Kasvu- ja kehitysaamu järjestöille

Julkaistu 03.11.2015

Perjantai 20.11.2015 klo 8:30–10:30 MARK toimisto, Fabianinkatu 4 B, Helsinki

Miten järjestö voisi saada kokonaisvaltaisen näkyvyyden toimintansa johtamista varten ja päätösten tueksi?

MARK ja YAP Solutions Oy järjestävät yhteistyössä järjestöjen kasvu- ja kehitysaamun, joka on tarkoitettu järjestöjen palveluksessa oleville johtotason henkilöille. Tilaisuus alkaa aamukahvilla klo 8.30 ja päättyy klo 10.30 mennessä.

OHJELMA

Kokonaisvaltainen johtaminen ja näkyvyys strategisella tasolla
Toiminnan tarkoitus, missio, on kommunikoitava omalle jäsenkunnalle. Samoin sidosryhmille.
Ohjaako se toimintaa?
* Lauri Sipilä, toimitusjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto

Real-Time Economy - Sähköisen taloustiedon mahdollisuudet
Sähköinen taloustietoa mahdollistaa reaaliaikaiseen tietoon pohjautuvan päätöksenteon. Tällöin päätöksenteko voi perustua myös toteutuneisiin trendeihin pelkän peräpeiliin vilkuilun sijasta. Esitys tekee katsauksen Real-Time Economy ohjelmassa luotuihin alustoihin, joiden tavoitteena on luoda tehokas taloustiedon ruokaketju organisaatioiden tapahtumatason kirjauksista aina taloustiedonkäyttäjille asti (viranomaiset, yritysten ja järjestöjen johto sekä muut sidosryhmät).
* Esko Penttinen, professori, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, tietojärjestelmätiede

Miten kokonaisvaltainen johtaminen ja näkyvyys toteutetaan?
Jäsenhallinnan kysymyksiä:
- Millainen on jäsentilanteen reaaliaikainen kehitys nyt? Mikä on jäsenten liittymisen tai eroamisen pitempiaikainen trendi?
- Mitkä tekijät korreloivat uusien jäsenten liittymiseen tai eroamispiikkeihin?
- Missä kohtaa muistutuslaskujen lähettäminen ei kannata enää? Millä välineillä jäsenmaksut maksetaan kuntannustehokkaimmin (tekstiviesti, perinteinen lasku, verkkolasku, verkkomaksu)?

Varainhankintaan liittyviä kysymyksiä:
- Mitkä varainhankintakampanjat ovat tuoneet eniten rahaa? Miten kannattavasti kampanjat tuovat rahaa?
- Missä välineissä tehdyt kampanjat ovat onnistuneimpia (some-kanavat, bannerimainonta, Feissaus, lehtimainonta)?
- Keitä kannattaa kontaktoida, ketkä henkilöt ovat lahjoittaneet aikaisemmin runsaasti rahaa mutta eivät ole viimeisen vuoden tai kahden aikana avanneet lompakkoaan?

Tapahtumien järjestämiseen liittyviä kysymyksiä
- Miten tapahtumien osallistujamäärät ovat kehittyneet viime vuodesta keskimäärin?
- Mistä kanavista osallistujia saadaan parhaiten?
- Miten saan helposti ja nopeasti tapahtumatilastot, kun raportointitarpeet muuttuvat jatkuvasti?
* Olli Räisänen, liiketoimintajohtaja, YAP Solutions Oy
* Mikko Laukkanen, kehityspäällikkö, YAP Solutions Oy

T E R V E T U L O A !


        

Tilaisuus on osallistujille maksuton mutta edellyttää ilmoittautumista etukäteen - viimeistään 13.11. mennessä. Osallistujamäärä on rajattu.

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.