Asiakaspalvelu ei ole asia jota toteutetaan, vaan asenne, joka omaksutaan

Nina Kouki, kehittämiskoordinaattori, Markkinointi-instituutti

Työmme Markkinointi-instituutissa on eräänlaista osaamisen ja vahvuuksien esiin kaivamista. Se on ihan tolkuttoman kivaa. Toivomme, että työn tekemisen ilo ja into välittyy opiskelijoillemme asti. Haluamme heidän menestyvän. Haluamme, että he toteavat: jee, tää kannatti, olipa siistiä, tuun uudestaan.

Opiskelija on hankala asiakas
Maanantaiaamuna oli pimeää, märkää ja muutenkin sapetti. Kollega oli taas saanut positiivista palautetta asiakkaalta ja minä en. Miten tarjota häikäisevää asiakaspalvelua, kun asiakkaana onkin opiskelija, joka ei palauta tehtäviään?

Maanantaiaamun mielipaha alkoi, kun opiskelija oli kertonut valinneensa koulutuspaikakseen oppilaitoksemme, koska oli saanut niin hyvää henkilökohtaista palvelua kollegaltani. Sapetti, koska eihän tämä nyt näin käy - minunkin opiskelijoideni pitää olla enemmän kuin tyytyväisiä! Minäkin haluan asiakaspalvelusulan hattuuni.

Opiskelijan ja koulutuksenjärjestäjän suhde on herkkä. Opiskelija on yhtä aikaa palvelua ostava asiakas ja tutkinnon suorittaja, jota neuvomisen ja sparraamisen ohella joutuu joskus tökkimään ja kovistelemaan. Ei sellaista tavanomaisessa asiakaspalvelutilanteessa tehdä. Vai oletko joskus soittanut asiakkaasi perään ja sanonut, että nyt en odota enää yhtään, ala raahautua tänne sieltä ja ota se tehtäväpalautus mukaan?

 

Kommentoi juttua

Visible Change

Markkinointi-instituutti (2011)

Kun haluat pitää iskulauseestasi kiinni, rekisteröi se Iskulauserekisteriin

Kirjaudu MARKin jäsensivuille

MARK tarjoaa jäsenilleen ensiluokkaisia mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen ja verkostoitumiseen. Etkö ole vielä jäsen? Liity mukaan!

Unohdin salasanani!

Miksi liittyä jäseneksi? x