Mikä on MARK?

MARK on markkinoinnin ammattilaisten kohtaamispaikka

MARK Suomen Markkinointiliitto r.y. perustettiin jo vuonna 1928. Heti alusta alkaen on MARK:in kunnianhimoisena tavoitteena ollut kehittää ja parantaa suomalaista markkinointiosaamista. MARK rohkaisee ja inspiroi suomalaisia tekemään tulosta ja positiivista muutosta vastuullisen ja tehokkaan markkinoinnin avulla.

Lisäksi MARK pyrkii edistämään yhteistoimintaa niiden eri aloilla toimivien yhteisöjen, yritysten ja henkilöiden kesken, jotka näkevät markkinoinnin ja markkinointiosaamisen keskeisiksi menestystekijöikseen.

MARK:in tehtävänä on myös lisätä tietämystä markkinoinnista kokonaisuudessaan ja sen merkityksestä sekä suomalaiselle yhteiskunnalle että suomalaisille yrityksille.

Toiminta-alueet

MARK ryhmät

MARK:in päivittäisen toiminnan ydin on MARK ryhmät, joiden toimesta toteutuu vuosittain erilaisia ajankohtaistapahtumia ja kohtaamispaikkoja.

Koulutus

Erilaiset koulutukseen liittyvät aktiviteetit ovat MARK:in keskeistä toiminta-aluetta. MARK ja Markkinointi-instituutti ovat tehneet vuosia yhteistyötä markkinoinnin hyväksi. MARK:in ohjelmassa on sekä maksuttomia että jäsenille edulliseen hintaan tarjottavia pienseminaareja, kuten MARK Tehoaamut ja MARK Aamuteemat. Näitä järjestetään MARK-paikkakunnilla eri puolilla maata.

Näiden lisäksi vuosittain toteutetaan MARK:in piirissä koulutustapahtumia, esim.:

  • Markkinoinnin suurtapahtuma Idea®päivä, joka on järjestetty jo vuodesta 1948 lähtien, joka on vuodesta 2012 lähtien yhdistetty Aalto-yliopiston kanssa yhteistyössä tehtäväksi StratMark Idea -tapahtumaksi.
  • Media Mäessä -tapahtuma alkuvuodesta Mediaryhmän järjestämänä.
  • Media Etukenossa -laivaseminaari elokuussa.
  • Markkinointijuridiikan aamupäivä Juristipiirin järjestämänä syyskuussa.
  • Suhde-seminaari Asiakkuusmarkkinointiryhmän järjestämänä syksyllä.
  • Markkinoinnin ajankohtaisseminaarit keväällä ja syksyllä.

Joka vuosi MARK tekee myös uusia ja erilaisia tapahtumia eri yhteistyökumppanien kanssa.

Julkaisut/tiedotus

Jäsenetulehtenä MARK:in jäsenet saavat MARKKINOINTI & MAINONTA -lehden perjantaisin (22 kertaa vuoden aikana).

MARK:in jäsenten omana tiedotuskanavana toimivat www.mark.fi -sivut ja sähköiset uutiskirjeet sekä lisäksi MARK:in Tietoa ja tapahtumia -sivu M&M-lehdessä.  

Alan kilpailut ja tunnustukset

Markkinointiyhteisön osaamismittareina, joissa MARK on toimijana, järjestetään vuosittain

  • Kultajyvä® -ilmoituskilpailu
  • Effie® -kampanjakilpailu yhdessä MTL:n kanssa
  • Vuoden Markkinointiteko -tunnustus jaetaan vuosittain
  • Voitto® Mainoselokuvakilpailu yhdessä SATU r.y:n ja Mainostajien Liiton kanssa
  • Vuoden Mainos-kilpailu Turun talousalueella/MARK Turku

Jäsenpalvelut

  • Jäsenrekisteri
  • Jäsentiedotus
  • Jäsentapahtumat MARK ryhmien ja toimiston järjestäminä
  • Toimistopalvelut

Kansainväliset yhteydet

MARK on jäsenenä seuraavissa kansainvälisissä yhteisöissä:
- Nordisk Marknadsförbund
- World Marketing Association, WMA

Aidoista marjoista ja hedelmistä

Eckes-Granini Finland Oy Ab (2012)

Kun haluat pitää iskulauseestasi kiinni, rekisteröi se Iskulauserekisteriin

Kirjaudu MARKin jäsensivuille

MARK tarjoaa jäsenilleen ensiluokkaisia mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen ja verkostoitumiseen. Etkö ole vielä jäsen? Liity mukaan!

Unohdin salasanani!

Miksi liittyä jäseneksi? x