Markkinointi on tekoja

Julkaistu 29.08.2017

 

Teknologiamurros on läsnä joka paikassa. Eikä vähiten markkinoinnin kentällä. Toivotan sen tervetulleeksi, mutta en isännäksi. Sisällön ei pidä jäädä tekniikan jalkoihin. Kun kehityksen vauhti on päätä huimaava, on helppoa unohtaa perimmäiset kysymykset: mitä, miksi ja kenelle. Ja miksi joku olisi kiinnostunut juuri sinun yrityksesi tarjonnasta? Toivottavasti ei vain siksi, että satutte olemaan löydettävissä – kuten kaikki kilpailijatkin.

Erottuminen on äärimmäisen tärkeää kaikilla markkinoilla, joista useimmat ovat saturoituneet jo ylitarjontaan. Erottumisen pitää tapahtua asiakkaille relevanteilla kriteereillä, eikä vain sanomalla, vaan tekemällä.

Vain sitä kautta syntyy vahva ja elinvoimainen brändi, joka kasvattaa yrityksen arvoa. Lopputulos on kaikikien kaipaama win-win.

Tämä on viimeinen tälle palstalle ainakin tässä roolissani kirjoittama teksti. Niinpä sanon teille kaikille kiitos. Kiitos siitä mahtavasta yhteistyöstä kanssanne, josta olen saanut iloita kahdeksan vuotta. Tämä MARK:in aktiivinen yhteisö on osoittanut minulle, mikä voima markkinoinnilla on, kun sitä tekevät avarakatseiset, uutta pelkäämättömät ja aikaansaavat ihmiset. Kädet savessa. Markkinointi perustuu teoriaan (tai oikeastaan teorioihin), mutta todeksi se muuttuu vain tekemällä. Virheitäkin tekemällä. Pääasia, että tapahtuu. Suuntaa voi tarkentaa matkan edetessä.

Minä otan nyt uuden suunnan brändien pariin. Koetan tarkentaa sitä matkan varrella.

Toivotan sinulle ja kaikille markkinoinnin ammattilaisille reipasta syksyä, kaupallista menestystä ja tekemisen iloa.

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.