Markkinointimix muutosten tuulessa

Julkaistu 10.05.2016

Markkinointimix oli minulle tuttu jo ennen koulutuksen alkamista. Toki sen merkitykset olivat hiljalleen siirtyneet kohti unholaa. Markkinointimixin 4P tarkoitti lähinnä sitä, että tuotteen on oltava hyvä, putiikilla on hyvin parkkipaikkoja, hinta ei aja ostajia pois ja paikallislehdessä joskus jotain ilmoittelee. Nämä opit taottiin päähän noin 15 vuotta sitten.
Silloin ei puhuttu liiketoimintakonseptista eikä markkinointikonseptista. Olisi kyllä pitänyt, koska nehän juuri luovat pohjan tuolle markkinointimixille. Paljon on 15 vuodessa ehtinyt tapahtua ja itse markkinointimix on myllerryksen ytimessä.
 
Lue koko kirjoitus tästä linkistä klikkaamalla >>
 
Kaipaako yrityksesi markkinointi tai oma työskentelysi uutta näkökulmaa? Mikä on seuraava askeleesi?
Tutustu Markkinointi-instituutin markkinoinnin ja viestinnän koulutuksiin tästä linkistä klikkaamalla >>
 

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.