SoMe ja tapahtumat – samat pelisäännöt

Julkaistu 16.12.2014

Perjantaina 12.12. MARK Tehoaamussa oli aiheena sosiaalinen media ja tapahtumat. Helena Vallo kehotti yleisöään käyttämään sosiaalista mediaa tapahtumien yhteydessä ideointikanavana, kutsujen lähettämiseen, tilaisuuksien markkinointiin, viestien välittämiseen ja palautekanavana.

SoMe-välineen valintaan vaikuttaa aina tapahtuman tavoite. Onhan sellainen määritelty, onhan?

Oli hauska huomata, että vaikka kyse on sosiaalisesta mediasta, pätee siihen ihan sama kuin reaalimaailmassakin: Ota asiakkaasi toiveet ja tilanne huomioon, ole kohtelias, älä tyrkytä vaan palvele. Lisäksi ei haittaa pieni diplomatia.

MARK-jäsenkirjeet ovat sopiva väline ajankohtaisten tapahtumien ja uutisten välittämiseen. Niinpä siirränkin nyt ajatukset erittäin ajankohtaiseen asiaan, jouluun. Koeta jo alkaa jarruttaa, jotta aika ei juokse joulun yli. Vauhdin hidastaminen kannattaa aloittaa siis jo tällä viikolla. On hyvä aika luoda ajatuksia lähimmille – ja ehkäpä vielä ostaa ne lahjatkin.

Toivotan kaikille MARK:in jäsenille oikein hyvää joulua.

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.