4 case-esimerkkiä vastuullisuudesta markkinoinnin polttoaineena

Pääsin osallistumaan MarkkinointiKollektiivin järjestämään Vastuullisuus markkinoinnin polttoaineena -tapahtumaan, jossa pohdittiin vastuullisuutta markkinoinnin mahdollisuutena. Iltapäivän aikana yleisö sai kuulla neljä hyvin erilaista case-esimerkkiä onnistuneesta liiketoimintaan yhdistetystä vastuullisuudesta ja sen hyödyntämisestä markkinoinnissa.

Miltä näyttää kansainvälistymisen pelikentällä?

Kansainvälistyminen on monelle yritykselle mahdollisuus merkittävään kasvuun ja menestykseen uusilla markkinoilla. Matka kansainvälisten markkinoiden huipulle ei kuitenkaan ole aina helppo, vaan usein yritykset kohtaavat haasteita ja riskejä alati muuttuvalla toimintakentällä. Haastattelimme aiheeseen liittyen Aktive Internationalin toimitusjohtaja Samu Tolvasta.

Kohti tulevaisuuden sinistä merta

Jo 46. kertaa järjestetty Mainontapäivä tarjosi tänä vuonna katsauksen innovatiiviseen tulevaisuuteen. Tapahtuman teemana oli oman sinisen meren luominen, eli sellaisen tuotteen, palvelun tai toiminnan kehittäminen, jollaista kukaan ei ole ennen tarjonnut. Aiheesta kuultiin päivän aikana mielenkiintoisia puheenvuoroja kansainvälisiltä ja kotimaisilta visionääreiltä.

Tulevaisuuden myyntitykkejä luomassa

Myyntitaidoista on hyötyä laajasti liiketoiminnallisissa tehtävissä ja moni tekeekin myyntiä työelämässä päivittäin ammattinimikkeestä huolimatta. Kaikki eivät ole kuitenkaan myyntitykkejä syntyessään, vaan myymisen taito usein opitaan koulutuksen tai harjoittelun kautta. Haastattelimme aiheeseen liittyen Helsinki Sales Academyn perustaja Olli Syvästä ja Academyn Sales Trainee -ohjelman käynyttä Jenna Lassilaa.

Markkinointiammattilaisen sertifikaatti

Markkinointi-instituutin uusi koulutus, jossa voit perehtyä kiinnostuksesi mukaan esimerkiksi kansainväliseen markkinointiin, markkinointipsykologiaan, asiakaskokemukseen tai uusiin markkinointiteknologioihin. Oppimispolku rakentuu tukemaan opiskelijan omia ja työnantajan tarpeita.

Kuntamarkkinoinnin helmet – Porvoo GeoTour

MARKin uudessa Kuntamarkkinoinnin helmet -sarjassa haastatellaan kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa ansioituneita kuntia ja kaupunkeja. Tällä kertaa esittelyssä on kunniamaininnan saanut Porvoon kaupunki ja Porvoo GeoTour -kampanja.