Miten tehdään perinteisestä, rationaalisesta brändistä emotionaalisempi ja merkityksellisempi?

Julkaistu 31.03.2018

Muutos näkyy myös Nesteen markkinoinnissa. Uusien tuotteiden kehittämisen lisäksi myös markkinoinnin on täytynyt uusiutua. Vastuullisuus näkyy Nesteen markkinointiteoissa ja viestinnässä. Perinteisestä, rationaalisesta brändistä on tehty emotionaalisempi ja merkityksellisempi.

Merkityksellisyyttä brändiin voi tuoda myös radikaalilla läpinäkyvyydellä, jota harjoittaa mahtavassa kansainvälisessä nosteessa oleva suomalainen suklaabrändi Goodio. Goodio on avaamassa tuotteidensa alkuperää ja tuotantoketjuja ennenäkemättömällä tavalla.

Mistä näitä tuotteita tulee? Juuri vastuullisten tuotteiden ja palveluiden luomisessa yhteiskehittäminen sidosryhmien kanssa on erityisen hyödyllistä, vaikkakin myös haasteellista. Minna Halme Aalto-yliopistosta on tutkinut yhteiskehitysprojekteja kansainvälisesti ja löytänyt niiden keskeiset opit.

 

Suomen itsenäisyyden juhlarahaston markkinoijille ja tuotekehittäjille tarkoitetussa Aamuharppaus-tilaisuudessa ke 18.4.2018 näistä aiheista alustavat Nesteen markkinointijohtaja Sirpa Tuomi, Goodion kehitysjohtaja Taru Pilvi ja professori Minna Halme. Tilaisuus on maksuton.

 

Sitra on suomalaisten tulevaisuustalo, jonka tavoitteena on reilu ja kestävä tulevaisuus – hyvä elämä, jota eletään maapallon kantokyvyn rajoissa. Käytännössä Sitra ennakoi yhteiskunnan muutoksia, selvittää kehitysvaihtoehtoja, tekee kokeiluja, kehittää toimintamalleja ja tuo ihmiset ja organisaatiot yhteen, jotta uudistuminen onnistuu.

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.