Emootiosta ja sosiaalisuuden muutoksesta

Julkaistu 26.05.2015

Sukkulamadolla on 20.000 geeniä. Ihmisellä 24.000, joten ei tässä kovin paljon toisistamme poiketa sen sukkulamadon kanssa. Ihmisen kokemus muodostuu kaikista tiedoista, mitä meillä on sekä aistien summasta, kertoivat Sampo Luoto ja Laura Ahonen MARK Tehoaamussa perjantaina 22.5.

Muisti on fyysinen asia aivoissa. Muisti rakastaa toistoa ja vahvoja ärsykkeitä. Ihmisen identiteetti on olla sosiaalinen. Satsaa siksi brändipersoonallisuuteen.

Luoto murskasi Maslowin tarvehierarkian, jonka alimmankin portaan tarpeiden tyydyttämiseen tarvitaan luovuutta ja sosiaalisuutta.

Sosiaalisuuden muutoksesta Ahonen listasi viisi isoa elementtiä:

  1. Kasvottomuudesta henkilöitymiseen.

  2. Suljetusta avoimeen.

  3. Norsunluutorneista työntekijälähettilyyteen.

  4. Yksisuuntaisuudesta vuorovaikutukseen.

  5. Mitäänsanomattomuudesta erottautumiseen.

Onko yrityksillä varaa olla poissa sosiaalisesta mediasta? Keskusteluja käydään joka tapauksessa, oli yritys siellä tai ei. Hyötyjä sieltä on saatavilla, mutta toiminnan pitää olla tavoitteellista, aitoa ja avointa sekä myös oikein resursoitua. Kone kun ei vielä tuota sisältöjä.

Ahonen ja Luoto ovat kirjoittaneet tuoreen kirjan ”Markkinointi boksin ulkopuolelta” (Talentum), joka on juuri tullut kirjakauppoihin.

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.