Hinnoittelun psykologiaa

Julkaistu 09.06.2015

Tiistai 29.9.2015 klo 8:30–10:30 MARK toimisto, Fabianinkatu 4 B, Helsinki

Hinta on hyvä - musta tuntuu. Tunteiden vaikutus hinta-arvioon. Miten ostaja näkee hinnan ja reagoi hinnan muutoksiin?

Hinnoittelu on yksi tärkeimmistä yritysten markkinointipäätöksistä. Jo pienellä hinnan muutoksella voi olla suuri merkitys yrityksen tulokseen. Perinteisesti yritykset miettivät hinnoittelupäätöksiä tehdessään kuluja ja tuotteen/palvelun arvoa. Sen lisäksi yritysten pitäisi ymmärtää miten asiakkaat muodostavat hintamielikuvan, miten hintoja prosessoidaan ja miten asiakkaat reagoivat eri hintapäätöksiin. Hinnoittelun psykologia keskittyy hinnoittelun tähän puoleen. Hinnoittelun psykologia laajentaa ja useissa tapauksissa myös kyseenalaistaa perinteiset hinnoittelustrategiat.

MARK Tehoaamun esiintyjä Outi Somervuori on post-doc tutkija Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Hänen tutkimuskohteensa on hinnoittelu ja erityisesti hinnoittelun psykologinen näkökulma; miten ostajat arvioivat ja prosessoivat hintoja sekä se miten ostajat reagoivat hinnan muutoksiin. Outi on opiskellut ja tutkinut hinnoittelua Aalto-yliopistossa ja Stanfordin yliopistossa.

Aamukahvitarjoilu. Osallistujamäärä on rajattu.

Tilaisuuden järjestäjä on MARK Kustannus Oy/MARK Suomen Markkinointiliitto.

Osallistumismaksu
* MARK henkilöjäsenet 49 €
* Muut osallistujat 125 €.
Maksuun lisätään alv 24 %.

Peruutusehdot
Mikäli osallistuminen peruutetaan 14.9. tai sen jälkeen, peritään peruutusmaksuna 50 % osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta etukäteen eikä osallistuja saavu paikalle lainkaan, peritään koko osallistumismaksu.

ILMOITTAUTUMISET 25.9. mennessä!

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.