Miten tavoittaa ihminen? - B2C, B2B vai sittenkin H2H?

Julkaistu 22.03.2018

“Tästä vastaa meidän b2b yksikkömme. Tuo on osa meidän kuluttajaliiketoimintaa. Tämä kampanja rakennetaan yritysmyynnin tarpeisiin.” Kuulostaako tutulta?

 Minusta tuntuu, että liian harvoin puhutaan ihmisistä, niistä, jotka todella ostavat, käyttävät ja kuluttavat tuotteita ja palveluita, tekevät ostopäätöksiä ja yhä enemmän myös toimivat brändien viestien viejinä omissa verkostoissaan.

Oletko pohtinut miten hyödynnätte vaikuttajia omassa viestinnässänne ja markkinoinnissanne? Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi on paljon enemmän kuin yksittäinen blogipostaus tai tubevideo. Oikein valittujen vaikuttajien kanssa ihmiset ja heidän tarinansa voidaan vuokrattujen kanavien lisäksi tuoda osaksi yrityksen maksettua, ansaittua ja omaa mediaa.

Tunnistamalla mikrovaikuttajia ja heille tärkeitä motivaattoreita, luodaan parhaimmillaan markkinointia, jonka vaikuttavuus on moninkertainen verrattuna perinteisiin mainonnan keinoihin. Monitasoinen vaikuttajayhteistyö yhdistettynä muihin markkinointiviestinnän keinoihin luo uskottavaa tarinankerrontaa, aitoa ja ajankohtaista sisältöä sekä tuo uusia ideoita liiketoiminnan kehittämiseen.

Mitä jos seuraava kampanja suunnitteltaisiinkin ihmisiltä ihmisille? Pyrittäisiin tunnistamaan tarinat, jotka aidosti kiinnostavat ja palvelevat sekä vaikuttajat, jotka vievät näitä tarinoita luontevasti eteenpäin omissa kanavissaan?

Jokainen potentiaalinen asiakas voi toimia tehokkaana myynnin edistäjänä
Uudenlaiset markkinoinnin väylät ja lainalaisuudet tarjoavat ketterille ja rohkeille yrityksille loputtomasti mahdollisuuksia. Vanhoihin poteroihin ei kannata Human to Human -median aikakaudella kaivautua. Tässä ajassa yrityksen koko liiketoiminnasta on tullut media, ja jokainen potentiaalinen asiakas voi toimia tehokkaana myynnin edistäjänä.

Viime aikoina olemme jo nähneet useita upeita toteutuksia, joissa ihmiset on otettu mukaan vaikuttajina ja nähty aitojen tarinoiden vaikuttavuus myös liiketoiminnan kokonaisuuteen. Euroopan johtavassa vaikuttajamarkkinoinnin tapahtumassa PING Festivalissa esitellään toukokuussa 15 case-esimerkkiä, joissa vaikuttajamarkkinoinnilla on saavutettu merkittäviä tuloksia liiketoiminnan kehittämiseen. Tutustu ohjelmaan täällä >>

PING Festival tuo yhteen niin markkinoinnin ja viestinnän suunnittelijat ja tekijät, kuin brändien markkinointipäättäjät kohtaamaan huippuvaikuttajat kaikilta toimialoilta ja eri kanavista. 8.5.2018 järjestettävässä tapahtumassa osallistujat pääsevät paitsi oppimaan konkreettisista case-esimerkeistä myös inspiroitumaan kansainvälisistä huippupuhujista sekä verkostoitumaan yhdessä. Keynote puhujien joukossa nähdään mm. futuristi Anne Lise Kjaer, brändistrategi Nick Westergaard ja vaikuttajamarkkinointitoimisto IMA:n perustaja Emilie Tabor.

Toivotamme Sinut tervetulleeksi mukaan PING Helsingin tapahtumiin sekä Facebook –yhteisöömme  keskustelemaan ja kehittämään monipuolisempaa yhteistyötä vaikuttajien kanssa ja tuomaan vaikuttajamarkkinointi osaksi liiketoimintastrategiaa. Luomme merkityksellisiä kohtaamisia - niin livenä, verkossa kuin perinteisten medioiden välityksellä.

Halataan viimeistään toukokuun PING Festivalissa. Varmista MARK:n jäsenhintaiset liput tästä linkistä  (lippuja on rajattu määrä).

Tervetuloa myös PING Festival etkoille tiistaina 10.4. oppimaan lisää H2H-markkinoinnista. Ilmoittaudu mukaan tästä

Inna-Pirjetta

Kirjoittaja Inna-Pirjetta Lahti on vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsingin perustaja, perhematkailubloggaaja ja työmatkapyöräilijä. Hän uskoo liiketoiminnan tuloksellisuuden perustuvan aitoihin kohtaamisiin, yhdessä koettuihin elämyksiin sekä koskettaviin sisältöihin.

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.