Verkkokaupan palautuskäytännöt muuttuvat

Julkaistu 10.06.2014

Verkkokauppa-asiointiin tulee muutoksia, kun EU:n uudet säännökset astuvat voimaan 13.6.
Tähän asti laki on taannut kuluttajille oikeuden palauttaa maksutta tuotteita etäkaupassa, mutta nyt
automaattinen maksuton palautusoikeus poistuu. Mitä tilalle?

Vaikka laki poistaa automaattiset ilmaiset palautukset, verkkokauppiaat voivat edelleen halutessaan
tarjota asiakkaille maksuttomia palautuksia. Mitä kuluttajat tahtovat?
Millaisia ohjeita ja vinkkejä Itella antaa?

Tule keskustelemaan tilanteesta keskiviikkona 11.6.2014 klo 8:30–10:30 MARK toimistolle.

Vielä ehdit mukaan kuuntelemaan Itellan verkkokaupan asiantuntija Kari Nykästä, tutkimuspäällikkö Kari Elkelää ja asiakastietopalvelujen tuotepäällikkö Riitta Sipilää.

Tutkimuspäällikkö Kari Elkelä esittelee myös uusinta tutkimustietoa verkko-ostajista ja verkko-ostamisessa. Kokonaiskuvaa täydentää vaatteiden ja elintarvikkeiden verkkokauppojen syvällisempi tarkastelu.

Tilaisuudessa Itella esittelee myös uuden ratkaisun, jonka avulla voit muun muassa varmistaa, että lähetys toimitetaan heti oikeaan osoitteeseen, parantaa asiakastietojen laatua ja vähentää riskiä joutua
laskutuspetoksen uhriksi. Hyödyt esitellään asiakascasejen avulla.

Tilaisuus on maksuton MARK:in jäsenille mutta edellyttää ilmoittautumista etukäteen. Vielä ehdit mukaan - muutama paikka vapaana.

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.