Tulokset hakusanalla 'Asiakaskokemus'

Navigoi onnistuneesti digitaalisen myrskyn läpi

Jopa 63% CRM projekteista epäonnistuu. Luvut muistakin IT-hankkeista ovat samaa luokkaa. Mutta mistä tämä johtuu? Eikö moderni huipputeknologia jo ole sillä tasolla, että onnistumisen pitäisi olla helppoa.

Simppeliä etsimässä

Aloitin työn ohella aikuisopiskelijana, radikaali alan vaihto kansainvälisen markkinoinnin parista puutarha-alalle, vain löytääkseni muutaman toimivan jutun markkinoinnista.

Onko markkinointi osa ongelmaa vai ratkaisu?

Markkinointia ja erityisesti mainontaa pidetään kansan syvien rivien parissa usein kaiken pahan alkuna ja juurena. Tämä ajatusmalli on tietenkin hyvin kaukana aidosti markkinoinnin ytimessä olevasta asiakkaan ja hänen tarpeidensa ymmärtämisestä ja lisäarvon tuottamisesta.

Myynti myy ja asiakas ostaa

Asiakaskokemus on noussut viime aikoina yhä useampiin keskusteluihin. Hyvä niin, mutta silti tuntuu, että puheen ja tekemisen välillä on kuilua. Asiakkaan ostokäyttäytyminen on muuttunut, mutta onko myynnin tai organisaation toiminta muuttunut samassa suhteessa?

Asiakaskokemuksen rakentaminen chatboteilla

Asiakaskäyttäytymisen muutos on ollut huikaisevaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Asiointi on siirtynyt vahvasti kohti mobiililaitteita ja sosiaalista mediaa, jossa välitön tiedon saanti on entistä tärkeämpää asiakaskohtaamisen onnistumisen kannalta.

Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Miten digitalisaatio ja uudet teknologiat vaikuttavat - ja tulevat vaikuttamaan - markkinoinnin ammattilaisten arkeen. Päätin suosiolla jättää lohkoketjuteknologian, VR:n ja AR:n, kyborgit, AI:n sun muut niitä paremmin tunteville ja lähteä liikkeelle datan ja luovuuden yhdistämisestä.

Ensimmäisen GDPR Gepardi-klubin tunnelmia

MARKin ja Suomen Asiakastiedon Gepardi-klubi starttasi tammikuussa. Klubin tarkoitus on napata GDPR:ää niskasta kiinni ja tehdä hieman turhaan pelotellusta asiasta positiivinen ja liiketoimintaa edistävä toimintamalli.

Tavoitteletko parempaa asiakaskokemusta?

Yritysvalmennus luo arkeen tekemistä, joka vie kohti liiketoiminnan tavoitteita. Valmennus saa ihmiset omaksumaan tuottavampia käytäntöjä, oivaltamaan ja uudistumaan – näin syntyy tuloksia aikaansaava organisaatio!

Anna meille meidän jokapäiväinen motivaatiomme

– Onko pakko? Näin parahti tiimini kun ilmoitin, että alamme mitata markkinoinnin tuloksia. Taas yksi työ lisää, huokasi tiimiläinen mielessään. Ensi alkuun väkeni karsasti mittaamista, mutta pian jo kaipasi sitä. Tästä on jo useita vuosia. Väitän, että jos nyt lopettaisimme tämän silloin turhaksi koetun työn, tiimini sanoisi taas kuorossa: Onko pakko! Mikä meitä sitten motivoi?

Kaikki mitä yrityksessä tapahtuu on markkinointia

"Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä pienissäkin asioissa ja etenkin kaikessa siinä, mikä asiakkaille yrityksestä välittyy. Se ei ole se pelkkä tuote, vaan kaikki sen ympäriltä ja miten se on asiakkaalle saatettu. Millaisia fiiliksiä yritys, sen edustajat ja tuote asiakkaissa herättää, se on se juttu", toteaa Bo LKV:n markkinointijohtaja Anssi Kiviranta.

Asiakaspalvelu ei ole asia jota toteutetaan, vaan asenne, joka omaksutaan

Työmme Markkinointi-instituutissa on eräänlaista osaamisen ja vahvuuksien esiin kaivamista. Se on ihan tolkuttoman kivaa. Toivomme, että työn tekemisen ilo ja into välittyy opiskelijoillemme asti. Haluamme heidän menestyvän. Haluamme, että he toteavat: jee, tää kannatti, olipa siistiä, tuun uudestaan.

Markkinoinnin asiakaslähtöisyys ratkaisee digitaalisella ajalla

Haluatko parantaa markkinointisi osumatarkkuutta? MARK Aamuteemassa 22.11. kuulet parhaat vinkit siihen, miten valloitat asiakkaasi sydämen Suomessa ja kansainvälisesti. Esiintyjinä ovat tietokirjailijat Kati Keronen ja Katri Tanni, jotka ovat julkaiseet syyskuussa kirjan "Sisältöstrategia - asiakaslähtöisyydestä tulosta".

Kehitetäänkö teillä asiakaskokemusta vai liiketoimintaa?

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yksi organisaatioiden vaikeimmin toteutettavista muutoksista. Erityisesti jos toimitaan palvelubisneksessä. Yksi riskeistä on kohoavat kustannukset.

Myynti, markkinointi ja asiakaskokemus

Onko myynnin ja markkinoinnin yhteistyö utopiaa? Vai onko se keino kasvattaa liikevaihtoa ja palvella asiakasta paremmin? Saadaanko personoidusta asiakaskokemuksesta lisää liikevaihtoa? Kannattaako se vai onko se ajan ja rahan hukkaa? Näistä aiheista enemmän aamuteemassa 11.10. Esiintyjänä Marika Kohonen, APSIS. Muutama vapaa paikka vielä jäljellä.

Myynti. Markkinointi. Asiakaskokemus.

Onko myynnin ja markkinoinnin yhteistyö utopiaa? Vai onko se keino kasvattaa liikevaihtoa ja palvella asiakasta paremmin? Saadaanko personoidusta asiakaskokemuksesta lisää liikevaihtoa? Kannattaako se vai onko se ajan ja rahan hukkaa? Näistä aiheista enemmän aamuteemassa 11.10. Esiintyjänä Marika Kohonen, APSIS.

Päivittäistavarakauppaan syntymässä uusi markkinoinnin palvelumuoto

Brändit ja kauppiaat hakevat laadukkaampaa asiakaskokemusta ja myynnin kasvua digitaalisesta myymälämediasta. Aamuteemassa 26.9. Kuulas Helsingin toteuttaman digitaalisen myymälämarkkinoinnin tuoreen kuluttajatutkimuksen tuloksista kertoo Anna Bäckström. Saat myös tietoa vähittäiskaupan lähitulevaisuuden uusista markkinointi- ja palvelumuodoista, joista kertoo Smartcartin Ahti Leväaho.

Päivittäistavarakauppaan syntymässä uusi markkinoinnin palvelumuoto

Brändit ja kauppiaat hakevat laadukkaampaa asiakaskokemusta ja myynnin kasvua digitaalisesta myymälämediasta. Tule kuulemaan MARK Aamuteemaan 26.9. Kuulas Helsingin toteuttaman digitaalisen myymälämarkkinoinnin kuluttajatutkimuksen tuloksia. Esiintyjinä ovat Kuulaan Anna Bäckström ja Smartcartin Ahti Leväaho.

Asiakas on paljon muutakin kuin dataa

Elämme digihekuman huipulla. Jokainen meistä törmää jatkuvasti otsikoihin, jotka kertovat, miten digitalisaatio on taas mullistamassa jonkin toimialan ja kuinka nyt on viimeinen hetki tarttua automaation mahdollisuuksiin.

Nosta henkilöstön katse horisontin taakse

Miksei henkilöstölle riitä vain se tieto ja ymmärrys, jota jokainen tarvitsee tehdäkseen oman työnsä? Miksi jokaisen olisi hyvä ymmärtää koko organisaation toimintaa? Liisa Lyyra kertoo menestystarinoita organisaatioista, joissa henkilöstö on oivaltanut oman roolinsa osana liiketoimintaa.

Matka digitaaliseen asiakaskokemukseen ja e-Estoniaan

MARK Viestintäryhmä järjesti viime viikolla tutustumismatkan Tallinnaan e-Estonia Showroomiin. Matkan aikana kuultiin Viking Linen uutuuksista sekä digitaalisesta asiakaskokemuksesta.

Puhetta kasvun draivereista

Markkinoinnin ajankohtaisseminaarissa 5.5. Finlandia-talolla käsiteltiin markkinointia kasvun draiverina. Sitähän se tietenkin on. Tässä irtonaisia otteita ohjelmasisällöstä – tajunnanvirtana.

Kasvun draiverit

Nyt on viimeiset hetket käsillä ilmoittautua kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaariin Finlandia-talolle 5.5. Markkinointi on kasvun draiveri - niin digitaalisessa kuin reaalimaailmassa. Seminaarin ohjelmassa avataan näkymiä aiheeseen Englannista ja Hollannista käsin ja kuullaan tuoreita kotimaisia esimerkkejä brändin rakentamisesta ja asiakaskokemuksesta.

Henkilöstö puhaltaa brändin eloon

Olemme Suomessa vielä keltanokkia brändinrakentamisessa. Brändejä meillä toki on, vahvojakin sellaisia, mutta suurin osa suomalaisista brändeistä on syntynyt ajan myötä vakiintumalla. Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä ja vaatii rohkeutta. Vasta-alkajalla on se vaara, että intoa on liikaa ja humallutaan nopeista irtoideoista. Kuten muussakin harjoittelussa, työ on aloitettava perusteista. On tunnistettava heikkoudet ja laitettava tavoite riittävän kauas.

Kun koti kohtaa asukkaan - kolme casea asiakkaan kokemuksen parantamisesta

SATO Oyj:n uunituore missio on kunnianhimoinen: "Mullistamme asumisen - se on enemmän kuin seinät". Miten Asiakas ensin -strategia näkyy käytännössä liiketoiminnassa, markkinoinnissa ja viestinnässä? SATOn markkinointi- ja viestintäjohtaja Miia Eloranta esiintyy 4.4. MARK Asiakkuusmarkkinointiryhmän aamussa.

Kasvun draiverit

Markkinoinnin ajankohtaisseminaari pureutuu kasvun tekemiseen. Ohjelmassa avataan näkymiä aiheeseen myös Englannista ja Hollannista käsin. Haasteet ovat yhteisiä, mutta voimmeko oppia jotain ajattelusta näissä maissa?

Markkinointi on kasvun draiveri

Kevään markkinoinnin ajankohtaisseminaari 5.5. pureutuu kasvun tekemiseen. Asiakasymmärrystä ja yrittäjähenkeä tarvitaan jokaisessa organisaatiossa. Näkymiä aiheeseen myös Englannista ja Hollannista käsin. Haasteet ovat yhteisiä, mutta voimmeko oppia jotain ajattelusta näissä maissa?

Vielä ehdit mukaan Asiakkuusmarkkinontiryhmän aamuun 14.2.

Mitkä konseptisuunnittelun ilmiöt saavat suunnittelijan mielenkiinnon heräämään? Mitä mahdollisuuksia ne avaavat tulevaisuuden myymälä- ja palvelutilan suunnittelulle? Esiintyjänä Anna Huuskonen, Pentagon Design.

Tilasuunnittelun mahdollisuudet asiakaskokemuksen rakentajana 14.2.

MARK Asiakkuusmarkkinointiryhmän aamussa tarkastellaan konseptisuunnittelun ilmiöitä. Mitä mahdollisuuksia ne avaavat myymälä- ja palvelutilan suunnittelulle? Esiintyjänä Anna Huuskonen Pentagon Designista.

MARK Asiakkuusryhmän aamu: Tilasuunnittelun mahdollisuudet asiakaskokemuksen rakentajana

MARK Asiakkuusmarkkinointiryhmän aamussa 14.2. tarkastellaan konseptisuunnittelun ilmiöitä. Mitä mahdollisuuksia ne avaavat myymälä- ja palvelutilan suunnittelulle? Esiintyjänä Anna Huuskonen Pentagon Designista.

Tilasuunnittelun mahdollisuudet asiakaskokemuksen rakentajana 14.2.

MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa kuullaan, mitkä konseptisuunnittelun ilmiöt saavat suunnittelijan mielenkiinnon heräämään. Puheenvuorossa kuullaan myös esimerkkien kautta tilasuunnittelun tuomia mahdollisuuksia asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Penni paremmasta asiakasajattelusta!

Kolme maailmanluokan esimerkkiä miten sillä tehdään miljoonia. ***Haluatko tietää, miten rakennetaan ylivertaisia asiakaskohtaamisia? Shaun Smith vetää CX Masterclass-koulutuksen 24.1. Helsingissä.

Tilasuunnittelun mahdollisuudet asiakaskokemuksen rakentajana

MARK Asiakkuusmarkkinointiryhmän aamussa 14.2. tarkastellaan konseptisuunnittelun ilmiöitä. Mitä mahdollisuuksia ne avaavat myymälä- ja palvelutilan suunnittelulle? Esiintyjänä Anna Huuskonen Pentagon Designista.

CX Masterclass by Shaun Smith 24.1.

Minkä arvoinen yksi hyvä asiakas on yrityksellenne? Entä 10 uutta? Tarjolla valmennuspäivä 24.1., johon osallistuttuasi sinulla on takuuvarmasti ainakin yksi uusi menestysajatus, joka auttaa kehittämään asiakkuuksia ja myyntiä.

Oppeja Singaporesta

Singaporen valtio on äärimmäisen hyvin konseptoitu. Kaikki kehitys tähtää tuottavuuden kasvattamiseen. Singaporella itsellään ei ole juuri luonnonvaroja. Kaikki toiminta perustuu omaan osaamiseen.

Kipinää markkinointiin nyt

Kipinää markkinointiin -seminaarisarja jatkuu 25.11. Esiintyjinä mm. Frankly Partnersin Roope Ruotsalainen ja Anna-Riikka Hovi, jotka kertovat miten asiakasnäkemys tarjoaa työkalut asiakaslähtöiseen markkinointiin.

Suhde seminaari - Kaiken takana on asiakas

Miten digitaalisuus vaikuttaa asiakkuussuhteeseen, mitä on asiakasnäkemyksellinen brändin johtaminen ja mikä on asiakaskokemuksen merkitys niin digitaalisessa kuin elävässä elämässä, olivat aiheita, joihin pureuduttiin MARK.in Asiakkuusmarkkinoinnin seminaarissa.

Määritellään markkinatutkimus uudestaan

Markkinatutkimus on perinteisesti ollut tiedon tuottamista päätöksentekijän tueksi pääasiassa haastattelemalla ihmisiä. Nyt on aika tehdä tuo määrittely uudestaan – markkinatutkimuksen tulee olla tiedon tarjoamista päätöksentekijän tueksi kaikkia tietolähteitä hyväksikäyttäen.

Kuka vastaa siitä, miten Suomella menee?

Kilpailukykypuhe kajahtelee juuri nyt kiivaana suomalaisen työelämän kallioseinistä. Etsinnässä on kompassi, jonka suuntimaa noudattamalla Suomen karavaani löytäisi louhikoiden keskeltä kirkasvetisen lähteen. Kuka oikeastaan on vastuussa siitä, miten suomalaisella liike-elämällä menee?

Lego(R) Serious Play(R) Customer Experience Workshop

Etsitkö keinoja nopeuttaa asiakasajattelua ja kehittää asiakaskohtaamisia? Haluatko tehdä osuvampaa markkinointia?

Nyhtömarkkinointia

Markkinointiammattilaisten arkea on saada työskennellä markkinointimestareiden keskuudessa. Harva se päivä jollakin on loistava idea toteutettavana mitä pikimmin erilaisina toimenpiteinä. Aina idean äiti tai isä ei ole jaksanut miettiä ideaansa kovin pitkälle, koska pitäähän markkinoinnillekin jättää jotain tekemistä.

Siksi markkinointia Tampereella

Ole nopea, niin vielä ehdit mukaan MARK Tampereen ja Tampereen Kauppakamarin SuperAamuun 15.6. Esiintyjinä ovat markkinoinnin kummitäti Anne Korkiakoski sekä Lasse Nordlund ja Katja Bäckström Elisalta.

MARK Tampere: Yksi aamiainen, kaksi kivenkovaa puheenvuoroa

Yksi aamiainen, kaksi kivenkovaa puheenvuoroa Tampereella 15.6. Esiintyjinä ovat Anne Korkiakoski sekä Lasse Nordlund ja Katja Bäckström Elisalta.

Markkinoinnin kuumia perunoita Euroopassa

Euroopassa bruttokansantuotteen kasvu on hyvin alhaista, toki vaihdellen maittain. Suomessa mennään alle 1 %:ssa, kun Ruotsissa tehdään yli 4 %:n kasvua. Markkinointiin kohdistuvat odotukset ja haasteet ovat eri maissa kuitenkin enemmän tai vähemmän samankaltaisia.

MARK Tampere: Asiakaskokemuksen johtaminen

Yksi aamiainen, kaksi kivenkovaa puheenvuoroa Tampereella 15.6. Esiintyjinä ovat Anne Korkiakoski sekä Lasse Nordlund ja Katja Bäckström Elisalta.

Energinen ja idearikas saa paikan markkinoinnissa?

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala bloggaa markkinoijan osaamisesta.

Digigraafikkoa etsitään

Pro-Source Oy etsii kokenutta digigraafikkoa Markkinointi-instituutille uusien vuorovaikutteisten oppimissisältöjen rakentamiseen.

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yrityksen yhteinen tahtotila

Erinomainen asiakaskokemus voi olla kilpailuetu. Mutta miten varmistetaan, että asiakaskokemuksesta syntyy kilpailuetu? Kenen vastuulla asiakaskokemus on? Miten kehittää asiakaskokemusta? Näitä päivänpolttavia kysymyksiä Futurelabin Kari Korkiakoski asetteli näkyville MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa.

Markkinointijohtajan paluu

Valloillaan on ajatus, että markkinointi olisi pelkkä myynnin tukifunktio. Sitä pidetään samanlaisena operatiivisena funktiona kuin kirjanpitoakin. Kirjanpito on kyllä siinä mielessä hyvä verrokki, koska Suomen viennistä saama keskimääräinen kilohinta on alle kaksi euroa kilolta. Palveluvienti mukaan lukien.

Asiakaskokemuksen kehittäminen haastaa datasi

Puheissa ja teoissa digitaalinen ja analoginen maailma yhdistyvät yhdeksi, kaikki kanavat kattavaksi kokonaisuudeksi. Siinä maailmassa asiakaskokemus on merkityksellinen ja yhtenäinen kanavasta riippumatta. Miten valjastaa data asiakaskokemuksen kehittämisen tarpeisiin? Kati Nevalainen antaa kolme vinkkiä.

Ylivoimainen asiakaskokemus

Vielä ehdit mukaan Asiakkuusmarkkinointiryhmän aamuun 12.4. Futurelaboratory Oy:n Kari Korkiakosken mukaan asiakaskokemus rakentaa parhaimmillaan pysyvää kilpailuetua. Mutta miten varmistetaan, että syntyy muutos eikä mantra. Pitäisikö markkinointia jotenkin muuttaa?

Ylivoimainen asiakaskokemus

Asiakaskokemus rakentaa parhaimmillaan pysyvää kilpailuetua. Miten varmistetaan, että syntyy muutos eikä mantra? Pitäisikö markkinointia jotenkin muuttaa? MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa 12.4. esiintyjänä toimitusjohtaja Kari Korkiakoski Futurelaboratory Oy.

Ylivoimainen asiakaskokemus

Asiakaskokemus rakentaa parhaimmillaan pysyvää kilpailuetua. Miten varmistetaan, että syntyy muutos eikä mantra? MARK Asiakkuusmarkkinoinnin aamussa 12.4. esiintyjänä toimitusjohtaja Kari Korkiakoski Futurelaboratory Oy.

Henkilöstö brändää tilitoimiston

Markkinoinnillisessa asiakaspalvelukoulutuksessa etsitään ratkaisuja oman yritystoiminnan kehittämiseen.

Kuluttajalla on valta – kuluttaja valitsee polkunsa

Digitaalisella aikakaudella yhtenäinen asiakaskokemus ja ostokanavien yhteispeli ratkaisevat –asiakaskokemuksen ei tarvitse olla samanlainen joka kanavassa, mutta sen pitää olla yhtä hyvä, sanoo Sales Energyn seniorikonsultti Kai Rustholkarhu.

Customer journey - miten asiakas otetaan suunnittelutyöhön mukaan?

MARK kumppani Sales Energyn aamussa 11.2. otetaan selvää siitä, miten asiakaspolku rakennetaan ja miten asiakas otetaan suunnittelutyöhön mukaan. Muutama paikka vapaana.

Customer journey - kuinka rakennan käytännönläheisen mallin?

MARK kumppani Sales Energy järjestää aamun markkilaisille 11.2., jossa otetaan selviää siitä, miten asiakaspolku rakennetaan ja miten asiakas otetaan suunnittelutyöhön mukaan.

Customer journey. Kuinka rakennan käytännönläheisen mallin?

MARK kumppani Sales Energy järjestää aamun markkilaisille 11.2., jossa otetaan selviää siitä, miten asiakaspolku rakennetaan ja miten asiakas otetaan suunnittelutyöhön mukaan.

Muotoilu uudistaa johtamisen ja asiakaskokemuksen

Muotoilusta puhutaan nyt, sillä asiakaskokemus syntyy ensisijaisesti digitaalisessa ympäristössä, joka muuttuu jatkuvasti yhä moniulotteisemmaksi ja monimutkaisemmaksi. Ihmiset eivät ole luonnostaan hyviä käsittelemään monimutkaisia asioita, ja he tarvitsevat tähän apua.

Datan ja luovuuden liitto on solmittu

Datan avulla varmistamme parhaan brändi- eli asiakaskokemuksen, totesivat MARK Aamuteemassa Eka Ruola, hasan & partners ja Anna-Riikka Hovi, Frankly Partners.

Asiakaskokemuksen johtamisesta

Suhde2015 -seminaarissa todettiin, että asiakkaat keskiössä ja asiakasymmärryksen aito huomioiminen liiketoiminnassa näkyy myös tuloksessa.

Asiakaskokemuksen johtaminen

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan Suhde2015 seminaariin 3.11., jossa pääteemana on asiakaskokemuksen johtaminen.

Kipinät sinkoilivat

Muutos luo kitkaa. Silloin sinkoilevat kipinät.

Perjantaina kipinää markkinointiin

Vielä ehdit ilmoittautua tämän viikon perjantain KIPINÄÄ MARKKINOINTIIN -seminaariin Finlandia-talolle.

Suhde2015 seminaari saa aikaan toimintaa

Asiakaskokemuksen johtaminen. Suhde2015 seminaarissa kohtaavat tutkimus, näkemykset, keinot ja välineet, tehdyt ja jo toiminnassa olevat ratkaisut. Hyvä seminaari saa ajattelemaan, Suhde2015 saa aikaan myös toimintaa 3.11.!

Vierailukohteena Veikkaus

Perjantaina 27.11. Veikkauksessa kuullaan, miten Suomen suurinta verkkokauppaa luotsaava Veikkaus hyödyntää digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän keinoja?

Millainen media koskettaa?

Asiakkaaksi tulo alkaa ennen kuin kumpikaan osapuoli, myyjä tai asiakas, osaa sitä ihan tarkalleen ennustaa. Menetämmekö lapsen pesuveden mukana, kun järeillä toimilla tähtäämme suoraan konversioon, kun asiakas ei ole siihen valmis?

Mistä kipinää markkinointiin?

Markkinoinnin ajankohtaisseminaarissa 23.10. kipinää markkinointiin antavat Pauli Aalto-Setälä, Merja Fischer, Juho Rahkonen, Otto Andersen ja Jarkko Kurvinen. Mitä markkinoinnissa tapahtuu nyt ja huomenna?

Syksyn ajankohtaisseminaari Finlandia-talolla

Median uudet ansaintamallit. Mitä ne ovat? Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä antaa vastauksensa KIPINÄÄ MARKKINOINTIIN -seminaarissa 23.10.

Asiakaskokemus digiaikana

Pari poimintaa Marketing Today -seminaarista. Ohjelma pureutui aitoon asiakaskokemukseen, joka syntyy monen tekijän summana.

Digiaamu viikon päästä

Vielä tänään ehdit ilmoittautua MARK Digiaamuun 6.10., jossa on aiheena asiakaskeskeinen markkinointi ja digitalisaation hyödyntäminen.

B2B-markkinoinnin 10 käskyä

Kipinää markkinointiin -seminaarissa 23.10. Markkinointitoimisto Plutonin Jarkko Kurvinen tuo esille B2B-markkinoinnin 10 käskyä.

Asiakaskokemuksen johtaminen - SUHDE2015

Kuinka löytää parhaat some-kanavat, nyt ja tulevaisuudessa? Aiheesta syvemmin kertoo Juuso Wäänänen Mediatoimisto Dagmarista. Hyvä seminaari saa ajattelemaan - siksi 3.11. Suhde2015.

Miten tunnistat oikean kohderyhmän?

Kipinää markkinointiin 23.10. Finlandia-talolla tarjoaa tiiviin tietofoorumin niille, jotka haluavat tietää, mitä markkinoinnissa tapahtuu nyt ja huomenna. Taloustutkimuksen Juho Rahkonen toteaa, että kuluttaja erikoistuu ja yksilöllistyy. Siksi markkinoijien on tiedettävä yhä tarkemmin, millaisia arvoja ja elämäntyylejä heidän potentiaaliset asiakasryhmänsä edustavat.

Maailma muuttuu - työelämä muuttuu

Globalisaatio on tuonut kilpailun jokaisen kotiin, kertoivat hallitusammattilainen ja verkkokaupan asiantuntija Tuomo Luoma ja rekrytoinnin ja työelämän asiantuntija Markku Kaijala MARK:in aamutilaisuudessa.

SUHDE2015: Asiakaskokemuksen johtaminen

Kuinka vien asiakasta kohti asiakkuutta? Emootioiden merkitys? Näin kääntyy myyntiprosessi ostoprosessiksi. Parhaat teknologiat, järjestelmät ja palvelutoimittajat. Hyvä seminaari saa ajattelemaan, Suhde2015 saa aikaan myös toimintaa 3.11.

Jyväskylässä Marketing Today

Miten digiaikana rakennetaan vahvoja asiakaskokemuksia, jotka uppoavat vahvimmin kuluttajien ytimiin. Marketing Today 24.9. Jyväskylässä Finngraf-messujen yhteydessä.

Mitä markkinoinnissa nyt ja huomenna?

Kipinää markkinointiin -seminaarissa 23.10. kuullaan mm. Kraftvaerkin CEO Otto Andersenin esitys "Increasing Customer Experience by applying a multichannel Strategy".

Marketing Today Jyväskylässä

Miten digiaikana rakennetaan vahvoja asiakaskokemuksia, jotka uppoavat vahvimmin kuluttajien ytimiin. Marketing Today 24.9. Jyväskylässä Finngraf-messujen yhteydessä.

Kipinää markkinointiisi

Markkinointiympäristön myllerryksessä tarvitaan uusia keinoja, näkemystä ja tekemisen kipinää, jotta asiakas on sinun. Kipinää markkinointiin on puolen päivän keskusteleva ajankohtaisseminaari 23.10. huippualustajien kera Finlandia-talolla. Yksi esiintyjistä on Aller Median Pauli Aalto-Setälä.

Mene asiakkaan päähän

Asiakkaalta ei pidä piiloutua hetkeksikään.

Marketing Today

Tule kuulemaan, miten digiaikana rakennetaan vahvoja asiakaskokemuksia, jotka uppoavat vahvimmin kuluttajien ytimiin. Marketing Today Finngraf-messujen yhteydessä Jyväskylässä.

Tulossa 23.10.

Mitä markkinoinnissa tapahtuu nyt ja huomenna - tiivis tietofoorumi tulossa 23.10.

Asiakasnäkemyksellä parempaa asiakkuusmarkkinointia

Kesä, ja erityisesti kesäloma, on ajankohtana markkinoijan parasta aikaa ymmärtää asiakkaita ja ideoida uusia keinoja syksyn markkinointitoimenpiteille.

Vuoden väittely

Kannattaako markkinointiviestintä tehdä itse vai ulkoistaa? Keskustelua aiheesta kävivät Kampin kauppakeskuksen manager Heli Vainio ja N2-toimiston toimitusjohtaja Alex Nieminen.

Asiakasarvon ja -kokemuksen maksimointia

Asiakaskokemuksen ja asiakasarvon parantamisen merkitys korostuu tämän päivän markkinoinnissa ainakin kahdesta syystä.

Tuo tarinankerronta osaksi johtajien, esimiesten ja HR:n työkalupakkia

Kuka teillä johtaa yrityksenne tarinankerrontaa? Ai, ei kukaan? Markkinointi-instituutin kehityspäällikkö Tarja Vikström bloggaa.

Titans of Service

Mitkä ovat palvelujohtamisen uudet vaatimukset ja työkalut? Vastauksia antoi MARK Aamuteemassa Kirsti Lindberg-Repo.

Onko sisällöllä väliä?

Kyllä kuulemma on, kasvavassa määrin. Folkin toimitusjohtaja Tommi Laihon kolumni M&M'ssä otti taannoin asiaan kantaa. Tästä on kirjoitettu yhä useammin.

Digitaalinen asiakaskokemus on asiakaskokemus

Markkinoinnin rooli kasvaa, koska sen tehtävä on huolehtia yrityksen tarjonnan haluttavuudesta ja löydettävyydestä verkkoympäristössä.

Digitaalinen asiakaskokemus

Asiakkuusmarkkinointiryhmän järjestämässä aamussa 10.2. esiintyjänä on Belinda Gerdt Microsoftilta.

Asiakaskokemus pelastaa (yritys)maailman

Kun vuoden 2015 markkinoinnin kehityksen ennustussade oli rankimmillaan, jokainen itseänsä kunnioittava organisaatio totesi asiakaskokemuksen johtamisen ja kehittämisen olevan tämän vuoden tärkein juttu.

Ilman myyntiä kaikki muu on akateemista

Tämän viikon MARK ohjelman teemana on myynti.

Olemme sisäistäneet markkinoinnin

Useat yritykset ovat viime vuosina ulkoistaneet markkinointinsa ja viestintänsä alan palveluntarjoajalle.

Nyt ajankohtaista asiaa markkinoinnista

Ajankohtaisseminaarissa tarkasteltiin tätä hetkeä eri näkökulmista. Tämän hetken buzzword on EMPATIA.

Markkinointisyksyn ajankohtaisseminaari

Ohjelmassa kuulumiset kaupan murroksen keskeltä, brändimarkkinoinnin nykyiset keinot, tosiasioita asiakaskokemuksen kehittämisestä, markkinointijuridiikan uusimmat pykälät ja digiajan tarinankerrontametodit 21.11. Messukeskuksessa.

Kestäviä kaukosuhteita

Suhde2014 aamupäiväseminaari 6.11., jossa tunnettujen ja menestyneiden suomalaisyritysten edustajat mm. kuinka onnistut luomaan kestäviä, pitkäikäisiä asiakassuhteita sekä kansainvälisillä että kotimaisilla B2B- ja B2C-markkinoilla.

Mitä kuuluu viestinnälle, markkinoinnille ja journalismille digiaikana?

Journalismi ei ole kriisissä, mutta liiketoimintamallit ovat, sanoi Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi MARK Aamuteemassa.

Suhde2014: Kestäviä kaukosuhteita

Tunnettujen ja menestyneiden suomalaisyritysten edustajat kertovat aamupäiväseminaarissa 6.11. mm. kuinka onnistut luomaan kestäviä, pitkäikäisiä asiakassuhteita sekä kansainvälisillä että kotimaisilla B2B- ja B2C-markkinoilla.

Kumpi on kalliimpaa: palvelu vai huono palvelu?

Asiakkaat ovat digiajan kuninkaita, jotka äänestävät ripeästi jaloillaan - tai käsillään sosiaalisessa mediassa - jos eivät saa odottamaansa palvelua. Tutkimusten mukaan lähes 80% kuluttajista on jättänyt ostamatta tuotteita huonon asiakaspalvelun takia.

Markkinointisyksyn Ajankohtaisseminaari

Aamupäiväseminaarissa 21.11. saat kuulumiset kaupan murroksen keskeltä, brändimarkkinoinnin nykyiset keinot, tosiasioita asiakaskokemuksen kehittämisestä, markkinointijuridiikan uusimmat pykälät ja digiajan tarinankerrontametodit.

Suhde 2014: Kestäviä kaukosuhteita

Millainen on tulevaisuuden asiakassuhde ja miten se saadaan kukoistamaan? Aiheesta enemmän aamupäiväseminaarissa 6.11.

Ymmärryksen välttämättömyys

Suomalaiset ja ruotsalaiset yritykset osaavat rakentaa menestyviä brändejä, siitä ei ole kahta sanaa. Ruotsalaiset tekevät sen kuitenkin ”lite bättre”. Miksi näin on?

Suhde2014: Kestäviä kaukosuhteita

Tunnettujen ja menestyneiden suomalaisyritysten edustajat kertovat mm. kuinka onnistut luomaan kestäviä, pitkäikäisiä asiakassuhteita sekä kansainvälisillä että kotimaisilla B2B- ja B2C-markkinoilla.

SUHDE2014: Kestäviä kaukosuhteita

Kuinka onnistut luomaan kestäviä, pitkäikäisiä asiakassuhteita sekä kansainvälisillä että kotimaisilla b2b- ja b2c-markkinoilla?

Kauppa muuttuu. Muuttuuko markkinointi?

Kun yrityksessä pohditaan koko liiketoimintalogiikan uudelleenrakentamista, on markkinoinnin syytä olla kaikessa mukana elimellisenä osana arvoketjua.

Miten sinä hyödynnät mobiilisuutta?

Älypuhelimella ostetuimmat tuotteet ovat sovellukset, pelit, musiikki ja pääsyliput.

Brändin kehittäjä - miten osoitat arvosi

Brändi on keskimäärin kolmannes yrityksen arvosta. Vahvat brändit tutkitusti suojelevat suhdannevaihteluilta ja tuottavat parempaa kassavirtaa. Miksi?

Brändin kehittäjä - miten osoitat arvosi

Brändi on keskimäärin kolmannes yrityksen arvosta. Vahvat brändit tutkitusti suojelevat suhdannevaihteluilta ja tuottavat parempaa kassavirtaa. Miksi?

Suomalaiset mobiili- ja tablettikäyttäjinä

Mobiiliaiheisessa aamuteemassa kuullaan mm. mobiilin roolista eri ikäryhmissä sekä miten tehdään hyvä mobiili käyttökokemus ja mitä asioita markkinoijan kannattaa ottaa huomioon prosessin aikana.

Jäsentilaisuudet toukokuussa

Toukokuun jäsentapahtumissa on vielä muutamia paikkoja vapaana: ASA-aamussa videot jyrää, vierailukohteina Mainonnan eettinen neuvosto ja Ritarihuone. MARK Forumissa kysytään brändin kehittäjältä, että miten osoitat arvosi.

MARK Aamuteemat kutsuvat

Lahdessa aiheena strategiat Pia Rautakorven vetämänä, Mobiiliaamussa vauhtia antavat Taloussanomien Petri Korhonen ja Mirja Nevalainen sekä Microsoftin Tarja Jernström ja kesäkuun puolella vielä Michiel Maandag aiheenaan "A no-nonsense approach to branding.

MARK Forum: Brändin kehittäjä - miten osoitat arvosi

Vahvat brändit tutkitusti suojelevat suhdannevaihteluilta ja tuottavat parempaa kassavirtaa. Miksi?

Ajankohtaista asiaa markkinoinnista

MARK:in järjestämässä Markkinoinnin Ajankohtaisseminaarissa viime torstaina 25.4. keskeisinä teemoina olivat asiakkuudet, asiakkaiden valta ja oikea asenne markkinoinnin tekemisessä.

Kevään MARK Aamuteemat

MARK Aamuteemat ovat maksuttomia aamuseminaareja markkilaisille. Kevään aikana järjestetään aamuteemat myös Tampereella ja Lahdessa.

Asiakaskokemuksen uusimmat kehitysaskeleet

Asiakaskokemus ei ole vain markkinoinnin muutosta. Se on ennen kaikkea keino rakentaa yritykselle uudenlaista strategista kilpailuetua, toteaa toimitusjohtaja Kari Korkiakoski, Futurelab Finland.

60 sekunnin ensiasiakaskohtaaminen

Chat nostaa asiakassuhteen hoidon uuteen ulottuvuuteen. Suhteita luodaan verkkoympäristössä hienovaraisemmin asiakkaan lähtökohdista käsin.

3x3 digitaalisen markkinoinnin trendiä

Asiakaskokemusta, dataa ja johtamista - mitä markkinoinnin hypesanojen takaa löytyy, mikä kehityksessä kannattaa ja mitä napata mukaan vielä 2014 tehtävälistalle. Aihetta avaa tarkemmin Markkinoinnin ajankohtaisseminaarissa Frankly Partnersin Chief Digital Officer Roope Ruotsalainen.

MARK Tehoaamuista virtaa päivään!

Maaliskuun tehoaamujen aiheet ovat 20.3. Markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika/Mika Raulas sekä 27.3. Asiakas strategiaan ja strategia toiminnaksi asiakkaalle/Pia Rautakorpi.

Tehoaamut maaliskuussa

Aiheina blogimarkkinointi, markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika ja asiakas strategiaan ja strategia toiminnaksi asiakkaalle.

Maaliskuun MARK Tehoaamut

Blogimarkkinointi, markkinoinnin täyskäännös - uudenlaisen dialogin aika sekä asiakas strategiaan ja strategia näkyväksi toiminnaksi asiakkaalle ovat teemoina maaliskuun Tehoaamuissa. Esiintyjinä ovat Inna-Pirjetta Lahti/Innastus Oy, Mika Raulas/DiViA ja Pia Rautakorpi.

Brändi on lupaus

Ihmiset hakevat elämäänsä merkityksiä mm. brändivalintojen avulla, sanoi Olvi Oyj:n markkinointijohtaja Olli Heikkilä MARK Hämeenlinnan Aamuteemassa.

MARK Tehoaamut

MARK Tehoaamujen aiheet vaihtelevat brändilupauksesta asiakaskokemukseen, digitaalisen markkinoinnin tärkeydestä, unista ja työstä ja siitäkin, että miten elä onnellista elämää. Esiintyjinä tilaisuuksissa ovat mm. Timo Suokko, toimitusjohtaja Saija Mahon, työyhteisökouluttaja Helena Eskelinen sekä LFC Life Coach Susanna Mättö.

Markkinoinnin HOT-lista

Tein hyvin pragmaattisen ja havainnollisen tutkimuksen. Pöyhäisin läpi sähköpostilaatikkoni ja tutkin, mistä alan teemoista saan eniten tapaamispyyntöjä ja kutsuja tilaisuuksiin. Tältä pohjalta syksyn markkinoinnin kuumat puheenaiheet näyttäisivät olevan seuraavat.

Syksyn MARK Tehoaamut

MARK Tehoaamujen aiheet vaihtelevat markkinoinnin tuloksellisuudesta brändilupauksiin ja asiakassuhteista digitaalisen markkinoinnin tärkeyteen. Esiintyjinä tilaisuuksissa ovat mm. EK:n Leena Mörttinen, SEKin toimitusjohtaja Topi Lintukangas, Timo Suokko, toimitusjohtaja Saija Mahon, työyhteisökouluttaja Helena Eskelinen, Ali Consultingin Antti Isokangas ja Katja Anttila sekä LFC Life Coach Susanna Mättö.

Huonot tavoitteet pilaavat markkinointisi

Unohda verkon fyysisen maailman vastakkainasettelu sekä keskity palvelemaan asiakastasi. Vaihda brändisi ääni lampaan määkinästä rohkeammaksi ja aja kaikki yhteisen tavoitteen taakse - lisäämään asiakaskohtaamisia niin verkossa kuin kasvokkain.