Pari ajatusta Media Mäessä -seminaarista - lyhyesti

Julkaistu 10.02.2014

Media Mäessä -seminaari viime perjantaina tarjosi ammattilaisille painavaa asiaa. Tulevaisuudessa tehdään parempaa tulosta pienemmällä liikevaihdolla. Massat ovat yksilöitä myös muualla kuin juhlapuheissa. Belinda Gerdt Microsoftilta tiivisti suuntaviivat: Sosiaalisuuus on CRM:n tulevaisuus. Sosiaalinen kuuntelu on kasvussa.

Sen lisäksi, että teknologia mahdollistaa tämän, on markkinoijan myös asennoiduttava oikein kuunteluun: Mitä ihmiset oikeasti tarkoittavat? Mitä he todella tarvitsevat ja tai haluavat. On hienoa, että sosiaalisen median keskusteluun tuodaan puhumisen sijaan kuuntelu-näkökulma. Se lienee ainoa tie ns. "asiakaslähtöisyyden" toteuttamiseen käytännössä. Voittaja on se, joka tuon toteuttaa parhaiten.

 

Kati Riikonen DNA:lta kertoi markkinoinnin käytettävyydestä. Jotta homma pelittää, on oma väki - yli kaikkien siilorajojen - otettava mukaan alusta pitäen. Tässä esityksessä menestyksen resepti oli teknologia + ihmisten energisointi.

 

Tekniikan kehittyessä dramaattista vauhtia, huomio helposti keskittyy siihen. Varmaankin seuraava suuri askel eteenpäin on inhimillisen sisällön tuominen mukaan peliin aiempaa vahvemmin. Ja isommin. Marco Mäkinen TBWA:lta peräänkuulutti nimenomaan isoja tarinoita.

 

Kuten aina ennenkin, loppujen lopuksi meitä liikuttaa eniten humaani tunteita koskettava tarina ihmisistä - ja teknologia olkoon apulaisen roolissa. Esimerkkinä Microsoftin ensi esiintyminen Super Bowlissa. Suosittelen katsomaan sen tarinan.

 

 



Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.