Hyvällä tuotteistajalla on kaksi korvaa ja paljon asiakasymmärrystä

Julkaistu 28.02.2017

Voiko liian tiukasti rakennettu tuotteistus kääntyä liiketoimintaa vastaan? Vai kaivataanko vain tuotteistusprosessin täydelliseen lopputulokseen sopivia asiakkaita?

Tuotteistamalla pyritään määrittelemään, mitä palvelu kattaa, mitä ominaisuuksia siihen sisältyy ja mihin tarkoitukseen se sopii. Se on myös palvelun vakiointia, jossa määritellään toimitus- ja tuotantoprosessit. Lähtökohtaisesti kaikki tämä selkeyttää sekä myyjän että ostajan elämää.

Kun sekalaisista palveluista ja hyödykkeistä syntyy yksi kompakti kokonaisuus, tuote, saadaan paketin päälle kiinnitettyä helpommin myös yksiselitteinen hintalappu >>>

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.

Yhteistyössä

MARK Partners