Back to basics

Julkaistu 16.06.2015

Oravanpyörän pyöriessä vimmatusti kaikilla on kiire. Teknologia kehittyy vauhdilla ja tarjoaa jatkuvasti uusia keinoja kohdentaa sanottavamme asiakkaille. Jottei tekniikka veisi ja meidän, tekijöiden rooliksi jäisi vikiseminen, on joskus paikallaan muistuttaa itseään, mitä on tekemässä. Miksi teemme työtämme? Kuka on asiakkaamme? Mitä hän viime kädessä haluaa? Tarjoammeko hänelle sitä?

Yksinkertaiset totuudet ovat joskus ylivertaisia. LinkedInissä Chief Marketing Officers –ryhmässä nimimerkki ”Social Steve” kiteytti seuraavasti, mistä koostuu menestyksekäs markkinointi. Itsestäänselvyyksiä, mutta lukemisen arvoisia silti. Kas tässä:

Successful marketing:

  1. Listening – siksi meillä on kaksi korvaa.

  2. Understanding – vaatii joskus vähän lisätyötä.

  3. Engaging – englanninkielinen sana on parempi, kihlaaminen on ystävällisempää kuin sitouttaminen.

  4. Delivering a great user experience – asiakaspalvelu on parasta markkinointia.

  5. Building trust – tekemällä edellä mainitut hyvin, syntyy luottamus. Se pitää ansaita.

Nyt kehotan sinua painamaan vähän jarrua oravanpyörässä ja
nauttimaan myös kesästä. Silloin on aikaa ajatella.
Silloin voi myös katsoa asioita hieman eri perspektiivistä ja löytää uusia oivalluksia.
Toivotan sinulle oikein hyvää juhannusta ja antoisaa kesää.

Lauri Sipilä

Liity jäseneksi

Kun liityt MARKin jäseneksi, saat välineitä kaupalliseen menestymiseen ja kasvuun markkinoinnin keinoin. Kun sinä kehityt, yrityksesi ja koko Suomi menestyy.