MARK Gepardi-klubin terveisiä, osa 2

Toisen Gepardi-klubin teemana olivat kumppanuudet ja kuinka saada viesti perille, että GDPR:n myötä olet myös itse vastuussa osittain kumppaniesi toiminnasta.

Asiakaskokemuksen rakentaminen chatboteilla

Asiakaskäyttäytymisen muutos on ollut huikaisevaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Asiointi on siirtynyt vahvasti kohti mobiililaitteita ja sosiaalista mediaa, jossa välitön tiedon saanti on entistä tärkeämpää asiakaskohtaamisen onnistumisen kannalta.

Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Miten digitalisaatio ja uudet teknologiat vaikuttavat - ja tulevat vaikuttamaan - markkinoinnin ammattilaisten arkeen. Päätin suosiolla jättää lohkoketjuteknologian, VR:n ja AR:n, kyborgit, AI:n sun muut niitä paremmin tunteville ja lähteä liikkeelle datan ja luovuuden yhdistämisestä.
Tulevaisuuden menestyjä on empaattinen analyytikko

Uutuus! Viestijän koulutusohjelma

Markkinointi-instituutin uudessa Viestijän koulutusohjelmassa kehityt monipuolisena viestijänä, kirjoittajana ja viestinnän toimenpiteiden organisoijana. Saat osaamista ja uusia ideoita viestinnän tehtäviisi ja opit toteuttamaan päivittäistä viestintää suunnitelmallisemmin.

Markkinoinnissa pitää olla pilke ja palo!

"Kaikkea muuta, kunhan ei vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää" suuresti arvostamani Minna Canthin sanotaan tokaisseen. Sama toive pätee hyvin markkinointiin, toteaa Petra Majander Helsinki Design Weekin markkinointijohtaja.

Ensimmäisen GDPR Gepardi-klubin tunnelmia

MARKin ja Suomen Asiakastiedon Gepardi-klubi starttasi tammikuussa. Klubin tarkoitus on napata GDPR:ää niskasta kiinni ja tehdä hieman turhaan pelotellusta asiasta positiivinen ja liiketoimintaa edistävä toimintamalli.

Asiakaslähtöisyydellä kannattavaan kasvuun

Asiakkaat ovat nousseet viime vuosina yritysten prioriteetiksi. Nyt puhutaan asiakaslähtöisyydestä ja asiakaskeskeisyydestä. Voisi kysyä, miksi vasta nyt, mutta toisaalta - parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Marketing Today 7.2. Jyväskylässä

Kultaisia lupauksia vai aitoa asiakasymmärrystä? Kuunteletko mitä asiakkaasi sinulle kertovat? Onko organisaatiosi jokainen kontakti valjastettu tuottamaan parasta kokemusta?

Kun koko ajan pelottaa

Aamulla herätessä pelottaa, millainen päivä tästä on tulossa. Onko töissä ilmennyt jokin uusi haaste, jota ei saa sanoa ongelmaksi ja johon vedetään mukaan?

Uusi vuosi, uudet kujeet. Kyllä, kirjaimellisesti.

Syksyn aikana MARKissa on tapahtunut paljon. Olemme tehneet kattavaa brändityötä syksyn ajan. Etsineet ja löytäneet tapoja tuottaa teille jäsenille entistä enemmän ja monipuolisempaa sisältöä. Uusia näkökulmia, uusia yhteyksiä ja jatkuvaa kehittymistä. On ollut ilahduttavaa huomata, että tilausta laveammille, uusille näkökulmille tuntuu olevan niin yksilötasolla kuin yrityksissäkin enemmän kun osasin syksyllä aavistaa.

Markkinointi ei aina ole vain pelkkä iso budjetti, jolla saadaan ostettua näkyvyyttä

"Ostetun näkyvyyden lisäksi ansaittu näkyvyys tuo brändille vielä enemmän lisäarvoa, joten on tärkeää, että tarinan ja sisällön hallinta on kohdallaan. Musabisneksessä haistellaan aina uusia trendejä ja pystymme liikkumaan niiden aallonharjalla eturintamassa", toteaa Sony Musicin Piia Sarajuuri.

Tule hyvä uusi vuosi 2018!

Ilman osaavia ihmisiä ei synny menestystarinoita. Markkinointiin panostetaan nyt uudella innolla ja markkinointi on myös käsitteenä uudistumassa. MARK on muutoksessa mukana ja jatkossakin sinun ammatillisen kehittymisen tukena.

Tavoitteletko parempaa asiakaskokemusta?

Yritysvalmennus luo arkeen tekemistä, joka vie kohti liiketoiminnan tavoitteita. Valmennus saa ihmiset omaksumaan tuottavampia käytäntöjä, oivaltamaan ja uudistumaan – näin syntyy tuloksia aikaansaava organisaatio!

Voit hankkia lapsellesi kattavan tapaturmavakuutuksen MARKin jäsenetuna

Lapsen tapaturmavakuutus on valmiiksi tehty paketti liikkuvan lapsen tarpeisiin. MARKin jäsenenä saat vakuutuksen hintaan vain 3 euroa kuukaudessa.

Anna meille meidän jokapäiväinen motivaatiomme

– Onko pakko? Näin parahti tiimini kun ilmoitin, että alamme mitata markkinoinnin tuloksia. Taas yksi työ lisää, huokasi tiimiläinen mielessään. Ensi alkuun väkeni karsasti mittaamista, mutta pian jo kaipasi sitä. Tästä on jo useita vuosia. Väitän, että jos nyt lopettaisimme tämän silloin turhaksi koetun työn, tiimini sanoisi taas kuorossa: Onko pakko! Mikä meitä sitten motivoi?

Nostetaan rima rohkeasti korkeammalle!

Ikiaikaisen sanonnan mukaan asiakas on aina oikeassa. Sanonta pitää toki pääosin paikkansa, sillä asiakkaallahan on aina lopullinen päätäntävalta lähes kaikkeen. Ajoittain on kuitenkin niin, että parhaiden tuloksien aikaansaamiseksi asiakkaan kannattaa olla nöyrä ja uskoa monessa liemessä keitettyjen ammattilaisten visioihin - vaikka ne eivät heti näyttäisikään vastaavan omassa päässä olevia suunnitelmia.

Kehitä näkemyksellisesti digimarkkinointia

Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelman käytyäsi kehität ja toteutat näkemyksellisesti digimarkkinointia, some-kanavia ja verkkokauppaa. Tunnet useita tapoja kasvattaa verkkosivuston kävijämäärää ja hyödyntää sosiaalista mediaa näkyvyyden kasvattamiseksi.

Kaikki mitä yrityksessä tapahtuu on markkinointia

"Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä pienissäkin asioissa ja etenkin kaikessa siinä, mikä asiakkaille yrityksestä välittyy. Se ei ole se pelkkä tuote, vaan kaikki sen ympäriltä ja miten se on asiakkaalle saatettu. Millaisia fiiliksiä yritys, sen edustajat ja tuote asiakkaissa herättää, se on se juttu", toteaa Bo LKV:n markkinointijohtaja Anssi Kiviranta.

Onks pakko muuttua?

Uudistuminen on välttämätöntä ihmisen kehittymisen kannalta samalla tavalla kuin kunnon lihaspolte crossfit-salilla. Uudistumisen polulla ei tarvitse pärjäillä yksin! Anna mentorin viitoittaa tietä ja kanssakulkijan jakaa kokemukset kanssasi.

MARKin hallitukseen uutta vahvistusta

MARKin hallituksen uusiksi jäseniksi on syyskokouksessa valittu CMO Saara Bergström, Next Games ja CEO Sari Heinilä, McCann Suomi. Vuosikokous hyväksyi myös ensi vuoden toimintasuunnitelman ja jäsenmaksut.

Yhteistyössä

MARK Partners