten digitalisaatio on taas mullistamassa jonkin toimialan ja kuinka nyt on viimeinen hetki tarttua automaation mahdollisuuksiin.

Ulkomainonta digitalisoituu vauhdilla

Digital Evangelist Peter Gréen Clear Channelilta kiteytti MARK Digiaamussa digitaalisen ulkomainonnan kuusi kehitysaluetta.

Paras viestinnän voimavara – oma henkilöstö

Motivoitunut ihminen tekee työnsä paremmin ja kertoo siitä positiivisesti myös yrityksen ulkopuolelle. Työntekijäviestinnän voimasta kertoo mm. se, että työntekijän jakama viesti tavoittaa kuusi kertaa enemmän ihmisiä kuin yrityksen lähettämä.

Nosta henkilöstön katse horisontin taakse

Miksei henkilöstölle riitä vain se tieto ja ymmärrys, jota jokainen tarvitsee tehdäkseen oman työnsä? Miksi jokaisen olisi hyvä ymmärtää koko organisaation toimintaa? Liisa Lyyra kertoo menestystarinoita organisaatioista, joissa henkilöstö on oivaltanut oman roolinsa osana liiketoimintaa.

Matka digitaaliseen asiakaskokemukseen ja e-Estoniaan

MARK Viestintäryhmä järjesti viime viikolla tutustumismatkan Tallinnaan e-Estonia Showroomiin. Matkan aikana kuultiin Viking Linen uutuuksista sekä digitaalisesta asiakaskokemuksesta.

Digi ei elä ilman ihmistä

Hyvin harvassa tilanteessa asiakas haluaa palvelun 100-prosenttisesti diginä. Ihminen haluaa ihmisen mukaan palveluprosessiin. Markkinointi-instituutin ja Rastorin toimitusjohtaja Toni Berkowits bloggaa Markkinointi&Mainonta-lehdessä.

Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu Allas Sea Poolilla on siirretty keskiviikkoon 24.5. Aiheena edelleen Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Ajankohdan muutoksen myötä on vapautunut paikkoja. Ilmoittautumiset viimeistään 19.5. mennessä.

Osaaminen, osaaminen ja osaaminen

Yksilöllistä, luovaa, ajasta ja paikasta riippumatonta sekä väljemmin säänneltyä. Tällaisilla määreillä kuvaillaan työtä, jollaista yhä useampi tulevina vuosina tekee. Monille nuo määreet ovat työn arkea jo nyt.

Uusi ajankohta 24.5.: Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu Allas Sea Poolilla on siirretty keskiviikkoon 24.5. Aiheena edelleen Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Ajankohdan muutoksen myötä on vapautunut paikkoja. Ilmoittautumiset viimeistään 19.5. mennessä.

Asiakas ei kaipaa myyntikeskustelua

Onko minun tehtäväni myyjänä myydä? Väitän, että jos oikein kovasti myyn, en myy - eikä asiakas osta. Jos myyn, on myynti vaikeaa. Jos sen sijaan kohtaan asiakkaan hänen ehdoillaan ja ymmärrän hänen arkeaan, syntyy luottamus - ja syntyy myyntiä.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

Vielä ehdit mukaan MARK Digiryhmän järjestämään aamuun 9.5., jossa aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Tuomas Kurki, Dentsu Aegis ja Peter Gréen, Clear Channel.

Kasvun draiverit

Nyt on viimeiset hetket käsillä ilmoittautua kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaariin Finlandia-talolle 5.5. Markkinointi on kasvun draiveri - niin digitaalisessa kuin reaalimaailmassa. Seminaarin ohjelmassa avataan näkymiä aiheeseen Englannista ja Hollannista käsin ja kuullaan tuoreita kotimaisia esimerkkejä brändin rakentamisesta ja asiakaskokemuksesta.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Peter Gréen, Clear Channel sekä Tuomas Kurki, Dentsu Aegis.

Professori Jaakko Asparan tiedepalstalla uusia kansainvälisiä tutkimuksia

Professori Jaakko Aspara nostaa lyhyesti esiin markkinoinnin tieteenalan uusia kansainvälisiä tutkimuksia. Ne osoittavat, miten markkinoinnin strategiat ja käytänteet vaikuttavat yrityksen tai sen brändin myyntiin, tulokseen ja arvoon - taikka esittelevät tietyn uuden markkinointistrategian tai -työkalun.

Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa? Future of Digital - Out of home.

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjänä Tuomas Kurki, Dentsu Aegis sekä Peter Gréen, Clear Channel.

Future of Digital - Out of home. Kuinka digitaalisuus näkyy katukuvassa?

MARK Digiryhmän aamu järjestetään 9.5. Allas Sea Poolin tiloissa ja aiheena on digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus. Miten teknologiat avaavat uusia mahdollisuuksia? Innovatiivisia esimerkkejä. Esiintyjinä ovat Tuomas Kurki, Dentsu Aegis ja Peter Gréen, Clear Channel.

2 sekuntia ja asiakkaasi poistui jo

Mobiili on markkinoinnissa ja myyntikanavana useimmille yrityksille edelleen sivuroolissa, vaikka kuluttajat ovat äärimmäisen aktiivisia mobiilikäytön suhteen. Esimerkiksi 60% suomalaisista käyttää nettiä vähintään yhtä usein matkapuhelimella kuin tietokoneella.

MARK Hämeenlinna: Markkinointi luo kasvua

Tervetuloa Hämeenlinnaan aamukahville 7.4. Markkinoinnin voima saadaan täysimittaisesti käyttöön, kun se on liiketoiminnan ytimessä, ja oma väki sekä sidosryhmät ovat ottaneet mission omakseen, toteaa Lauri Sipilä, joka esiintyy aamukahveilla.

Messuvalmennus - Sosiaalinen media tapahtumaprojektin moottorina

Tädit tubettaa kanavan tähdet Marjo Kauppila ja Tiia Koivusalo antavat vinkkejä messuvalmennuksessa 5.4. miten työskennellä bloggaajien/vloggaajien kanssa.

Hämeenlinna goes Crazy - markkinointi luo kasvua

MARK Hämeenlinnan aamukahveilla 7.4. esiintyjänä MARK:in Lauri Sipilä. Markkinoinnin voima saadaan täysimittaisesti käyttöön, kun se on liiketoiminnan ytimessä, ja oma väki sekä sidosryhmät ovat ottaneet mission omakseen.

Konkreettista oppia sisältömarkkinoinnista 28.4. - MARK etuhinta voimassa vielä 3 päivää!

Sisältömarkkinoinnin suurtapahtuma PING Helsinki marssittaa kattavassa rinnakkaisohjelmassaan esiintyjiksi sisältöjen huiput Suomesta ja maailmalta. Viiden eri teeman alle rakennettu ohjelma palvelee yritysten markkinointi- ja viestintäpäättäjiä niin sisältöjen muodon, jakelun teknologioiden, kuin markkinoinnin tulevaisuuden ja konkreettisten case-esimerkkien kautta.

Sosiaalinen media tapahtumaprojektin moottorina - messuvalmennus 5.4.

Messuilla onnistuminen perustuu osaamiseen. Face-to-Face -messuvalmennuksessa 5.4. keskitytään tällä kertaa sosiaalisen median käyttöön tapahtumaprojektissa. MARK kumppani Messukeskus tarjoaa maksuttoman aamupäiväseminaarin nopeille ilmoittautujille.

Kuplan sisällä vai ulkopuolella

Onko markkinoinnista tullut pelkkää teknologiaa? Sitä, että sinut löydetään ja sinä löydät. Sinun mieltymyksiäsi ennustetaan oikeaan osuvasti. Sinulle tarjotaan vain sitä, mitä kaikella todennäköisyydellä haluaisitkin, ei muuta. Asialla on puolensa.

Messuvalmennus 5.4.: Sosiaalinen media tapahtumaprojektin moottorina

Messuilla onnistuminen perustuu osaamiseen. Face-to-Face -messuvalmennuksessa 5.4. keskitytään tällä kertaa sosiaalisen median käyttöön tapahtumaprojektissa. MARK kumppani Messukeskus tarjoaa maksuttoman aamupäiväseminaarin nopeille ilmoittautujille.

Webinaari: Markkinointi kansantalouden moottorina

Mitä sinä markkinoinnin ammattilaisena voit tehdä, että Suomi lähtee nousuun? Miten saamme luotua positiivisen spiraalin markkinoinnin avulla? Webinaarissa 16.3. esiintyjinä ovat Veikkauksen Kimmo Tolonen ja MARK:in Lauri Sipilä. Webinaarin järjestävät yhteistyössä Markkinointi-instituutti ja MARK.

Tapaa Suomen vaikutusvaltaisimmat somettajat huhtikuussa

Onko markkinointistrategiaasi kirjattu yhteistyö somevaikuttajien tai bloggaajien kanssa, mutta et ole aivan varma, mistä aloittaa? PING Helsinki Business Festival tarjoaa ratkaisun ongelmaasi!

Kasvun draiverit

Markkinoinnin ajankohtaisseminaari pureutuu kasvun tekemiseen. Ohjelmassa avataan näkymiä aiheeseen myös Englannista ja Hollannista käsin. Haasteet ovat yhteisiä, mutta voimmeko oppia jotain ajattelusta näissä maissa?

Markkinointi kansantalouden moottorina -webinaari

Mitä sinä markkinoinnin ammattilaisena voit tehdä, että Suomi lähtee nousuun? Miten saamme luotua positiivisen spiraalin markkinoinnin avulla? Webinaarissa 16.3. esiintyjinä ovat Veikkauksen Kimmo Tolonen ja MARK:in Lauri Sipilä. Webinaarin järjestävät yhteistyössä Markkinointi-instituutti ja MARK.

Messuvalmennus: Sosiaalinen media tapahtumaprojektin moottorina

Messuilla onnistuminen perustuu osaamiseen. Face-to-Face -messuvalmennuksessa 5.4. keskitytään tällä kertaa sosiaalisen median käyttöön tapahtumaprojektissa. MARK kumppani Messukeskus tarjoaa maksuttoman aamupäiväseminaarin nopeille ilmoittautujille.

Markkinointi on kasvun draiveri

Kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaari 5.5. pureutuu kasvun tekemiseen. Asiakasymmärrystä ja yrittäjähenkeä tarvitaan jokaisessa organisaatiossa. Näkymiä aiheeseen myös Englannista ja Hollannista käsin. Haasteet ovat yhteisiä, mutta voimmeko oppia jotain ajattelusta näissä maissa?

Viking Line kutsuu keväiselle tutustumismatkalle

Torstaina 18.5. Viking XPRS ja Tallinnan e-Estonia Showroom ovat keväisen tutustumismatkan kohteina. Varaa paikkasi ajoissa retkelle Tallinnaan ja takaisin.

Professori Jaakko Asparan tiedepalsta - Asparaatio

Asparaatio on professori Jaakko Asparan tiedepalsta, jossa nostetaan esiin lyhyesti markkinoinnin tieteellisiä tutkimustuloksia suomalaisille johtajille kansainvälisistä markkinoinnin tutkimuksista, joista heidän kannattaisi tietää.

Asiakkaan ei tarkoittaa ei

Markkinoinnin ammattilaiset ovat usein myös ostamisen ammattilaisia. Ammattiostajasta tuntuu siltä, että kaikki myyntityössä olevat eivät halua kohdata väistämätöntä: asiakas ei halua enää kylmäsoittoja eikä -tapaamisia. Asiakas haluaa itse määritellä ja etsiä vaihtoehdot verkosta.

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Miten vaikuttajamarkkinointia tehdään menestyksekkäästi? Miksi sitä kannattaa tehdä? Entä miten YouTubettajat ja some-tähdet kokevat markkinointiyhteistyöt ja miten yhteistyöt saadaan toimimaan? Näistä enemmän MARK Digiaamussa 14.3. Postin auditoriossa Helsingissä.

PING Helsinki Business Festival

PING Helsinki Business Festivalissa pääset kuulemaan kansainvälisiä huippunimiä, joita muuten ei Suomessa nähdä. Liput Pohjoismaiden johtavaan sisältömarkkinointitapahtumaan myydään nyt.

Tallinnaan ja takaisin

Viking XPRS ja e-Estonia Showroom ovat kohteina MARK Viestintäryhmän järjestämällä kevätpäivän risteilyllä torstaina 18.5.

Media oli Mäessä – muutos sykki kasvua

Legendaarinen Media Mäessä –seminaari loisti jälleen viime perjantaina Tahkolla. Teemana oli Muutos, joka sykkii kasvua. Aamupäivän ohjelmistossa oli tarinoita kasvusta, iltapäivällä muutoksen kulttuurista. Loppuhuipennuksena markkinoinnin kummitäti, Anne Korkiakoski avasi näkymiä ”making of” –tyyliin Siksi markkinointia –hankkeen taustoihin ja tuloksiin.

Tammikuussa tärähti

Tammikuun Täräys Tennispalatsissa viime torstaina 19.1. nostatti suomalaista markkinointia, joka elää uutta myötätuulen nousukautta.

Täällä luuraa strateginen markkinointi

Strategista markkinointia voisi verrata lepakkoon. Sitä ei juurikaan kohtaa luonnossa. Sitä on toki löydettävissä, kun osaa etsiä ja on kykyä nähdä. Professori Pekka Mattila totesi M&M:n (1/2017) pääjutussa, että ”strateginen markkinointi odottaa vielä läpimurtoaan”.

Älä unohda brändiä

Strategiaosaamisen merkitystä korostetaan uusien teknologien käyttöönoton myötä markkinoinnin toteuttamisessa. Hyvä niin. Aika paljon keskustelusta kuitenkin käydään taktisella tasolla.

Penni paremmasta asiakasajattelusta!

Kolme maailmanluokan esimerkkiä miten sillä tehdään miljoonia. ***Haluatko tietää, miten rakennetaan ylivertaisia asiakaskohtaamisia? Shaun Smith vetää CX Masterclass-koulutuksen 24.1. Helsingissä.

Tuuli kääntyy

Tuuli kääntyy vähitellen. Markkinointiin suhtaudutaan Suomessa aiempaa myönteisemmin. Sen tuomia hyötyjä aletaan ymmärtää paremmin. Jopa YLE on viestittänyt markkinoinnin merkitystä kasvun tekijänä.

Linkedin profiilin arvo syntyy vaikuttavuudesta

LinkedIniä pidetään sosiaalisen median alustana, johon laaditaan henkilöprofiili, eikä siellä muuten tehdä mitään, ellei haeta työtä. Microsoft-kaupan myötä LinkedInin uudistusaktiivisuus on lisääntynyt, ja palvelu on lanseerannut useita uudistuksia ensin mobiiliin, sitten muihin laitteisiin.

Muutos tarkoittaa muutosta

Muutos vaatii muutosta. Ihmisten kyky ottaa käyttöön uudet toimintatavat on iso haaste. Moderni johtajuus on enemmänkin kannustavaa inspirointia kuin yksityiskohtaista ohjeistamista – ei pomottamista vaan innostavaa ja tilanteeseen sopivaa valmennusta, joka luo menestystä, eli silloin ihmiset kehittyvät työssään.

Esimies tekee epävarmuudesta elämäntavan

Esimiehen arki on kiireinen, mutta hyvä esimies löytää hetken nousta arjesta, katsoa kauas ja arvioida esimiestyötä organisaation kokonaisuudessa tai omana ammattitaitona.

Kadonneen (asiakastiedon) jäljillä

Asiakastieto kulkeutuu useammin pienistä puroista asiakasrekisteriksi. Asiakas voi kuitenkin kadota tavoittamattomiin, jos sähköpostiosoite on vanhentunut. Miten kadonneen jäljille pääsee?

Markkinoiden suosituin selain Google Chrome varoittaa turvattomista yhteyksistä vuoden 2017 alusta lähtien

Tammikuussa julkaistava Chrome 56 ilmoittaa näkyvästi URL-osoiterivillä "Not secure", mikäli sivulla kysytään salasanaa tai maksukorttitietoja ja yhteyttä ei ole salattu.

Etsitään markkinointikoordinaattoria

MARK kumppani Pro-Source etsii asiakkaalleen Datschalle oma-aloitteista ja tehokasta markkinointikoordinaattoria vakituiseen työsuhteeseen.

Tieto on valtaa – ja uusi tietosuoja-asetus lisää vastuuta

Valmistaudu uuteen EU:n tietuoja-asetukseen!

Hyvä sisältö

Miksi rajata termiä sisältö turhan ahtaasti? Tanja Hovi bloggaa aiheesta Markkinointi-instituutin Muutoksen ammattilaiset -blogissa.

Näkyykö markkinoinnin panostus ensi vuoden budjetissa

Siksi Markkinointia -hankkeen yksi painavimpia perusteita on nostaa faktoja pöydälle markkinoinnin merkityksestä. Markkinoinnin merkitys ei rajoitu pelkästään markkinoivan yrityksen menestykseen, vaan myös koko maan talouskasvuun.

Mediabrändi – lupaus laadusta

Kun teknologia mahdollistaa jokaisen ihmisen äänen kuulumisen ja hänen mahdollisuutensa kohdata kenet tahansa verkossa, muuttuu välittäjätahojen rooli väistämättä. Näitä tahoja ovat esimerkiksi musiikkiteollisuus ja media.

Millaista osaamista asiantuntija-ammateissa tulevaisuudessa edellytetään?

Tulevaisuuden työelämä herättää yhtä aikaa sekä huolta että innostusta. Minkälaista osaamista työntekijät tulevaisuudessa tarvitsevat? Mitä työpaikoille ylipäätään käy?

Asparaatio - professori Jaakko Asparan tiedepalsta

Asparaatio on professori Jaakko Asparan tiedepalsta mark.fi:n etusivulla. Palstalla nostetaan esiin lyhyesti markkinoinnin tieteellisiä tutkimustuloksia suomalaisille johtajille kansainvälisistä markkinoinnin tutkimuksista, joista heidän kannattaisi tietää.

Suhde seminaari - Kaiken takana on asiakas

Miten digitaalisuus vaikuttaa asiakkuussuhteeseen, mitä on asiakasnäkemyksellinen brändin johtaminen ja mikä on asiakaskokemuksen merkitys niin digitaalisessa kuin elävässä elämässä, olivat aiheita, joihin pureuduttiin MARK.in Asiakkuusmarkkinoinnin seminaarissa.

Effie - vielä ehdit mukaan kisaan!

Effie - markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kisa - deadline tämän syksyn kisaan on 29.9.!!

Läpinäkyvyys on vaikuttajamarkkinoinnin liima

Suosittu bloggaaja suosittelee tietyn sävyistä kynsilakkaa, ja kynsilakka myydään loppuun. Leivontabloggaaja julkaisee reseptin, ja lakritsiuute loppuu apteekista. Markkinoijat tuntevat tällaiset esimerkit ja haaveilevat osuvansa joskus samanlaiseen kultasuoneen.

Tieto on valtaa - ja uusi tietosuoja-asetus lisää vastuuta

Valmistaudu uuteen EU:n tietosuoja-asetukseen!

Uudistunut Effie-kilpailu on avattu

Effie-kilpailu on uudistunut. Kilpailuun on lisätty teknologiapainotteisen ja strategisen markkinoinnin kategoriat sekä brändätyt sisällöt -kategoria.

Maisema harmaantuu, mutta tulevaisuus kirkastuu

Pitäkää ovea, täältä tulee nälkäinen copywriter.

Ihana vai kamala työ

"Tässä 5 vinkkiä työssä jaksamiseen!" "Ahdistaako töihin paluu?" "Katosiko työstäsi imu?"

Otteita MARK Brändiaamusta

Luja-yhtiöiden missiona on jatkuvuus. Postissa se on sujuvampi arki. Brändiaamun kuulijoita provosoi hasan&partnersin Eka Ruola toteamalla, että muutokset eivät tule koskaan olemaan niin hitaita kuin ne ovat nyt.

Mainonnan ostaminen muuttuu - muuttuuko OOH?

Mainonnan ostamisessa on käynnissä suuri murros, jonka vaikutukset tulevat ulottumaan kaikkiin mediaryhmiin - näin uskomme. Tällä hetkellä merkittävin muutos tapahtuu verkkomainonnassa, jossa ohjelmallinen ostaminen muuttaa vakiintuneita tapoja ostaa mediaa.

Työelämässä on istuttava itse kuskin paikalla - ja osattava markkinoida taitojaan

Toimittaja Pia Lindroos bloggaa työelämän muutoksesta ja muutoksessa mukana pysymisessä.

Nopeasti liikkuva varas?

Viime kesänä kirjoitin MARK kesäblogin aiheesta - Viitsiskö palata duuniin?. Jotta ammattikuntani, Headhunterit, eivät aivan vimmastu, kirjoitan nyt positiivisella kesäteemalla - nopeasti liikkuva varas.

Mielikuvamarkkinointia mainoselokuvalla

Markkinointi-instituutin opiskelija Antti Voutilainen bloggaa mainoselokuvan mahdollisuuksista.

Ollakko Intia vai Ruotsi? Vai sittenkin Suomi?

Marjo Silvo bloggaa ammattimaisen markkinoinnin merkityksestä Suomelle.

Markkinoinnin kiky

Viime päivinä on eri kabineteissa väännetty kilpailukykysopimusta, jolla pyritään löytämään ratkaisua isänmaamme kilpailukyvyn parantamiseksi. Pääkysymys lienee siinä, kuka luopuu ja kuinka paljosta.

Miksi mediatoimisto on juuri nyt niin jännittävä näköalapaikka?

Mediatoimisto on markkinointitekemisen ytimessä. Clarisse Berggårdh on tehnyt runsaan parinkymmenen vuoden työuransa median ja markkinoinnin parissa eikä kyllästy koskaan puhumaan kysynnän lisäämisen puolesta. Clarisse Aamuteemassa 7.6.

Minna Canth -foorumi

Johtaminen digiajassa on Minna Canth -foorumin teemana Kuopiossa 17.6. Digiajan johtajan on päätettävä milloin ja miten digitalisaation ilmiöihin lähdetään mukaan. Samalla hänen on kuitenkin pidettävä huolta toiminnan humanistisesti vastuullisesta puolesta.

Markkinoinnin kuumia perunoita Euroopassa

Euroopassa bruttokansantuotteen kasvu on hyvin alhaista, toki vaihdellen maittain. Suomessa mennään alle 1 %:ssa, kun Ruotsissa tehdään yli 4 %:n kasvua. Markkinointiin kohdistuvat odotukset ja haasteet ovat eri maissa kuitenkin enemmän tai vähemmän samankaltaisia.

Mediatoimisto. Miksi se on juuri nyt niin jännittävä näköalapaikka?

Mediatoimisto on markkinointitekemisen ytimessä. Clarisse Berggårdh on tehnyt runsaan parinkymmenen vuoden työuransa median ja markkinoinnin parissa eikä kyllästy koskaan puhumaan kysynnän lisäämisen puolesta. Clarisse Aamuteemassa 7.6.

Digitaidot vauhdittavat markkinointia

Henkilökohtaisia digitaitoja kehittämällä kehittyy myös organisaatioiden kilpailukyky.

Miksi mediatoimisto on juuri nyt niin jännittävä näköalapaikka?

Mediatoimisto on markkinointitekemisen ytimessä. Clarisse Berggårdh on tehnyt runsaan parinkymmenen vuoden työuransa median ja markkinoinnin parissa eikä kyllästy koskaan puhumaan kysynnän lisäämisen puolesta. Clarisse Aamuteemassa 7.6.

Energinen ja idearikas saa paikan markkinoinnissa?

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala bloggaa markkinoijan osaamisesta.

Uusi tapa digimarkkinoinnin ammattilaisten koulutukseen

Viime tiistaina (10.5.) digiaamussa esiteltiin Googlen ja Saranen Consultingin rekrytointiohjelma, joka tarjoaa niin työnantajalle kuin työnhakijallekin erinomaisen täsmäkoulutuksen ja sitä kautta mahdollisuuden rekrytointiin.

Markkinointimix muutosten tuulessa

Markkinointi-instituutin opiskelija Antti Voutilainen bloggaa markkinointimixin myllerryksestä.

Mediatoimisto on markkinointitekemisen ytimessä

Miksi mediatoimisto on juuri nyt niin jännittävä näköalapaikka? Clarisse Berggårdh on tehnyt runsaan parinkymmenen vuoden työuransa median ja markkinoinnin parissa eikä kyllästy koskaan puhumaan kysynnän lisäämisen puolesta. Clarisse Aamuteemassa 7.6.

PING Helsinki 13.5.

PING Helsinki 13.5. tarjoaa oppia ja inspiraatiota sisältömarkkinoinnista ja mahdollisuuden verkostoitua Suomen parhaiden sisällöntuottajien kanssa.

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yrityksen yhteinen tahtotila

Erinomainen asiakaskokemus voi olla kilpailuetu. Mutta miten varmistetaan, että asiakaskokemuksesta syntyy kilpailuetu? Kenen vastuulla asiakaskokemus on? Miten kehittää asiakaskokemusta? Näitä päivänpolttavia kysymyksiä Futurelabin Kari Korkiakoski asetteli näkyville MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa.

Markkinointijohtajan paluu

Valloillaan on ajatus, että markkinointi olisi pelkkä myynnin tukifunktio. Sitä pidetään samanlaisena operatiivisena funktiona kuin kirjanpitoakin. Kirjanpito on kyllä siinä mielessä hyvä verrokki, koska Suomen viennistä saama keskimääräinen kilohinta on alle kaksi euroa kilolta. Palveluvienti mukaan lukien.

Asiakaskokemuksen kehittäminen haastaa datasi

Puheissa ja teoissa digitaalinen ja analoginen maailma yhdistyvät yhdeksi, kaikki kanavat kattavaksi kokonaisuudeksi. Siinä maailmassa asiakaskokemus on merkityksellinen ja yhtenäinen kanavasta riippumatta. Miten valjastaa data asiakaskokemuksen kehittämisen tarpeisiin? Kati Nevalainen antaa kolme vinkkiä.

Riskin minimointia vai mahdollisuuksien menetyksiä?

Olemme eläneet epävarmassa taloustilanteessa viimeiset vuodet. Tänä aikana on huomattavissa, että suomalaisten yritysten primäärimantraksi muodostuu säästäminen. Kun talouselämä näyttää kurjan puolensa ja luisumme taantumaan, me säästämme

MARK on mukana PING Ethics -koodiston luomisessa

PING Helsinki 13.5. tarjoaa oppia ja inspiraatiota sisältömarkkinoinnista ja mahdollisuuden verkostoitua Suomen parhaiden sisällöntuottajien kanssa.

Myyjä, ellet ymmärrä teknologiaa, et ole jatkossa

Kun törmäsin yhden viikon aikana liian monta kertaa myyjän teknologiaosaamisen puutteeseen tänä digitalisaation aikana, tuli mitta täyteen. Onko digitaalisuutta sisältävän palvelun tai tuotteen myyjällä lupa kieltäytyä ymmärtämästä tekniikkaa?

Eikö paperisen mainonnan pitänyt jo kuolla?

Vuosi sitten maaliskuun alussa Posti aloitti osoitteettoman mainonnan jakamisen erillisen kääreen, Postisen, sisällä. Miksi ihmeessä me Postissa uimme valtavirtaa vastaan, investoimme paperiseen suoraan ja vielä teemme Postisesta uuden printtimedian? Eikö paperisen mainonnan pitänyt jo kuolla?

Tiedon ja tunteen kipinöintiä

Tieto ja tunne yhdessä luovat uutta arvoa. Kumpaakaan ei sovi unohtaa. Vaikka teknologia uudistuu joka päivä, on tärkeää hakea tiedon lisäksi itselleen sitä kipinää arjen tekemiseen.

Nyt työllistyy kehittymiskykynsä osoittava - vanha tai nuori

Koulutustasi ja osaamistasi päivittämällä pysyt työelämän muutoksissa mukana. Lue blogista neljän HR-ammattilaisen muut vinkit oman osaamisen osoittamiseen.

Suoraa puhetta

Muutos vaatii rehellisyyttä, vaikka sattuisikin.

Tarinan taikaa

Tarinan taikaa - miten asiakkaista tulee faneja, oli Sveitsin Markkinointipäivän teema viime viikolla. Teknologia sveitsiläisillä on hyvin hallussa, joten oli mieltä lämmittävää kuulla puheenvuoroja, joissa muistutettiin siitä, että asiakkaat ovat ihmisiä.

Näyttötutkinto aikuisena - selviytymis- ja menestystarinoita

Päivi Lepistö bloggaa aikuisopiskelusta ja aikuisopiskelun ohjaajan palkitsevasta työstä.

MARK Digiaamussa on puhetta virtuaalitodellisuuden hyödyntämisestä

MARK Digiaamussa 8.3. Stereoscape Oy:n Jukka Vaittinen puhuu käytännönläheisesti virtuaalitodellisuuden hyödyntämisestä markkinoinnissa. Mitä mahdollisuuksia se tuo markkinoijalle?

Markkinoinnin ammattilainen, sinä olet hyväntekijä

Onko naapurisi koskaan tullut kiittämään sinua siitä, että sinä markkinoinnin ammattilaisena luot hyvinvointia Suomeen? Onko hän samalla muistuttanut siitä, kuinka tärkeätä on saattaa kysyntä ja tarjonta toistensa luokse, jotta talouden pyörät pyörisivät ja yrityksillä olisi varaa maksaa palkkoja?

Virtuaalitodellisuus laajentaa markkinoinnin ulottuvuuksia

MARK Digiaamussa 8.3. Stereoscape Oy:n Jukka Vaittinen puhuu käytännönläheisesti virtuaalitodellisuuden hyödyntämisestä markkinoinnissa. Mitä mahdollisuuksia se tuo markkinoijalle?

Markkinointistrategia tekee yrityksestä oman alansa yksisarvisen

Miksi asiakas päätti ostaa juuri sinun yritykseltäsi? Ja miten markkinointistrategia liittyy tähän kysymykseen? Tomas Forsgård Muutoksen ammattilaiset -vierasbloggaajana.

Ykköstekijä verkosta löytymiseen on sisällön kautta rakennettu dialogi

Digitaalinen näkyvyys ei yksin riitä, myyjän on oltava myös henkilökohtaisesti saavutettavissa, vaikka keltaiset sivut ovat vaihtuneet Googleen ja asiakaskortisto tietokantaan.

Stop Manipulating, Start influencing

Research discovered that 70% of small to mid-size businesses claim that ineffective communication is their primary problem. Yes, even in the marketing industry. GreenBlueRedTM trainings by Estéve Pannetier and Anu Timmerbacka 4.3.

Miten suunnitella ja toteuttaa onnistunut blogiyhteistyö?

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Median kuuma peruna, ohjelmallinen ostaminen

Suuri datamäärä tarjoaa suuria mahdollisuuksia, totesi Alma Median digimainonnan palveluista ja kehityksestä vastaava johtaja Johanna Vartiainen MARK Aamuteemassa.

Miten sisältömarkkinoinnilla saavutetaan tuloksia?

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Mitä kuuluu Mintulle Lahteen?

Minttu Murtomäki Lahdesta valittiin tämän vuoden markkilaiseksi. Mitä kuuluu Mintulle tällä viikolla?

Käytännönläheinen blogimarkkinointi

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Ammatillisen kehittymisen vuosi 2016

Urahaaveet käyvät vain harvoin toteen, jos et pysähdy miettimään, mitä haaveesi toteuttaminen käytännössä tarkoittaa. Mikä olisi parempi aika pohtia tulevaisuuden uraasi kuin vuodenvaihde? Markkinointi-instituutti tarjoaa mietintään avuksi Ammatillisen kehittymisen työkirjan.

Blogimarkkinointi ja Inna-Pirjetta

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Tervetuloa MARK tapahtumiin!

Vuodenvaihteen lomat on pidetty ja MARK tilaisuudet jatkuvat jälleen. Tutustu alkuvuoden tapahtumiin ja varaa paikkasi ajoissa.

Hyvää markkinoinnin vuotta!

Rajat eivät pitele kansainvälistä kilpailua kenenkään tontilta. Hyvä niin, koska asian voi kääntää toisinpäin. Hyvälle liiketoiminnalle ei ole kansallisia rajoja. Jos sen voi monistaa, se pitää monistaa globaalisti.

Alkuvuoden tapahtumia

Tuleva vuosi alkaa taas vauhdilla. Heti alkuvuodesta on tarjolla useita MARK tapahtumia, joissa markkinointia käsitellään laidasta toiseen. Hyödynnä MARK-jäsenyyttäsi ja osallistu tilaisuuksiin.

Blogimarkkinoinnin tehoaamu

Blogimarkkinoinnin tehoaamussa 18.2. tehdään syväsukellus sisältömarkkinoinnin maailmaan erityisesti blogien kautta. Kouluttajana on Inna-Pirjetta Lahti, Kohtaamistoimisto Innastus.

Hyvinvointia elämään

Maarit osallistui Me Naisten Unelmakuntoon -advertoaaliblogiprojektiin ja kannustaa muitakin selättämään talven liikunnalla ja kevyellä ruokavaliolla.

Muotoilu uudistaa johtamisen ja asiakaskokemuksen

Muotoilusta puhutaan nyt, sillä asiakaskokemus syntyy ensisijaisesti digitaalisessa ympäristössä, joka muuttuu jatkuvasti yhä moniulotteisemmaksi ja monimutkaisemmaksi. Ihmiset eivät ole luonnostaan hyviä käsittelemään monimutkaisia asioita, ja he tarvitsevat tähän apua.

Ihminen janoaa kehitystä vuosikymmenestä toiseen

Aikuiskouluttaja ja yritysvalmentaja Markkinointi-instituutti juhli 85-vuotista toimintaansa 4.12.2015. Vaikka aikuisopiskelun keinot elävät ja muuntuvat työelämän ja teknologian kehityksen mukana, ihmisen perustarve kehittyä ja kehittää itseään eivät muutu. Markkinointi-instituutin menestys perustuukin uudistumiskyvyn lisäksi ihmisen ikuiseen oppimisen ja kehittymisen tarpeeseen.

Markkinoinnin ohjelmallinen ostaminen

MARK Aamuteemassa 29.1. Johanna Vartiainen Almasta kertoo mm., mitä hyötyä ohjelmallisesta ostamisesta on liiketoiminnalleni.

Miksi tekstinsuunnittelija opiskelee markkinointia?

Tekstinsuunnittelija ei ole yksinäinen ratas, joka pyörii keskenään. Jos kirjoittaja suunnittelee ja toteuttaa tekstejä ymmärtämättä laajempaa markkinoinnin kokonaisuutta, tulokset tuskin ovat mairittelevia. Oman tontin hoitaminen ei riitä, vaan kirjoittaja on osa kokonaisuutta.

Think Ink -innovaatiokilpailu - uutta mediamainontaan

Think Ink -innovaatiokilpailussa jaossa 140 000 euron palkinnot. Haku avoimeen kilpailuun päättyy 28.2.2016.

Digiaamussa poikkileikkaus somepatologiaan

MARK Digiaamussa 1.12. esiintyjinä ovat mm. PAM ry:n markkinointipäällikkö Tero Leponiemi ja Viestintätoimisto Miltton.

Kahden tunnin seminaarista markkinointipäättäjien puheenaiheeksi

MARK Insight ryhmän "Koukuttava brändikokemus" aamupäiväseminaari onnistui yli odotusten.

Poikkileikkaus somepatologiaan

MARK Digiaamussa 1.12. esiintyjinä ovat mm. PAM ry:n markkinointipäällikkö Tero Leponiemi ja Viestintätoimisto Miltton.

Palaveri paljastaa organisaatiokulttuurin

Palaveri - ylimääräinen paha vai tehokasta työtä? Liian usein organisaatioissa palaverit nähdään ylimääräisenä pahana, vaikka niillä on oma olennainen tehtävänsä organisaation toiminnassa.

MARK Hinnoittelutyöryhmä on aloittanut toimintansa

Hinnoittelusta ja markkinoilla onnistumisen valmistelusta kiinnostuneille ammattilaisille on nyt oma fooruminsa - MARK Hinnoittelutyöryhmä.

Asiakaskokemuksen johtaminen

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan Suhde2015 seminaariin 3.11., jossa pääteemana on asiakaskokemuksen johtaminen.

Kipinät sinkoilivat

Muutos luo kitkaa. Silloin sinkoilevat kipinät.

Tekstisuunnittelijan tutkinnon ensiaskeleita

Antti Voutilainen opiskelee Markkinointi-instituutissa Tekstisuunnittelijan tutkintoa ja bloggaa kokemuksistaan.

Suhde2015 seminaari saa aikaan toimintaa

Asiakaskokemuksen johtaminen. Suhde2015 seminaarissa kohtaavat tutkimus, näkemykset, keinot ja välineet, tehdyt ja jo toiminnassa olevat ratkaisut. Hyvä seminaari saa ajattelemaan, Suhde2015 saa aikaan myös toimintaa 3.11.!

Innostus on rohkeutta

Onneksi meillä Suomessa on monella taholla positiivista värinää ja tekemisen meininkiä. Onneksi meillä on yrityksiä ja yrittäjiä, jotka panostavat tulevaisuuteen.

Kun työntekijän motivaatio on hukassa - esimiehen ja HR:n ratkaisut

Mitä tehdä, kun työntekijä ei viihdy tehtävässään tai haraa liiketoiminnan ja oman roolin kehitystä vastaan?

Diginatiivin printtiretki

Minulta kysyttiin äskettäin miten mainostaja saisi minuun yhteyden, kun olen "tällainen diginatiivi". Ensimmäinen reaktio saattaisi olla, että siellä digitaalisessa maailmassa tietenkin. Mutta, saako sittenkään?

Psykologiaa hinnoittelussa

1% hinnan korotuksella voidaan saavuttaa keskimäärin 10-20% parannus kannattavuudessa, kertoi Outi Somervuori MARK Tehoaamussa 29.9.

Katalogien uusi nousu

Monikanavainen shoppailu ja ostaminen ovat kasvussa. Kun markkinoijan palettiin kuuluu myös katalogi, ovat tulokset hyviä. Harvard Business Review'n esimerkissä katalogin saajat ostivat huomattavati enemmän kuin verrokki-ryhmä. Ihmiset kun tykkäävät hypistellä.

BioGTS sai Vuoden keskisuomalainen markkinointiteko -palkinnon

BioGTS on löytänyt paikkansa yhdistävänä linkkinä jätteenkäsittelyn ja lähipolttoainetuotannon välissä. Palkinto luovutettiin Marketing Today -seminaarissa Jyväskylässä.

Maailma muuttuu - työelämä muuttuu

Globalisaatio on tuonut kilpailun jokaisen kotiin, kertoivat hallitusammattilainen ja verkkokaupan asiantuntija Tuomo Luoma ja rekrytoinnin ja työelämän asiantuntija Markku Kaijala MARK:in aamutilaisuudessa.

SUHDE2015: Asiakaskokemuksen johtaminen

Kuinka vien asiakasta kohti asiakkuutta? Emootioiden merkitys? Näin kääntyy myyntiprosessi ostoprosessiksi. Parhaat teknologiat, järjestelmät ja palvelutoimittajat. Hyvä seminaari saa ajattelemaan, Suhde2015 saa aikaan myös toimintaa 3.11.

Vaihtoehtoinen markkinointi

Ivana Helsinki on toteuttanut markkinointiviestinnässään ja brändin rakennuksessaan vaihtoehtoisen markkinoinnin periaatteita. MARK Tehoaamussa 10.9. kuulet aiheesta tarkemmin suunnittelija, taitelija ja yrittäjä Paola Suhoselta.

Engineering Strategic Differentiation

MARK Tehoaamu 11.9. speakers Michael Sherain and Mark Ronan are co-founders and partners at Quadric, a strategic positioning, brand and marketing consultancy that helps international companies increase differentiation and drive growth.

Hinnoittelun psykologiaa

Hinta on hyvä - musta tuntuu. Miten ostaja näkee hinnan ja reagoi hinnan muutoksiin? MARK Tehoaamussa 29.9. esiintyjänä Outi Somervuori.

Millaista voi olla vaihtoehtoinen markkinointi?

MARK Tehoaamussa 10.9. suunnittelija Paola Suhonen kertoo siitä, miten Ivana Helsinki on toteuttanut markkinointiviestinnässään ja brändissään vaihtoehtoisen markkinoinnin periaatteita.

Hurahda aikuisopiskeluun!

Miltä tuntuu hurahtaa aikuisopiskeluun?

Markkinointihankintojen tehostaminen on kaikkien etu

Markkinointihankinnat ovat yhteispeliä ja toimintamallien hiomista, ylipäätänsä kehitystyötä.

Syyskuun tehoaamut

10.9. Vaihtoehtoinen markkinointi, 11.9. Engineering Strategic Differentiation, 18.9. Pelillisyydellä tehoa verkkokauppojen myynninedistämiseen, 29.9. Hinnoittelun psykologiaa.

Syyskuun tehoaamuista virtaa arkeen

10.9. Vaihtoehtoinen markkinointi, 11.9. Engineering Strategic Differentiation, 18.9. Pelillisyydellä tehoa verkkokauppojen myynninedistämiseen, 29.9. Hinnoittelun psykologiaa

Tilannetajua myyntityöhön, niin tuloksiakin tulee

Myyntityön pitää olla asiakkaan auttamista.

Kotimainen, kestävä ja konepestävä yrittäjä

Mitä olette mieltä yrityksestä, jolla on kaksi erillistä tuotemerkkiä, joka haluaa pitää kaiken tuotannon Suomessa, suunnittelee tuotteet kestäviksi ja konepestäviksi, ja joka painokankaiden sijaan käyttää tuotteissaan valokuvatulostettuja kankaita?

Back to basics

Yksinkertaiset totuudet ovat joskus ylivertaisia.

Engineering Strategic Differentiation

MARK Tehoaamu 11.9. speakers Michael Sherain and Mark Ronan are co-founders and partners at Quadric, a strategic positioning, brand and marketing consultancy that helps international companies increase differentiation and drive growth.

Luulosta luopumisen tuska - digitalisaatio myllertää markkinointia

Markkinointipäättäjä tuskailee analytiikan tuottaman tiedon edessä.

Vaihtoehtoisen markkinoinnin periaatteita

MARK Tehoaamussa 10.9. suunnittelija Paola Suhonen puhuu siitä, miten Ivana Helsinki on toteuttanut markkinointiviestinnässään ja brändissään vaihtoehtoisen markkinoinnin periaatteita.

Vastuullinen markkinointi

Syksyn ensimmäisen MARK Tehoaamun 10.9. teemana on vastuullinen markkinointi ja esiintyjänä on Ivana Helsingin suunnittelija, taiteilija ja yrittäjä Paola Suhonen.

Mobiiliaamu inspiroi

Useimmiten mobiilimainonta on itsessään responsiivista, mutta mikä on tilanne seuraavan ja sitä seuraavan klikin kohdalla?

Mitä hyötyä markkinoinnin automaatiosta on?

Tuottaako markkinoinnin automaatio lisää spämmiä yötä päivää vai onko se tie kohti asiallisempaa, oikea-aikaista ja hyödyllistä kommunikaatiota?

Kuluttajat ja markkinointiviestintä

Suomalaiset suhtautuvat kohtalaisen myönteisesti mainontaan, kertoi MARK Forum -tilaisuudessa Postin Leena Kiikkilä.

Emootiot ja sosiaalisuuden muutos

Kaipaatko lisäymmärrystä kuluttajan käyttäytymiseen markkinointiviestin vastaanottajana ja merkitysten muodostajana? MARK Tehoaamussa 22.5. saat vastauksia. Ilmoittaudu mukaan viimeistään keskiviikkona.

Osaamisen ja työn kehittäminen

Tuotannollisista ja taloudellisista syistä.

Millaista tarinaa yrityksesi kertoo?

Tarinan voima kumpuaa monesta tekijästä. Toisin kuin muut trendit, tarina on ikuinen - ihmisen vanhimpia riippuvuuksia.

Emootiot ja sosiaalisuuden muutos

FT Laura Ahonen ja sosiaalipsykologi Sampo Luoto tarjoavat MARK Tehoaamun esityksessään lisäymmärrystä kuluttajan käyttäytymisestä markkinointiviestien vastaanottajana ja merkitysten muodostajana.

Digitaalinen M&M-jäsenetulehti

Jos haluat lukea M&M jäsenetulehtesi digitaalisena, niin nyt se on mahdollista.

M&M-lehti digitaalisena

Sinulla on mahdollisuus vaihtaa jäsenetulehtesi M&M digitaaliseksi.

Osaamisen ja työn kehittäminen - tuotannollisista ja taloudellisista syistä

Osaamisen ja työn kehittäminen on kriittisen tärkeää, jotta Suomi saadaan nousuun. Lue Markkinointi-instituutin toimitusjohtaja Toni Berkowitsin bloggaus aiheesta.

Asiakasarvon ja -kokemuksen maksimointia

Asiakaskokemuksen ja asiakasarvon parantamisen merkitys korostuu tämän päivän markkinoinnissa ainakin kahdesta syystä.

Tarinoiden voima bisneksessä

Vielä ehdit mukaan kuulemaan MARK Forumiin Markkinointi-instituuttiin 16.4. miten vaikuttaa tarinoilla bisneksessä. Esiintyjänä mm. Great Place to Work -voittajayrityksen luotsaaja Mikko Kuitunen.

Tuo tarinankerronta osaksi johtajien, esimiesten ja HR:n työkalupakkia

Kuka teillä johtaa yrityksenne tarinankerrontaa? Ai, ei kukaan? Markkinointi-instituutin kehityspäällikkö Tarja Vikström bloggaa.

Kevään MARK Tehoaamuja

20.3. SEO WORKSHOP ja 22.5. Emootiot ja sosiaalisuuden muutos

Mainonnan sietämätön keveys

Pitääkö mainonnan miellyttää? Markkinointi-instituutin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala bloggaa.

Vastuullisen markkinoinnin iltapäivä

Vastuullisen markkinoinnin trendit haltuun yhden iltapäivän aikana - 18.3.!

Onko sisällöllä väliä?

Kyllä kuulemma on, kasvavassa määrin. Folkin toimitusjohtaja Tommi Laihon kolumni M&M'ssä otti taannoin asiaan kantaa. Tästä on kirjoitettu yhä useammin.

Oletko jo tutustunut Markkinointi-instituutin yritysvalmennuksen palveluihin?

Yritysvalmennus on paljon enemmän kuin henkilöstön osaamisen kehittämistä.

e-commerse Helsinki 2015

Tämän päivän ratkaisut, huomisen trendit ja tulevaisuuden menestystekijät ovat esillä 25.-26.2. Messukeskuksessa.

Onko yrityksissä jälleen kerran painettu torkkukytkintä?

Yritykset myllertävät organisaatioitaan uusiksi. Tietojohtaminen, brändi ja asiakaskeskeisyys ovat iskusanoja tässä ryminässä.

Löydä sinulle sopivat tavat vaikuttaa verkossa ja luo pohja henkilöbrändillesi

MARK:in jäsenenä saat -10 % Markkinointi-instituutin koulutuksista.

Tappuratissi, Kökkö ja Tupsun juureen

Luettuasi otsikon tuliko mieleen mistä puhutaan? Veikkaukseni on että ei.

Kasvava trendi: Työntekijälähettilyys

Miten tuoda oma asiantuntijuus esiin sosiaalisessa mediassa? Kasva verkkomaailman osaajaksi henkilökohtaisen digi-coachin ohjauksessa Markkinointi-instituutissa. MARK:in jäsenenä saat -10 % Markkinointi-instituutin koulutuksista.

Jyviä jaettiin

Kultajyvä-kisa on kiteyttämiskilpailu, jossa taitavin kiteytys herättää tunteita ja saa ajattelemaan. Kultajyvä-ilmoituskilpailun 2014 parhaat palkittiin Tammikuun Täräyksessä.

Kutsu kaverisi mukaan MARK:iin!

Ammatillisen osaamisen ja teknologian tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämisen lisäksi en voi liiaksi alleviivata VERKOTTUMISEN merkitystä.

Asiakaskokemus pelastaa (yritys)maailman

Kun vuoden 2015 markkinoinnin kehityksen ennustussade oli rankimmillaan, jokainen itseänsä kunnioittava organisaatio totesi asiakaskokemuksen johtamisen ja kehittämisen olevan tämän vuoden tärkein juttu.

Joko tutustuit blogiimme?

MARK:in jäsenenä saat -10 % Markkinointi-instituutin koulutuksista.

Sykettä

Markkinointi tuo kysynnän ja tarjonnan yhteen. Jokaisen kauppiaan toive on, että tällaista yhdistymistä tapahtuu koko ajan, ei vain kampanja-ajankohtana.

Eurobest tuli Suomeen

Amsterdamissa asuva Sanoma Digitalin Lasse Kurkijärvi hehkutti tapahtuman ensimmäisessä aamussa, että elämme kaikkein parasta aikakautta.

Olemme sisäistäneet markkinoinnin

Useat yritykset ovat viime vuosina ulkoistaneet markkinointinsa ja viestintänsä alan palveluntarjoajalle.

Miten käytän sosiaalista mediaa tapahtumassa?

Tehoaamussa 12.12. kouluttaja Helena Vallo valaisee sitä, miten sosiaalisen median välineitä voi hyödyntää tapahtumissa. Muutama paikka vielä vapaana.

Valmennettu joukkue

Miten teknologia on muuttanut yritysten yhteydenpitoa asiakkaisiinsa ja sidosryhmiinsä?

Miten käytän sosiaalista mediaa tapahtumissa?

MARK Tehoaamussa 12.12. on tiedossa vinkkejä ja ideoita sosiaalisen median käytöstä tapahtumissa. Kouluttajana Helena Vallo, Faustus Oy.

Aller, menestyjä mediamurroksessa

MARK Viestintäryhmän vierailukohteena 4.11. Aller. Tule kuulemaan miten Aller on selvinnyt mediaa riepotelleesta muutoksesta.

Se hetki, kun mainoksesi muuttuu palveluksi

Markkinoija, tunnistatko hetken, jolloin kohderyhmäsi haluaa ostaa?

Pelastaako 020 kivijalan?

Mikä on O2O? Verkkosivuston brändääminen - miten yrityksen asiakaskonsepti tuodaan verkkosivuille? Aiheesta alustaa MARK Forumissa 28.10. Sales Energyn Antti Tanaka.

Itsensä toteuttavat profetiat, median rooli ja yritysten kvartaalifokus

On tunnettua, että medialla voi olla erikoisia "itsensä toteuttavan profetian" tapaisia vaikutuksia.

Tehokkuutta ja tyytyväisiä asiakkaita

Suorassa on voimaa. Sillä osut, kuulut ja aktivoit.

Pelastaako O2O kivijalan?

Verkkosivuston brändääminen - miten yrityksen asiakaskonsepti tuodaan verkkosivuille? Mikä on O2O? Aiheesta alustaa MARK Forumissa 28.10. Sales Energyn Antti Tanaka.

Vierailukohteena Aller

MARK Viestintäryhmän vierailukohteena 4.11. Aller. Tule kuulemaan miten Aller on selvinnyt mediaa riepotelleesta muutoksesta. Samassa yhteydessä pidetään Viestintäryhmän vuosikokous.

Eurobest

Maailman suurin eurooppalainen luovuuden festivaali Helsingissä 1.-3.12.

Kumpi on kalliimpaa: palvelu vai huono palvelu?

Asiakkaat ovat digiajan kuninkaita, jotka äänestävät ripeästi jaloillaan - tai käsillään sosiaalisessa mediassa - jos eivät saa odottamaansa palvelua. Tutkimusten mukaan lähes 80% kuluttajista on jättänyt ostamatta tuotteita huonon asiakaspalvelun takia.

OOH, ISO kirosana ja sosiaalinen elämä analogisessa muodossa

Innovatiivinen suunnittelu avaa mahdollisuuksia uuteen. Ehkäpä meillä on tulevaisuudessa uusia mediaryhmiä, tutkijoita ja suunnittelijoita, jotka pohtivat esimerkiksi kuluttajien kohtaamista vapaa-ajalla yli mediarajojen.

Kenen mainonta jää kuluttajan mieleen?

Voisi olettaa, että televisiosta tulisivat kaikkein muistetuimmat mainokset ja että vahvat tuotemerkit nousevat mainonnan muistamisessa asteikon kärkeen. Miten suoramarkkinointi pärjää verrattuna muuhun mediaan tänä digitaalisuuden aikana?

Empack 2014

Suomen laajin pakkausalan ammattitapahtuma marraskuussa Messukeskuksessa.

StratMark Idea

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan 23.9. pidettävään aamupäiväseminaariin, jossa saat uusimman tiedon hinnoittelusta akateemisilta tutkijoilta ja kovan luokan yritysjohtajilta.

StratMark Idea 2014

Strategisen markkinoinnin johtaminen vaatii terävää visiota ja samalla hyvää pelisilmää ympäristössä, jossa muutokset ovat suurempia kuin koskaan.

Myönteisellä asenteella ja ajattelun johtamisella menestykseen

Miksi omaa ajatteluaan kannattaa johtaa ja miksi myönteinen asenne on merkityksellistä? Esiintyjänä on Eeva Jaakonmäki, Coach E

Tervetuloa mukaan soveltamaan dynaamista hinnoittelua

Kuinka suuressa osassa markkinointiviestintää sanoman kärki onkaan hinta! Ja yleensä siis mahdollisimman alhainen sellainen.

Hinta strategisen markkinoinnin kulmakivenä

StratMark Idea -seminaarissa tarkastellaan hintaa strategisen markkinoinnin kulmakivenä. Seminaarin sisältö koostuu akateemisesta tutkimustiedosta Suomessa ja maailmalla sekä käytännön esimerkeistä. Tilaisuus järjestetään yhtenä osana Markkinointiviestinnän Viikkoa.

Oivalla omat keinosi ja kehity ajattelusi johtajana

Suosittu aamuteema "Myönteisellä asenteella ja ajattelun johtamisella menestykseen" järjestetään myös lokakuussa.

Miten hyödyntää vastuullisuutta omassa markkinoinnissa ja brändäyksessä?

MARK Aamuteemassa esiintyjinä ovat Ethican Paula Fontell ja Anne Raudaskoski.

ICT2014-innovaatioturnaus

ICT2014-innovaatioturnaus on avoin innovaatiokilpailu kaikille ICT-teknologian käyttäjille ja kehittäjille.

Aika, jolloin mikä tahansa verkkokauppa kasvoi, on ohi.

Verkkokauppiaalta vaaditaan monenlaista lisäarvoa, jotta verkkokauppa voi menestyä.

Kauppa muuttuu. Muuttuuko markkinointi?

Kun yrityksessä pohditaan koko liiketoimintalogiikan uudelleenrakentamista, on markkinoinnin syytä olla kaikessa mukana elimellisenä osana arvoketjua.

Myönteisellä asenteella ja ajattelun johtamisella menestykseen

Aamuteemassa esiintyjänä on Eeva Jaakonmäki, Coach E.

Markkinoijan viisi deittivinkkiä

Olen 30-vuotias sinkku, jolla ei ole auto- tai asuntolainaa ja jolla on itsevaltiaan oikeus päättää ajastaan ja rahoistaan. Miksei hakijoita ole ovella jonoksi asti?

Printti ei suinkaan kuole, mutta kokee muodonmuutoksen

Graafisen alan ajureita ovat markkinoinnin automaatio, big data ja ostojen keskittäminen sekä kokonaisuuksien hallinta. Näin todettiin MARK Printtiryhmän järjestämässä Printin paluu, episodi 3 seminaarissa.

Sisältömarkkinoinnin tekijöille ymmärrystä ja faktatietoa tutkimuksesta

"Sisältö itsessään ei ole autuaaksi tekevä asia - sisällön pitää olla sellaista, että se tuottaa lisäarvoa kohderyhmälle ja tukee samalla yrityksen bisnestä", toteaa Ilona Hiila, Vapa Mediasta.

Luksustuote nimeltä paperi

Printtihän on kuollut, tai niin old school - ainakin markkinoijien mielestä. Kukapa hehkuttaisi perinteisin menetelmin tehtyä suoramarkkinointia. Printtivolyymit ovat laskussa sekä lehti- että kirjepuolella. Perusasioita ja vanhoja hyviä kikkoja ei kuitenkaan vielä kannata heittää romukoppaan. Printtimediaan panostetaan euroissa edelleen kaikkein eniten.

Ammuitko viestisi avaruuteen?

Saisiko olla lomamatka? Ai ei? Saisiko olla metsästysvarusteita? Ai ei? No ajattelitko tehdä rahastosijoituksia? Entä uusi keittiö edes? Kaikille ei kannata tarjota kaikkea. Se on resurssien väärinkäyttöä.

Näin mokaat asiakkuusohjelman

Valtaosalla yrityksistä on jonkinlainen asiakkuusohjelma, jolla tukea liiketoiminnan kasvua. Valitettavan usein isotkin organisaatiot kompastelevat yksityiskohdissa, jotka helposti pilaavat koko asiakkuusohjelman. Katso Itellan markkinointipalvelujen Kati Nevalaisen blogista yleisimmät sudenkuopat ja onnistu asiakassuhteissa.

Video jyrää

Videoiden hyödyntäminen osana asiakkuusmarkkinointia kasvaa vahvasti, totesi Viestintätoimisto Myyn toimitusjohtaja Jukka Peltonen ASA-aamussa.

Tunne asiakas meiliosoitteen takana

Kun lähestyt asiakastasi meilillä, ole varma, että tiedät ketä lähestyt.

Ymmärrä asiakasta ennen kuin automatisoit

Ostin puolitoista vuotta sitten puseron ruotsalaisesta verkkokaupasta. Ruotsalaisten kerrotaan olevan hyviä markkinoinnissa, joten ammatillisesta mielenkiinnosta annoin luvan lähettää itselleni uutiskirjeitä. Siitä päivästä lähtien olen saanut joka päivä ”uutiskirjeen” joulunpyhiä ja juhannusta lukuun ottamatta. Uutisia ei juurikaan ole ollut tarjolla, mutta tarinan kaari on ollut mielenkiintoinen. Jokaisen markkinointipäättäjän työlistalla on asiakasdatan parempi hyödyntäminen, markkinoinnin kohdentaminen, markkinoinnin automatisointi ja suosittelun hyödyntäminen. Minun tarinassani mikään näistä ei onnistunut.

Ajankohtaista asiaa markkinoinnista

MARK:in järjestämässä Markkinoinnin Ajankohtaisseminaarissa viime torstaina 25.4. keskeisinä teemoina olivat asiakkuudet, asiakkaiden valta ja oikea asenne markkinoinnin tekemisessä.

Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2014

Suomalaiset yritykset ovat sisältömarkkinoinnin suunnitelmallisessa hyödyntämisessä jäljessä muita maita niin määrällisesti kuin laadullisesti.

Muutu tai unohdu

Työelämä muuttuu ja meidän on seurattava perässä tai karrikoiden jäätävä kotiin ihmettelemään, miten saamme valot päälle tai soitettua puhelimella.

Menestyvien johtoryhmien ja hallitusten piirteitä

Menestyvän ja tulevaisuuteen katsovan johtoryhmän on täytettävä monta edellytystä.

Maailma robotisoituu - robotisoituuko markkinointi?

Robotisaatio etenee nopeammin kuin osaamme ennakoida. Robotiikka on isoakin isompi bisnes ja kaikkiin elämän ja yhteiskunnan alueisiin vaikuttava teknologia. Siksi on syytä puhua ilmiöstä: robotisaatiosta.

Markkinoinnin uusi tarkoitus on auttaminen

Kun ostamisesta on tullut itsepalvelua, voit voittaa asiakkaidesi sydämet lumoamalla heidät sisältömarkkinoinnilla. Aihetta tarkemmin käsittelee huhtikuun ADA-aamussa Jarkko Kurvinen.

Markkinoinnin uusi tarkoitus on auttaminen

Kun ostamisesta on tullut itsepalvelua, voit voittaa asiakkaidesi sydämet lumoamalla heidät sisältömarkkinoinnilla. Aihetta tarkemmin käsittelee huhtikuun ADA-aamussa Jarkko Kurvinen.

Sekoita uutta vanhaan

Yritykset hakevat digimarkkinoinnin kautta entistä strategisempia hyötyjä esimerkiksi brändin rakentamiseen ja asiakasdialogiin sosiaalisessa mediassa, totesi DiViA:n Mika Raulas MARK Tehoaamussa.

Ohjelmaa muutoksen keskeltä

Useimpien yritysten liiketoimintaympäristö on muuttunut radikaalisti. En keksi, minkä yrityksen ei olisi. Eikä vähiten markkinoinnin näkökulmasta.

Asiakaspalvelusta vain palvelu puuttuu

Harva meistä miettii, mitä sana "palvelu" tulisi tarkoittaa yhdistettynä asiakkaaseen. Mielikuva käsitteestä on ihan toinen kuin sanan alkuperäinen tarkoitus.

Markkinatutkimus digi-putkessa

Markkinatutkimus on toimialana samanlaisessa pyörityksessä kuin moni muukin markkinoinnin palvelu. Ykkösdraiveri on - yllätys, yllätys - digitalisoituminen.

MARK Tehoaamuista virtaa päivään!

Maaliskuun tehoaamujen aiheet ovat 20.3. Markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika/Mika Raulas sekä 27.3. Asiakas strategiaan ja strategia toiminnaksi asiakkaalle/Pia Rautakorpi.

Markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika

Tule kuulemaan ja keskustelemaan, millaista markkinoinnin rappia nyt kannattaa harrastaa. MARK Tehoaamussa on esiintyjänä asiakkuus- ja digimarkkinoinnin ammattilainen, DiViA:n perustaja ja puheenjohtaja Mika Raulas.

Kolme asiaa, jotka puuttuvat useimmista markkinointisuunnitelmista

Brändistrategisti Justin Foster kirjoittaa kolmesta elementistä, jotka puuttuvat useimmista markkinointisuunnitelmista.

Blogimarkkinointi

MARK Tehoaamussa Netprofile Finland Oy:n Christina Forsgård ja Innastus Oy:n Inna-Pirjetta Lahti johdattavat osallistujat blogimarkkinoinnin saloihin.

Tehoaamut maaliskuussa

Aiheina blogimarkkinointi, markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika ja asiakas strategiaan ja strategia toiminnaksi asiakkaalle.

Pari ajatusta Media Mäessä -seminaarista - lyhyesti

Sosiaalisuus on CRM:n tulevaisuus, totesi Belinda Gerdt Microsoftilta Media Mäessä -tapahtumassa Tahkolla.

Kylmä kalkkuna elää ja voi hyvin!

Vuosien varrella olen useampaan kertaan mitellyt mainosmiesten kanssa myynnin ja markkinoinnin veljeydestä. Hyvä tuote myy kuulemma itse itsensä ja myynti on korkeintaan välttämätön paha.

Maaliskuun MARK Tehoaamut

Blogimarkkinointi, markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika sekä asiakas strategiaan ja strategia näkyväksi toiminnaksi asiakkaalle ovat teemoina maaliskuun Tehoaamuissa. Esiintyjinä ovat Inna-Pirjetta Lahti/Innastus Oy, Mika Raulas/DiViA ja Pia Rautakorpi.

Onko teknologiasta mihinkään asiakaskuuntelussa?

Sosiaalinen kuuntelu, asiakaskuuntelu, sentimenttianalyysi... Asiakkuusmarkkinoinnin uusimmat työvälineet herättävät paitsi suuria odotuksia ja tunteita myös isoja kysymysmerkkejä. Mihin näitä tarvitaan?

Kirjapainot kuntoon - kehittämispäivä

Kirjapainoalalla vanha teknologia ja menetelmät ovat käymässä tarpeettomiksi. Alalla kaivataan uusia toimintatapoja ja ansaintamalleja. On tunnistettava asiakkaan tarve ja tarjottava häntä kiinnostavia ratkaisuja.

Markkinoinnin murros pakottaa asiakaskeskeisyyteen

Potentiaalinen asiakkaasi on käynyt jo 2/3 ostoprosessista läpi ennen yhteydenottoaan. Hän on ahminut tietoa: sisältöä, suosituksia ja vertailuja verkosta – sinulta ja kilpailijoiltasi.

Sosiaalinen kuluttaja haastaa perinteisen myynnin

Uusi MARK-kumppani, Microsoft astuu estradille. Tässä ajankohtaista asiaa, kirjoittajana Belinda Gerdt, joka myös esiintyy 7.2.2014 Media Mäessä -seminaarissa Tahkolla.

Rakenna näkymättömien myyntimiesten armeija

Kun ostamisesta on tullut itsepalvelua, voit voittaa asiakkaidesi sydämet lumoamalla heidät hyödyllisellä ja avustavalla sisällöllä. Sisältömarkkinolniti kehrää kauppaa ympärivuotisesti säästä riippumatta.

WOW-efektin jäljillä

Brändillä on yhä suurempi merkitys ostopäätöksessä. Teknologia muuttuu. Ihmiset eivät.

Valta menee sohvalle

Teknologia integroituu arkeen, kodit täyttyvät laitteista ja valta menee sohvalle, kertoi Ville Tolvanen ADA-aamussa.

Googlen terveisiä Suhde-seminaarissa

Tiesitkö, että 19 % kaikista verkko-ostoksista tapahtuu illalla klo 20 jälkeen. Näin kertoi Google Finlandin Tommi Pelkonen.

Viking Gracen lanseeraus oli menestys niin brändillisesti kuin liiketaloudellisesti

Viking Gracen lanseeraus oli aiheena lokakuun ASA-aamussa, jossa Kati Litmanen ja Johanna Molin kertoivat Viking Grace projektin kulkua.

Terminologian tuulet

Digimarkkinoinnin aikakautena kuka puhuu enää uusmediasta?

Myyntipsykologia - Näin meille myydään

Myynnin johtamisen professori Petri Parvisen uusin kirja "Myyntipsykologia - Näin meille myydään" ei ole perinteinen "näin myyt enemmän" vinkkikokoelma.

Markkinoijan taloussyksyn tuomia ajatuksia

MARK Tehoaamussa viime torstaina esiintyi EK:n ekonomisti Leena Mörttinen. Hän avasi näkymiä taloustilanteeseen, joka on tällä hetkellä hankala, vaikkakin valoa on näkyvissä.

Huonot tavoitteet pilaavat markkinointisi

Unohda verkon fyysisen maailman vastakkainasettelu sekä keskity palvelemaan asiakastasi. Vaihda brändisi ääni lampaan määkinästä rohkeammaksi ja aja kaikki yhteisen tavoitteen taakse - lisäämään asiakaskohtaamisia niin verkossa kuin kasvokkain.